Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az jutott eszembe: van elfekvőben egy dellorto ple robogó olajpumpám.
Hajdan a keverék olajadagolásáért volt felelős.
Nem lehetne ebből egy olyan láncolajzót építeni ami sebesség függő vezérlésű lenne?
A kilóméter óra jeladóról megcsapolni a jelet és egy elektronikán keresztűl vezérelni az adagolást. Ez a pumpa ha nincs jel nem engedi tovább az olajat. Csak nem emlékszem a robogón milyen jel vezérelte. Asszem ott talán a gyújtás elektronikáról kapta az áram impulzusokat.
Szerintetek?
vettem is tavaszra 3-3 litert a Q8 sbk 10w40 meg 10w50böl is... majd még eldöntöm melyiket rakom bele.
Többfokozatú? :)
Kár vele bíbelődni. Ha 25 fokban be van lőve, akkor +-15 fok okozta viszkozitás változás nem zavar bele, annyira kicsi. Talán jelent 10 mp-et. Az adagolás pedig 40 mp alatt egyértelműen sok, de van akinél 2 perc mert olyan olaja van és annál is elegendően filmes a görgő. Ebből az következik, ha mondjuk be van lőve 80 mp-re, az mindig jó lesz.
Vagy kitalál egy téli-nyári olajat...
15 fok alatt megy a híg felette a sűrűbb
2 tartály 2 szelep aztán öröm és boldogság
És még így is fél árban van az ember az olcsóbb bolti cuccokhoz képest
Sőt azt is lefedi, hogy tavaszal kicsit ritkábban csöpög, nyáron kicsit sűrűbben, ősszel megint kicsit ritkábban az olaj hőmérséklettől függő viszkozitás-változása miatt. De ez sem olyan számottevő mint egyesek feltételezik, mert 10 és 38 fok között motorozva Engler-fokban nem változik látványosan.
Minél jobban megbonyolítod, annál könnyebben gabalyodsz bele a beállításokkal, kísérletezgetéssel a vesződségbe. Ilyenkor könnyű egy idő után elveszíteni a türelmet, abbahagyni, majd azt mondani hogy az olajozás szar. Ha sima utcai motoros vagy, akkor az egyszerű kivitel szépen lefedi a változó sebességből adódó olajozás igényét a láncnak. Ini kolléga terepen motorozva speciális és extra olajozás igénnyel motorozik, utcára bőven nem kell annyi.
a kép.....
meglett
a nagy tartályban volt az olaj, egy stihl pumpa nyomta az olajat a puffer tartályba(a réz gyorscsatlakozó) majd onnan lecsepegett szép lassan
ha több olajra volt szükség (nekem offroad gépen volt) akkor 2x(vagy többször) nyomtam a pumpát ekkor nem csepegett (mivel a puffer teli volt) hanem nyomta bőszen, pár másodperc alatt lefolyt a pumpányi olaj+ a pufferből lecsepegett a maradék
nekem ez volt a legjobban szabályozható cuccom
a mostani elektromos de nem szabályozható ilyen finoman
ha túl akarod bonyolítani a dolgot:
csinálj egy kis puffer tartályt pár ml elég lesz aztán egy gomb a kormányra egy nyomás x másodpercig ekkor nyit a szelep megtellik a puffer és csepegtet
utána már csak a csepegtetést meg a puffer töltést kell kikisérletezni
Pl ha innen csak a kontrollert venném meg és az vezérelne egy mágnes szelepet, akkor a gyakoriság simán állítható a kormányról is. Nem alap, de a lehetőségek tárháza végtelen.,

http://www.pdoiler.co.uk/mini%...
Koszi olvastam és láttam az ábrát is. Az alapján menni fog, ha házi készítés lesz.
Adj egy email címet és küldök egy általam kikisérletezett és évek óta működő kb 7000 Ft-ba kerülő egyszerű olajozó leírását.
Ez igy van. Ha manuális lesz, akkor az elektromos elzáró csap mellé lesz egy a pneumatikában alkalmazott áramlás vagy fojtó szelep, amin skála is van. Ahogy nézem az is meg áll 3-4.000 Ft-ban.

Bár még mindig (igaz eddig "spréztem" és 36.000 km-t ment el a lánc) hajlok a sebesség függő szabályozás felé. Mióta rögzítem a túraútvonalakat látom, hogy a 160 km/h-s max. sebesség illetve amikor 10-30 km-eket megyek 130 felett mégis nagy átlagban csak 60 km/h-s áltlagot ad ki.
"a) manuális - házi:
viszonylag egyszerűen és olcsón megépíthető. Ha kellő idő után jól sikerül beszabályozni jól működik. Hátránya, hogy például a tavalyi túrán 36-8-25 fok között változott a hőmérséklet, ezt nehezen kezeli."

Nem olvastad figyelmesen..., az hogy felmész a hegyekbe, és hidegebb van azon a pár 10-100 km-en, nem fogja a kenés hatásfokát számottevően befolyásolni, hogy picit kisebb lesz a felhordott olajmennyiség a viszkozitás/ hőmérséklet változás miatt. Az olajjal kent lánc kenés utánpótlás megszűnése esetén is 100-150-200 km-t el tud menni, hogy el kezdene az szárazra futni.
Sziasztok,

a 2005-ös bejegyzésektől végig olvastam a fórumot. Lánc olajzóban gondolkodom.

Az alábbi dolgok jöttek képbe:
a) manuális - házi:

viszonylag egyszerűen és olcsón megépíthető. Ha kellő idő után jól sikerül beszabályozni jól működik. Hátránya, hogy például a tavalyi túrán 36-8-25 fok között változott a hőmérséklet, ezt nehezen kezeli.

b) Cobbra nemo 2. Ez is teljesen egyszerű, de itt tartok tőle, hogy a manuális vezérlés ellenére (vagy éppen azért) olajos lenne minden (bár ebből a szempontból nem feltétlenül rosszabb mint a találomra fujkált spray)

c) Pdoliler. 99 font a mini változatért, hogy lássam az olajtartályban az olajat nem is sok.

d) Mccoi. ez is 115-135 eur között elfogadható. De nem világos számomra, hogy a szerelésen mit értenek? Csak vezetékeket kell forrasztani, vagy egyéb elektronikai kütyüket is (nekem nem mindegy, hogy vezetéket forrasztok össze, vagy nyákba a kütyüket) De akár ezt is lehet programozni,

e) Rehoiler IQ. Ha jól látom 70-80 eur között van (még nem találtam meg, hogy ez a komplett szett, vagy úgy kell összevadászni a komponenseket.) Viszont androidos alkalmazásból programozható az idő és a mennyiség is.
nem vitás...faja olaj...az árán látszik...
hali én xado 10w60-ast használtam már az jó
nekem egy k9 sv-m van még...kifotoztam az olajelöirását...
a Q8 olaj SL minösitése böven jo bele..
Jobbak de nem igényli a gép. Atalicska kerék i jobban gurulna a fullfasza olajjal, mérni is lehetne a változást, mégis elég neki a bármilyen olaj
Ugyanez van a motorokkal is
Lehet még tovább is bírja kopás nélkül(vagy nem kopik annyira) de lehet +2% élettartam növekedés lenne + 20% költség mellett
Hali!Ezek az olaj szabványok rég megszűntek:API:sh,sg,sf,se,sd,sc,sb,sa.Az sg 1993 előtti motorokba való minősítés.Jelenleg:sj,sl,sm,sn van szabványba.ezek mind túlteljesítik az előző szabványokat.Ezek közül most a sn a legújabb 2010-ben vezeték be.Az sn jobban bírja a magas hőmérsékletet,lerakodásoknak,üledékképződésnek jobban ellenáll.Üzemanyagtakarékos stb.A másik a japán jaso ma,ma1,ma2 szabványt különböztettünk meg.Ezek nedves tengelykapcsoló megfelelőségi szabványok.Ezek közül az ma2 optimális teljesítményt nyújt minden körülmény között.
Sziasztok milyen válto olaj kell Girela rc 125 rally 2t? Se hol sem találok semmi le írást
Nem minden marketing szöveg üres marketing szöveg. A magasabb minősítésű olajak egyszerűen jobb tulajdonságokkal bírnak. Ezt pedig meg kell fizetni.
Így is bőven 2-300e Ft körül van a motortartás éves költsége (értékvesztés, tankolás, biztosítás, telj. adó, gumi, egyéb karbantartási költségek), a jobb olajra szánt plusz néhány ezer Ft eltörpül ezek mellett...
Egyébként van olyan 10W60-as olaj, amivel nektek kifejezetten rossz tapasztalatotok van?
szóval te is "rabja" lettél a reklám szövegeknek
bár abban igazad van hogy ennyi kis plusz meg sem látszik a költségvetésben hiszen a többi sok-sok szükségtelen "vacakra" is öntjük kifelé a pénzt