Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

azért ez a másik véglet
a gs-t nem ismerem nekem annyi hogy kitekerek egy csavart felhajtom a munkahengert és ki tudom húzni a nyeregből, aztán stift kihúz (nem csavaros) betéteket kidobni aztán egy cipőfűző vagy hasonló zsinórral dugattyú megtakarít visszanyom be az új betét stift a helyére, egy kis vazelin a gumi részekhez majd bedug lehajt csavar beteker
ha nem is 15 perc de 20 alatt megvan ha minden oda van készítve, és nem esek keresztül a kutyán 3x mert mindig a láb alatt van
persze ebben nincs fékfolyadék csere meg nézelődés, zacsi vakargatás stb, egy olyan mintha útközben kellene cserélni mert lezabáltattam a hegyen..........
de amúgy egy órát tényleg el lehet tökölni egy ilyen művelettel
Nem gyöztél meg. Eleve nem értem, minek a számháború, amiben aztán lábon lövöd magad.
A legnagyobbat ott hibázod az "érveléseddel" a betétcsere kapcsán, hogy akkor az egy külön müvelet lesz, ami azzal kezdödik, hogy "elökészület". Tudod abba beletartozik az, hogy helyet csinálsz a garázsban, mühelyben, elökészited a szerszámokat, beöltözö "kisvakondosba", majd az általad nagyvonalúan leírt müveletek elvégzése után (plusz amit még Ini hozzátett, meg mondjuk simán cserélnék folyadékot is), elpakolsz, eltakarítod a szerszámokat, elteszed a motorod is a helyére, bemész lefürdesz átöltözöl.

A kedvesem is nekem szegezi téli/nyár/téli kerékcserekor, hogy mi tartott másfél óráig, mikor 15-20 perc alatt lecserélhetö a személyautón a 4 kerék...., de ugye kezdödik a beöltözéssel, ki kell ásni a pince mélyeröl a kereket, le kell hordanom, 3 tüzzáró ajtón keresztül a pincéböl a mélygarázsba a kerekeket, szerszámokat, térdeplöt, aztán kezdödik a "hasznos beavatkozás" tartkitva azért a több szerkezeti elem szemügyre vételezésével, ha kell megfújok pár érzékeny helyet egy kis alvázvédövel, megkenem rozsdaátalakítóval, majd azért lehet lemosom a fékporos felniket mielött elteszem, és lehet még fel is pumpálom, a felszerelteket szintén...aztán elpakol, eltakarít, lefürdik, aztán "otthonka"...

Ezért pont hogy Vidom által leírt "eljárás" a "kifizetödö", és a rendes munka szintje. Amit te tettél a "15 perc alatt megvan" meg simpla bosszantó trollkodás, nagyotmondás sok máshoz hasnolóan. Arról nem is beszélve, hogy még lehet egyszer sem volt olyan szerencsém, hogy berohad egy csavar, leszakad a feje, elbaszták a kulcsnyilását, zsir nélkül szerelték össze, túlhúzták, föleg azok csinálják a legnagyobb károkat akik "15 perc alatt cserélnek fékbetétet".
Elobbutobb ugyis ott kot ki,igy inkabb elobb.
a dugattyú takarítás kimaradt, mint úgy kb mindenkinél
legalábbis ha a munkahengerbe van bemarva a porvédő
ha olyan a dugattyú hogy bármennyire kijön takarja a rá(isd) erősített porvédő akkor nem kell és nem is lehet takarítani
Nem azt mondtam, h komplett fék és motorgenerál a 15 perc. Jó, lehet alálőttem, legyen fél óra, de ha nincs semmi gebasz, akkor kb. 2 csavar féknyereg le stift ki, dugattyú, nyereg stb. féktisztítóval áttöröl, még a rezgéscsillapítót is át lehet törölni, (de azért nem kell lehomokfúvózni Ganja ), komprival kifúj, dugattyú visszatol, fékbetét be, stift vissza, nyereg vissza. Szóljatok ha vmit kihagytam. Persze lehet vele szöszölni qrva sokat is, és van mikor én is elmaszatolok dolgokkal 4x-5x annyi időt, mint normál esetben érdemelne, de azért szerintem fél óra alatt bőven ki lehet cserélni a betétet és nem tákolva. Emlékeim szerint én pl. nem szedtem le a hátsó kereket a hátsó fékbetét cserénél...

Ganja meg nem mérvadó, mert az ő rezgéscsillapítójában szerintem fésülködni lehet, és a többi alkatrész kb. hasonló szinten van a motorjain.

Nem szoktam 2 személlyel motorozni és természetesen egy hosszabb túra előtt kicseréltem-ném, de én sokat használtam melóba járásra (miután meglett a cibere, szinte csak arra), azaz napi 25km be, 25km vissza. Bármikor cserélhető kockázat nélkül... Ezért ha a 2000km-et elosztod 50-el az sok napot jelent. 10 évig 2. motor volt, túrára a ciberét használtam..

Egyébként nagyon messze áll tőlem a tákolás és a mókolás, de az is igaz, h azt se csinálom, mint Ganja, de megértem őt és tisztelem is érte.
15 perc alatt rengeteg motoron kicserélhető.....
....de
..de
...na jó én is baszakszom vele jó sokat.....hogy aztán röhöghessenek a haverok a rezgéscsillapító...meg a vezető rúd tükörpolirján..
Az SV csak a korlátlan kategóriába fér bele.....de lehet ,hogy tévedek..
Lehet ,hogy öregszem...de én ezt a választ "megadom"
Akkor én béna vagyok. Most tekintsünk el attól, hogy a service manual szerint ki kell venni a hátsó kereket a fékbetét cseréhez. Lehet ha alá hasalok akkor kijön anélkül is, még nem néztem.

Mivel én 200 km alatt el se indulok és a napi túrák 400-700 km között vannak ez kb 1 hónap. És ha kiveszem akkor megtakarítom a féknyerget rendesen, stb. ami nyergenként kb 15-20 perc.

Kb 1-1,2 mm-es betét vastagságról beszélünk. Lehet elég Nizzáig ha nem kell fékezni, de lehet két személlyel 1000-et se megy el.

Most van időm, nincs kint jó idő. Ha motoros szezon lesz már nem akarok ezzel foglalkozni.
Viszont ha te 15 perc alatt csinálsz egy rendes fékbetétcserét..., de mindegy hagyjuk is.
Azért a fékbetét kb. 15 perc kicserélni, ha van benne még 2000km, akkor én azt még lejárom. Lehet h fillérbaszóság, de felfoghatjuk környezet kímélésnek is.
Ebben igazad van. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy kis hazánkban is simán el lehet autózni (főként ha adott tipust nézel) több ezer km-t motorznézés céljából. Persze értem én, hogy kezdetben 150 km-nél távolabbról nem veszel motort, de szembe jön egyszer egy az ország túlsó végén, Majd ott kiderül, hogy mégsem olyan fényes. Még kettó ilyen és gyorsan jön ez jó áron van és majd rendbe rakom feeling.

Saját példa a most vásárolt motoromban igazoltan kevés km van, de a futásteljesítmény pont egybe esik a szokásos karbantartással (olaj, szűrők). Ha már ott vagyok akkor lecserélem a villaolajat is, ha már szétszedtem a féket és még kb 2000 km-t menne el a betét akkor kicserélem azt is, gumi is pont most ért a végére, stb.

Igy simán összejön min 100.000 Ft kezdeti kiadásnak.
Én meg azt mondom, hogy ha tetszik ÉS arra van csak pénzed (ezért ne szégyelld magad), akkor vedd meg.
Ennyi idős motorokon a gumialkatrészek mindig problémásak lesznek.
Ha használják azért, ha nem használják azért.
Én 2016-ban vettem egy 2004-es GS-t 4 ezer km-el, mert a gazdája megvette, egy évig valamennyit ment és letámasztotta és nem használta többet. Gyári állapotban volt, mondhatni én fejeztem be a bejáratást. tehát ha kitartó vagy, akkor ha ilyent már nem, de lehet találni gondos gazdától valót.
Ha Simsonról ülsz rá, tetszeni, fog, pár év múlva úgy is nagyobbra cseréled.
Az egyszerűségnek előnyei is vannak. itt mindenki elsütötte legalább egyszer azt, hogy akinek majma van, annak legyen pénze banánra is. Hát ezért gondolod végig, mire elég a pénztárcád vastagsága.
Ha szeretsz (velem együtt) úgy motorozni, hogy ment közben azért élvezed a tájat is, nem fogsz benne csalódni.
Az az alapigazság, hogy nézd meg kitől veszed, azért ilyen idős motornál fokozottan igaz, ha tákolt szart mutatnak neked, fuss el, bármilyen csábító árat is mondanak neked rá.
A többiek igazságot mondanak amúgy, mindenki, csak ők eleve fiatalabb, nagyobb értékű, nagyobb presztízsű motoron ülve mondják azt, amit.
5-6 kiloval egy sv650 jobb valasztas lehet, ha kezdo akkor szakszervizes komolyabb atnezessel.
Ebbe a csöbe már párszor behútak...én itt vitatkozok veled egy 8-as alátét bonyulultságú filléres technikáról...a kérdezö meg már árkon bokron túl van...
Èn nem a motor felöl közelítem meg a dolgot soha, hanem a kérdezö felöl. Nem "nyügözött le szakmai rátermettsége". A legtöbben itt fórumon, meg nem tudják levetközni önmagukat, magukból indulnak ki, itt pl úgy mögöttük van 10-15 évnyi tapsztalat, és innen nézve már nyitott könyv a motor, de pl Erik is haverjával bütykölte a gépet, te se vagy e müszeki analfabéta, és elképzehetöen helyetek és szerszámotok is meg van a szükséges beavatkoasokhoz..., de mit tudsz a kérdezö felkészültségéröl, lehetöségeiröl? Semmit!!! Ha akart volna meggyözhetne, hogy ért hozzá (de ugye akkor az egy paradoxon lenne, mert az nem ilyen motort nézegetne), de nem tette, és nem is fogja.
Ezért nem ajánlok egy alsókategóríás, silány minöségü, meggyötört életü (ha értene hozzá megintcsak, ugye akkor nem kérdezgetne ilyen ájtatosan)típus,mert nem akarok neki kudarcokat, ami egyböl kerezbe is húzhatja a "karrierjét". Persze lehetünk "jóindulatuak", hogy mindenkinek át kell esni a "tüzkeresztségen", de ugye van aki képes mások hibájából is tanulni. ìgy megint csak azt tudom mondani, hogy 10 éve még én magam is ajánlottam, de közben eltelt 10 év.... Sokan estek ebben a csapdába, mondjuk a banditokkal is, hiszen az legalább tényleg motor volt, de mindenki csak ütötte vágta öket. Ès pont az van, hogy aki ebben az zavaros árkategóriában halászik, az biztos nem a 10 legdrágább közül fog választani.
De az én posztom is csak egy a többi között, és a tévedés joga fenttartva. A kérdezönek szorítok pisztolyt a holokához, de nem szeretem ha máséval verik a csalánt...
Ès igen kitérek a válasz elöl, hogy mit ajánlanék, mert ilyet is csináltam már nem egyszer, de semmi értelme nincs...a választás soha nem történik racionális értékek mentén ( kivétel erösíti a szabályt). A saját öcsém sem voltam képes meggyözni, hogy ne vegye meg azt a típusu autót amit "kiszemelet", mert nem neki való a szerelgetés (neki az volt a szemei elött, hogy fiatal korunkban, mennyi motort épitettünk, restauráltunk, de rosszul emlékezett, mert ö csak a "tartotta" az alkatrészt...) Aztán megvette "kalados körülmények között", világított a karácsofa a müszerfalon, én meg annak ellenére próbáltam neki erön felül segíteni, hogy nem volt semmi típusismeretem, meg kárörvendöen kiröhöghettem volna...Mire rájött éven belöl alig birta eladni és 2 millióba fájt neki a lecke...ùgyhogy én nem adok tippeket. Nézzen ki valamit, megmondom mire számíthat, ha van témaba vágó ismeretem, aki akarja meg majd kontrázik, de én már egyre kevésbé szeretem elvégezni más helyett a házi feladatot...

"...mindezt olyan megvilágításba helyezem ,hogy még egy tech. zsellér nő sem nyelez hidegen semmilyen járművet :)"
Ha akarnám kidumálhatnám magam, hogy bemelegítem a garászban! :) De nem teszem, úgy van ahogy elképzelted! Az elsö lámpa 100 méterre van a garásztól, és ha zöld akkor teljes tüzzel megyek át alatta. Csak is azért , mert ugyen sokat dolgoztam a motorrol, de "igyen kaptam" (úgye ezek végül a legdrágábbak), van hozzá komplett blokk kb 50-50 euro volt a két eröforrás. Ha kifekszik a blokk, vagy földhoz csapom ( és túlélem) gombokból talpra állítom, vagy kilököm "vastelepre", de közben gy´üjtöm a tapasztalatokat a bukósisak alatti térben, hogy tudjam cáfolni a sok túltolt baromságot ami neten kering, ha másnek nem is, de magamnak nagyon fontos, mert ha tucatnyi motorparkkal rendelkezel, akkor jól megfogod gondolni, hogy tényleg kell -e évente kenöanyagot cserélni, de föleg azt, hogy szezon végén, vagy elején.... :) Ugye érted??? Ez egy állatorvosi ló, és mivel jártam pár azsiai országban láttam, hogy mit lehet kihozni egy-egy technikából, föleg ha melléteszem a fönix-ként talpra állított gépparkom, hogy mit ki nem bírnak az alkatrészek. Csak itt nem erösködök azok között akik "felmondják egymásnak paneleket, közheleket, meg szervizfüzeteket, meg messiásként követik a a sok semmirekellö bloggert újságírót a "az okos tanácsaikkal.
Nem mondom , hogy én fújom a passzátszelet, de csak a sajátoméval szoktam a csalánt verni...ha valamiben tanácsot nyújtok, az jellemzöene erösen megalapozott, saját tapasztalatokon nyukszik, és nem szoktam szocsövet játszani, arra itt vannak mások.
Szerintem erröl most ennyi elég, de ha van még kérdésed állok rendelkezésre.
Rendben ...fogadjuk el ,hogy ne vegyen GS-t!
Fiatal...nem politikusadócsalódrogdíler stb. szülőktől származó...lófasz vásárlóértékkel bíró alacsony fizetéssel rendelkező....motoros szárnyait bontogató..embernek az.összekuporgatott 3- 4-5 kilójából ,milyen racionális érvekkel alátámasztott motort javasolnál????
...mindezt olyan megvilágításba helyezem ,hogy még egy tech. zsellér nő sem nyelez hidegen semmilyen járművet :)
Megöl a kíváncsiság.
Ui: Sok komolyabb motor után boldogan gurultam a kis GS-el..mert akkor csak arra tellett.
Lehet használni "kombájn" láncot, de legyen a mérete és szakítószilárdsága megfelelö. Autómata olajozóval tartós is lehet, de nem éri el tömített szemü láncok élettartamát. Hátránya ez miatt, hogy sokkal többet kell majd állítgatni a láncfeszességet, ami nem nem tesz jót az meneteknek. Bosszantó esetlege egy tervezett hosszabb túrán lehet föleg a lánc élettartamának a vége fele.
A legjobb kombináció még mindig a tömített lánc autómata olajozóval. Örök élet plusz 2 perc. Egyszer kell csinálni egy univerzálisat, aztán akár viheted tovább a következö bontószökevényre.
Sziasztok

Valaki kipróbálta-e már itt a fórumon az "O" gyűrű nélküli láncot a Gs-en?

Csupán kíváncsiságból kérdezem.
Én 2003-ban vettem (99-es) emlékeim szerint 15-18000 km-el, első vagy második tulajtól, már nem emléxem ppontosan.2017-ben adtam el 87,000 -kmel. Én pont azért szerettem, amit Ganja írt. Könnyen kezelhető volt, faék 1x, könnyű volt szervizrelni, 90 %-ban én vagy haverral csináltuk. Az alkatrészek se voltak honda árban. Kopó alkatrészeken kívül semmi baja nem volt. Azért az hozzá tartozik, h tőlem megkapta a rendszeres szervizt és nem hajtottam szét... Ami nem kopó hiba volt, az a baloldali tűszelep, jobbo. tömítés csere 62.600-kmnél és 75.000-kmnél a jobb.o. gyújtás jeladó.(bontóban vettem 8000,- Ft-ért).
Ìgy van, de én ezeket már nem említem, mert a "szopolórrel" témában már egy évtizede leírtam...

Az pont ez az amit ezekkel motorkkal nem kell csinálni amit abban a galériában is van. Egy alsókategóriás, és aból az alsöpolcos motort tök felesleges pimpelgetni. Pont, hogy ridegtartásra valók. Levegö a gumikba, benzin a tankba, olaj a motorba, addig amíg ki nem döl alólad. Èn pont egy ilyen kategórás 400-as yamahát használok így. Rövidtáv (10km) nyélgáz már az garázsból kifordulva. Nincs simogatás, polirozás, pimpelgetés, csak a szükséges TMK hogy guruljon, és hogy biztonságosan guruljon, megálljon. Ilyenkor gyorsan rá jön a gazda, hogy mennyire túl vannak tolva a közhiedelem a "karbantartások-motorápolások". Persze nem szeretném ha valakinek pl a "koszos" motor egyenlö lenne az elhanyagolt motorral...de nem folytatom, mert vannak már hasonló témákban "vesztes csatáim". :)))
Emellé jön még a sok gazda csere, ugródeszkaként használt, így ridegtartott minimál stílusban szervizelt gépek. De azért vannak kivételek akár bogyó druszánké, vagy a friss galériába feltöltött kis gs.
Erre a válaszom, hogy a suzuki nagyon alacsonyra tette a lécet mikor ezt a motort tervezte, és még akkor is alatta bújt át. Mostanra mind egy beteágy a porlasztójával, vákuumos benzincsapjaval. Eljár felette az idö. Akárcsak a banditok felett. Csak hírnevük "örökéletü" a motor nem. 10 éve még jó volt indulásnak, de mára egy kabátgombot nem érnek. Ès pont ez a legnagyobb baj, hogy a piaci értéke lacsony, de javitása ( ha nem magad reszlgeted, de még az alkatrészeket is) akkor pont ugyan olyan drága mint a kicsit magasabb technikai szinten lévö márkatársak. A világ legrosszabb befektetése rákölteni egy 1000€ érö motorra 500-600€.
A piaci jelenléte nem egészen a szuper konstrukciója miatt volt, hanem pont az volt a szerepe, mint a bálás-ruhaboltok, meg a kinai boltoknak, mert van egy osztályréteg ami ennél többet nem engedhetett meg. Pl tökéltesen váltotta az ETZ-t, Jawat anno.
Az első NC-t 1.5 évig kerestem...a másodikat rám dobták :)
A legfiatalabb (legdrágább) példányok is 15 évesek lassan.
Ráadásul majdnem mindegyik leharcolt fos állapotú, éppen azért, mert "kezdőmotorként" két évente gazdát cserél.
Miért ne vegyen? Az egyik legjobb kezdő motor a maga fakocka egyszerűségével. Hülyebiztos technika...amit igazol ,hogy milyen hosszú ideig gyártották minimális változtatásokkal.
Fenntartása olcsó. Javítani egyszerű és minden van hozzá.
Valóban keresgélni kell egy őszinte és becsülettel karbantartott példányt de ár/értékarányban még mindig nem rossz döntés.