Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nekem 1 (de lehet 2 év)nyit kell visszapengetni, ha jol számoltam a 2 évre olyan 80--- ft körül
hinnye minket is górcső alá vettek... most várjuk a visszalevelet... mennyit kell sacc/kb fizetni, csak ha nem titok, mert akkor nem hoz a nyuszi nekem semmit
igyekszem,köszi most gyűtök az állambácsinak,visszapengetem az ingyengázártámogatást kamatostul , de bizom benne nyárra összegurul egy kiscsikóravaló
Nah az se hátrány
Sok balesetmenteset benne!
jah, meg ezt dobta ki a gép ócsón
Tuccílni öcsém, tán megirigyelted a suomy-t tőllem?
az az átéjem kihúzás jó ötlet..de még a dt se jó hogy kihúzzam vele..
háta kímínyek meg vettem egy suomy rucit
Na+baszod Mi vót az a nagy kőccsíg
hellócsá! jóvóna egy pont most tapsoltam el az árát
Húzzá ki egy átéjemet v mennyé' bodzzázni aszt lesz neked is
a mán jó dolog... csak nekem nincsen..
Olyan pitje van , h lefosod a combod bokáig
Apraszaki is pitezik?
óóúú ez nekem kell..megneveddelőlem....
Egy kis Pitbike történelem bevezetőnek


A mi is pontosan a pitbike (?) kérdés szerintem sokakban felmerül, mert halványan azért már elég sokan halottunk egyfajta kis krosszmotorról amivel a VB-n és a tengerentúlon a depó területén hasítanak a „rájderek”, sőt volt már rá példa, hogy a pályát is ezzel a kis motorral járták be. Igen, az emlékkép helyes, valahol innen indult el ez a dolog, de hogy ne legyen ilyen egyszerű a pitbike „történelem”, van egy másik vonal is. Jómagam először a jelenséggel a híres Freestyle Motocross-os alapműben a Crusty Demons of Dirt valamelyik korai, talán 2. vagy 3.- részének egyik jelenetében láttam, hogy a srácok pici Honda XR 50-es, 4 ütemű motorokkal ugranak, bohóckodnak, és szemmel láthatóan nagyon élvezik a dolgot. Ez a 90-es évek végére tehető, de nemcsak az XR50 a közvetlen őse, hanem a Honda Monkey és a Dax is. Olyannyira, hogy a mai pitbike-ok 90% ezeknek a blokkoknak a mintájára van építve, csak azóta – szerencsére – a köbcenti megnőtt 50-ről 80, 110, 125-re.
Dióhéjban talán ennyit a múltról. A jelen pedig az, hogy a pitbike nevű "vírus" terjedése hatalmas méreteket öltött szerte a világon. Ugye, azt már régóta tudjuk, hogyha motokrosszról és általában a technikai sportokról van szó, akkor Amerikában nem veszik félvállról a dolgokat. A versenyzést ezekkel a kis motorokkal annyira nem vették félvállról, hogy márra eljutottak oda, ami minden képzeletet felülmúl. Megszámlálhatatlan osztályban zajlanak a versenyek, csak a nemzeti bajnokságban (AMA Nationals) kb. 20 különböző kategória van a pitbike-ok számára, 50cm3-150cm3-ig 10" kerék mérettől, a 14"-ig, amatőr, profi, kezdő, ifjúsági, női, stb. Persze, se szeri, se száma a helyi és regionális viadaloknak, és persze, hogy van belőle Supercross és Supermoto is. Ma már nem kell a tengerentúlra utazni annak, aki ilyen típusú versenyt akar látni közelebbről. Az utóbbi 3 évben, Európában is futótűzként terjedt ez az újfajta őrület. Angliában és Franciaországban a versenyzők 3 sorban (!) állnak a rajtgéphez a hétvégi futamokon. Ausztriában és Németországban is nagyon elterjedt ez a szórakozási fajta. A versenyek mellett, egyre többen fedezik fel a pitbike-ot mint egy játékszert, amivel esetleg az olyan ember is komoly motorozási élményekre tehet szert, akinek gyermekkorában nem adatott meg a motorozás lehetősége. Ha megnézitek a külföldi bajnokságokról a képeket, nemegy 30-35 év fölötti „versenyzőt” látni rajtuk. A másik nagy előnye szerintem – és mindenki szerint, aki szereti az FMX-et –, hogy a pitbike-al sokkal könnyebbek és kevésbé veszélyesebbek a freestyle-os ugrások. Gondoljuk végig, emberünk mondjuk 25 éves, ami egyébként fiatalkor, de ha ekkor akarunk elkezdeni motokrosszozni és előtte abszolút nem motoroztunk, az nem túl szerencsés, de még megoldható. Hazánkban szerencsére van számos amatőrverseny, de mi van akkor, ha valaki FMX-es trükköket szeretne nyomatni? Hát, az nem valószínű, hogy az, aki 20-25 éves koráig nem motorozott, az majd 1-2 év gyakorlás után felpattan a 250-es 2 üteműre és szembenézve a rámpával, ami az égbe emel, rátekeri a gázt és ugrik egy 15 métereset, majd nyomat bele egy Cliffhanger-t. Tehát a „szabadstílus” kedvelőinek is ajánlanám figyelmébe a pitbike-ot.
Ennyit a történelem óráról, a lényeg az, végre hazánkban is elérhető áron, lehet hozzájutni ezekhez a kis motorokhoz. A versenyek és többi dolog meg már csak rajtunk áll, ahogyan a quad-okról sem tudtunk sokat 5 évvel ezelőtt, ma meg már az utcán dübörögnek, úgy nagyon remélem, hogy a pitbike is el fog terjedni, és sokan lesznek, akik úgy gondolják: ebből a buliból nem maradhatnak ki. Mivel még kis hazánkban újdonság ez a kétkerekű jármű, ezért leírnám a főbb jellemzőit, mert első pillantásra talán gyerek-krossz motornak tűnhet a pitbike az avatatlan szemnek. Tehát a legszembetűnőbb jelek: a magasított ülés a szintén magasított, BMX-éhez hasonlító kormány, ezek a motorozhatóság miatt lettek így kialakítva, éppen azért, hogy egy 190 cm magas és 90 kg súlyú nagy „gyerek” is elférjen rajta. A túlméretezett, és éppen ezért felnőttek számára kényelmes lábtartók, fekvőhengeres, 4 ütemű motorblokk, a váz kialakítása, ugyanis nem bölcsővázas, ahogyan azt a krosszmotoroknál megszokhattuk, a pitbike-oknál nem öleli körbe a motorblokkot a váz!


...meg Gyikarc meg Apraszaki
Óóóó he! Jó nehéz szülés volt beletartott egy sokidőbe
ünnepi pillanat:

10 perces születésnapja van a topicnak !
de fog örülni Imu is
Zsiger. akarommondani skier

köszönjük szépen sportmotorbácsi

ehez mit szóltok ?
vártuk...
óóúúú ezt de várunk már...
Hála legyen a Mindenhatónak
Topik a pitbike szerelmeseinek.