Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Topic ahol jelen vagy. Valami hazug mócsingos dumával kettőt álitottál
Ebből is.látszik hogy kretén vagy
Mi?
molnarautogaz.hu oldalról. Webáruház, Lovato, Elektromos alkatrészek, Üzemanyag mágnesszelep. 6e plusz posta.
Harmadik.
Vettem láncspray-t.
Szia Csabu! ezt a kis szelepet honnan rendelted? Kellene nekem is egy ilyen :)
Ja SE vagy SF vagy ettől jobb, innen kezdve pedig a te döntésed.
Legmodernebb :D:D minek az bele... a manualba világosan le van írva.
Még annyit, hogy a japánok általában nem a legmodernebb olajokhoz fejlesztik a motorjaikat. Tehát nem kell bele a legutolsó API szintű, mert különben hajtókaros lesz.
Lényegében igen, csak így mégis jobban hangzik.
Már megválaszolták előttem... Nem mindig a legmodernebb a legjobb.
A motorokra más vonatkozik, és ezt maga az API állítja, ha nekik hiszel, akkor nincs gond

Higher performance engine oils such as API SJ thru SM will contain some level of friction modifier. While the friction modifier improves fuel economy, it is not compatible with wet clutches used on motorcycles. The friction modifier causes the wet clutch to slip. This is especially true if the motorcycle manufacturer recommends using only engine oils carrying API SF or SG Service Categories.
API recommends following the Original Equipment Manufacturer's (OEMs) oil recommendations. Typically an API SJ through SM engine oil would include some friction modifier. Only if the [motorcycle's] OEM indicates that higher performance engine oils such as API SJ, API SL and API SM it is possible to use these engine oils in these motorcycles.

Regards,
Dennis L. Bachelder
American Petroleum Institute
1220 L Street NW
Washington DC 20005 USA
"For automotive gasoline engines, the latest engine oil service category includes the performance properties of each earlier category." Aztán mindenki eldöntheti, hogy az API-nek hisz, vagy az általad említett Haynes vállalatnak. Én az API-ra voksolok. Az API-t hitelesebbnek tartom.
Úgy tudom utántöltèsnèl keverheted is az olajakat csak minimum azonos minősègű legyen. Vagy ugye jobb, de gyengèbb semmikèppen sem.
Szintetikus összetevők alkotják, valahol az ásványi és szintetikus között van. Nevezhetjük fél szintetikusnak vagy rész szintetikusnak is, de azon belül egy minőségi kategória a technoszintetikus, ami egyébként Motul szabadalom és legalább 70%-ban szintetikus összetevőket garantál.
Hát nem.. és érdekes, hogy a motorok szervizelésével foglalkozó Haynes leírásokban is ez benne van.
.IMPORTANT TO NOTE!

API recommends following the Original Equipment Manufacturer’s (OEMs) oil recommendations on your owner’s manual. Typically, an API SJ through SM engine oil would include some friction modifier. Do not use unless an API SJ, SL or SM rating is specifically called for by your motorcycle manufacturer!
Vagyis minden a modern, mai olajok mellett szól. API SN.t válassz!
"If an automotive owner's manual calls for an API SJ or SL oil, an API SN oil will provide full protection" https://www.api.org/products-a...
Miért ne lenne jobb? az API teljesítményszintek visszafelé összeegyeztethetők. Nem szól semmi ellenük.
Nem, és erre mind az API mind a motorgyártók felhívják erre a figyelmet. Az indok nagyon egyszerű, a modern SJ és újabb olajokban lévő tapadás csökkentők károsíthatják a régebbi motorokat, ezért SJ alatti gyári ajánlásnál semmi esetre sem javasolják hogy eltérjenek a felhasználók az ajánlott olaj szintektől.
A technoszintetikus az félszintetikust jelent? Mert ha a Motul 5100-ra gondolsz, arra nem azt irja hogy félszintetikus.
Annyi még, hogy pl. az 5100 jobb Api szinttel rendelkezik, de félszintetikus, ez pedig szintetkius, akkor most melyik a jobb?!
Egy régi gépbe nem biztos. hogy jobb is a modernebb.