{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5616644] 2020. 04. 30. 10:51
kawa550
A GS 500 fojtásában elég nagy a szórás. Amire te kíváncsi vagy, azt itt nagyrészt megtalálod, ott vannnak a furatméretek is, http://gs-500.info/index.php?t...
ha nem megy a német, jobb gomb az egéren és fordítás magyar nyelvre megoldja a problémát ha chrome bönészőt használsz.
A fiam gs-e szintén fojtott abban nincs kifúrva a súber, viszont van szűkítőlemez a szívótorokban és a karburátorfedél belsejében egy ütköző, ami nem engedi teljesen kinyitni. Hogy neked milyen, azt akkor fogod megtudni, ha szétszedted és látod. Ha további infókat keresel, akkor a kereső szavak a "suzuki gs 500 entdrosseln" legyenek, százával lesz találat mivel német nyelvterületen rengeteg fojtottat adtak el, és mások is szeretnék kinyitni, ahogy te is
[#5616639] 2020. 04. 30. 10:01
kawa550
Ezt beszéld meg a csak osztrák piacon kapható Kawasaki ZZR 500 (igen, 500, nem 400, nem 600) motorok tulajdonosaival is, ahol nem simán lefojtották, hanem egy külön köbcentis változatot csináltattak maguknak. Na, ennyire nincs osztrák belpiacos motor.
https://www.willhaben.at/iad/g...
http://kultmotor.hu/motor/kawa...
[#5616613] 2020. 04. 30. 8:15
K.István.
Azt a javíto szettet 89-93-hoz írja... Túl nagy különbség nem lehet ugyan az évjáratok között, de ezt pontosan csak a évjáratok szerinti cikkszámokból lehet megmondani.

https://www.bike-parts-suz.de/...

A porlasztó kora miatt érdemes eg felújító készlettel rendbe vágni, de azért figyelj oda, hogy ne lövöldözz ágyúval galambra.
Mennyi amúgy a vélt fojtás ezen a motoron a "nyitott" verzióhoz képest?

Azt nézd meg elsönek, hogy tolattyú fel tud-e menni annyira, hogy teljesen nyitott legyen a szívócsatorna. Annak függvényében tenném meg a következö lépést. Fontos hogy mielött szétkapod, csinálj pl féktisztító alkalmazásával egy falsolás tesztet. Mert ha ki van kopva a porlasztó, vagy elöregedett a fojtó tengelyeknel a tömítés akkor lehet elöbb kell egy másik porlasztó, és azt kell szintre hozni nem ezt.
[#5616562] 2020. 04. 29. 18:09
Wiseman
Szia!

Elnézést, hogy azt írtam belpiacos. Természetesen úgy szerettem volna érteni, hogy osztrák "országkódos".

Nagyon köszönöm a segítséget! Nézegettem robbantott ábrákat a különböző évjáratú motorokról és arra jutottam, hogy elvileg az 1999-es modellben már nem használtak ilyen szűkítést a szívócsonknál. Viszont valószínűleg a membránt lefedő műanyag sapka az alacsonyabb verziójú és így a tolattyú nem tud teljesen felmenni. Ezek szerint azt mindenképpen cserélnem kellene.

A másik pedig a főfúvóka mérete. Ha jól látom 120-as főfúvóka kellene, de a kézikönyv szerint az enyémben a bal oldali karburátorban 125-ös, a jobb oldali karburátorban pedig 115-ös van. Jól gondolom, hogy nekem a Keyster KS-0602 karburátor felújítókészlet kellene? Abban elvileg 120-as a főfúvóka.
[#5616283] 2020. 04. 28. 17:44
K.István.
Hello!

Most hirtelen csak ezt a szervizkönvet találtam ami a 90-91-es modellhez készült.

http://www.manualedereparatie....

Ezekben a táblázatokban találhatók az egyezések és eltérések.
A porlasztó oldalában (jelzi az ábra körrel) van rányomtatva a száma, hogy melyik típus van fent a motoron. Aztán láthatod a korábbi modelléknél az alapmodelhez képest volt egy kis eltérés a föfúvókánál meg még egy -két tételnél...

Ha furat nincs is a tolattyú oldalában, van hogy vákuum membránt lefedö müanyag sapka alacsonyabb, vagy belül van betét, hogy ne tudjon a tolattyú teljesen felmenni. Lehet a szívócsonkban szükítés.
https://www.ebay.de/itm/Zylind...

Viszont olyan hogy osztrák "belpiacos" nincsen. :-D (Japánok csináltak maguknak 400 -as belpiacos motorkat...) E01, E22, E39... az mind az ország szabályozásának megfelelö verzió(zaj/kipu emisszió, villágitási berendezésbeli eltérések, stb)
[#5616269] 2020. 04. 28. 16:57
Wiseman
Sziasztok!

A következőben szeretném a segítségeteket kérni.
Van egy 1999-es osztrák belpiacos (E-39) GS500EU-m és ha lehetséges, akkor szeretném kivenni a fojtást. Próbáltam minél többet utánaolvasni az eredeti gyári szervízkönyvben, de arra jutottam, hogy mintha az osztrák belpiacos változatból nem is készült volna "nyitott". Ez lehetséges? A gáztolattyúk nincsenek átfúrva, azt már ellenőriztem. Valaki csinált már ilyet? Ha igen, akkor leírná, hogy pontosan mekkora fúvókákat használt és milyen beállításokat a karburátorhoz. Köszönöm!
[#5614842] 2020. 04. 22. 11:30
K.István.
Azt tanácsolom, hogy nézd meg a blokkon ezeket a betüjeleket. Ha találsz donor blokkot egyezzen meg a tieddel. Ebben az esetben a fötengelyt át lehet tenni a siklócsapágyakkal együtt a donorból a te blokkodba. (A te blokkodon csak 3/4 betü lesz, mivel ez egy 4 hengeres blokkhéj a képen -> 6 helyen csapágyazott fötengellyel.)
[#5614774] 2020. 04. 22. 10:02
nkarcsi
Az előző vagy az előtte lévő tulaj bonthatta meg. Én nem csak tegnap vettem le a fedelet.
[#5614772] 2020. 04. 22. 10:00
K.István.
Èretem. A kérdésem, feltevésem az volt, hogy ez a része a motornak bontva volt. Te avatkoztál be, egy szerviz, vagy az elözö tulaj?
( A gyenge aksi miatt nem lesz ilyen probléma.)
[#5614754] 2020. 04. 22. 9:13
nkarcsi
A tavalyi szezont végig toltam a motorral, kb 6e km-t hiba mentesen. Idén az első indítást szúrtam el azzal, hogy egy gyenge akksival erőltettem az indítózást, valószínűleg akkor lazult le. Azóta olyan 500 km-t mentem és ez idő alatt kb 5x már nehezen indult a motor de mindig beindult, azt hittem hogy az önindító nem forgatja át a motort, mert nem volt megfelelő fesz (korrodált csatik, kábelek stb...).
[#5614730] 2020. 04. 22. 8:18
K.István.
Mikor került hozzá ez a motor? Ez már a volt bontva ezen a részen, mert képen a tömités az nem gyári...Ez magától nem lazul le...elötte ezt valaki nem megfelelöen szerelte össze...
Csak feltételezem, típus hibájából adódóan gond volt a szabadonfutóval, és amikor azt javították, akkor nem jártak el körültekintöen...
[#5614696] 2020. 04. 21. 22:42
nkarcsi
Köszönöm István a tanácsot! Lehet szerelő lesz a vége, látva, hogy kicsi az esélye, hogy kézzel való felcsiszolás sikerrel járjon.

Nem ismer valaki korrekt szerelőt a 11. kerület környékén? Aki már látott ilyen hibát?
[#5614675] 2020. 04. 21. 20:36
K.István.
Ganyolas cimen annyit lehetne elkovetni hazilag, hogy lekapni a nagyon kiallo reszeket, majd szelepcsiszolo pasztaval osszecsiszolni a ket kupot. Ha tart rendesen a kötes kioraznj. Szerintem parszazadnal nem szabad hogy többet üssön. Csapagyragasztoval felragasztani örökre a kupra a forgoreszt. Csavart is erosebb csavar vagy csapagy ragasztoval ( loctite 603 talan) beragasztani. Osszeszereles utan egy alapos tesztet csinalni....
Motort felmelegiteni, komolyabb gazfroccsoket adni, rovidebbet kerulni, de csak a kornyeken. Utana ujra meghuzi nyomatekra a csavart. Ha visszalazult, akkor menthetetlen...

Letezik meg a femfelszoras, vagy felhegesztese a hianyzo feluletnek es utana visszamunkalas, de ahhoz Mar bontani kell a blokkot...
Akkor mar födarab csere olcsobb lehet, ha talalsz egy jo donor blokkot azonos csapagysor merettel...
[#5614672] 2020. 04. 21. 20:22
K.István.
A kupos kötes adja a legjobb egytengelyuseget...ha ilyen rossz lesz a felulet - nem fekszik fel rendesen a nagy tomegu forgoresz. Utni es rezonalni fog. Nem fogja tudni atvinni tervezett terhelest sem, igy a csavar lesz terhelve es le fog mindig lazulni. Mivel igen kicsi ( kozel onzaro a kup szoge) es tul melyek a bemarodasok, mire megint sima lenne a key csatlakozot felulet Mar lehet milimeterekkel beljebb lenne forgoresz es beleerne az Allo reszebe, ontvenybe...
[#5614653] 2020. 04. 21. 19:52
kawa70
Mz-ken régen ráhegesztették a gecibe
[#5614651] 2020. 04. 21. 19:51
Bogyó_bá'
Nagyon durván néz ki. Korrektül megcsinálni csak gépműhelyben felköszörültetve lehetne - de ahhoz szét kell szedni az egész blokkot. Hátha másnak lesz "mentő ötlete".
[#5614642] 2020. 04. 21. 19:43
nkarcsi
Sziasztok! Sajnos igazatok lett, lelazult a főtengely csavar/generátor forgórész/önindító szabadonfutó, ezért forgott "üresben" az önindító. Én voltam a hülye mert vacak akksival erőltettem a tavaszi első indítást. Nagyjából már megvan minden mit hogyan kell csinálni, viszont van egy olyan kérdés, hogy a tengely végén és a generátor forgórész belső oldalán keletkezett bemaródásokat mennyire kell síkba csiszolni: A barázdák mélyége bőven olyan, hogy elakad benne a körmöm, de talán látszik is a fotón. Összerakásnál nyilván megfelelő nyomatékkal lesz lehúzva és a csavar is kap menetrögzítőt. Szeretném elkerülni, hogy még egyszer lelazuljon. Köszi a segítségeteket.
[#5611392] 2020. 04. 13. 12:52
Zoli32
Na jo ez nem ide akarodzott.
Szoval storno.
[#5611390] 2020. 04. 13. 12:49
Zoli32
Életrmben nem akarok több váltót látni belűlről.
De fogok.
[#5611313] 2020. 04. 12. 20:36
freelac
Nahát, ez micsoda hozzáállás.
Szegény mama, ezt érdemli?
[#5611234] 2020. 04. 12. 16:41
kawa550
Ha csak azon múlna, hogy az ex anyósom megkapja a gyógyszereit, hogy én mikor tudnék újra motorra ülni, akkor lehet lemondanék pár évre a motorozásról!
[#5611214] 2020. 04. 12. 14:33
freelac
Hát mondjuk igen.
(Ha mondjuk az anyósmama gyógyszeréért kellene járni a patikába.)
[#5611213] 2020. 04. 12. 14:31
kawa550
1300Ft, egy doboz cigi ára egy univerzális lengőcsap, ami biztosan kibírja azt a 2-3 hetet míg megjön a gyári, ha már annyira nélkülözhetetlen valakinek az a motor....
[#5611195] 2020. 04. 12. 14:03
freelac
Pontosan így gondolom én is.
Akinek kenyérkereső gépe romlik el, annak talán, de szerintem nem sokan vagyunk ezzel így.
[#5611193] 2020. 04. 12. 14:02
freelac
Ne foglalkozz vele.
Amikor én vettem, felkutattam a netet, pont az oem-en találtam a legjobb áron, emlékeim szerint 17 ezerért. De az viszont biztosan jó lesz, az gyári.
Máshol sem hinném, hogy olcsóbb.