Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most áprilisban kb. Egész télen aludt a gép egy-egy indítást leszámítva, aztán elővettem, meglett a szinkron ellenőrzés, a szelephézag, az olajcsere, a gyertyacsere, légszűrőcsere, aztán kicsit később a benzincsap csere is.
Nekem amúgy 2004-es a motor, de eddig azt gondoltam, hogy a szűrők, gyertya, gumik, stb., azok csereszabatosak.
A típusnak utána kell olvasnom, de látom, hogy ha ennyire sarkos a dolog, akkor nagyon oda kell figyelni, hogy melyik a jó.
Igaz, én hiába tudom, hogy mi a jó, ha a kis kínai meg egy dolgot ráír a dobozra, a másik meg valamit beletesz.
Ha ezen múlik, hogy jó legyen akkor van választásom? Azon is gondolkodtam, hogy lehet hogy rossz szériát fogtunk ki talán... Te mikor cserélted?
Az enyém 2007-es E változat, amit linkeltél az kell nekem is(gondolom igen, csak akkor miért van több féle)?
vagy ez?
https://oem-parts.hu/hu/parts/...
Kiderült, hogy az átalakított Ditechbe egy TCI (CDI) került. Ami tök állat, ha a megfelelő trafó van hozzá. A hagyományos trafó relatíve nagy induktivitása miatt gyalázatos lenne a szikra, a sima CDI-s trafó túl kicsi, megölné az elektronikát.
Ha nem jó a párosítás, akkor megfőzi a trafót. Én mindig csodálkoztam, hogy a trafó miért forró, de már tudom.
Hát öööö...
Biztosan akarod?

https://oem-parts.hu/hu/parts/...
Nekem tavaly a Bled-i menetben végig autópályán 100-al (átlagsebességmérés) 3,8.
Vagyis ha elégetem még a tartalékot is, akkor akár 500 km-re is elég elméletileg.
Itt szakadt az eső délután, amikor hazaértem a havertől fékolaj csere és tanakodás után, megfürödtem és már esett is.
Holnap kiderül, hogy mi a helyzet.
Én reménykedem benne, de szemre ez a légszűrő nem lehet túl rossz, de a valószínűsíthető légáteresztési eltérés már ilyen problémát okoz? Eléggé ki van hegyezve akkor a karburálás.
Engem zavar, hogy a téli karbantartás keretében egyszerre sok minden történt. Tűszelep csere kis karbi átnézéssel, benzincsap csere, gyertya csere, a fene tudja, mi lehet a ludas.
De a lényeg, hogy szűrő nélkül úgy elforgott a motor, hogy majdnem leszédültem a 48 lóról.
Ha tényleg csak ennyivel megyek, akkor bőven 300 km fölött (310-350). Kerek négy litert kér 100 km-re.
Sziasztok
Azt szeretném meg kérdezni hogy nektek a gs-el normál használat mellet utazó tempóba (90-100 km/h) mennyi km-ert megy el egy tankkal? Mert nekem 250 km után tartalékra kell már tennem a csapot és ezt keveslem hogy csak ennyit megy el nekem vagy esetleg közre játszik hogy meleg most az idő. Tavasszal volt karbi tisztítás meg szinkron is?????
Tudtam! Én szinte biztos voltam/vagyok benne, ezért is kérdeztem. Én semmi mást nem csináltam csak a légszűrőt cseréltem ki szinte, és azóta ugyan az a hiba. OEM-Parts ról amit megtudok rendelni gyárit, az valóban gyári lehet?
Na, valami van!
Leszedtem a tankot, megnéztem a csöveket, de semmi szemmel látható probléma.
Mondom kiveszem a légszűrőt, ennél egyszerűbben nem változtathatom meg a benzin-levegő arányát, ha megjavul abból is lehet következtetni valamire, ha még rosszabb lesz abból
Kivettem és kimentem egy forgalomtól elzárt útra természetesen.
Hát kérlek úgy beleforgattam a pirosba, hogy a faluban kiszaladtak az emberek az utcára, mi ez az érces hang. Visszaraktam a szűrőt: szar megint.
tehát vagy a szűrő nem olyan mint a gyári, ez holnap kiderül, mert addigra talán előkotrom a gyárit, amit szerencsére (elvileg) nem dobtam ki.
Vagy ha így is rossz, akkor a karbiban olyan helyen van dugulás, amit eddig nem vettem észre. Ez a motor az előző és egyben első gazdájánál 5-6-7 évet állt,
Nem is csoda, ha valami úgy belerohadt a karbiba, hogy a szerelő, aki feltámasztotta, nem tudott tökéletes munkát végezni.
Ha ez van, akkor viszem a karbit ultrahangos pucolásra.
Köszönöm!
7000.-+áfa azt hiszem.
Köszönöm az ötletet, de eszembe jutott, hogy előző robeszomnál az volt, hogy a tankszellőző gumicsövet rossz helyre raktam az ülés alá, és mindig csak annyit mentem vele, amíg a tankban a levegő engedte, ha leszálltam róla, mert megállt a dög, akkor kapott levegőt, jó lett, elindulét de megint megállt, megint leszálltam róla, megint kapott levegőt megint ment, megint megállt, megint leszálltam róla megint kapott levegőt megint ment, megint megállt...
Sziasztok! Véleményekre volnék kíváncsi.Melyik Suzuki márka szervizbe érdemes vinni a gépet karbi beállítás,tisztításra? Illetve mennyi most a márkaszervizek rezsi óra díja?
robogó 2t? Ha igen akkor lehet ,hogy a főtengely szimeringed kezd szarakodni és falsot szív---nekem legalábbis pont ezt játszotta.
Féktisztító...fújás a kritikus pontokra...és ha felpörög akkor ott a baki.
GS-nél is bejön ez a mutatvány...a fals felderítéséhez (talp tömesz pl.)
Ha nem kapna eleg levegot akkor n forogna ki vagy erotlenebb lenne. Cso lesz rossz helyen
Dededede!
És a hétvégi egyik programja, hogy a szerencsére megtartott régit visszarakom. De nem hiszek annyira benne, én abban bízok, hogy valamelyik cső meg van törve vagy összenyomva, mert emlékezem a téli karbantartás során az egyik elég szorosan volt a tank alatt valahol.
Fékolaj csere is lesz, akkor már lekapom a tankot és benézek alá.
@freelac
Te légszűrőt nem cseréltél esetleg?
Érdekesség, hogy mielött nekem jelentkezett elötte való nap cseréltem rajta magam a csöveket :D Elötte gyáriak voltak rajta, és amint hozzáértem széttörtek. Viszont Gyáriról szedtem a méretet és ugyan ott vezettem el ahol gyárilag voltak, plusz azóta már voltak leszedve szinkron miatt és ugyan az a hiba.
Sajnos az utolsón elég rosszak a képek...
nézd meg melyiket tudod megnézni, letölteni..

https://www.manualslib.com/man...

https://www.slideshare.net/Lin...

szerintem ez az utolsó lesz a tiéd. nézegesd a képeket, a robbantott ábrákat.

http://forum.gs500.pl/ftp/Stud...
ha nem tudod mozgatni a benzin vagy vákum csövet, nem ives az elvezetése, két alaktrész között nem mozog szabadon akkor ott a hiba.
Pont ezen gondolkoztam, mert amikor cserélve lett a tűszelep ház, akkor én vettem le a karbit meg én is raktam vissza, de a házat nem én cseréltem, mert nem mozdult, és mivel még nem cseréltem ilyent soha, nem tudtam, hogy simán egy gyengéd erőszakra kijön-e a karbiból, vagy esetleg valami trükkje van. Na szóval már akkor néztem, hogy egyik-másik gumicső elég érdekesen be van szorítva a váz és a valami közé. Most ugye levették, belenéztek, visszarakták, gondolom mozdulhatott a csövek közül valamelyik és ez okozhatta mondjuk azt, hogy a max. fordulatszám változott.
De ezért lenne jó egy másik ilyen motor ami tuti jó, hogy össze tudjam hasonlítani a kettőt.
Na az enyém meg teljesen négyzet alakú volt, tehát négy féle pozícióban lehetett berakni. Mégis fel olt gyűrődve egy picit. Nálam a benzincsövön alul 2 mm-t kellett mozditani. Ezen mindenki röhögött, de tavaly február és május között a motorszerelés topikban már 500.000 ft csereértékű alkatrész tippet adtak.

Ez a pár mm-es mozdítás már bejött a cbr-n és kis cb-n is. Hiába nézegeted nálam is ez volt a gond. Ha hibásan vezették el a csöveket te mindig úgy fogod visszarakni.

nézegess ilyen videókat hátha találsz egyet

http://youtu.be/AJh1hxNf7BA

ebben nézd meg az elágazó csövek állását, házhoz viszonyított helyzetét, arányát.
http://youtu.be/nQ2Crz1wVts

http://youtu.be/dYImsgp7g-Q
Ez a 155-160 elvileg az én világomban elég is lenne, sokkal nem szeretem áthágni a szabályt.
Kettő dolog zavar, az egyik az, hogy tudom, hogy valami nem okés, a másik meg az, hogy ha nem is megyek annyival, de eltudom képzelni, hogy egyszer szükség lenne arra a kis maradék fordulatra.
Szerencsétlen csillag alatt születtem, vagy legalábbis a motorjaim. Csak érdekességnek leírom, hogy a másik, vagyis a robogóm egy hónapja olyant csinál, hogy ha elindítom és alapjáraton jár amíg ráülök és elindítom, de amint húzok egy gázt sokszor leáll. Egy másodperc múlva indítok és jó és indul, vagy akár megállok forgalmi okból, akkor is jó, de amikor leállítás után elindítom, akkor megáll az első gáznál.
Természetesen a full üzemanyagpálya kitisztítva, elektromosság ellenőrizve, ha megyek folyamatosan akár 50 km-t akkor is jó.
De ezt csak érdekességképpen írom.