Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szilva szeder áfonya hegyekben áll
Szederből néha napi 1 kilót is le tudok legelni
Az áfonya bajosabb az túl közel van a földhöz
Nekunk 5400 ft volt 2 napra vezeto+utas. Es belfoldon is teriti ha csomagot lopbak.
Csalánt és gazkórót?
napi 1400, aktívabb korszakomban 12-15 napokat lógtam kint az mondjuk évi 20 ezer én parasztosan tolom nincs ennyi az összes ruhám értéke, vagy akár egy kis költségvetésű túra szinte ki is jönne ennyiből

a motorom meg mindig fasza az sosem hagy ott sehol sem, ha mégis akkor ott helyben felgyújtom a picsába, engem ne szopasson a mocsok motorja szóval szállítani se kell sehová sem......
de ezek olyan bb kapitány +1 fokkal emeltebb szintű túrák, sokszor azt eszünk ami épp érik ak út szélén
kinek a pap...kinek a paplan...
nekem megér pár ezret alkalmanként...
én még sose kötöttem, pedig elég sok napot voltam kint, a biztosítás árából meg vehetnék egy tablettet
eu-s tb megvan ellátnak fizetés nélkül a többi meg le van szarva
ha a 400 forintos turkás dzsekim meg kiszakad akkor lesz másik, bár most már tuti nem 400 ért hanem ezerért lesz meg az új
Tegnap vettem a dechatlonban egy nyakba akaszthatos, tepozaras es visszahajthatoan vizallo, a4-es meretut 2 eft=ert. Eleg masszivnak nez ki.
Nekem a maphre jonn be. Motoros ruhazatban akkor is teriti a kart ha nincs szemelyi serules, jarmu hazahozatalat allja 75eft-ig, , extremm idojaras eseten 10 napig fizeti a szallast.
én mindig allianz! napi 1400ft. pár hete voltam kint alpokalján 4napra,
pofára esett a tabletem egyik pihenőkor,bepókhálósodott. itthon bejelentettem, kifizették a 27e ft javitást!
és utasbiztositást kötsz é?
Egyebkent sima lap a4 vagy a5 meretben. Egy alkalom miatt egyszeru es olcso megoldasok jatszanak. Koszi a linkeket ottgon megnezem.
Ez egyszeri alkalom vensegemre. Onroad.hu motorun aegon verseny
Nem tudom pontosan, miben is különbözik a roadbook és az itiner (utóbbi is vezethet tereptárgyak alapján), főleg hogy az itinert angol nyelvterületen leginkább roadbook-nak hívják... És miben különbözik a használata? Folyamatosan a szemed előtt kell lennie, látnod kell, vagy elég, ha megálláskor megnézed, tehát csak annyi a lényeg, hogy könnyen elérhető legyen, ne kelljen táskát kipakolni hozzá stb.? Milyen formátumú (tekercs/térképméretú nagy lap/lapozgatós könyv stb.)? (Jelzem egyébként nem vagyok híve a motoron menet közben itiner-/térképolvasásnak. Balesetveszélyes. Én is szoktam hosszabb utakra írni itinert, de általában őgy használom ahogy Zoli ajánlotta: a pihenőkben előveszem és memorizálom a fordulókat a következő pihenőig.)

Ha mégis itinerről lenne szó, és egy szabvány papírtekercs formájában kapjátok meg, akkor ha rákeresel a motorcycle roadbook holder-re, máris kapsz egy csomó találatot, mindenféle rögzítési lehetőséggel, pl.: http://www.adventure-spec.com/...

Ha jól értem nem akarsz semmit rakni a tankra, mert gyakorlatilag minden megoldás koptatja, karcolja a lakkot hosszabb távon, ha mozog. Talán tényleg csak az nem, ha leragasztod, bár akkor meg tankolni nem egyszerű/nem gyors (ez valami verseny ha jól értem...). Szóval ha a tankot akarod védeni, akkor vagy máshova rögzíted, vagy elválasztod valamivel, pl. tényleg lefóliázod.

Ha nem kell folyamatosan látnod, hanem megállva akarod böngészni, akkor túraboltokban lehet kapni vízálló térképtartókat, a legtöbb gyakorlatilag egy nyakba akasztható nagy, vízálló, átlátszó tasak, amit megálláskor a kabát alól gyorsan a szemed elé tudsz kapni, és már mehetsz is tovább. Pl.: http://www.blacks.co.uk/activi...

Ha a szemed előtt kell tartani menet közben, akkor vagy szerzel/csinálsz valami tartót, ami nem ér a tankhoz, vagy magadra rögzíted. Vannak pl. biciklis térképtartók, amik gyakorlatilag sima platnik, amik kormányra, vagy gömbfejre rögzíthetőek, és a térképet, roadbook-ot, akármilyen papírt rá- vagy bele lehet rögzíteni. Gömbfejet meg akárhova tudsz tenni, kormány, villahíd, tankgyűrű stb., a GPS-es topic-ban pl. Zolitól láttam egy jó és olcsó megoldást.
Pl.: https://www.bikester.be/fietso...
http://www.arnavsupplies.com/r...
Bár nem tudom ezek a nagy platnik mennyire stabilak motoron...

Ha meg nem a motorra akarod rögzíteni, akkor kézenfekvő megoldás, hogy magadra rögzíted. Vannak pl. tépőzáras térképtartók, amiket ruhára, pl. combra lehet rögzíteni: http://www.aerostich.com/aeros...
Ha az is fontos, hogy mondjuk jegyzetelj rá, akkor kneeboard-ot kell keresni, pl.: http://www.flyboys.com/fb1063.html Ebből van egész luxuskivitelű, lapozgatós verzó is: http://www.flyboys.com/fb3316.html
Ugyanilyen elvek mentén lehet találni karra rögzíthető térképtartót is: http://www.airsoftmegastore.co...

Ha ezek egyike sem jön be, akkor marad az, hogy az előtted motorozó társad hátára szigszalagozod a roadbook-ot. :)

Egyébként a linkek csak az ötletadás célját szolgálják, nem feltétlen kell ezekért sok pénzt kiadni, a combra szigszalagozott műanyag irattartó ugyanúgy játszik.
Le kell fóliázni a tankot
sima 3 forintos irattartó fólia aztán laponként bedugdosod leragasztod az alját-tetejét a tankra
van simitózáras is az kicsit vastagabb-erősebb-drágább
Szigszalag és fólia?
900 km-? Nem vagyok szinesz. Es indulas elott kapjuk meg. Ennek a turanak ez a lenyege. Minel kevesebb hibapontral vegig menni a szabalyok betartasaval.
Memorizald az utat.
Nem hiszek ezekben a magneses izekben osszekaristolja a tankot.
Ma már elég a Facebook
Utikonyv. Rajzokkal, jelekkel leirt utvonal. Kb mint rallyban az itiner, csak itt jellegzetes tereptargyak alapjan kell navigalni.
Mi az a roadbook?