Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Xado
floriol v vénusz?
Hurrá! Azért a kuplungot nézesd meg egy hozzáértővel, aztán ha rendben lesz, még az is elképzelhető hogy nem fog csattogni a váltó és legközelebb nem kell másfél hónapig tipródnod az olajválasztáson.
Teszkó gazdaságos.
Megvan az olaj!
Kösz a válaszokat.Hasonlóan gondolom én is.Tiszteletbe tartva a "hívők" véleményét,érdemes átgondolni ha működik és begyógyítja a fémet akkor eltűnnek a honolások a henger faláról és az nem faxa.
Ez z16xep,2005 os.Kb 3000 km/litert evett mióta nálam van,jelenleg ez hirtelen felment 6deci/1000 km re.
A vicces hogy a 2008 as z16xer hasonló és egy gramm olajat nem eszik.
EGR szelep nem vészes jobbra közepén három inbusz,csak az útjába kerülő vizcso trukkosebb.
Érdekes hogy a két motor egr szelep tök más.
A szivocsovet nehezebb leszedni,ott a blokkból jönnek ki a menetek sorra.Vagy hármat kellett javítani.
Az még új autó. Ja, voltam az egyik szervizben a cégautóval, pont akkor emelték ki egy G Astra motorját. Az is 1,6-os volt, de már a Twinport... kerestem rajta az EGR szelepet, hát jól el van dugva, otthon igencsak körülményes. Az enyém német összeszerelésű Z-s Astra, ott két imbuszt kitekersz, lehúzod a csatiját és ott van a kezedben az EGR szelep. A tekercs nem polaritás függő, két sarkára rápöckölsz 12V-ot és nyit zár ahogy kell, minden olajcserekor (10ezer km-ként) eljátszom ezt egy kis féktisztító segítségével, kevesebb mint 10 perc, de esélye sincs beszorulni a tengelynek. Soha még hibaüzenet nem volt, pedig ezeknek az EGR is a rákfenéjük, a fogyasztása 7 alatt van átlagosan, pályán meg még annyi se, persze betartva a sebességhatárokat.
Nekem az a irtó gagyi marketing, ami mögötte van gáz és emiatt sokan elutasítják, én is. Oké a Motul mánia sem tetszik motorosoknál, szerintem túl hypeolt, de mégsem ígérik azt,hogy újra rakja az olaj a hengerfalát. Most utánanéztem ennek a Xadonak és nagyon ciki az egész marketingje. Elvileg ahogy látom Ukrán olaj ez, nem is Amcsi mint mondják. Van Suzuki 300 ezerrel a családban és nem eszi az olajat, szóval nem kel ehhez Xado.
Én a hajdani, autók motorjába szánt Slick-50 és a Prolong óta vagyok szkeptikus:
- a gyári sem ért annyit, mint amennyibe került, viszont mivel jó biznisz volt benne, nagyon hamar elkezdték hamisítani. A hamis viszont garantáltan kinyírta a motort előbb-utóbb. Itt egy cikk, érdemes elolvasni alul a hozzászólásokat :

https://belsoseg.blog.hu/2008/...
114e.
Tied mennyit futott Zoli?
Kaptam egy tippet.Elvileg a szelepfedélben van egy membrán ami át tud szakadni.Kereskedés csak szelepfedéllel együtt adja,ebay-en 3600 forint volt a membrán.Próba cseresznye hétvégén,meg mérek kompressziót,veszteséget.
Az enyém is tökéletesen hibátlan volt, aztán 7 évvel később is az volt, sőt 19 évesen is, amikor eladtam és most is az, mert tartjuk a kapcsolatot az új gazdájával. Olajat soha nem ette a lég-olaj hűtésű öreg technika, pedig használtuk sokszor olyan melegekben Erdély emelkedőin, hogy az már nekünk nem volt egészséges. Az autóm se egy nagy szám, 2003-as 1,6-os G Astra, azokat mindenki köpködi, a triumphos Zoli is borogatja bele az olajat... érdekes módon ez nem eszi, pedig 165ezernél jár a km számláló, abba is megvettem az első olajcserénél a 3 adagos kegyszert, pedig az kb. egy olajcsere ára. Nem az idegesít hogy hülyének néztek, hanem az hogy eleve gondolati szinten utasítjátok el, kár is ezzel többé foglalkozni...
Kicsoda?
Ki az a Clam?
Már leírtam, nekem is, mint sokaknak, keményebb hangosabb váltó.
Nekem csak az a bajom vele, hogy - leginkább más motoros fórumon olvasva - az jön le, hogy azok próbálják a motorjaikat Xado-val kezelgetni, akiknek a gépe gyűrűzés-csapágyazás után kiált. Azt pedig alkatrészcserével javítjuk, ha zsebbenyúlós, akkor is.

Lehet pont nekem kéne kipróbálnom, akinek sokat futott (59 e km), de tökéletesen hibátlan, csendes járású, és még gyári kompressziójú a motorja.
Az olajdoki szerint nem...
"a kicsit használtba esetleg jó lehet (állagmegóvás céljából)"

na, ennyi és nem több, nincs "folyékony szerelő" szerintem se, de ha látod azokat a himbákat a saját szemeddel aminek felülete pozitív irányba változott, akkor csak elhiszed te is hogy működik.
Azt (is) elolvastam amit Ti írtatok - de azt is, amit a gyártó ír a propaganda-anyagban. Lehet alapja, de mivel gépész vagyok, így nem tudok benne hinni. Ettől még használja az, akinek van hozzá bizodalma.

"Új" motorba (tehát aminek még nagyon szűkek az illesztési hézagai) én nem merném tenni, a kicsit használtba esetleg jó lehet (állagmegóvás céljából), de hogy a kopott, kompresszióhiányos motort nem "javítja meg" TARTÓSAN, az tuti. Eladás előtt, a füstölő vasba esetleg.....
Az ipse nem 100%as.De legyen szerencséd.
A prevención van a hangsúly, nem a javításon! Legalább Te olvasd már el rendesen amit leírtunk!
Mi nem piszkáltuk egymást, talán tudunk beszélgetni.