Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csendesebb lett a váltó, viszont a kuplung most olyan mintha nem emelne ki rendesen , hiába van behúzva a kar. Lehet állítanom kellene rajta egy kicsit.
Nyilván nem használ neki, de ha annyira folyt volna, úgyse használod. Maradandó kár biztos nem érte.
Igen, bár a váltónak és a kuplungnak sem használ ha olajhiányban szenved. Legközelebb jobban figyelek.
Szerencséd volt, megúsztad egy mosással.
Jó estét!

Nemrég említettem, hogy olajfolyást észleltem a blokk alján és a főtengely szimmering hibájára gyanakodtam első nekifutásra. Aztán a szerelés során kiderült, nem az volt a hiba oka, hanem nemes egyszerűséggel a legutolsó olajcserénél nem húztam meg eléggé a leeresztő csavart és ott kezdett el szivárogni az olaj. Fel is kellett önteni, mert már az ellenőrző nyílást sem érte el az olaj szintje.
Ha gyárilag volt rajta index akkor B ha nem akkor meg N-es !
Hello,szerintem S51b.......... nekem is ilyen van,és nincs más az adat tábláján csak annyi hogy S51.
Hali küldök képet,bár ha át lett alakítva akkor abból aligha lehet megállapítani az eredeti külalakot.!
Ast hiszem amugy ,hogy az s51 12v elektric,mert egyedül annak az adattábláján van csak az s51.Az összes többinek van más is utánna irva.Szerintem de majd aki valóban ért hozzá megmondja.
Először neked kellene egy képet felraknod, hogy lehessen ötletelni. A pedálos SR-1-től az 51-es endúrón át a rollerig bármi lehet. Vagy lehet még a régi négyütemű veteránod van?
Sziasztok. A segítségeteket kérném. Van egy átalakított simsonom, és szeretném eredeti állapotára visszaalakítani. A típus táblán csak S51 van.tudnátok segíteni hogy pontosan melyik típusú simson? És ha egy képet is tudnátok mutatni az még jobb lenne.
Előre is köszönöm a segítséget.
Indikátor órával azért egyszerűbb és pontosabb
Én egy gyertyát szétszedtem beragasztottam egy réz perselyt amibe passzol az óra és kész is van...
Ma újra beállítottam a gyújtásom, elvileg gyári jelek szerint (https://hu.m.wikibooks.org/wik...és/Simson/Megszakítós_gyújtásbeállítás)
A lendkerék és a blokk jele találkozásánál éppen kezd nyitni a megszakító, a leírás szerint elvileg így kell, de ezt elfeljtettem lefotózni. A képen látható álláshoz kb 10 fokot forgattam vissza az alaplapot, lehet ez már befolyásolta a működést, nem tudom.
Ha melegen tökéletes pont nem kell vele foglalkozni, hogy hidegen bizonytalan. Az utángyári tirisztoros is drága, helyette komplett robogó gyújtást tennék fel. Honda dio, ducati energia, pvl stb stb. De simán lehet csak beállítás baj is: megszakító hézag, előgyújtás, csapágy lógás és centírozásból fakadó is. Esetleg a tűgörgők kopottsága is tud vicceskedni. Nem csak a karbi lehet ludas. A gyújtótekercsek 6 és 12 voltos rendszernél is 8 voltosak, legalábbis amiket mértem. A változás jogát fenntartom!
Néztem tirisztoros gyújtást, hát nem 15 ezer, legalábbis a gyári biztos. Magával a megszakítós gyújtással nincs problémám, hogy olajozni kell stb. A szikra szép kékes-lilás. A karburátort annyi féle beállításban próbáltam, hogy ezt az okot kizárnám. Gyújtógyertyából szintén sokat próbáltam, brisk, ngk, denso, de érdemi változást egyikkel sem tapasztaltam.
Megéri megpróbálkozni egy újratekercselt gyújtótekerccsel, illetve a lendkereket delejeztetni?
Az a bizonytalan alapjárat lehet a szegény keveréktől is.
Legtöbb simsonon van féklámpa aksi nélkül.
Megszakító vezérelt tranzisztoros gyújtás . Vagy gyári tirisztoros. De a megszakítós is jó, néha olajozni kell a filcet. Évente egyszer.
A szikra erőssége szemrevételezéssel nem mérvadó mert egy nagy öles vörös szikrának nincs akkora teljesítménye mint egy ki szúrós kék szikrának. Pedig látszatra gyengébb.
Ne szopasd magad a mexás retekkel, ha van gyári tirisztoros teljes rendszer elérhető áron. :)
Lehet elgondolkodok rajta, úgyis kell valami elfoglaltság télre :D
Melegen bizonytalan az alapjárat, ezért gondolkodtam el hogy miként lehetne megoldani
Semmi nehézséget nem okoz, az aksi nélküli gyári tiris gyújtás kb. átalakítás nélkül felrakható rá. Teljes szettet venni lenne a legcélszerűbb neked, egyszer kerül 15 ezerbe, de onnantól elfelejted azt is, hogy valaha volt gyújtásod, csak megy és megy. :)
Alaplap, lendkerék, tirisztor egység és trafó kell hozzá, aksi nélkül lesz féklámpád is.
Annyi apró probléma van hogy az enyém N-es, szóval tirisztorosra átalakítani szerintem nem lenne túl egyszerű. Esetleg egy vastagabb vezetékkel újratekercselt gyújtótekercs?
Gyári tirisztoros gyújtás nem tetszene? Nekem aksi nélküli verzióban van, imádom, totál gondozásmentes és mindig erős a szikra.
Urak!
Azon gondolkoztam a napokban, hogy van e valami bevált megoldás a gyújtás megokosítására? Nem komplett cserére gondoltam, hanem ezt a megszakítósat átalakítani úgy, hogy erősebb szikrát adjon.
Pár napig nem nézek fel és látom van mit olvasni szerencsére,még veszekedés is volt.

Láttam valaki linkelt egy frankó tákolt S53-at,nem olyan rossz az azért....
Tudjátok nekem is volt egy tákolt S53-am,de szerencsére azt nem szólták így le.

Ja a múltkor elfelejtettem a 35K-s simsonomról fotót betenni,most pótolom.
Azóta is meg van a gépsárkány és könnyen is indul meg teszi a dolgát,igaz nem húzatom mivel bejáratós,szigorúan 30-35-el zötyögök vele.