{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5195716] 2016. 02. 11. 20:23
fz67
Szia! Ezt láttad már?

Nekem tetszik, különösen a vége:
Boys ride bikes... Men ride MACHINES...
Ha megvetted a GÉPET, írj! Szívesen megnézném, gyakran járok Szegeden.
Szép estét! fz
[#5195290] 2016. 02. 10. 21:59
Qrucsai
Szia Fz67!

Köszi a választ!

Mivel kissé lassan jött, már elolvastam az egész fórumot. Tömény volt így egyszerre, de olyan hatású, mint egy jó regény és egy időutazás furcsa keveréke. Elrepültem vele 2007-be. Ott voltam az első vásárlókkal. Éreztem az örömöt, a szeretetet egy technikai léptékkel dinosszaurusznak számító gép iránt. Tapintható volt a márkakereskedők büszkesége és reménye az első lendület kapcsán. Olvastam a bejáratás ügyes bajos menetéről, a sok örömről, az apróbb bosszúságokról a törődésről és a szeretről. Aztán jöttek a válság évei, és vele hozzávetőleg egy időben a márka nagy átváltozása a szigorodó előírások miatt. A sok nehéz helyzetbe került ismeretlenül is ismerős emberrel együtt búsultam, mikor az oly kedves társát el kellett adnia. A márkakereskedők pedig az új modellel ilyen helyzetben nem tudtak mit kezdeni. Szépen el is fogytak. Szóval nehéz idők voltak. De a szeretett járművek sokszor nem tüntek el, csak más szerető emberekhez kerültek, és így új emberek jöttek a fórumra is. Aztán sok régi ismerős is tovább követte a fórumon az életet. Sok dolgot megtudtam az Enfildekről már korábban is, mivel már a kezdetek óta követem a történetét. Néha megvallom, a fórumba is beleolvastam. Olvastam, hogy a fejlődés mint olyan nem az Enfieldesek barátja és olvastam az aggódásról, hogy végleg eltünnek ezek a végtelenül egyszerű és bárhol javítható gépek. Részben osztom is az aggodalmat, de én jobban tartok a most következő eszement szigorítások miatt, melyeket a szent környezetvédelem nevében akarnak majd elkövetni. Mert meg akarják magyarázni, hogy környezetbarátabb egy picivel kevésbé légszennyező, de agyon bonyolított szar legyártása, majd pár év után a teljes megsemmisítése és újragyártása, mint egy jobban füstölő, de 30-40 évig javítható gép gyártása és fentartása. Ez ORDAS NAGY HAZUGSÁG! De a Royal Enfield megítélésem szerint még ilyen körülmények között is a legoptimálisabb úton jár. Csak annyit változtatott a bevált recepten, amennyit feltétlenül szükséges volt. A teszteket olvasgatva szerintem nem is vált hátrányára. Most a fórum teljes átolvasásánál választ kaptam a feltett kérdéseimre. Hogy megjelenik e a rozsda? Néha bizony meg. Hogy néhol gyenge a krómozás. Előfordul. De ha szereted a járgányt, ezek csak apróságok, melyeket nevetve oldassz meg. Én ezeket a válaszokat találtam a fórumon. A társaság megerősített, hogy ilyen gépet szeretnék.

Most magamról írok, mert illik bemutatkozni. Ígérem hosszú lesz, és ez nem fenyegetés, hanem ígéret, de ahogy most áll az időjárás bőven ráér elolvasni, aki egyébként már nyeregbe pattanna. Hátha kicsit elterelem a figyelmét a viszketésről. Én is azért írok regényt... Meg még a fórum hatása alatt vagyok. Ezt hívják enyhítő körülménynek felénk.

Szóval 39 éves vagyok, Szegeden élek, boldog családban. Két szép fiam van. A motorozás nem tudom mikor fertőzött meg, csak arra emlékszem, hogy már igen ifjú koromban számolgattam, hogy még hány év kell a segédmotoros vizsgához, és folyton az áruházakban és vas-műszakiban kiállított Simsonok körül lézengtem. Azért otthon volt egy rigánk, ezt sose használtam, valahogy nem tűnt igazi motornak. Aztán 12 éves koromban édesapám hazahozott egy S50B Simsont, ami ráadásul terep motor formára volt alkítva (nálunk nem kapható első, emelt Simson Enduro feliratos sárvédő, MZ teló hátul, Enduro váz meg ilyen nyalánkságok). Azonnal elvesztem. Első tanult szakmámat is valószínűleg ez motiválta. Autószerelő lettem. Tizenegy évig volt társam jóban, rosszban néha bűnben (csak kicsiben), közben többször átszabtam, végén már 4 fokozatú 51-es blokkja volt, és normál utcai kinézete. A nagyobb motor gondolata mindig ott motoszkált a fejemben, de akkoriban (90-es évek) a motorpiac elég egyszerűnek tűnt. Voltak a kihalásra ítélt szoci pacik, meg a megfizethetetlen nyugati (vagy inkább távolkeleti...) gépszörnyek. Szóval alternatíva hiányában már le se vizsgáztam nagymotorra. Aztán mivel közben családom lett és első a munka, a kissé bohém és az utángyártott alkatrészek miatt már nem túl megbízható társnak mennie kellett, mert hát arra adtam a fejem, hogy fegyveres testületnél szolgáljak, és ott a késés, és most csúnyát írok: "szolgálat alóli kibúvás vétség/büncselekmény" - a tényállás a késés mértékétől függ - kemény dolog. Szóval addig hű társamat azóta is remélem, hogy gondos kezekbe adtam. Az utód egy Benelli 492ST sportrobógó lett, mely megbízható volt, sok gondot nem okozott és ötvenes létére igen meglepő teljesítményre volt képes, de akkor is csak egy robogó volt. Szenvedésemet feleségem is érezhette, mert már a Simsonra is rákíváncsiskodott párszor, érdekelte mi a francot szeretek benne. Aztán robogót már neki is kellett venni. Pár évig csak így közlekedtünk kettecskén. Aztán gyerek, autó, ház, főiskola, megint gyerek, újabb, már csak négyütemű kisrobogó, mopedautó, sok bütykölés de a hiányérzetem nem múlt el, és a reményem is egyre haloványabb volt, hogy valaha tényleg vehetek egy nagyobb gépet. Emlékszem, ekkoriban már kacsintgattam az Enfieldre. Pár éve, mikor nagyobbik fiam már tíz év fölött volt, hazahoztam két Simsont kvázi kosárban, hogy majd jól összerakjuk úgy apa-fia módra... Egy motor elkészült, a gyerkőc nagy érdeklődést nem mutatott iránta, bár próbált segíteni míg a türelme tartott. Akkor már volt itthon egy családi autó, egy mopedautó, egy robogó, a Szimó meg apósnak egy háromkerekű Piaggio Ape. Had ne részletezzem, arra ki beszélte rá... De imádja, és ez a lényeg. Két évente felújítom, mert annyi idő alatt kb. 25-30e km-t tesz bele. Hogy merre kujtorog 35-40-el...?! Ja! A gyerekek kis quadját el ne feledjem, bár nem kaptak rá az ízére. Aztán két éve megláttam egy nagyon aranyos kinézetű kínai származású, nálunk Polymobil NF50-Alfa néven futó kis motort. Ránézésre olyan szimó forma, csak négy ütem és négy sebességfokozat van benne, index, önindító, meg ami kell. Filléres darab volt, de a családba mintha a villám csapott volna. Az asszony vátós motoron akart tanulni, a nagyfiú kedve is megjött , após újra kétkerékre vágyott - két térdprotézissel és 75 évvel ez szép teljesítmény - én meg csak mosolyogtam magamban, mert a tünetek ismerősek voltak. Azóta megint kirándulgatunk az asszonnyal csak úgy kettecskén, meg a két kismotor. Én tanítgatom. Már jól kezeli a váltót, csak bátortalan még a lelkem. Lassan elérkeztem mesémmel a mai szent naphoz. A helyzet most úgy áll, hogy holnap vizsgázom kresz-ből, András fiam hétfőn kezdi a segédmotoros tanfolyamot, és túl vagyok az első levélváltáson a dorogi márkakereskedővel. Mert közeleg az idő... Érzem a tavaszt. A hónap folyamán már dolgozni kellett mennem a motorkákkal, ami egy alkalommal 60 km. Nagyon szenvedek...
Remélem senkit nem untattam, de az nem semmi, és ezt nyugottan veheti dícséretnek a társaság, hogy ilyen hatást vált ki a fórumotok olvasása nagy dózisban egy egyébként morcos, szótlan smasszerból.

Köszönöm!
[#5194940] 2016. 02. 10. 14:57
fz67
Szia! Nem a kérdéseiddel van a gond, inkább az lehet a helyzet, hogy nem sok injektoros példány lehet az országban, így tapasztalat sem lehet túl sok az új gépekkel kapcsolatban. Nekem Electra van, de ez még 2007-es példány, tehát karburátoros. Az electra elnevezés a gyújtásra utalhat, mivel ez már nem a régi megszakítós technika. Az igazi Enfield rajongóknak már az enyém is túl modern (gyújtás, tárcsafék, önindító, stb), de én szeretem. Vannak, lehetnek vele bajok (nekem több is volt), de mindenki azt mondja, hogy ez a gép igényli a törődést. Szóval ez nem egy japán csoda, de aki ezt szereti az talán nem várja el tőle azt, amit megbízhatóság terén a japán motorok tudnak. Ezt másért szeretjük. A stílusáért, a hangjáért és mittudommég hogy miért. Rozsdát én nem tapasztaltam és a festéssel sincs bajom. Ha itt a fórumon keresgélsz régebbi hozzászólásokat, akkor biztosan lesz egy kialakult képed az esetleges problémákról és azokról a dolgokról, amire érdemes odafigyelni. Persze ezek nem biztos, hogy igazak a vadiúj gépekre, azokat egyáltalán nem ismerem. Azt, hogy kb. mennyit adtak el belőle itthon, biztos elmondják neked Dorogon a márkaképviseletnél. Üdv,: FZ
[#5193052] 2016. 02. 07. 17:34
Qrucsai
Most ennyire kihalt a fórum, nehezet kérdeztem vagy valami sértőt írtam?
Tényleg jó lenne, ha vlk. megosztaná a tapasztalatait... Azt sem tudom, adtak e el az országban befecskendezős példányt. Itt felénk (Szegeden) volt egy márkaképviselet a 2000-es években, és ott emlékeim szerint Electra volt több is. Nagyon tetszik az RE, de szeretném tudni, hogy mennyire problémásak vagy inkább reményeim szerint mentesek az új járgányok.
[#5189461] 2016. 02. 01. 8:59
Qrucsai
Üdvözletem!

Az idén várhatóan beteljesül egy több évtizedes álom, és motorkerékpárt vásárolok. Első és kiemelt helyen egy új RE Classic 500 áll a lehetséges paripák közül. Több mint tíz éve kísérem figyelemmel a márkát. Sok dolgot tudok már róla, meggyőződésem, hogy az igényeimnek maximálisan megfelel majd. Mivel életem első - és könnyen lehet, hogy utolsó - motorját kívánom beszerezni, ezért igyekszem nagyon körültekintően eljárni. A gyár oldalán, és más helyen is problémaként emlegetik a tulajdonosok a festés, krómozás minőségét és a korrózió jelenlétét már viszonylag fiatal motorokon is. Kérrem, írja meg a tapasztalatát, akinek van! Előre is köszönöm!
[#5178363] 2016. 01. 06. 14:54
fz67
Szia Ritt!
Engem érdekel, ha electrához is jó. Hívj fel (30-9382-457) és megbeszéljük.
Üdv: FZ
[#5177909] 2016. 01. 05. 14:48
ritt
Tisztelt mindenki
Royal Enfieldhez használatos olajhőmérő Enfieldes áron eladó Louisnál 10 e ft körül van én 6 ért átadom. A fórumon Ritt néven keressetek
[#5174944] 2015. 12. 29. 18:18
SPQR1
Képet a tányérnyeregről csak email címre tudok csak küldeni sajnos...
[#5174936] 2015. 12. 29. 18:03
SPQR1
Üdv mindenkinek! Eladó a képen látható nyereg, rugókkal. Postai utánvéttel vagy személyes átvétellel. Ára: 18.000 Ft. Tel:30/290 52 83.
[#5174297] 2015. 12. 28. 12:46
HRob
Sziasztok!
Eladó Enfieldet keresek saját részre.
06-30-négytizenöt-5461
[#5168662] 2015. 12. 15. 11:00
fz67
Hívj fel (30-9382-457) és megbeszéljük! Ha nem veszem fel, visszahívlak! fz
[#5168642] 2015. 12. 15. 8:59
Papamaci93
Természetes még érdekes a dolog. Amennyiben lehet akkor még tennék fel tudatlansági kérdéseket is természetesen. A kezelésit, hogy tudjuk intézni?

Üdv és előre is köszönöm.
[#5168409] 2015. 12. 14. 15:15
fz67
Szia! Először azt akartam írni, hogy biztosan le lehet tölteni a netről a kezelésit, de most megnéztem és érdekes módon nem találtam az electrához valót (igaz, sok időt nem töltöttem keresgéléssel). Szóval annyit tudok segíteni, hogy - mivel nekem is ilyen gépem van - lemásolom a kezelésijét és elküldöm Neked, ha még aktuális.
üdv:fz
[#5167065] 2015. 12. 10. 16:25
Papamaci93
Üdvözöllek Benneteket ! Uj vagyok közöttetek, most tettem szert egy ENFIELD Electrára. Valaki hozzá tudna segíteni egy kezelési utasításhoz? A gép egykor Bodó Balázsé volt, s a Wallistól került hozzám. Nem az első motorom, ezenkívül most is van egy GSX 1400 és egy Honda GB500 TT a fenekem alatt. Ilyen koru techmnikából viszont az első. Ennyit rólam, segítségeteket kérhetem-e?
Előre is köszönöm.
[#5161834] 2015. 11. 26. 12:12
ritt
:-) De jó is lenne
[#5152489] 2015. 11. 06. 14:05
fz67
Sziasztok! Kihasználva a jó időt, a múlt hétvégét túráztunk egy kicsit a Miskolc-Bódvalenke-Aggtelek-Miskolc útvonalon. Élveztem nagyon.
Szép napot mindenkinek! fz
[#5138240] 2015. 10. 04. 15:43
jawas
Igen, ez az a motor.Az önindító nem csak le van szerelve,hanem a primer ház is cserélve lett.A motoron több változtatás is történt,de mind a 1954-1960 típus irányában.Természetesen ígényes munka,lehetőleg enfield alkatrészekkel,és semmi jóvátehetetlen/nem visszaalakítható/változtatással.
[#5137286] 2015. 10. 02. 10:05
BaloghImre
Sziasztok!

Ez nem a néhai Kiss Jani motorja? Az önindító le van műtve?
Jól néz ki... Ritt itt a nagy lehetőség!
Tegnap voltam műszaki vizsgán, minden rendben volt.

Üdv: Imre
[#5132731] 2015. 09. 21. 19:36
SPQR
Köszi! :)

üdv!

SPQR
[#5129185] 2015. 09. 13. 23:01
fz67
Szia!
Nem biztos, hogy tipushiba, de mivel nincs a gépen semmilyen visszajelzés az olajszintről, ezért rendszeresen ellenőrizd az olajat! (hogy ne járj úgy, mint én - gyakorlatilag szétkenődött a dugattyú a henger falán!)
fz
[#5129176] 2015. 09. 13. 22:41
fz67
Sziasztok!
Tegnap Miskolcon egy fotósnak nagyon megtetszett a gépem. Készített néhány egész jó képet, amit most megosztok Veletek is.
Üdv: fz
[#5128170] 2015. 09. 11. 14:22
SPQR
Üdv! 30/290 52 83

Ha nem veszem fel majd visszahívlak, zajos a melóm...
[#5128169] 2015. 09. 11. 14:21
SPQR
Üdv Royalisták!

Pár hete vettem egy R E Electrát és azóta sikeres önindító szabadonfutó eltávolítás műtéten esett át szegénykém. Azt szeretném kérdezni milyen típushibákra kell még számítanom. Esetleg miből legyen nálam tartalék.
Köszönettel: SPQR
[#5128168] 2015. 09. 11. 14:20
outsider
Semmi gond, és köszi a felajánlást.
Ha adsz valami elérhetőséget, szívesen szavadon foglak
[#5128167] 2015. 09. 11. 14:14
SPQR
Az biza akkor Én voltam

Bocs a továbbhaladásért, de biztos valami halaszthatatlan dolgom volt...ha gondolod szívesen megmutatom a gépet és nyugodtan vehetsz üléspróbát, akár még ha kedved támad fordulhatsz is vele egyet, csak egyeztessünk időpontot és helyszínt...nekem inkább a vasárnapok a szabadok és azok délutánjai...üdv! G.