Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

akkor menet közben nem megy ha dugulás van a tanksapkában
teli tankkal keveset megy minél kevesebb a benzin annál messzebb
ha melegen nem indul többnyire túl van dúsulva, szivató nem zár rendesen kitekeredett valamelyik fúvóka, légszűrő vizes, vagy más dugulás stb
de ennek mindnek ellentmond a szinte jó gyertya szín
Tankolás (tanksapka levétele-vissza helyezése) után nem indult először...
Tanksapka szellözöje??
Érdekes lesz mi lesz a gond! Majd írd meg ide is, hogy "okosodjunk" még ha nem is nagyon megy.
50 km-t haza jöttem vele, és nem ment rosszabbul, mint máskor (volt benne több nyélgázas előzés is). Alapjáraton sem áll le, szép egyenletesen pöfög, mint szokott. De ha leállítod, akkor egy fél óráig semmilyen módon nem lehet beindítani... Lövésem sincs, merre kezdjem...
Egyáltalán a tank benzincsapjánál a szűrő, és ahol még találni ilyesmit azok mennyire vannak szrrá dugulva! És amikor leállsz vele, utána kell egy kis idő, amig megint átszivárog annyi benzin majd azzal elmegy egy darabig. PL! fűnyírómnak volt annyira eldugulva az ilyenjei, hogy nem tudtam átszívni a benzint rajtuk a pofámmal! PL. De Neked is egy szereléssel egybekötött jó kis feladvány lesz! Sok sikert!!
De ma nem volt meleg, és nem is hajtottam a gépet egyáltalán. az út első 3/4 részében nem volt semmi baja, pedig többször is leállítottam. Mivel épp tankolás után voltam, így az esetleges eltömődés / vákuum sem játszik.
- Gondolkodom: ha melegen nem zárnának a szelepeim, akkor nem lenne jó a sűrítési végnyomás (forrón mértem).
- Teljesen szokásos módon hajtva a gépet a szokásos 4,0-4,4 liter helyett 5,5-re jött ki a fogyasztásom. (Ebben benne van a legutóbbi kb. 130 km-es utam is, még a nyár elején - ma 2/3 tankkal indultam, és közel 200 km-t mentem összesen)
Javaslom Neked, hogy amikor a levegő hőmérséklete 35 C-fok felé jár, akkor kissé alacsonyabb fordulattal járj, mert a motornak és Neked sem mindegy milyen forró levegő kellene , hogy hűtse! Tudok még egy alapos karburáror tisztítást is javasolni, és gondold át azt hogy ha pl. eltömődött a tank szellőzője, akkor milyen nyomáson préselődik a benzin az úszóházba. Pl. És még sok egyéb gond ami adódhat. Vagy ha van arra hozzáértő ismerősöd Őt is megkérdezni.
Ja, amikor a gyertyákat kivettem, akkor mindkét esetben, mindkettőn jónak tűnő szikrát láttam.
Nem, végülis hazahozott - de most is xar.

Az én öreg gépem hidegen - melegen / télen - nyáron mindig első főtengelyfordulatra indít, szóval eddig soha semmi gond nem volt vele, kopó - fogyó cuccokon kívül semmit nem kellett rajta cserélni.

Ma - nagyon fájós vállal, 2 hete becsípődött valami - elindultam gurulni egyet. Az első 3 km után haza alkartam fordulni, mert majd' leszakadt a jobb vállam a fájdalomtól. Na nem baj, bírom még egy kicsit. 50-60 km után megtaláltam azt a kifacsart pozíciót, hogy meg bírtam maradni a motoron, így egy pössentés után mentem tovább. Motor pöccre indult, mint mindig. Szálkán, majd Pakson két helyen is megálltam fotózni, motor melegen azonnal röffen, irány tovább. a 6-oson át kellett váltanom tartalékra a csapot (számomra meglepő módon 250 km után - máskor 310-350 után kell!!!), majd Dunaföldvárt elhagyva - már a Duna innenső oldalán - Solt irányába megálltam tankolni (csurig).

Fizetés után benzincsap vissza normál állásba, és a gépet nem tudtam beindítani. Egyetlen egyet sem pöffent, sem gáz nélkül, sem kis gázzal, sőt a végén már a szívatót is ráhúztam kínomban. Semmi, egyetlen fél munkaütem sem - mintha le lennének húzva a gyertyapipáim.

Félre tolom a vasat, nyektetem tovább : semmi. akkis már majdnem teljesen lemerült (szerencsére vadiúj, tehát sokáig bírta) Gyertyákat kiszedem: tök szárazak (két perc szívatózás után is!!!), mintha benzint nem kapna egy dekát sem. Sem normál, sem tartalék, sem a vákuumot megkerülő, közvetlen, PRI állásban sem.

Telefonálok haza hogy ne várjon a zasszony, majd megpróbáltam megszervezni a tréleres hazaszállítást, vagy utánfutós ismerőst felhajtani. Senki nem ért rá, így ez nem jött össze.

Bő félóra állás után kíváncsiságból megnyomom az önindítót (akku majdnem nullán): első fordulatra indul a gép.
Le sem mertem állítani, irány hazafelé. Megkergettem rendesen hazáig: pont úgy megy mint szokott, táblánál megállva az alapjárata is atomstabil.

Hazaértem, a ház előtt leállítottam, betoltam az udvarra a helyére, majd kíváncsiságból megpróbáltam beindítani. megint ugyanaz: önindító teker rendesen, de egyetlen pöffentés sincs. Gyertyák ki (atom szárazak most is), sőt kíváncsiságból betekertem a helyükre a kompresszió mérőt is: 10,4 bar mindkét hengerben egyformán, ugyanennyi volt, mikor 4 éve, 28 ezer km-rel ezelőtt megvettem a vasat.

Akku töltőre, fél óra múlva (félig lehűlt, de még jó forrók voltak a hengerek) szívató nélkül elsőre beröffent, és simán járt megint.
nem tudom mi van a géppel, de így nem merek vele legközelebb elindulni sehová sem.
Mi a baj? Azon kívül, hogy 50km-t tolni kellett?.....amúgy ahhoz képest hamar hazaértél vagy telóról írsz?
Qrva mérges vagyok! 4 év alatt ma először lerohadt a szarom, ráadásul otthonról 50 km-re....
Ha szerencséd van akkor nem került bele bár ezt nehéz kizárni, ha nagyon benzinszagú akkor egyértelmű ha csak egy kicsit érezni az lehet a használattól is.
Nem emelkedett az olajszint.
Igen és be is szokott, olajszint nem emelkedett? Amelyik hengernél a szívó épp nyitva van ott befolyik.
Sziasztok!
Véletlen PRI állásban hagytam a benzincsapot kb 3 napig, és pici benzinfoltot (talán fél dl) találtam.
Lehet ebből gond?
Be tud folyni a hengerbe a benzin?
Minden motor csattog/ránt 1-be téve....ha hidegen nagyobbat az a vastag olaj ..
..kb ennyi.
...jahh a full syt ezen is sokat finomított.
Ha jól van beállítva a kuplung...akkor az első 1-be rakás előtt húzd be...számolj lassan 5- ig...próbáld úgy
Még az is lehet, hogy igazad van a kuplunggal kapcsolatban. bár egyszer már cseréltem kuplung-bowdent, akkor nagyon precízen belőttem a holtjátékot, de hidegen egyesbe téve akkor is mindig marha nagyon rántott / csattant.
Oszt lehet ,hogy csak a kuplungot kell beállítani
Nekem a full synt repsol vált be anno a gs-en..és a vt-n is..
Amikor az olaj elérte a 120 fokot. Dugó ,forróság..forszírozott üzem...akkor az összes ásványival darabosan váltott
..a szintetikussal meg nem lehetett elérni a 120 fokot
..és abból nem is evett.
---amúgy mindenki esküszik valamire...hisz valamiben...oszt tőlem mindenki azt csinál amit akar
Engem nem zavar, már megszoktam. Csak anno a kis 125-ös Honda csopi után volt furcsa - annak a váltója egy Doxa óra volt. melegen ezzel sincs semmi baj.
Nem ertem, mi nem ertheto :D
Tul bonyolult az, ha nem egyertelmuen leirom, hogy mi legyen a velemenyed (vagy a kerdezoe), hanem kerdeseket teszek fel, es egy kicsit gondolkodasra kesztetlek azzal, hogy nehany, altalad nem vizsgalt es nem tudott szempontrol is tudj, mielott annyira meg lennel elegedve egy nem eloirt viszkozitasu olajjal?
Valoszinuleg nem lesz vele baja, csak efy kicsit gondolkozz el azon, hogy ez egy picit bonyolultabb dolog annal, hogy konstrukcios hibas jarmuveket gyartananak tomegevel.

De miert kell azonnal idegbol "nem erdekel milyen csapagyakat tesz tonkre" stilusban felhorkanni? :D
Ne haragudj mar hogy belefeccoltem husszor annyi idot, es ezaltal tajekozottabb vagyok. En kerek elnezest :D
kettesbe válts először aztán nem lesz olyan gáz, vagy csak told meg sebességben behúzott kuplunggal
egy próbát megér mindkettő ötlet
Nem igazából értem a hozzászólást, de mivel nem vagyok szakember, nem is tudok hozzászólni. A történet lényegén nem változtat, hogy a Full-Gas szerint konstrukciós hiba a motorom kis olajtöltete és a száraz kuplung. Ezt nem én találtam ki. Az hogy ezzel az olajjal megváltozott jó pár ember motorja, az nálam azt bizonyítja, hogy jó termékről van szó és ezért próbáltam segíteni egy olyan embernek, akinek most először van ilyen motorja. Én vagy jól tudok valamit használni, vagy nem használom, ergo az nekem nem jó.
(Valószínűleg többet kipróbál, míg jót fog találni. Nekem is volt olyan castrol 10W40 olaj, a GS-ben, amit 200km után dobtam ki! De ugyanígy említhetném a Motul 5100 és a 7100 és a 3000-et is. A Castrolnak 20W-50-e is ugyanerre a sorsra jutott.)
A történetben még az is fontos dolog, hogy közvetlen a gyártótól vehet olajat, ami a mai pancsolós világban sem hátrány.
Szóval teljesen mindegy, hogy milyen gondolatmenettel jutok el odáig, hogy ha jól működik a váltóm egy olajjal, akkor az nekem jó, amikkel meg nem, az nem. Lehet az "csontos" vagy bármilyen, sőt az sem érdekel, hogy milyen csapágyakat tesz tönre ez a bizonyos olaj, amiről beszélünk, ha mással nem tudok használni egy dolgot. De természetesen a kérdező fogja eldönteni, hogy milyet vesz, és milyet nem, de lehet hogy megspórol egy kis pénzt, akkor örülni fog.
Köszönöm a válaszotokat!