Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok,

Én gsr 750-hez keresek első telókat. Tud valaki segíteni?
Ezek a japánok valami speckó telót tettek bele amit a világon nem találok...
Az, valóban. Lusta voltam utánanézni a helyes szónak, csak a karbi szinkron kifejezést átkonvertáltam injektoros verzióba. Nem jött össze Pedig még rémlett is, hogy a szervízkönyvben volt valami throttle valve synchronization.
Amúgy meg egy kicsit frissítettem a képeimet, nézzétek meg :)
Hogy mitől lesz matt és rozsdás a színe? Csak tippelni tudok, valószínűleg sokat mentek vele esőben. De amúgy mindegyik megbarnul. Kifejezetten leömlő tisztítót még sosem használtam, mosás alkalmával szoktam lefúni a motul moto wash-al az elég jól lehozz a koszt róla.
Ha speckó ilyen szert akarsz, a darazsgarazs.hu árul ilyen csodaszert, állítólag jó. Egyszer lehet én is kipróbálom.
Tybee a nagy mestere a leömlő tisztításnak!
Nála érdeklődj a praktikák után....
Ezek jó támpontok számomra, köszönöm!

Gino, igen, természetesen a használt motor fogalom tudatában fogom nézni, de szükségem van terelgető tanácsokra. (nektek már a kisujjatokban van szinte minden e téren :) )
Lenne egy esztétikai jellegű kérdésem is. A leömlővel kapcsolatban, a hűtő alatt némelyik gépnek matt rozsdás színe van, ez mitől ilyen és el lehet azt távolítani?
Fojtószelep szinkron lesz az, nem injektor!
nem vontam le következtetéseket sem a gazdiról sem a szerelöröl, csak megkérdeztem.. :-) (Meglepödtem, na..) mondjuk az én láncnittelöm egyszerüen nem engedi (nem is tudod) túlságosan lezárni... :-)
Nem a csanaki szerelő az az erős legényi?
Mindkettő érdekelne.
Persze, ki kell ragadni 3 szót, és rögtön következtetéseket levonni a motor gazdájáról.
Egyébként, ha kíváncsi vagy, egy rendesen felszerelt műhelyről volt szó, illetve korábban hivatalos Suzuki motorkerékpár szervízben dolgozó illetőről. Egyszerűen úgy érezte biztosnak, ha a nittelés után még "rásegít" egy kicsit. Csak az volt. a baj, hogy az átlagnál jóval erősebb volt a srác, és túl jól sikerült a művelet. Legközelebb más cserélte a láncot. A lánccserét és az injektor szinkront leszámítva a többi dolgot (olajcsere, hűtőfolyadék csere, fékfolyadék, fékbetét csere, légszűrő csere, gyertya csere - szóval a komolyabb speciális szerszámot nem igénylő műveletek) rendszerint saját magam csinálom. Ezt sem azért, mert sajnálnám rá a pénzt, hanem mert szeretem csinálni, és tudom, ha én csinálom, akkor minőségi dolgokkal dolgozom és rászánom az időt.
Hátsó v oldalsót?
Általában fura, de nekem is van olyan ismerősöm aki újan vette a motorját, viszont évente talán megy 1-2 ezer km-t. De ez ritkább.
Már eleve fura a ~10 éves motoron a 16ezer
Az átlagolva 1600 / év, ami vicces! Amikor mi akár 6-700 km-et is simán mentünk egy nap.
Ha ezeket ellenőrzi az ember amiket leírtam, akkor ki lehet deríteni, hogy a km nagyjából reális-e. Ha egy mondjuk 16 ezres motoron ezek nincsenek rendben, akkor valószínű nem valós a km.
"Váltókar guminak a kopását is érdemes nézni, illetve ott van a kuplung másik állítója. Ha az túlságosan ki van tekerve, akkor már nagyon kopott a kuplung. "
- Szerintem ez csupán annyit jelent, hogy milyen cipővel használták és/vagy vettek-e rá másik gumit.
- A bowden holtjáték állító nem igazán mutatja meg a kuplung kopottságát. Főleg nem a kitekert állapota, hiszen ha kopik csökken a holtjáték, de nyúlhat asimán a bowden is...tud.

"Féktárcsák ne lötyögjenek az úszócsapágyazásnál. Megfogod a tárcsát és előre hátra megpróbálod mozgatni. Nem mozoghat."
- Nem hiba ha picit mozog, hiszen az a feladata az úszócsapoknak.

Használt motorokról van szó, ne az új állapotot keressük!
Minden működjön rajta, indíttasd be, előtte nézd meg hideg-e a blokk, a könnyen indíthatóság végett. Ha meleg a blokk, szépen ejtse a fordulatot vissza, miután meghúzod neki a gázt.
Milyen a kopottsága a kormány markolatoknak, lábtartó gumiknak. Kuplungot járó motornál érdemes behúzni, ilyenkor a motor hangja nem változhat. Ha behúzod a kuplungot és csendesebb lesz a hang, vagy elmúlik valami cicergés szerű hang, akkor ott valami nem okés. Váltókar guminak a kopását is érdemes nézni, illetve ott van a kuplung másik állítója. Ha az túlságosan ki van tekerve, akkor már nagyon kopott a kuplung. Teleszkópok ne eresszék az olajat, ha ráülsz behúzod az első féket és lendületből megringatod az elejét, kb 1-et szabad visszarugóznia. Féktárcsák ne lötyögjenek az úszócsapágyazásnál. Megfogod a tárcsát és előre hátra megpróbálod mozgatni. Nem mozoghat. Fékbetétek egyformán kopjanak, ha egyik oldalon vastagabb a ferodol, akkor a nyereg valószínű be van rohadva. Csavarokat érdemes átnézni, ha el van nyalva, vagy nincs meg csavar, vagy más egy csavar mint a többi, akkor valószínű rengetegszer szét volt szedve. A gyári féktárcsák, lánckerék mind sunstar márkájú.
Azért jó, hogy kérdeztelek titeket mert így már látom, hogy nem csak fekete és fehér még ebben a témában sem a kérdés válasz.
Úgy gondoltam keresek másik ajánlatot, ebben megerősítettetek!
Egy gyorstalpalót is kaphatok, hogy mit szemrevételezzek, mire figyeljek mielőtt meghozom a nagy döntést?
Köszönöm az eddigi válaszaitokat!
"elverte" a nittelöszemet....? és odaviszed szervizre ahol nincs rendes szerszám sem..??? :-O
56 ezer van az enyémben, amikor vettem, 38 ezerrel, még a gyári (de már csere érett) kék színű, nittszemes lánc volt rajta. Féktárcsák is eredetiek. Betétet tavasszal fogok cserélni, elől hátul. Enyém sem egy széthajtott példány, de azért nem is mézes mázas vagyok vele. De ettől függetlenül szeretek rá vigyázni, megveszem rá mindenből a jobbat. Általában csak gyári cuccokat, mind lánc, szűrők, gyertyák, fékbetétek stb.
Ezek a 10-20 ezer km-es példányok nem baj ha gyanút keltenek. Ha már ilyen km mellett féktárcsa van cserélve, az sok jót nem jelent szerintem, ott már gyanakodni kell. Azért itt elég komoly minőség van, aminek jóval többet ki kell bírnia keményebb használat mellett is. Lánc csere is gyanús, bár az tönkremehet ennyi km alatt. De én anno pont ezért választottam inkább egy 38 ezer km-es gépet, jó állapottal, meg az állapota szerint a km is reális volt, mint sem egy 15 ezer km-es vasat, már cserélt féktárcsával meg lánccal, mert kitudja mi volt az elő élete. A lánccal meg úgy voltam csere előtt, ha a gyári elment 38 ezret, akkor miért ne vennék ismét gyárit? 18 ezer van már benne, aztán még 5 beállító jel van a hátsó villán.
Sziasztok. Suzuki Andrea Iannone 29 The Maniac új ruházat eladó Féláron.
Eredetiek, bontatlan csomagolásban.
Póló: L; XL; ár: 6500Ft
Sapka: 6000Ft
Tel.:30/9068005
Nyíregyházán személyes átvétel megoldható, máshova posta ok.
Ez való igaz, én is a túrázós kategóriába tartozom, ha járnék pályázni, egész biztos jobban fogyna a technika. Már vagy két éve tervezem, hogy lecserélem a GSR-t egy V-Stromra, de még nem vitt rá a lélek, mert hibátlanul működik ez a kis rohadék :)
Azért nem az általános használati módokból kaptál merítést.....
Akinél előbb elfogy a hátsó fékbetét és/vagy motorfékezős.....az light felhasználása a motornak. Ez a motor ennél sokkal többet tud és ha használod is, akkor nem kapsz ilyen km számokat, hanem sokkal kevesebbet.
Hátsó gumival is el lehet menni 3-4000 -et is és 20-at is, bár akkor kétlem, hogy ki van élvezve a motor.
Ettől függetlenül még lehet valós a km, csak az illető akkor a nagy gáz nagy fék típusú ember. Vagy valóban tekert órás. Kérd le a rögzített adatokat a kormány adatbázisból http://nyilvantarto.hu/landing... (kábé 600Ft ha jól emlékszem), aztán akkor okosabb leszel.
Huu, akkor nem értem, amit nézek, 18ezer km -t futott gépnél, lánc lánckerék, fékbetétek elöl hátul cserélve. Hogy lehet ez? Valami hibázik akkor az én olvasatom szerint mert amit írtok pl. 50ezernél hátsó betét csere, elsőkben 68ezer és még eredeti az jól hangzik!

suti!
Én is a visszaváltós, motorfékes módszert alkalmazom
A Te futott kilométered is szép!