Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én azt mondom vegyél ebből a pénzből nagyobb motort,az tartósabb lesz.
Sziasztok, S51N felujitas elott allok, es gondoltam ha mar egyszer szett lesz szedve akkor mar kicserelnek rajta mindent, ertem itt az osszes tengelyt,szimeringet,csapagyat,rugot,seegergyurut,alatetet,csavart,kuplungkosar.. Fogaskerekek,stb....
Es tennek bele
70es hengerszettet(mofaker)
5valto(mofaker)
Fotengelyt azt meg nem tudom, ajanlotok esetleg valamit?
Kuplung
Karbi(amal19?)
Vrezo
Ducati/vape gyujtas
keystone dugo
Mitszoltok hozza?
Ajanlotok meg esetleg valamit? Vagy erdemes belekezdeni?
Sziasztok! s50 bálnatankot keresek, nem arany árában! Esetleg valakinek egy "felesleges"?? köszönöm
Sziasztok!
S50B motorom szivatóval normálisan indul és szépen, egyenletes alapjáraton hosszú percekig jár. Eközben még a legkisebb gázadás esetén is azonnal leáll. Ugyan ez történik (már meleg motornál) a szivató elvételekor is. A helyzetet súlyosbítja, hogy a problémán semmit sem javított a karburátor ulrtrahangos tisztítása, majd egy vadi új karburátor beszerelése sem.
Ha tapasztaltál már hasonlót és van ötleted a javításra, kérlek írd meg!
Előre is köszi!
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni szerelésben, akár itt, akár e-mailben vagy máshol? Sajnos én már nem tudom mihez nyúljak.:/
Adott egy Simson S50.
Korábban azt produkálta (2 hónapja kb.), hogy behúzott kuplunggal leállt a motor és csak hosszas tolásra indult. Érdekes volt, mihelyt hazaértem, volt alapjárat. Azonban leállítottam, majd egy 10 perc állás után nem indult, azonban szikra volt.
Legutóbb pedig egy dombos úton haladtam felfele és hát húztam neki, mert csepergett az eső, de ez lényegtelen. A domb tetején elkezdett rángatni a motor. Megálltam, alapjárat volt. Nem ingadozott. Vártam vele így vagy fél percet, utána már nem csinálta. Gondolom ez valami karburátor hibára utalhat. Talán kevesel??
Kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja a problémát.?
Amit cseréltem ezen tünetek előtt a motoron:
Kondenzátor(kivezetve az oldaldobozba), AKA megszakító, gyújtótekercs, gyertya, új komplett karburátor (BVF 16N1-8, 70-es főfúvókával).
Azt leszögezném, hogy a gyújtás jól be lett állítva. 0,4 mm-es gyertya és megszakító hézag és 1,5 mm-nél nyit a megszakító.
Karburátort legutóbb is jól állítottam be.
Légszűrő és kipufogó tiszta. Szimmeringek maximum 1,5 évesek lehetnek. Sacc/kb 900 km lehet a hengerben fúrástól számítva.
Üzemanyagszűrő és tank is tiszta.
Tavasszal készítettem a karburátor és a henger szívócsonkja közé egy 0,5 cm-es bakelit lapot, annak érdekében, hogy ne melegedjen fel a karbi. Képet csatolok róla.
Akár ez is okozhat problémát?
Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni!:)
Igen a kipufogó kiégetése nagyon fontos . Múltkor valakinek kiégettem (és políroztam utána , hogy ne maradjon lila ) és el volt ájulva a felújjítás nélküli menetteljesítménytől . Ha nem újitottál , még fel motorblokkot , akkor bízd szerelőre .
Sziasztok!Nincs valakinek eladó Sr50 szép állapotú eladó esetleg?Köszi
Egy turbo maróval többre mész ha tuningolni akarsz.
Már olvasgattam erről a rafinált szerkezetről, azért is érdeklődöm előre, olvasok hátha valaki már végzett el ilyen átalakítást valaki igényesen.
Marógépem van itthon, ugyan nem álló hanem kézi, gondolod hogy azzal érdemes lehet nekiesni?
Egyébként köszönöm válaszodat a karbival kapcsolatban akkor jól voltam informálva.
Valamint ha jól tudom akkor a kétütemű motor főleg a ki-és-be-levegőzésre érzékeny nagyon, ez is kb igaz?
A blokkot otthon nem tudod normálisan megcsinálni ha csak nincs marógéped vagy oszlopos fúrógéped autószerelő se fog foglalkozni veled mivel ő sem tud mit kezdeni vele inkább valami forgácsoló műhelyt keress azon meg ne lepődj meg ha veszel egy gagyibb 70-es hengert, hogy szinte semmivel nem lesz jobb mint egy normálisan összerakott gyári hengeres simson
A karburátor bőven elég egy alap 70-es hengerhez max hangolni kell kicsit rajta kipufogóból is van vastagabb könyökös "tuning" kipufogó de nem lételeme viszont egyet jegyezz meg a kétütemű motor egy rafinált szerkezet ha valamihez hozzányúlsz utána nincs megállás
Szevasztok!

Egyenlőre komoly érdeklődés fázisában vagyok a következő projekttel:
Van egy S51B Simsonom gyári felszereltséggel azonban a motor henger és hozzá tartozó részei felújítást illetve valószínűleg cserét kívánnak.
Ez esetben ha már úgyis újraépítem, és feltehetőleg belevásárolok egy rakás alkatrészt akkor már 70 cöbcentis-ként raknám össze.
Ennek alapja a Mofaker, és hasonló webáruházak hengerkészletei.
Egy ilyen készlet vásárlása után lehetséges-e a blokkfelek felfúrása otthon? Ha igen akkor ezt hogyan kell megtennem? Ha nem akkor kit érdemes ezzel keresni? Helyi autószerelő jó lehet ilyen célra?
Van-e szükség a kipufogórendszer, vagy a karburátor cseréjére?

Válaszotokat köszönöm.
Látom sok a szerelős kérdés . A szerelési útmutatót le kell tölteni . ( nekünk , még ez sem volt opció harminc éve ) . Ha nem ismered , hogy működik a kétütemű motorod , akkor nosza a googli a barátod . Ezek után , ha nem jó a motor : 1.) karburátor 2.) kipufogó 3.) benzin 4. ) gyújtás . A kipufogó kiégetését újabban a szerelők is hanyagolják például . Idővel belejössz . Fontos , hogy addig is a kalapácsot nagy ívben kerüld el . Jó munkát .
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék...Egy Simsonos gurut keresnék Borsodban..esetlegesen Miskolc környékén aki a motoromat átnézné..és némi szakmai tanácsal látna el
Mérjetek kompressziót! (Sűrítést) !
Sziasztok! Egy kis segítség kéne itt hátha van valaki szaki. Van egy 1989 -es S51B. Sikerült az alapjáratot szépen beállìtani. Ha húzom a gáz szépen felpörög, de amint kap sebességfokozatban egy kis terhelést le akar fulladni. Nincs benne erő. A karbi 16N3-4. Állítgattam már mindent rajta de sajna nem vagyok mester. Valamit biztos rosszul csinálok.
Csak elektromos lehet mert a többinek eltörik a csöve és elmegy belőle a folyadék. Persze csak ha a kormányra teszed.
Simson s51 hőfokmerő órát keresek minden megoldás érdekel. Akinek lenne írjon köszönöm!
Nekem van egy nagyon bevált olajam a szoci motorokhoz, mégpedig a Castrol ActEvo 20W-50, ami kifejezetten léghűtéses, öreg motorokhoz való. Simson, Jawa, Mz, minden szoci motor váltója és kuplungja nagyságrendekkel szebben dolgozik vele, csak ajánlani tudom és nem is drága.
Persze, hogy jó, a régi szabvány szerinti gyári előíráshoz a jelenkori olajak közül a 10w-40 és a 15w40 áll a legközelebb.
Sziasztok ez a kipufogó 45 mm átmérőjű kivezetés melyik tipushoz tartozhat , mert a boltban csak 32 mm ismerik? https://scontent.fbud4-1.fna.f...
10w40 motorolaj jó a simson b s51váltóba? Mert a 80w90hajtómüolaj valahogy nemjóbele kemény a váltó
Sziasztok. S51es simson-hoz keresek jó állapotú gyári hátsó teleszkópokat. Esetleg van valakinek eladó?
Igen fasza!
Csak nagy duzzogva !