Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A szerszám árát simán meg tudtad volna spórolni, nem kihívás legyártani. A feleségem autójára nyitottak rá nemrég, úgyhogy én is terveztem egyet, az volt a szerencse hogy a belső kárpitot leszedve hozzáfértem a horpadáshoz, így aztán surlófénnyel megvilágítva gyönyörűen kinyomtam a bibit, mondjuk annak is van trükkje, de már nem az elsőt csináltam.
Az egy lánckerék vót?
Ilyen cuccal is ki lehet ütögetni
...Ha befér az autóba akkor hazaviszem, és én is hagasztögéphez nyúlok. Csak az én tervem az, hogy menetes szár végét kicsit "megfaragom, hogy csapban végzödjön, és aztán ugyan ezzel a szerszámmal huzatom meg, de vettem negatív kalapácsot is....azzal is tudok próbát tenni. Ezek létezö technológiák, csak gyakorlatban illeszteni kell az adott feladathoz... Mint ismeret a ragasztós eljárás lényege, hogy jó esetbenb, nem kell újra lakkozni az elemet egy polirozással teljesen eltüntethetö minden nyom. A hegesztös eljárásnál sajnos fémtiszta felület kell, és utána újra kell fényzni a területet. Mivel már sérült a fényezés nincs sok vesztenivalóm...
Mindenki "megnyugtatására" , nem igen kifizetödö beavatkozás. Csak szerszámra, és ragasztóra elköltöttem kb 70-80€-ot, és ha csak a magyar minimál órabérrel beszorzom a 20-30óra "szorakozást, mér vehettem volna gyári fényezésü tankot, és akkor horpadt tank bekrülési költségét nem számoltam... De aki ugye "fordítva van összerakva" annak csak az számít, hogy egy ilyen cuccot megmentsen az enyészettöl a mai eldobható fröccsöntött világban.
....lehet rajta is kifogott volna.

Oké csak sok hülye tanács van a neten.
Szóval a többiek hozzászólásából ítélve, gyakorlattal, bizonyos anyagokon működik.

Tank kihorpasztásnak egyik haver volt a mestere. Simán hegesztőpálcát, ívvel leragasztotta a megfelelő pontokra, rá húzott egy lyukas acélhengert, lakat fogó a végére, és azzal kikocogtatta.
Gyönyörűen dolgozott, bár a te horpadásod
Ha ez egy öreg kawa, akkor a 92059-es cső valamelyik változata, levágva, ledugózva.
Nem szoktam más nem szervével a csalánt verni...ez egy ösi nepper trükk, és mivel van sok motorom, meg hozzá kazalnyi alkatrész, folyamatosan kisérletezek, hogyha aztán élesben kell csinálni, akkor ne remegjen meg kezem...

Tank "kihorpasztás"...én mással próbálkoztam...sajnos ez sem müködik igazán...még megpróbálok felhegeszteni egy menetes szárat, hátha ez elég erös, hogy kihuzza a horpadást, ha nem , akkor így jártam. Ezt a tankot is kifejezetten ezért vettem, hogy mit lehet belöle ezzel technológiával kihozni. "Sajnos" vastagabb lehet a lemez mint pl a jármü karosszériák, és két élbe is blefutott a horpadás, így nem bír vele a ragasztó. De minden esetre jó volt vele 20-30 órát elbaszakodni...
Ez milyen vákum cső lehet? Elég fura megoldás.
Karbi fűtés a következő. Elkezdtem kigyomlálni az elektromosságot. De a karbifutés miatt a karbiknál vezeték rengeteg van amit szeretnék rendbe tenni.
Milyen csatlakozokat ajánlatok a jelenlegiek helyett, vagy hogy lehetne szépen megoldani? pár képet csatolok.
köszi mindenkinek, szilikont probáltam, a hőlégfúvot azért szektorokon nem probálom ki ezt a szert még kiprobálom azért.
Én a Yaris karcos belső terét egészen szépen rendbe tudtam szedni hőlégfúvóval - a Ceed csomagterében ugyanez teljes kudarcot hozott (valószínűleg más fajta a műanyag...)
Motor idomon csináltam már
De nem hőlégfújót hanem gázégőt
Nagyon jó csak kell hozzá pár óra rutin
Nekem eddig bevált megoldások, nehézségi sorrendben:
Tojni rá és használni.
Műszerfal ápoló.
Taiwani utángyártott.
Eredeti gyári.
3D nyomtatóval kinyomtatni.
És ezt te próbáltad?
Nekem még soha nem jött be az ilyesmi, szóval ha van működő módszered akkor megoszthatnád.

Én úgy sejtem ez olyan dolog mint a tank horpadás kinyomása kompresszorra....kipróbáltam....szétdurrant, de a horpadás érintetlen maradt....bár végeredményben került új tank a motorra, így valóban megoldotta a problémát
Próbáld meg szilikonspray-vel befújni, hátha tetszeni fog?! A múanyagok bszott nagy óriásmolekulákból állnak, és az UV-fény hatására elbomlanak. Azt látod "szürkülésnek".
Nehogy túlzásba vidd ezt a "komolyodást", mert volt egy kutyája a barátomnak és nagyon meg akarta komolyítani, mert egy játékos barátságos kutyus volt, csak amire éppen megkomolyodott volna szegény kutyuska , addigra megdöglött neki!!
https://totalcar.hu/magazin/te...

Ezt én kocsi csomagtartóján és fényezetlen lőkhárító műanyag betéten kipróbáltam(konkrétan nissan micrán) és alapvetően működött, visszajött a szín, és a karcok is egész szépen eltűntek. Viszont a lökhárító betét alig néhány hónap alatt újra visszaszürkült, nem biztos hogy a szintén sokat napozó kapcsolókon tartós lenne a melegítéses módszer, és könnyű megégetni is. Valszeg az egész műanyag elöregszik az uv-től.
... vagy csak hölegfuvoval megmelegited...
Igen Homasita. Sonax muanyagapolo , visszaadja a mely fekete szint (matt vagy fenyes) vsgy sonax muanyag festek.
sziasztok, újított már valaki fel közületek műanyagot motoron? A kormány szektorok és a műszer egy fekete része fakult ki. Lelehet festeni valamivel? ami aztán nem fog hártyásan levállni? A piktogramokat hogyan lehetne potolni? Vagy csak a csere segíthet?
Holnap légrugót kell a CBX-ben cserélni, mert a mostani 6-8 óra után elengedi a nyomást!
Dehogy nem!! Munka után mentem villanyt szerelni, , mégis valahogy mindenre volt időm!! Egyik fiatal ismerősnek, most lett az idén a lánya tanár, elvégezte az egyetemet! Amikor dolgoztam Neki akkor még csak egy pajzán gondolat lehetett!
Lehet! Csak az a baj, hogy közben elment 40 év!
Nem emléxel? A magyar melós mondása volt: "amíg minket csak fizetgetnek, addig mi csak dolgozgatunk".