Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csak arra vigyázz nehogy túl edz-z ed magadat és még letéped a szerszámot annyira megerősödsz!
Akkor nincs más hátra, kezdjél el edzeni
https://www.decathlon.hu/allit...
Akkor az utangyartott rugoszett nem egyezik a gyari honda rugoerovel.
Szerezz gyari rugot, es azzal nezd meg.
A bowdent is kicseréltem, kosár és a rúd sem tűnik vészesen kopottnak/beverődöttnek, de köszi a tanácsokat
Erre gondoltam én is, ezért cseréltem rugószettet, de nem lett jobb
Azt nem lehet "elrakni", az fix
Köszi! Ez a “nem naprakész” tudásod is szerintem bőven felül múlja az itt jelenlévőkét
Igy van, minel ujabb, annal jobb.
Jasobol volt es van t903:1998,
:2006,:2011es jelenleg :2016.
Api SH (1996) minositesu olajra mar azt irja az api oldala, hogy elavult. api SN 2010 ota van.
Az api tribologiai vizsgalata sok pontban megegyezik a jasoval, kiveve a tengelykapcsolora vonatkozo vizsgalatok, es ez a nagyon fontos, mert ettol lesz a kuplung vagy rossz, vagy nem. Harom ertekkel szoktak jellemezni az MA, MA 2 ot pl. DFI - ez a szam fogja jelolni, hogyan viheto at az ero a tengelykapcsolon csuszas kozben, SFI- mekkora ero viheto at a kuplungra zart allapotban csuszasig STI- mennyi ideig csuszik a kuplung a kuplungkar elengedese utan. Ilyen apinal nincs. (Ezert nem ertem hogy egyes kuplunggyarto miert irja oda a termekeire, hogy nem lehet szintetikus olajjal hasznalni, amikor ez a 3 szam hataroz meg mindent, nem pedig az, hogy milyen az alapolaj, vagy hogy hany szazalekban tartalmaz esztert, vagy poli alfa olefint)
az alapveto viszkozitas, viszkozitasindex, hideg-melegoldali viszkozitas, habosodas, nyirasstabilitas, kalcium, foszfor, cink stb tartalom vizsgalata mindket tesztben van.
Kulonbseg van a ket vizsgalat kozott, az api, ahogy emlekszem 4 gorgos teszttel es mas kopasteszttel jobban rafekszik az olajfilm terhelesere megszakitasig, ami velemenyem szerint nem modellezi tokeletesen az olaj jellemzoit egy motorban mukodes kozben. De ez van, meg mindig jobb, mint a vak hit egy markaban es az ezoteria.

Hogy pontos legyek ujra at kellene neznem, mik az aktualis api es jaso certifikacio vizsgalatai, a tudasom nem naprakesz. Ez viszont akkora melo lenne, hogy nincs idom ezzel foglalkozni, es jelenleg nincs ra szuksegem, hogy az api oldalarol bemasoljak mindent, mintha en tudnam ezt. Szoval ha valaki kivancsi ra, nezze at, pdf ben van fent minden, szep anyag.
Na és ha tegyük fel egy gyártó csak annyit ad meg adatnak, hogy jasoT903MA és 10W50, akkor az honnan tudom, hogy mi a minimum api minősítés ami kell a motornak ?
Vagy az api minősítést vehetjük úgy hogy lényegében mindegy de minél újabb annál jobb?
A kopott Bowden is be tud úgy feszülni hogy alig lehet húzni, üresen meg egész könnyen jár
Ki szokott kopni az a tengely ami a rudat mozgatja a és a kosár is be szokott verődni
Ezektől mindegyiktől nehezebben húzható
Lehet több is megvan.....
Ha minden mas jo, akkor csak a rugoerot erezheted.
Indikátor óra, ha van kettő az a legjobb. Nézed a tárcsa fém részét és nézed az alu agy részét is. Lehet hogy a közepe kapott egy nyomást egy gumizáskor és ez elhúzza az acélt is.
Próbának megéri a szegecseket megpörgetni benne, lehet hogy szorul valamelyik.
Az a kis pöcs amit húz a bowden, jól áll? Nem lehet hogy valaki elrakta pár ricnivel ?
Ilyesmin agyaltam én is, ennek kapcsán gondoltam a teloszárra. Viszont a pumpálás bazi egyenletes, ezért kizárom a csapágyhibát. Az indikátoróra megmondja a tutit.
Teljesen más téma. Fék és gumi hibája van.
Nem tudom milyen kerékről beszélsz :)
A kuplung kosárról?
A bowden könnye jár, nincs megtörve, jó helyen van elvezetve. A kiemelő "villa" - "tengely" csapágyazása könnyen jár, berágódás nincs rajta. A kuplung kosárnak van kotyogása, lógása ha nincs öszefeszítve a rugókkal, de az még nem lett megbontva.
Nem a gyárinál hanem ami előzőleg benne volt. Piros festésű rugók voltak benne. Jelenleg NEWFREN került bele. Az viszont lényeges hogy a rugó csere előtt ugyanez a jelenség volt, ezért szedtük szét és cseréltünk rugókat első körben, de nem segített.
Gyarinal gyengebb nem lehet. Az kuplung csuszassal jarna. Az erositett ugyancsak nem gyari, tehat most ugy kovetkeztetem, hogy azt irod, az elozo, erosebb rugoknal van benne gyengebb. Konkret gyartmanyt, tipust tudsz irni, mi kerult bele?
Csak pár ötlet.
A bowden könnyen mozog ha leakasztod a kuplungról?
Ha rosszul van elvezetve és úgy hajlítod, vagy megtörik akkor nagyon meg tudja fogni.
A kiemelő szerkezet, kopása, vagy berágódása is okozhat nehézkes működést, azt is megmozgatnám terheletlenül mit csinál, mennyire mozog szépen.
Van, ez gyengébb. Erősített rugók voltak benne
De azokkal ugyanaz volt a helyzet, és a mostanival kicsit még romlott is a helyzet.
Rugoeroben van kulonbseg a gyari rugo es a beepitett kozott?
Csapágyas kerék nem tud ilyet okozni? Nem volt még ilyennel dolgom csak végiggondolva a dolgot, ha a kerék kóvályog akkor a tárcsa is, ezért kérdezem.
Sziasztok,

Tanácsot kérnék 2005-ös Honda CBR 600 RR kuplunggal kapcsolatban.
A kuplungja nagyon "kemény", nagyon nehezen lehet behúzni a kart, bemelegedés után még nehezebb.... Ezért szét lett szedve és a következők cserélve.
Kuplungbowden kicserélve, új. Kuplung szétszedve, lamellák bőven határérték felett, vetemedve nincsenek a csúszók sem. Kuplung rugószett cserélve, új. Beverődés a kosáron nincs, csak kopásnyom. A kuplung rendesen kiemel, nem rángat, nem csúszik, attól eltekintve hogy nagyon "kemény" semmi más rendellenesség.
Az új bowden és rugószett berakás után ugyanaz a jelenség, sőt, talán még keményebb lett.
Mit kellene még ellenőrizni, cserélni?
Köszi.