{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5598735] 2020. 03. 08. 18:25
bartal96
Köszi a felajánlást, de sajnos nekem is ugye a tűszelep kell. Tényleg kösz azért
[#5598512] 2020. 03. 07. 18:14
freelac
Megkerestem, van két félig használt szett, az úgy értendő, nem mindegyik gumigyűrű lett felhasználva, 4-4 darab megmaradt, mert nekem a tűszelep kellett.
Kell a cucc postáért?
[#5596157] 2020. 02. 28. 21:21
freelac
Valószínűleg áztatással is lehetne, de az hosszú idő. Az ultrahangos meg relatíve pikk-pakk és kész.
A Tourmax készlet úgy van, hogy gumigyűrűk és a tűszelep együtt. Valaki itt leírta, hogy ha nem készletben veszed, akkor milyen méretű, vitonos gumigyűrűvel válthatod ki.
Talán... megvan még a Tourmax zacsim, azon rajta van a típus, és ha nem dobtam ki, még van benne gumigyűrű is.
Holnap, ha nem felejtem el...
[#5596121] 2020. 02. 28. 20:44
Bogyó_bá'
A hengerenként 2 szelepes motor jobban menni úgysem fog, maximum többet fogyaszt....
Volt értelme lecserélni a gyári kipufogót egyébként?
[#5596119] 2020. 02. 28. 20:39
bartal96
Köszönöm, értem már. :)
Még valami eszembe jutott. Tavaly nyáron vettem egy új kipufogó rendszert a motorra, érdemes lenne most, ha már úgy is szét lesz szedve nagyobb fúvókákat belettennem?
[#5596072] 2020. 02. 28. 19:42
Bogyó_bá'
A membránok és a fúvókák eltérőek az egyes évjáratokban, de az ebben az alap készletben nincs. Szóval valószínűleg jó, de a nagy esküt nem merném rá letenni...
[#5596071] 2020. 02. 28. 19:40
Bogyó_bá'
Az enyémben még a gyári alkatrészek dolgoznak hibátlanul (szintén 2007-es a gép, 65 ezer km-rel), de anno a Totalbike GS500 topikját végig olvasva sokan szívtak a nem túl tartós Tourmax készlettel. A gyári elment 10 évig, az utángyártottat meg évente - két évente ismét cserélgetni kell.
Itt találtam raktáron: https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/CAB_S17_karburator_felujito_keszlet/
[#5596068] 2020. 02. 28. 19:30
bartal96
Szia! Igen, részben a Te írásaidat is olvastam. Nem fogok nekiállni, megveszem az újat, nincs mese sajnos.
Tehát akkor a tisztítás csakis ultrahangos mosóval lehetséges?

Bogyó Bá
Felújító szett az tourmax lesz szerintem, ha nem válik be akkor majd a többi eldől.
2007-es a motorom. Tudnál linkelni esetleg ehhez illőt? Mert nem nagyon látom sehol feltűntetve, hogy más lenne.
[#5595326] 2020. 02. 25. 18:39
freelac
Szia,

bár én már eladtam a motort, de annyit mondhatok, hogy a benzincsappal neki se állj vackolni, mert nem fog sikerülni. Én párszor nekifutottam, mindig azt hittem, hogy megtaláltam a megoldást, de SOHA nem sikerült, és ahogyan olvastam, másnak sem nagyon.
Elég egyszerűnek tűnik, mert mindenki azt hiszi, mi bonyolult lehet abban, hogy rugó nekinyom egy gumigyűrűt egy nyílásnak és azt húzza el a vákum, de akármit teszel, nem fog sikerülni.
Meg kell venni a gyárit.
Mosót meg ne is vegyél, egyszerűbb ha keresel valakit, akinek van, autószerelőknél jó eséllyel találsz.
[#5595316] 2020. 02. 25. 18:08
Bogyó_bá'
Az évjáratra nagyon ügyelj - nem egyforma szettek kellenek a különféle évjáratú karbikba!
[#5595314] 2020. 02. 25. 17:41
bartal96
Jézus ereje... Ez sem valami olcso megoldás, mármint az ebayes..
[#5595165] 2020. 02. 24. 22:16
perik71
Hát nemtom, az OEM Parts drága, de gyári alkatrészek. 2010-ben ezt vettem, mert nekem áteresztett és állandóan beköpte a balos henger gyertyáját:
Tűszelep házzal + tömítőgyűrűvel kb. 9.300,- Ft – Black Motorsort, asszem suzuki szalon volt, de már talán nincsenek. Kérdezz rá egy kereskedőnél, h ők mennyiért hozzák be és akkor lesz viszonyítási alapod. Vagy ebay:
https://www.ebay.com/sch/i.htm...
[#5595143] 2020. 02. 24. 21:53
bartal96
https://oem-parts.hu/hu/parts/...
Jól látom, hogy 22.000 Ft csak a tűszelep?
[#5595110] 2020. 02. 24. 21:16
Bogyó_bá'
Én megpróbálnék gyári tűszelepet és fészket venni, a Tourmaxot évente fogod cserélgetni...,
[#5595102] 2020. 02. 24. 20:03
bartal96
Sziasztok!
Lassan jön a szezon, a műhelyem készül és sajnos az első vendégem a saját motorom lesz. Folyik a túlfolyón a benzin, ami ugye ketős problémára utal, csap és tűszelep. Visszaolvastam rengeteget a topikban. A konklúzió számomra, hogy meg kell venni a gyári új csapot. 20k. a karburátort pedig leszedem és veszek hozzá felújító szettet, ugye? Ebből melyiket, van egyáltalán több fajta, ti milyet javasoltok? Mennyire nehéz kivitelezni a karburátor tömítés cserét? Illetve nincs valami jó ötletetek a karburátor tisztításra? Ultrahangos mosóm sajnos nincs. Okozhatja a tűszelep "elromlása" a magas üzemanyagfogyasztást, amit tavaly elkezdett produkálni nekem a motor?
Köszönöm előre is márkatársak!
[#5594987] 2020. 02. 24. 17:01
perik71
Igen 15.5 az sok. 14.5 örül kell max.nak lennie,
[#5594895] 2020. 02. 24. 5:37
esSO
Ilyenkor gyakran a generátor mágnesei szoktak összecsúszni. De lehet tekercs probléma is. Azt mondjuk ki lehet mérni könnyen. Jobb lenne a kontakthiba!
[#5594784] 2020. 02. 23. 21:37
kawa70
15.5 már jo sok egy akkunak, de némely motoron azért látni 15 közeli értéket. Tisztogasd még a kötéseket mindenhol, hátha feljebb megy. Testet különösen.
[#5594774] 2020. 02. 23. 21:28
Bogyó_bá'
Az enyém pontosan 14,4-ig megy fel, ezt 2000 fordulat fölött mindenütt tudja ( van beépített műszerem, állandóan látom).
[#5594771] 2020. 02. 23. 21:26
nkarcsi
Sziasztok! Adott egy 2004-es GS500e. A tavalyi szezon végére az akkum nagyjából meghalt (negatív sarun elég sok lerakódás is képződött). Mivel amúgy is öreg volt így beruháztam egy újba, amit teljesen feltöltött állapotban beszereltem. Mentem vele kb egy órát és mikor újra akartam indítani akkor már csak épp hogy át tudta forgatni a motort, de azért beindult. Ekkor kezdtem gyanakodni, hogy lehet nem kap rendesen töltést az akksi. Fordulaton rámértem és kb 1500-2000 rpm-nél és 13,5V-ot mértem max. Tovább növelve a fordulatot a feszültség leesett az akksi szintjére, gondolom emiatt nem töltött. Kitakarítottam a feszszabályzó és akksi és a generátor és feszszabályzó közti csatikat. Újra elvégezve az előző mérést most már nem esett le a feszültség, de akármekkora fordulaton mérve is 13,3 és 13,5V közti értéket tapasztaltam (előtte azért újra feltöltöttem hálózatról az akksit). A kérdésem, hogy ennek nem kellene feljebb menni a fordulattal arányosan egészen 15,5-ig vagy mivel fel van töltve ezért csak minimummal tölt rá?
[#5593038] 2020. 02. 18. 8:23
pintrb
Úgy legyen. Majd tudósítok mi volt
[#5592935] 2020. 02. 17. 19:28
KVX300
Ha normálisan gondozták a gépedet korában, akkor nem valószínű, hogy cserélni kell (max 1-t). Sok sikert!
[#5592933] 2020. 02. 17. 19:25
pintrb
Óra szerint 30párezer van benne, fejből nem tudom. Hát max leellenőrzöm és ha nem kell cserélni örülök.
[#5592927] 2020. 02. 17. 18:23
Bogyó_bá'
Az enyémben - még Olaszországban - 21 ezer km-nél cseréltek 1 db lapkát a szervizkönyv szerint. Nekem még nem kellett, most van benne 65 ezer km, de nemrégen már a határon volt a 2 kipufogó szelep (0,03 mm), tehát nemsokára kelleni fog szerintem.
[#5592920] 2020. 02. 17. 17:21
KVX300
Hány km van a motorodban? Ataaa annak idején (keress vissza fórumban) azt hiszem olyan 68000km körül cserélt 2 lapkát. A sajátomat kb 38000km-nél néztem meg és nem volt eltérés a gyári méretektől. Mondjuk rendesen be volt tartva az olajcsere periódus és szűrőt is cseréltem minden alkalommal, pedig az nem is kenne kötelező.