Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Fasza vidi!
Ezek szerint ez nem is létezik....
https://www.motul.com/hu/hu/pr...

Mindenkinek köszönöm a segítséget...inkább elengedem ezt a fórumot.
Széles út ,gumi fák és remek gurulásokat kívánok nektek.
Hat hét (többnyire fekvés) ebből tíz nap intenzív 17kg fogyás.... De folyamatos javulás majd a tennap első robogós menet a nagyfaluba (10km) Talán gyermekként éreztem azt a fajta bizonytalanságot mint tegnap,.. kacsáztam, nem találtam az egyensúlyt pedig harminc körül mentem de folyamatosan lassítottam, fékeztem.... döbbenetes volt. Mellékutakon mentem így vidáman tökörészhettem kedvemre A visszaút már majdnem a megszokott határozottságban működött, kerülgettem a gödröket fékeztem, kigyorsítottam élveztem.A motorozás valóban remek dolog, mindegy is hogy mivel.
Mondtam...Igazad van.
Rosszul fogalmaztam.
Tehát példa. Vadonat Gs 500. Ette a Castrol olajat. A következő cserénél azonos Viszkozitás megtartásával Motult kapott. Sokkal jobb lett a kapcsolás érzet és fele annyit evett belőle. Következő olajcsere full synt Repsol (igazi) Viszko 10w50 re váltva.
Nem mérhető olajfogyasztás...kimondottan kellemesebb kapcsolás érzet és kulturáltabb motor hang (zörej). Olajhő nagy melegben forszírozott üzemben sem ment olyan magasra mint az ásványi olajokkal.
50-es 2t A full synt esetén sokkal kevesebb olajlerakódás a kipuff ban.
Autó. 600 ezres futás. Minimális lerakódás a szelepfedélen .tökéletes üzem.
Castrol olajtól kellemetlen motor zaj. Mobil 1-től sima kimondottan kellemes üzemi hang.
Ugyan ez az évjárat és motorkódos autó csak ásványival használva ..márkaszerviz által karbantartva 150 ezernél brutális olajfogyasztás és kritikus mennyiségű olajlerakódás a szelepfedélen...bontás után szinte mindenhol. (ennek ugyan más okai is lehetnek)
Még egyszer jelzem igazad van..én hibás módon a viszkozitást használom teljesítménynek...de így is fogok már meghalni.
Gépkönyv az igazi teljesítmény szintre írja,hogy nem probléma ha az általa javasolt szintet meghaladja az olaj.
Tehát nem szükséges a jobb!
elnézést a félreértésért!
Nem erre megy a játék (beszélgetés) .
Tudod mit, nézz utána mi a 10W-40..... (nem a teljesítmény szint)
Nem kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy ismereteid legyenek. Sőt, elég utánaolvasni.
A Technoszintetikus olaj nagyon távoli rokona az ásványi olajnak. Annyi van benne (pár alap összetevő), amennyivel bizonyos ásványi tulajdonságok jobbak. De attól még szintetikus ez is, majdnemhogy teljesen! Csak azért nem full, mert akármilyen kevés is, van benne a természetben előforduló vegyület.

Hidd el, csak segíteni akartam.
De neked nem kell6lehet....... mert ugye mindent jobban tudsz. De akkor miért kérdeztél? Ez továbbra is kétely marad....
Tudod mit? Igazad van!!!!
Tévedsz..... szinte mindenben, amit írtál.
Melyik alapolajjal rendelkező olajnak nagyobb/gyorsabb a hőleadása....melyik hogy viszonyul a motorban az égés által megjelenő szénatomokra és egyéb kémiai hatásra...stb.
Én nem akarom bizonyítani számodra az igazamat...simán csak a tapasztalataim alapján preferálok valamit jobban..
Mielőtt ebbe is beakadnál..nem mondom ,hogy az ásványi alap rossz...sőt!
"Naponta lemoshatnád a motorod, mert megteheted! De vajon szükséges-e?"
Erre reflektáltam.....Tehát : Mert nekem így jó!
Tolerálható?
Fáj esetleg másnak?
Szóval?
A technoszintetikus milyen olaj alappal rendelkezik??? Ha már szakértünk....
a 10w 40 vajon minek a megjelölése?
Tehát amit elsőre kérdeztem...arra megfelelő volt a te válaszod?
csak azt szerettem volna hallani,hogy egy márkán belüli olaj bevált e avagy sem...
Önigazolásra nem nekem van szükségem...dicsekedni pedig van értelme olyannak akiről nem tudok semmit..nem ismerem???
Szerintem te úgy gondolod hogy : Jött egy új fószer..körbe hugyozott fórumod területén megmutatod ,hogy mekkora ász vagy.
Tehát melyik alapkérdésre adtál értelmes választ?
https://www.motul.com/hu/hu/pr...
A GSR:
"Az észter bázisú kiváló kenőhatás minimálisra csökkenti a motor belső súrlódását, ami természetszerűleg jobb teljesítmény leadást eredményez. Nyírás stabil, kopásálló, nagyobb védelem.
A technoszintetikus® kenőolaj észter bázissal garancia a kopásállóságot, a megfelelő váltóvédelmet és az élettartamot illetően.Növelt olajfilm stabilitás magas hőmérsékleteken. A magas HTHS viszkozitásnak köszönhetően még szélsőséges körülmények mellett is nagyfokú megbízhatóság.
A JASO MA minősítés garancia a sebességváltó sima, könnyű működésére.
Ajánlhatóak elsősorban mindennapi használatra; illetve olyan vásárlóknak, akik a kedvező minőség/ár arányt keresik.

5100 4T SAE 10W-40 motorolaj

Az összes japán motorkerékpárgyártó hagyományos motorjainak mindennapos használatára.
Hagyományos viszkozitási fok, a japán motorkerékpárgyártók világszerte ezt ajánlják." ....és én is ezt ajánlottam.

https://www.motul.com/hu/hu/pr...

Az én mondanivalóm, javaslatom oka.
A GSR ezek közül egyikbe sem esik bele: "sportcélú használatra nagy teljesítményű, különösen nagy nyomatékú négyütemű sport, túra, verseny, off road, endúró, valamint triál motorkerékpárok" Vagyis, ezért javasoltam, hogy szükségtelen.
Elkalandoztál......
A lakás szellőztetés hogyan jön ide? Ja, képzeld, én is szoktam!
Látom, elfogytak az érvek és személyeskedésbe és mellébeszélésbe mentél át.

ui: Amúgy az 5100 nem ásványi, hanem Technoszintetikus
ui: A 10W-40 nem a teljesítmény szint megjelölése!

Nem kötözködöm, te kezdtél el kérdezni. Csak nem tetszenek a válaszok, érvek....mert feltehetően a saját ötleteid, gondolatod, fanatizmusod akartad visszahallani vagy önigazolást keresni vagy csupán dicsekedni akartál.
Mi a teljesítmény szint?? 10w40...ez létezik ásványi és szintetikus verzióban is....Szóval??
Az 5100 ásványi...a 7100 full synt.
Vannak olaj márkák amik beváltak egy típusnál...vannak amik kevésbé...ezért kérdeztem rá a 7100-ra mert az Motul olajat takar...értelem szerűen....vagy te máshogy tudod?
Pontosan a gyakorlati dolgok miatt preferálom a szintetikus olajokat!
Nem mosom a motort...gőzzel takarítom...de gondolom ebbe is bele lehet kötni...amúgy nem hagyom szarosan a garázsban és ott is letakarom...de tiszteletben tartom más igény szintjét.
...a lakásomat is rendszeresen szellőztetem és nem csak mert megtehetem...hanem igényem van rá...gondolom ezt is fájdalmas olvasni.
...mint ahogy minden mondat megfogalmazásába bele lehet kötni....persze ha valakinek ettől lesz nagyobb a farka...hát egészségére
Amúgy nekem teljesen mindegy ki, mit használ és hova.
Viszont ha megkérdezed a véleményünket, akkor vagy elfogadod vagy nem. De, hogy meggyőzz, hogy miért mégis másik....ahhoz tényleg nem kell a kérdés.

Simán írd le, hogy te Motul 7100-at fogsz használni, mert csak!
Nem azt mondtam, hogy mutass érdeklődést az említett motorok iránt.
Példa volt, hogy úgy talán elhiszed, hogy a Motul 5100-as kiszolgálja a nagyobb igénybevételeket teljesen, így akkor nyilván bőségesen megfelelő a GSR-be is.

Azt hittem átment!
De ez kép zavar, nem értelmezési probléma.....
Csak új korában nézhet ki úgy, mint új korában.
Hasonlóan nézett ki, ezt a szót kerested!
"Mint írtam a teljesítmény szint megtartásával váltok szintetikusra."

Hát a 7100-es jóval magasabb teljesítmény szintű, mint amit a gyártó előír a GSR-ben. Akkor ha a teljesítmény szint megtartásával (ami kell a GSR-be) váltasz, akkor az nem a 7100-es

Gyakorlati dolgokban a fanatizmus csak sznobságot jelent, semmilyen szükséges jelentősége sincs.
Nyilván megteheted, de akkor felesleges volt a kérdés.

"Valakinek van tapasztalata ,hogy konkrétan ez a blokk mit szólna a Motul7100-hoz?"
Erre válaszoltam. Nem fogadtad el.....

Naponta lemoshatnád a motorod, mert megteheted! De vajon szükséges-e?
Nem érdekel sem az Aprilia...sem a Busa.
Most a gsr érdekel....pár márkán típuson már túl vagyok...tehát ezek sem érdekelnek...
mert az összes eddigi motorom használtan is úgy nézett ki és olyan állapotban volt ,mint új korában
Kérlek...próbáld értelmezni a leírtakat
Még az Apriliába is tökéletes az 5100-es, pedig magasabb a teljesítmény igény az olaj irányába.
Mint írtam a teljesítmény szint megtartásával váltok szintetikusra.
...amúgy a fanatizmus számít rengeteg esetben
Jelzem...ha megtehetem...miért ne tegyem ha ettől jobban alszom?
A karbantartáshoz nem kell cafatokra szedni.

Egy motor csak az eladás pillanatában új, másnap már újszerű használt.
Szerinted a fanatizmus számít valamit? Semmit. Felesleges többlet költség.
Az 5100 -es még Busában pályán is kiválóan teljesít. (Persze 3-4000 km csere intervallummal, de pályán semmi nem megy többet)
Teljesen felesleges és szükségtelen olyan teljesítményszintű olajat használni a GSR-be, aminek a "tudását" nem igényli így "ki sem használja". Nincs rá szüksége.
1.mert megismerem.
2. mert 2011-es és a kenési ,zsírzási pontokat,gumi alkatrészeket lekezelem.
3 mert az unalmas téli napokon ha már nem megyek...legalább motorszagom lesz.
4 mert imádom csinálni.
5 mert az összes eddigi motorom használtan is úgy nézett ki és olyan állapotban volt ,mint új korában