{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5671682] 2021. 01. 24. 18:28
Vidom
Köszi, elolvatam (átfutottam). Ebben sem találtam a szilikát mentességet....
[#5671676] 2021. 01. 24. 18:20
RC51
Nézd meg ezt.

https://www.amazon.com/Engine-...

Keress rá és tanulmányozd.
[#5671668] 2021. 01. 24. 18:08
Vidom
Kicsit azért ennél mélyebben olvastam után.. :)
[#5671665] 2021. 01. 24. 18:06
GTVili
Szerintem csak arra figyelj, hogy etilén glikol alapú legyen.... oszt' jóvan....
[#5671659] 2021. 01. 24. 17:58
Vidom
Sziasztok,

egy kis vitaindító igy vasárnap.

Megnéztem a leírásokat a motorom esetében. Kicsit meglepődve olvastam, hogy előirja a szlilikát mentességet mig a korábbi esetében nem (a két blokkot kisebb változtatásokkal egyidőben fejlesztették ki).

Szóval a kérdés fagyálló csere esetén:
- motorkerékpárba csak motorkerékpár fagyállót?
- ha igen akkor itt kizárólag a gyári honda fagyálló (amiről műszaki adatot a neten sem találni, csak annyit, hogy zöld és a legkorszerűbb adalékok vannak benne) vagy a Motocool Factory Line

A tobbi motornál is hasonló a helyzet?

Innen a részletek:
A korábbi motorom angol szervizkönyve ezt irta a fagyallóra:
High quality ethylene glycol antifreeze containing corrosion protection inhibitors, ami a magyar kezelésiben már igy jelent meg.
"Csak kiváló minôségû, etilénglikol fagyállót és korrózióvédô adalékot tartalmazó, alumínium motorhoz való hûtôfolyadékot használjon"

A mostani motor angol szerviz manuálja szerint "Pro Honda CP Coolant or an equivalent high quality ethylene glycol antifreeze containing silicate-free corrosion inhibitors"

A magyar nyelvű kezelési itt már elintézte, hogy keresd fel a szervizt.

Tehát ha jól értelmezem a korábbi motorba jó volt a Motocool Expert és a Motocool Factory Line. A mostaniba pedig csak a Motocool Factory Line.

Érdekesség, hogy a Motul magyarnyelvű honlapján Motocool expertnél "elintézi azzal", hogy aluminium motorokhoz is használható, de csak a műszaki adatoknál irja (ponotsabban nem irja), hogy szilikát mentes-e vagy sem, csak ki lehet következtetni.

Motocool Expert
Motorkerékpár fagyálló hűtőfolyadék


Nem kell vízzel higítani, felhasználásra kész. Megakadályozza a vízkőképződést különösen a szűk keresztmetszetekben. A különleges hybrid technológia tökéletes hőcserét tesz lehetővé, javítva a motor teljesítményét. A teljes hűtőrendszer számára optimális védelmet nyújt túlmelegedés, fagy és korrózió ellen. A tömítésekkel és a csövek anyagával is semlegesen viselkedik. Minden hűtőfolyadékkal ( szerves vagy ásványi ) vegyíthető. Nagyon hőálló, csökkenti az üzemi hőmérsékletet. „Stop & Go” üzemmódban is megfelelő hűtést garantál. Alumínium motorokhoz is használható.
Kemény vizű területeken csak olyan előkészített termékeket szabad használni, mint amilyen a MOTOCOOL EXPERT.

Motocool Expert
Motorbike ready to use cooling liquid Anti-corrosion and anti-freeze, Protection -37°C/-35°F

Nitrite free / Amine free / Phosphate free

TYPE OF USE
MOTUL Motocool Expert is a ready to use cooling liquid, antifreeze and anti-corrosion for bikes cooling systems.

Motocool Factory Line -35
Motorkerékpár fagyálló hűtőfolyadék

Minden motorkerékpárhoz alkalmazható felhasználásra kész szerves hűtővédő folyadék. Csökkenti a motor üzemi hőmérsékletét. A növelt hőátadó tulajdonság tökéletes hűtést biztosít. Kivételes védelmet biztosít alumínium/magnézium ötvözetű motorok számára. Szerves összetevői miatt ne keverjük nem organikus anyagokkal. Szilikátmentes.

Motocool
Factory Line
Ready to use cooling liquid Anti-corrosion and anti-freeze, Protection -35°C / -31°F OAT Technology

Nitrite free / Amine free / Phosphate free / Borate free / Silicate free

TYPE OF USE
MOTUL MOTOCOOL FACTORY LINE is a racing cooling liquid, ready to use, based on monoethyleneglycol, using organic anti-corrosion additives (OAT – Organic Acid Technology) to
provide an outstanding protection to aluminium/magnesium alloys used by bike manufacturers on new engines design
[#5671073] 2021. 01. 22. 9:05
K.István.
ha szét tudtad szedni, vannak néhány rugóstaghoz javító készletek, mint pl ez:
https://www.ridersdiscount.com...
..., de kb annyiba fáj , mint a motorod értéke.
Èn lehet körbenéznek még a manapság kapható klasszikus (túra vagy kormányhínáros) motorok típusai között, és amelyik legjobban hasonlít a te rugóstagodhoz, és nagyjából passzolnak a felfogatási pontok, és a szemtávolság, azt pattintanám fel.
[#5670752] 2021. 01. 21. 15:55
K.István.
[#5670751] 2021. 01. 21. 15:50
K.István.
[#5670745] 2021. 01. 21. 14:40
ini
hasonlót szedtem már szét
le kell venni a sapkát a végéről, vagy 2 ék alakú fél hasáb vagy csak simán egy drót karika tartja
aztán lejön a rugó is
ha sima olajos akkor többnyire kitekerhető a közepe
ha levegős-olajos akkor nem tekerhető ki akkor sajna kuka
legalábbis amikkel eddig találkoztam
[#5670735] 2021. 01. 21. 14:08
Maxim
Sziasztok,
Valaki szedett e már szét ilyen vagy ehhez hasonló cuccot (Yamaha Xj 700 x)? Tudja valaki hogy ez olajos e? Hogy szedem szét? Köszönöm a segítséget
[#5666410] 2021. 01. 07. 19:54
piciz
Biza ahogy mondod vagyis írod
[#5666401] 2021. 01. 07. 17:19
jtomas
sajna egyre durvább a helyzet, olyan mintha egyre több embernek ellenne menve az esze
[#5666341] 2021. 01. 07. 8:08
tsanyi
Tegnap vettem olyat a megfelelő diag csatival és programokkal.
[#5666338] 2021. 01. 07. 1:15
KériLaci
Mert ilyen gyengék a Suzukik, hogy megérzi a vékonyabb láncot?
Amúgy versenypályára szoktak feltenni 520-asat 530-as helyett, kisebb ellenállás könnyebb lánckerék. De utcára semmi értelme...sőt pályára is csak ha versenyezni akar az ember. Egyetértek veled, hogy hülyeség ilyen tanácsot adni valakinek.
Aki versenyzik az meg úgy is megtudja ezeket a praktikákat, de addigra jó esetben tisztában van vele mit csinál.
[#5666324] 2021. 01. 06. 21:37
Vidom
és tönkre mennek a fém fékcső gyártók mint a kodak annak idején amikor elbagatelizálta a digitális fényképezést...
[#5666317] 2021. 01. 06. 21:28
Vidom
És azt csak spéci laptoppal lehet majd légteleníteni...
[#5666314] 2021. 01. 06. 21:14
tsanyi
Legalább a fékkésedelmi idő lecsökken.....
[#5666308] 2021. 01. 06. 21:07
Vidom
Még a végén visszajönnek a bowdenes és rudazatos fékek.. .:)
[#5666302] 2021. 01. 06. 20:25
InSAMinator
[#5666299] 2021. 01. 06. 20:17
RC51
Múltkor az itteni tampa bay motoros fórumon jól osszevesztem egy hivatalos Suzuki szerelovel. Azt ajánlotta egy kerdezonek hogy cserélje le a lanszettet 530-rol 520-ra. Én meg megszóltam hogy azért nem kellene ajanlania egy nagy sportmotorra 520 lánc szettet ha a gyártó 530-ast ir elő. Nem a semmiért. Na amit kaptam. Aztán mondja hogy mekkora a különbség a gyorsulasban a sulycsokkentes. Meg hogy ő hivatalos Suzuki szerelő. Aztán mondom neki hogy én meg hivatalos Suzuki szerelők után dolgozok amit ők elbasznak. Na akkor végleg berágott és eltűnt.
[#5666281] 2021. 01. 06. 18:01
ini
ő pont egy jó ok arra hogy inkább itthon szerelek
biztos vagyok benne hogy tanultabb a szakmában mint én, de akkor sem tetszik
[#5666274] 2021. 01. 06. 17:30
Zoli32
Tasihoz kell vinni.........
[#5666273] 2021. 01. 06. 17:28
ini
én minden motoromon szétszedem a fékeket is, volt ami simán csak kocsonyás fékfolyadék volt de olyan is amiben a porvédő egérrágott volt már
olyan is ahol a porvédő és a karmanytú vájatában teli volt retekkel emiatt egész jól szorult a dugatyú
bár én a lengőkart himbákat kormánycsapágyat is kiszedem átmosom újra zsírozom, senki másban nem bízok meg szerelés ügyileg csak magamban
annyi szart lehet hallani a képzett szerelők hivatalos műhelyekben elkövetett hibákról hogy ha negyede igaz az is sok
[#5666270] 2021. 01. 06. 17:20
F.Levi
Ezért javasoltam én is ezt a módszert
Roderide-tól vettem motort, minden szépen leszervizelve, hatalmas duma, az ár jó volt, látszott hogy festett de elhoztam. Amikor szedtem rendbe, hát a nyergekben csak zselé, a frissen cserélt kislánckerék anya félrekapatva...
Egy jó barátom minden tavasszal vitte egy neves szerelőhöz a motorját, mindent becsülettel kifizetett, aztán amikor hozzám került, kiderült hogy ő csak fizetett. Baracklekvár a nyergekben, a hűtőfolyadék száz éves... ennyit a legtöbb nagy szerelőről
[#5666260] 2021. 01. 06. 15:52
piciz
Ja eddig ahány motort vettem mindnek csilli villi volt a tartályba a fékfolyadéka a nyerget szétszedve meg mit a puding belekocsonyásodott trutyi volt