{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5564752] 2019. 09. 15. 18:34
Zoli32
[#5564751] 2019. 09. 15. 18:32
Zoli32
Valami 4-5000 volt a biztosiás ami vagy 200e ig allta a szallitast.
[#5564750] 2019. 09. 15. 18:32
Bogyó_bá'
Nekem a múlt hétvégén nem sikerült az sem: csak 2 jó ismerősömnek van utánfutója, de egyik sem ért rá. Szerencsére ez a xar hazahozott!
[#5564749] 2019. 09. 15. 18:27
tsanyi
Mert kintről drágább a mentés, a határig még eljönnek a haverok is egy teló után.
[#5564748] 2019. 09. 15. 18:26
tsanyi
Az ritkán szokott illetve ha a fesszab megadja magát akkor túltöltésnél előfordul. hogy megsül.
[#5564747] 2019. 09. 15. 18:25
Zoli32
Mert is kell zabszem a határig?
[#5564746] 2019. 09. 15. 18:14
Bogyó_bá'
Én még eddig nem ismertem: kitűnő gépet vettem 4 éve, és azóta egyet sem tüsszentett. Kopó-fogyók voltak csak cserélve (akku, gumik, gyertyák, szűrők, olajak, fékfolyadék, fékbetétek, stb.), illetve az előírt karbantartásokat mindig időben megcsinálom rajta.
[#5564745] 2019. 09. 15. 18:12
Bogyó_bá'
Nagyon reméltem hogy nem az ECU döglött meg, mert az 360 Euro. A jeladó "csak" 130 körül van....
[#5564744] 2019. 09. 15. 18:11
Bogyó_bá'
Megpróbáltam, nem segített. A GS500 erős vibrációja miatt elszakadt valahol a múgyanta kiöntésen belül a tekercshuzal.
[#5564740] 2019. 09. 15. 17:57
freelac
Na, frankó! Tulajdonképpen ismerem az érzést, amikor megvan a hiba, minden más rossz emlék, érzés egyből tovaszáll, csak az öröm marad.
Én egy órája, kettő érkeztem haza a tengerről a GS-el, folyamatosan a zabszem a seggemben volt, amikor átléptem a határt hazafelé, minden rossz érzés elmúlt.
[#5564736] 2019. 09. 15. 17:47
ini
Belül ahol van a kivezetés (ha olyan kialakítású)
A jóságos csökkentett ólom tartalmú forrasztó ón miatt
[#5564734] 2019. 09. 15. 17:42
tsanyi
Ezt írtam azt hiszem az első hsz-emben a témában nagy esélyesként, jó, hogy meglett a gond viszont akkor nem találtam belőle utángyártottat.
[#5564733] 2019. 09. 15. 17:41
Bogyó_bá'
Azt még megpróbálhatom: kívül van rajta 2 forraszpötty, bár nagyon szépek. Ezeken lehet mérni a feszültséget, ellenállást.
[#5564732] 2019. 09. 15. 17:39
ini
99%hogy egy forrasztás a baja csak nem szétszedhető
[#5564731] 2019. 09. 15. 17:34
Bogyó_bá'
Mai nap fejleménye:

Meglett a hiba oka, kb. 100% bizonyossággal.
Levettem a gyújtás fedelét (amihez először a blokkot kellett kilazítani - a rohadt szemét magyar kisipari bukócsőtől semmilyen módon nem lehetett hozzáférni az egyik csavarjához - szóval le kellett szereljem azt a nyomorult vasdarabot bal oldalról).
Motor hidegen beröffent, és váltófeszültséget mérek a jeladón: alapjáraton 2,0v körül, ami képes kb. 4,5V-ig felmenni fordulaton. A tekercs ellenállása 360 ohm. Nincs repedés vagy karc, vagy bármi külsérelmi nyom rajta, pont olyan mintha gyári új volna.
Az összes - gyújtás körhöz kapcsolható - elektromos kontaktust megtakarítottam, ellenőriztem. (Amúgy minden rendben is volt)
Na, most jött a fejlemény: motort álló helyzetben szépen üzemmeleg közeli állapotra járattam, majd elkezdtem hőlégfúvóval melegíteni a jeladó tekercsét. 5 másodpercen belül leállt a gép. Ellenállás a végtelenhez közelít ilyenkor (tehát szakadt).
Nyitott fedéllel 10 másodperc alatt hűl annyit a jeladó tekercs, hogy újra beindítható, első fordulatra. Na, ezt 8-10 alkalommal megismételtem, szóval biztosan ez a rossz.
[#5564730] 2019. 09. 15. 17:33
tsanyi
Nézd át sorjában a gyújtáskapcsolótól a csatikat, hoztak haza mátrából sv-t traileren ilyesmivel és csak a gyújtáskapcsoló csatija a nyak mögött volt megégve kissé, de mire rájöttem, mindent bontani akartam már.
[#5564729] 2019. 09. 15. 17:30
Zoli32
Csak egy szo:Szerelő.

Vagy egy kanna benzin.

Amugy meg ilyenkor szoros kovetes utánfutóval.
[#5564728] 2019. 09. 15. 17:23
Bogyó_bá'
Na akkor, először is a tegnapi nap "röviden":

Szopattam magam egy kicsit a szemét japánnal (2 km tolás lett a vége....)

Hibakeresés címén nyakig beöltöztem, és mentem egy 11-12 km-es kört. 3 km a városban (hogy melegedjen), aztán 5 km csutkagázon (hogy TÉNYLEG melegedjen... ), majd újabb 3 km város hazáig, több lámpával, rendes alapjárattal. Csak itthon mertem leállítani.

3-4 perc állás után (szimuláltam a múltheti tankolást) pöccre indult, majd nekifogtam a következő pontosan ugyanilyen tesztkörnek: nem értem ki a városból sem (szerencsére) megyek 60-nal, két rántás gyors egymásutánban, és - menet közben - se kép se hang. Beindítani semmilyen módon nem lehet, önindító jól teker, az akkufesz indítózás közben sem esett 11,2 V alá. Szóval egyszerűen tökéletes az új akkum és a töltésem is)

Gyertyák azonnal ki (csontszáraz mindkettő, mint a múltkor), viszont szikra most EGYIKEN SINCS! Tehát mégis gyújtás eredetű a gond.

Elkezdtem tolni hazafelé - szívbeteg vagyok, 3-400 métert bírtam csak egyszerre - minden megálláskor indítási kísérlet, teljesen eredménytelenül. Egy óra alatt haza evickélek (a pöcsömről is szakad a víz), majd itthon a ház előtt egy utolsó indítási kísérlet: bazi nagy durranás a kipufogóból (az összes szomszéd össze szaladt.... ), és simán jár a motor.

Szóval ennyi történt tegnap.
[#5564722] 2019. 09. 15. 16:31
freelac
Na, mi volt a baj, meglett?
Engem érdekel.
[#5564153] 2019. 09. 11. 17:25
Zoli32
Tudok rola.
[#5564152] 2019. 09. 11. 17:18
tsanyi
Ki lehet mérni, de eleinte még hol jó hol nem csak amikor teljesen megadta magát akkor mutat mindig hibát.
[#5564151] 2019. 09. 11. 17:16
esSO
Zoli, ze nagy yegítség vagy!
[#5564149] 2019. 09. 11. 16:39
Zoli32
A cb500 x et celozd meg,ezt meg vasárban átveszik.
[#5564142] 2019. 09. 11. 16:06
Bogyó_bá'
Sajna már 10 éve nincs oszcilloszkópom - hátha a váltófeszültség-mérés is kiad valami eredményt.
[#5564141] 2019. 09. 11. 16:02
Chaparral_2j
Sajnos az ellenallas meres nem minden esetben eleg, egy masik motoron ugyan, de ugyanigy a fotengelypoz jelado minden esetben gyari ertekeket produkalt, csak oszcilloszkoppal lehetett latni, hogy valami nem stimmel. Meg hogy alig akar beindulni a motor.