Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem tudom, hogy "dolgok amit be akarsz szerezni" esetében mire gondolsz...
Èn sok év alatt az ebayröl vásároltam össze a pot alkatrészeket: fötengelyt, gyújtásalaplappal, szabadonfutóval, telokat elöre, hátra, kábelköteget, senzorokat, ECU-t, féktárcsákat, kipufogórendszert, injektorhidat, lámpát, indexeket meg még ki tudja mit... (a gsxr 1100-hez is addig gyüjtögettem az alaktrészeket, hogy 3 év után talpraállítottam a másodikat, de lha nem vigyázok lesz egy 3. is...)
Szerintem használt alkatrészek- bontott alkatrészek a legtöbb esetben jók, nekem otthon Magyarországon nem nagyon van már beszerzési forrásom, így nem igen tudok tanácsot adni ebben az esetben.
Azt meg tudod nézni, hogy tiszta olaj-e? Mert lehet befolyik a benzin a karterba. Nem benzinszagú ? Nincs felhigulva?
Nyilván jól lenne ha max -nál nem lenne feljebb, de ebben a motorban olajnyomás jelzö van, szintjelzö nincs. A fenti eset tisztázása viszont fontos.
Lehet ,hogy hülye kérdés , de azért felteszem.

Az olajszintjelző ablaknál full teli van , szerintem felette van 1cm-rel.
Közép sztenderen mérve.
Ez befolyásolhat ilyen dolgokat ?
Természetesen tiszták , amúgy villamosság szerelő az alapszakmám/nem autóvillamosság/ , de a hobbim is közel áll hozzá , ezt nem részletezném. Ettől függetlenül minden csatlakozó ,amit átnéztem nagyon rendben volt , tényleg gyári állapotban.
A motoron bármit eltávolítottam mindenütt gyári állapot uralkodott , ilyen szempontból kitűnő a motor.
A sorrend mostmár összeállt a fejemben , gyertyakábel átnézése , a nagyfesztrafó , aztán gyertya..
A nagyfesztrafóról annyit , ugyan nem motoré , hanem gázégőé volt ami fűtött egy sütő kemencét ,
a hiba a nagyfesztrafó volt , /ez csinálja a szikrát/ugyanis felfűtötte a kemencét , melegen mikor leesett a hőfok,
nem kapcsolt be újra , mert nem volt szikra , a nagyfesztrafó áthúzott .
Tehát hideg állapotban volt szikra melegen meg áthúzott.
Bízom benne , hogy ezen a környéken megtalálom a hibát , de ez is olyan , hogy sajnos általában nem látszik , hanem csere. Ezzel kapcsolatban is kérdezném , hogy honnan szerezzek be hozzá dolgokat ?
Alap dolog, de a aku polusai tiszták rendes kontakt van a akukábeleknek?

Még lehet olyan is, hogy átirták egy kicsit a befecskendezési térképet az ECU-ban. Ezt suzukinál meg tudják csinálni, de pár 10 ezerért anno én is vettem ilyen kütyüt amivel ugyan nem túl finoman de pár tartományban lehet dúsitani, meg szegényíteni a keveréket.
Amúgy az a furcsa, hogy korábban írtad, hogy hidegen nem rángat...már nem tudom, mit kéne kizárni, hogy szakaszolható legyen a hiba forrása...
Visszatettem az oldaldeknit.
Gyújtáskulcsot megforgattam egészen kormányzárig , na az meg faszajuu beragadt
Úgy , hogy majd 1 órát kínlódtam vele mire vissza tudtam tekerni.
Próba ugyanaz.
Annyit még hozzátennék , hogy biztos nem kontakt hiba , mert mindig és mindig úgyanúgy a gázkar
forgásától függően rángat , ha felvenném 5-ször akkor is ugyanazt az eredményt jelenítené meg.
Ebból adódóan csak valami istenverte földönkívüli dolog lehet , vagy legrosszabb estben ECU.
Teljesen normális ott az olaj jelenléte. Szerintem van is a öntvényházban egy furat amin visszafolyik az olaj a karterbe...az olaj pedig a fötengely siklócsapágya engedi el bizonyos mértékben a csapágyházag mértékeben.
Egyenlőre csak az ECU-nál néztem meg , de mielőtt megnéztem volna a gyújtáskapcsolót gondoltam leszedem
a jobboldali deknit.Mivel ott van egy jeladó amit mondtál is , hogy nézzek meg...
Gyönyörű állapotban van.
Ami nekem nem fér össze a logikával , hogy mit keres ott olaj.
Ez most normális?
Mielőtt rádobnád a gyufát, küldj egy mailt légyszi, érdekelne pár alkatrész.

Ez a felgyújtás nagyon népszerű lett mostanában, én is pont tegnap mondtam az autószerelőnek, miután a Terranom első futóművére két év alatt ráköltöttem az autó vételárának a felét, és még mindíg nem jó. Bár az is lehet hogy simán csak belököm a Dunába, még nem döntöttem el.
elvileg it le van írva a sorrend, hogy melyik kapcsolókat kell ellenörizni, hogy kapcsolnak -e. FEl vannak tüntetve a vezetékszinek, hogy ki kivel van...
http://www.suzukicycles.org/GS...

http://www.suzukicycles.org/GS...
Elvileg igen, az a gyújtáskapcsoló hibája, de érdemes széthúzni a csatlakozókat a ECU vagy CDI (black box)-nál ami az aksi mögött van. Elképzelhetö, hogy ott van beázva, vagy berohadva. Ha az nem oldja meg, akkor meg talán a lámpafejben van a gyújtáskapcsoló csatlakozása, ott is meg lehet nézni, hogy nem oxidos -e aztán kisilabizálni, hogy lehet kiiktatva a gyújtáskapcsolót a stekkerben rövidre zárni egy teszt erejéig, hogy meggyözödj róla, hogy a gyújtáskapcsoló maga a hibás.
Az oldaltámasz rugója teljesen rendben van , erős feszesen áll , a forgáspontjánál sem kottyan.
Viszont , most ketten nagy nehezen közép sztenderre állítottuk és "dealer" módba ráadtam a gyújtást és
kiírta a C42-es hibakódot.Újból levettem a gyújtást és vissza már C00 az érték./Ilyet még nem írt ki egyszer sem , se más milyet/
Jól látom , hogy ez a gyújtás kapcsolóra utal?
Ùgy látom, hogy az üa rendszer szinte maradéktalanul ki lett vesézve, átnézve, kimérve...lehet kéne egy picit fókuszálni a gyújtásra is, és annak megszakító részeire. Gondolom itt pl a oldaltámasz kapcsolójára. Èn ugyanis arra gondolok, hogy gyújtáskimaradás sokkal "könnyebben" okoz ilyen kimaradást rángatást. Még beleképzelném azt is, hogy a komolyabb eröhatás, amit az intezívebb gyorsulás okoz hozza elö az ideiglenes "kontakthibát". Pl gyenge a oldaltámasz rugója, vagy ki van kopva a forgáspontja, és ilyenkor oldja a kapcsolót ami tiltja a gyújtást. De lehet benéznék a jobb oldali dekli alá is ahol a gyújtás jeledója van, hogy az és annak alaplapja nem kottyan, vagy hogy a fötengely véletlen nem lóg -e. Plusz a vezetékére vetnék egy pillanatást, hogy nincs e a szigetelése megsérülve megolvadva, kidörzsölödve, hogy esetleg letestel. A vészleállító gombjára is ránéznék. Ezt még megnézném a helyedben mielött felgyújtod.

Amúgy láttam a videon, ezen a motoron is B-kingröl való föföék henger meg kuplung föhenger van! :) Lehet ezek , vagy ezen módositások valamelyike alkalmából esetleg rosszul vezették el a kábelkorbácsot pl a kormányszektoroktól, és meg van törve vezeték.
Közben látom , hogy működik a másodlagos fojtószelep , mivel újból leszedtem a sensor-t.
Az érték amit mértem a sensor-on , az azért nem volt jó , mert nem adtam rá a gyújtást.
Ugyanis gyújtás ráadásával referencia pontot vesz fel a stepper motor és kb. 30 fokot elmozdul ,
tehát az érték így már biztosan tartható.
Az a vicc , hogy nem látok a neten sehol hasonló problémát róla , konkrétan az ilyen brutális rángatásról sehol nem írnak.
De az lesz , hogy ha nem sikerül ésszerű időn belül megoldanom ,akkor konkrétan fölgyújtom az egészet.
Köszi !
A borulás sensor-t ma megnézem.
Különben , mindegy , hogy 1500-tól húzom vagy 3000-től , mert ott is rángat,
olyan mintha egy pillanatra elvenné az üzemanyagot , de teljesen nullára.
A második fojjtó szelep vezérlő senzorra rámértem ,ott zárt állapotban
nem jó értéket mértem.A rajz szerint 0,8kOhm , nálam ez durván 2-től-3 kOhm .
A sensor az jó , mert kiszedett állapotban tudom tekerni 0-tól 5 kOhm-ig.
Ebből gondolom az adódik , hogy alapból nem jól áll a második fojtószelep.
Lehet , hogy behalt a vezérlő motor ?
Ha jól gondolom ehhez le kell bontanom az egész hidat , hogy megnézzem?
Néztem a videót, de ha benzinnyomás lenne, akkor nem mindig ugyan ott csuklana...
A regulátor-nyomásszabályzó a pumpában van. Egy rugó adja a nyomást, ha eléri az üzemi nyomást, akkor a felesleget elengedi egyből vissza a tankba...Van ott is tömítés. o gyűrű, de elég üzembiztos megoldás. Nekem ugyan egyszer kiköpte, mert korábban takarítottam a üa. szűrőt, és a müanyag bilincs kinyúlt és levágta a nyomás, akkor rángatott, de gyorsan le is állt! :)))
Azt a "cikket" a Power commanderröl én írtam, de nem hiszem, hogy ebben okos lenne azzal próbálkozni, annak beépítéséhez pont hogy tökéletes állapotba kell lennie a gépnek.

Esetleg rá kéne nézni a "borulás" szenzorra, ami a akkutartóra van a blokk mögött felcsavarozva....nem tudom, hogy ki lehet e iktatni, lehet csak le kell húzni, vagy rövidre kell kötni...

Èn továbbra is a befecskendező hidra gyanakodnék, lehet a második fojtó tengely motorja, vagy senora baszakodik.

A befecskendező hidra van dugva egy gumicső sor ami közösítve van. Az egyik egy szenzorba megy bele. A csövek nincsenek megsérülve, nem szív falsot , mert alacsonyabb terhelésnél az a vákuumszenzor adja a befecskendezéshez az egyik jelet.

Amúgy a gyárilag a gyertya kételektródás, de szereti az irídiumot is , nem már vagy 30 ezer km óta azzal megy...
Remélem , mert akkor meg lenne a hiba .
Várom a nyomásmérőt mert megrendeltem.
Kösz
simán lehet benzinnyomás
Felvettem a hiba jelenséget.
https://drive.google.com/file/...
Idő kell neki. Gázfröccsöket nem mutatja...
Visszatettem az injektorokat , az összes szenzor csatlakozó érintkezőjét megtakarítottam , gyertyát kiszedtem megnéztem tökéletes állapotban van , hibakód nincs .
A szelepek még nem lettek ellenőrizve/majd lesznek/ , de nincs szelephangja.
Beszéltem egy motorszerelővel az azt mondta , hogy üzemanyagnyomás lehet gond.
Műszerem az még nincs .Milyet ajánlotok?
A gyertyák szerintem nem eredetiek , hanem dupla testelektróda van rajta.
Na ezeket is ki akarom cserélni.Tudnátok eredeti gyártya linket küldeni?
Ezenfelül mást nem tudom mit lehetne tenni .
Lehet ,hogy csak a Powecommander oldja meg ezeket a rángatásokat 2000-5000 fordulat közt?
http://www.gsx1400.hu/index.ph....

Hozzáteszem , hogy nagyon bejön a motor nagyon élvezetes vele motorozni két személlyel,
pedig volt már legalább 12 fajta nagymotorom 80%-át újonnan vettem , és ott tartok , hogy ez a motor
használtan és töredék áron simán az az első 3-ba kvalifikálja magát , tehát meg szeretném tartani.

Segítségeket , tanácsokat előre is köszönöm.
Itt a bemenő oldal , látszik mélyen , hogy elég tiszta lett.50xnagyítás.
Itt egy nagyított kép szemből, itt is látszik , hogy tiszta. A fénytörések azok tisztító folyadék maradványai.
Érdekes még vagy ötször átnyomtam , de ugyanaz a kép fogadott.
90 fokot elfordítva már úgy látom hogy kijön mind a 4 lukon de 2-be összemegy.
Így olyan mintha szinte folyna rajta és nem porlassza,de a végén mikor kevés van a fecskendőbe
és levegősen megy bele akkor meg gyönyörűen szinte felhősen porlasztva jön ki a cucc.
Minden esetre most úgy könyvelem el , hogy ez jó.
Még mindet átjáratom és vissza tétel után folytatom, de most úgy vélem ,hogy nem ez lesz a gondja,
mivel nem változott a kép mosás után sem.
Sziasztok !

Megjött az ultrahangos tisztító , kiszedtem az injektorokat.
Nagyon tisztának tűnnek.Először átnyomtam fecskendővel injektor tisztító adalékkal,ahogy kell bejövő oldalról, 12v-ról meghajtva.
A 4 kis lyukból csak kettőn jön át , de az ultrahangos tisztítás után is .
4 percet ment ugyancsak injektor tisztító adalékkal feltöltött u.h.tisztító.
Még egyszer ráadom , de várok egy kicsit mert felment 50 fokra.
Na most mi van , mind a 4 injektor ugyanazt produkálja.