Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Válaszoltam privátba...
Elolvastam amiket küldtetek és megrendeltem a szükséges alkatrészeket.

Viszont lenne még egy kérdésem, mert ezt eddig nem is figyeltem csak most tűnt fel. A specifikációk alapján az én karburátoromban #125-ös pillangószelep van, az elérni kívánt specifikációjuban pedig #120-as. A mellékletben bejelöltem piros nyillal, hogy mire gondolok. Ugye nekem az E-39 van és az E-02 lenne a "cél".
Számítanom kell esetleg arra, hogy nem sikerül elérnem a 33kW teljesítményt? Vagy ez nem befolyásolja?
Köszönöm, de pár hozzászólással korábban írtam, hogy az enyémben nincs furat a gáztolattyún. Ez biztos, mert már volt szétszedve a karburátor.
Ezt most találtam a gs mappánkban, még valamikor a motor vásárláskor túrtam valahonnan, már nem tom honnan. A lényeg hogy ebben elég sok minden benne van, furatok mérete, elhelyezkedése stb, de ez szerint pl pont hogy nem kell furat a fojtatlanra, szóval ha neked van, akkor lehet hogy inkább beragasztani kellene. Töltsd le magadnak, pdf formátum.
http://s4.toldacuccot.hu/letol...
Jaj, akkor ez a bécsi belpiacos valtozat lehet?!

Hulyeseget felreteve, ilyen 20 kW- ra lefojtott motor itt a nemeteknel is igen sok van, de nem csak a gs- bol. En gsxr 1100 -eseket gyujtok, meg talan abbol is volt ilyen teljesitmenyre korlatozott. Abbol peldaul 74kW- os a nemet " belpiacos". Miutan 80 as evekben a kawa kiverte a biztit a 120 lovas Z 1300-al, sokaig csak szurke importban voltak elerhetoek a 100 lo feletti nyitott valtozatok...de az nem tartozik a targyhoz, nem is viszi elore a dolgot...
Szerintem gyárilag fojtott, mert megvan az a kézikönyv is amit a bécsi Suzuki kereskedés adott az első tulajdonosnak a motor mellé. Abban a model típusa: Suzuki GS500EU, teljesítménye 20kW.
Én vettem Ausztriában és én intéztem minden papírozást. Visszakerestem vázszám alapján amikor vettem és aszerint 1999-es.
Lehet " picit" fiatalitva" lett a motor behozatalkor...
Van rola keped?
https://www.suzukicycles.org/A...

https://www.suzukicycles.org/p...
Elvileg a vazszam alapjan megnezheted, hogy mikori a motor...
Az is lehet nem gyarilag fojtott, hanem utolag, de kozben azt mar reszben vagy teljesen eltavolitottak...
Mindenkinek köszönöm a segítséget és a tanácsokat. Úgy látom kicsit összetettebb ez a nyitás dolog, mint amire számítottam.

"Mennyi amúgy a vélt fojtás ezen a motoron a "nyitott" verzióhoz képest?"
Ez egy jó kérdés, mert az eredeti osztrák forgalmijában és a hozzá adott kézikönyben is az szerepel, hogy 20kW-os. Természetesen így szerepel a magyar forgalmiban is. Viszont akárhogy néztem, 1993 után nem 20kW-osak voltak a fojtott verziók, hanem 25kW-osak. Szóval nem tudom megmondani, hogy az enyémnek most pontosan mekkora a teljesítménye.
Hát nem az. Történetesen úgy 16 éve volt egy ZZR 600D1-em, ami ausztriából jött. Sokat böngésztem akkoriban az osztrák hírdetéseket, és mivel akkor Bécsben dolgoztam, így a használtkereskedőket is látogattam. Több 500-as volt akkoriban mint 600-as. Különösebben nem néztem utána hogy mi az oka, gondolom valami jogosítvány vagy biztosítási előíráshoz alkalmazkodtak ezzel. Azt hogy ez egy speciális osztrák piacra készült modell, azt valamelyik kereskedő mondta, és mivel máshol nem lehetett ilyent látni, csak Ausztriában, ott viszont sokat, így azt gondolom nem beszélt hülyeséget, ahogy annak is kicsi a esélye, hogy a jól eleresztet osztrák vásárló ezzel szopatta volna magát hogy a tengerentúlról konténereztet magának, ahelyett hogy vesz egy sima 6kilóst a város szélén. Azóta ezek közül sok bekerülhetett kishazánkba is, elég olcsón lehetett kapni őket, ausztriából viszont szinte teljesen kikoptak, alig van már belőlük, ami nem csoda egy új korában sem túl acélos 30 évhez közelítő modell esetében, amihez pont a hülye henger és dugóméret miatt elég macerás lehet egy felújítás. És szerintem ha egy ország számára készítenek egy csak ott forgalmazott extra változatot, ami ilyen jelentős belső alkatrészekben tér el az átlagostól, nem csak egy szűkítőgyűrűben vagy ütközőben, hát azt nyugodtan hívhatjuk abban az országban belpiacosnak, mert az.
Az inkább osztrákba behozott belpiacos motor lehet. Valóban van belpiacos zzr500, meg használtan hoztak is európa minden tájára, de az nem osztrák specialotás, simán csak felhasználók akik ha alkatrész kell akkor kissé nehézkesen jutnak hozzá.
Ezt ùgy érted, hogy az osztrákok tervezték, gyártották a kawasakit a saját belsö piacukra? Netalán még a licenset is megvették?
Vagy a japánok készítettek nekik egy egyedi szériát?
Lehet tévedek, de a belpiacra csak magadnak tudsz gyártani terméket..., de igazából ilyen trivilális dolgokon nekem nincs kedvem rugózni föleg egy gs 500 esetében.
Legyen neked igazad...
A GS 500 fojtásában elég nagy a szórás. Amire te kíváncsi vagy, azt itt nagyrészt megtalálod, ott vannnak a furatméretek is, http://gs-500.info/index.php?t...
ha nem megy a német, jobb gomb az egéren és fordítás magyar nyelvre megoldja a problémát ha chrome bönészőt használsz.
A fiam gs-e szintén fojtott abban nincs kifúrva a súber, viszont van szűkítőlemez a szívótorokban és a karburátorfedél belsejében egy ütköző, ami nem engedi teljesen kinyitni. Hogy neked milyen, azt akkor fogod megtudni, ha szétszedted és látod. Ha további infókat keresel, akkor a kereső szavak a "suzuki gs 500 entdrosseln" legyenek, százával lesz találat mivel német nyelvterületen rengeteg fojtottat adtak el, és mások is szeretnék kinyitni, ahogy te is
Ezt beszéld meg a csak osztrák piacon kapható Kawasaki ZZR 500 (igen, 500, nem 400, nem 600) motorok tulajdonosaival is, ahol nem simán lefojtották, hanem egy külön köbcentis változatot csináltattak maguknak. Na, ennyire nincs osztrák belpiacos motor.
https://www.willhaben.at/iad/g...
http://kultmotor.hu/motor/kawa...
Azt a javíto szettet 89-93-hoz írja... Túl nagy különbség nem lehet ugyan az évjáratok között, de ezt pontosan csak a évjáratok szerinti cikkszámokból lehet megmondani.

https://www.bike-parts-suz.de/...

A porlasztó kora miatt érdemes eg felújító készlettel rendbe vágni, de azért figyelj oda, hogy ne lövöldözz ágyúval galambra.
Mennyi amúgy a vélt fojtás ezen a motoron a "nyitott" verzióhoz képest?

Azt nézd meg elsönek, hogy tolattyú fel tud-e menni annyira, hogy teljesen nyitott legyen a szívócsatorna. Annak függvényében tenném meg a következö lépést. Fontos hogy mielött szétkapod, csinálj pl féktisztító alkalmazásával egy falsolás tesztet. Mert ha ki van kopva a porlasztó, vagy elöregedett a fojtó tengelyeknel a tömítés akkor lehet elöbb kell egy másik porlasztó, és azt kell szintre hozni nem ezt.
Szia!

Elnézést, hogy azt írtam belpiacos. Természetesen úgy szerettem volna érteni, hogy osztrák "országkódos".

Nagyon köszönöm a segítséget! Nézegettem robbantott ábrákat a különböző évjáratú motorokról és arra jutottam, hogy elvileg az 1999-es modellben már nem használtak ilyen szűkítést a szívócsonknál. Viszont valószínűleg a membránt lefedő műanyag sapka az alacsonyabb verziójú és így a tolattyú nem tud teljesen felmenni. Ezek szerint azt mindenképpen cserélnem kellene.

A másik pedig a főfúvóka mérete. Ha jól látom 120-as főfúvóka kellene, de a kézikönyv szerint az enyémben a bal oldali karburátorban 125-ös, a jobb oldali karburátorban pedig 115-ös van. Jól gondolom, hogy nekem a Keyster KS-0602 karburátor felújítókészlet kellene? Abban elvileg 120-as a főfúvóka.
Hello!

Most hirtelen csak ezt a szervizkönvet találtam ami a 90-91-es modellhez készült.

http://www.manualedereparatie....

Ezekben a táblázatokban találhatók az egyezések és eltérések.
A porlasztó oldalában (jelzi az ábra körrel) van rányomtatva a száma, hogy melyik típus van fent a motoron. Aztán láthatod a korábbi modelléknél az alapmodelhez képest volt egy kis eltérés a föfúvókánál meg még egy -két tételnél...

Ha furat nincs is a tolattyú oldalában, van hogy vákuum membránt lefedö müanyag sapka alacsonyabb, vagy belül van betét, hogy ne tudjon a tolattyú teljesen felmenni. Lehet a szívócsonkban szükítés.
https://www.ebay.de/itm/Zylind...

Viszont olyan hogy osztrák "belpiacos" nincsen. :-D (Japánok csináltak maguknak 400 -as belpiacos motorkat...) E01, E22, E39... az mind az ország szabályozásának megfelelö verzió(zaj/kipu emisszió, villágitási berendezésbeli eltérések, stb)
Sziasztok!

A következőben szeretném a segítségeteket kérni.
Van egy 1999-es osztrák belpiacos (E-39) GS500EU-m és ha lehetséges, akkor szeretném kivenni a fojtást. Próbáltam minél többet utánaolvasni az eredeti gyári szervízkönyvben, de arra jutottam, hogy mintha az osztrák belpiacos változatból nem is készült volna "nyitott". Ez lehetséges? A gáztolattyúk nincsenek átfúrva, azt már ellenőriztem. Valaki csinált már ilyet? Ha igen, akkor leírná, hogy pontosan mekkora fúvókákat használt és milyen beállításokat a karburátorhoz. Köszönöm!
Azt tanácsolom, hogy nézd meg a blokkon ezeket a betüjeleket. Ha találsz donor blokkot egyezzen meg a tieddel. Ebben az esetben a fötengelyt át lehet tenni a siklócsapágyakkal együtt a donorból a te blokkodba. (A te blokkodon csak 3/4 betü lesz, mivel ez egy 4 hengeres blokkhéj a képen -> 6 helyen csapágyazott fötengellyel.)
Az előző vagy az előtte lévő tulaj bonthatta meg. Én nem csak tegnap vettem le a fedelet.
Èretem. A kérdésem, feltevésem az volt, hogy ez a része a motornak bontva volt. Te avatkoztál be, egy szerviz, vagy az elözö tulaj?
( A gyenge aksi miatt nem lesz ilyen probléma.)
A tavalyi szezont végig toltam a motorral, kb 6e km-t hiba mentesen. Idén az első indítást szúrtam el azzal, hogy egy gyenge akksival erőltettem az indítózást, valószínűleg akkor lazult le. Azóta olyan 500 km-t mentem és ez idő alatt kb 5x már nehezen indult a motor de mindig beindult, azt hittem hogy az önindító nem forgatja át a motort, mert nem volt megfelelő fesz (korrodált csatik, kábelek stb...).
Mikor került hozzá ez a motor? Ez már a volt bontva ezen a részen, mert képen a tömités az nem gyári...Ez magától nem lazul le...elötte ezt valaki nem megfelelöen szerelte össze...
Csak feltételezem, típus hibájából adódóan gond volt a szabadonfutóval, és amikor azt javították, akkor nem jártak el körültekintöen...