Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

Egyelőre minden a régiben. Arról volt kiírva szavazás, hogy mi legyen, ha vasárnap reggel szakad az eső. Június 3. volt az időpont, amire a legtöbb ember szavazott, ha úgy alakulna. De ez csak a vészforgatókönyv. Elfogadható idő esetén marad a vasárnap. Pest felől érkezők valahol Budaörs környékén gyűlünk....
Sziasztok! A jövő héten tartandó találkozóról érdeklődők. Kérdezném a Szervezőket minden OK ez ügyben? Heló!
A kiváló égés elérését eddig CO mérő hiányában, üveggyertyával értem el. Bár lehet nem annyira pontos, de mégis jobb, mint találomra fülre állítgatni.
Megtisztelt, kuncsaftként nem, de mint egy motorosként szívesen segítek ha úgy van. Évekig be-be dolgoztam egy műhelynek, ott szoptunk annyit, hogy mára ezt inkább kihagyom. A saját gépeimmel még eldolgozok, az elektronikákat megjavítom, átkábelezek.
Pedig a motorosok 95% ezt teszi sztem Mindent megvenni nem kis pénz, ráadásul én már megtanultam ha munkaeszközt vásárolsz azt csak jó minőségben tedd mert
különben semmi értelme . A jó pontos eszközök + nem olcsók , az sem baj ha van co mérőd és azon felszerelések amit te már felsoroltál . Mindezt bizony nem két forint hanem horror .
Annyiban igazad van ,hogy az van megcsinálva az esetek nagy % -ban amit te magad csinálsz ,de én már 53 évesen nem ruháznék be, téged viszont megértelek hiszen előtted még áll 30-40 év motorozás .Látom tőlem nem laksz messze , ha minden megvan és profi módon beletanulsz én leszek az első kuncsaftod, oksi !?
Eladó boci: https://new.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx_750_f/suzuki_gsx_750_f-11414956
Ugyan ezt olvasom én is a manuálban.
"Nincs esély eredményre".
Juuuj. A fene megette, ha a saját motoromat szerelővel kell beállítatnom. Vettem szinkrontesztert, végnyomásmérőt (esztergáltattam hozzá toldatokat), na meg hézagmérőt, mert a hézagokat is magam állítottam be. Most még egy lézeres fordulatszámmérő kell még, meg egy infrás hőmérő. Ezen már ne múljon az összhang. Ha már felcsiszoltam a szelepeket, kicseréltem a szelepszár szimeringeket, akkor a karburátort is be fogom állítani.
Fehérváron van jó szerelő ismerősöm...
Az 1200-es Banditnál pl:lásd kép
A Pilot csavarokat a megadott gyári alapjárati értékek között.
Én sem jutottam még igazán semmire a karbi beállítással mert nem találok olyan szerelőt aki érdemben foglalkozna vele . A motor jól megy ( bár azt sem tudom mi számít jónak )
viszont sokat fogyaszt és kormos a kipuff ,GSF 750-ről van szó . Esetleg tudsz megbízható szerelőt a Dunántúlon (kaposvári vagyok ) akkor ne tartsd magadban .
Itt a tasnert ajánlották ,de sajna még megbeszélt időpontban sem tud vele foglalkozni annyi a munkája ( mondjuk ezt sem értem ) ,de ez van . Házilag + magadnak felszerelés nélkül
nincs esély eredményre sztem
Please írd be a youtube keresobe: synchronizing Suzuki katana carburetors
Vagy: setting Suzuki katana carburetor pilots
Javaslom a youtube videókat. Sokat lehet tanulni.
A gyári könyvében nem találtam meg azokat a fordulatszámokat, ahol el kell végezni a fenti beállításokat. Hol állítsak szinkront, és hol a pilotokat?
Köszönöm a részletes ismertetést. Eléggé kigondolt konstrukció, és így már érthető.
Elsö körben ezt a porlasztó ábrát szoktam csatolni ahhoz, hogy érthető legyen mit is állítunk, mi a lényege egy jó beállításnak. RC51 tömören, pontosan leírta a lényeget. Èn pár dologgal azért kiegészíteném. Az beállítást megjelölten szerencsés mérni hengerenként egy végnyomást is. Hiába a megfelelő szelephézag, ha be van égve a szelep, vagy kopott a henger. Túl nagy eltérés a végnyomások között szintén egyenetlen alapjáratot okoz és nem lesz a beállítás sem sikeres. Tehát ha jók a végnyomások, szelephézagok, úszószintek, tiszták a fúvókák (levegö, és benzin fúvókák), nem falsol sehol, nincsenek felbarmolva esetleg utólagosan a fúvókák más méretre (sokszor elöforduló probléma) akkor lehet kezdeni a szinkronizálást elvileg emelt fordulaton. Ugyanis a szinkronizálás lényege, hogy a pillangó éle alatt lévö furaton "azonos" mennyiségü keverék tudjon beáramlani a szívócsonkba. Egy jó szinkronnal így tudod biztosítani az alapjárati -átmeneti rendszer megfelelö müködését. Utána visszavéve a fordulatot alapjáratra kell Pilot csavararokkal egy jó arányt eltalálni. Itt ugyanis az a lényeg, hogy Pilot mellett , és a pillangó éle alatt feljövö keverék arányát kell belöni. Ha túl sok anyag jön fel a pillangó éle alatti furatból, akkor nehezen ejti a fordulatot, ha Pilot van nagyon nyitva, és pillangó alatti furat van nagyon zárva, akkor meg nehezen veszi fel a fordulatot. Még kiszerelt karbiknál a kiindulás, hogy a pillangó éle a fél furatot takarja ki minden porlasztónál a Pilotok meg gyári értékre vannak kitekerve, persze ezek mind egy normál állapotú motornál adnak jó kiindulási alapot. majd felszerelés után innen indul a szinkron emelt fordulaton (plusz 3-500 fordulat). Erre azért van szükség, hogy dominánsabbak legyenek a pillangó éle alatti furatok és ezzel ellentétben minél kevésbé szóljanak bele a Pilot csavarok a szinkronba. Hiszen látható, hogy az alapjárati átmeneti rendszer üzemanyagellátása mindkét furaton keresztül történik. Ezen rendszer kb az alsó harmad tartományban mérvadó, utána megindul a pillangó éle alatt főcsatornában is az áramlás és akkor már főfúvóka meg a vákuummembrános tolattyú fogja ellátni keverékkel a hengereket.
Persze. A hengereként CO mérés talán a legjobb de ilyen műszer drága és nem utolsó sorban sokszor kivitelezhetetlen. Ha a karburátor makulatlanul tiszta, uszo szint, szinkron OK, akkor a levegő csavar beállítása nem jelenthet gondot. Persze mi a tökéletes és mi az ami nagyon jó vagy mi az ami elfogadható. Ez olyan mint a zene. Nekem jó a CD míg másnak a több milliós hiperpreciz LP a jó. És még ott is talál hibát.
Ha a motor jól fogyaszt, simán jár, és nem akadozik gyorsulasnal, akkor nem kell tovább menni. Gyertyák szépek, csak élvezd a jó időt. Nem most
Köszönöm a válaszod! A héten minden szabadidőmben olvastam a különböző cikkeket, és lehetséges megoldásokat. Lassan kezdek képet kapni, hogy miről is van szó. Megjegyzem, rengeteg kókler van a témában, és sokaknak a karburátorbeállítás a pillangószelepek beállításában ki is merül.
Olvastam leömlőnkénti CO mérésről, henger hőfokmérésről (precíziós hőmérővel), hallás utáni beállításról, és még egy tucat barbár házi megoldásról. Összességében a sportmotor hasábjain https://www.sportmotor.hu/maga... találtam egy használható cikket, ahol értelmes dolgok olvashatók. Ott ismerkedtem meg a szívócső nyomáslefutási diagrammal, és az általad is írt fordulatszám figyeléssel (elég falusian fogalmaztam, de érted mire gondolok). :)
Nagyon nagyon fontos hogy minden tényező a lehető legjobb legyen úgymint szelephezagok, uszo szint, alapjarati fúvóka. Bármelyik rosszul vagy kevésbé működik akkor a Fuel mixture csavar (pilot) nem fog reagálni jól. Ha jól reagál normális esetben 1.5 és 3 kicsavaras között kell a motornak jól működnie. Azaz kifelé tekerve el kell találnod a leghamarabb alapjaratot és onnan még egy negyedet ki. Ezt többször több hullámban végzem el akar 1, 2, 3, 4 vagy 6 hengeresen. Több hengeresen mindig figyelem a szinkront és időnként adok egy egy gazfroccsot ellenőrizve a szinkron nem e esik szét és szépen elforog e. Nagykönyv szerint precíz fordulatmerovel figyeled a főtengely fordulatot és úgy határozott meg a legmagasabb alapjaraton.
Fontos! A pilot csavarral nem állítunk szinkront és alapjaraton! Mindezt előírt alapjarati fordulaton végezzük.
Hogyan kell precízen beállítani egy CV karburátorsoron az alapjárati keverékállító csavarokat? 2000-es fordulat alatt egyenetlen az alapjárata a GSX600F-nek.
A hengerenkénti szívás ugye eltérő (ezért is kell a szinkron). Mert ha az egyik hengernél nagyobb a vákuum, akkor az fogja vinni az alapjáratot ->több anyag kerül be a hengertérbe (ha egyenlően vannak kitekerve a pilot csavarok), a többit meg húzza magával. És lássuk be, ha egy rángat 3-at, akkor ott nem vagy nagyon bizonytalan (ugráló) alapjáratunk lesz.
A szakik ezt hogyan állítják be? Ötletem lenne, de megvárnám a hozzáértők válaszát.
https://i.ytimg.com/vi/4nvbqHq...

Igazatok lehet. Próbakörön se vágott hátba a teljesítmény. GS500 után úgy szálltam le róla, hogy semmi extra. Nyélgázon se volt valami pusztító ereje. Köszi a Red-Baronos infót! Érdeklődöm náluk.
1: 750-est csak egyszínűben láttam, 600-as talán létezik ilyen a színben. A hátsó idomról mindkét oldalon hiányzik a 750 felirat, vajon miért?

2: a műszeregység nem stimmel. A 750-es sebességmérője 260-ig van skálázva, és 12000-es fordulatnál kezdődik a piros. Ez 240-ig megy és 11000-től piros. A mutatók formája is más, ez a mutató a 750-esnél ha jól emlékszem 2005-től van... vagy 2003(?) de 2000-ben biztos hogy nem ez a fajta volt.

3: a kormányt tartó alu öntvény nem túl szakszerűen lett leszedve, legalábbis a csavartakaró kupak meg van barmolva, egy hiányzik is, és ennek krómszinűnek kellene lennie, nem feketének

4: a rendszámtartó szerint Red Baronos volt a motor, ami azért jó mert ők vázsérült, rommá tört motorokkal nem foglalkoznak ... esetleg kapcsolatba léphetsz velük, hogy mit tudnak a gépről

Így első látásra ennyit tudok mondani, remélem segítettem.
Heló! Sajnos azt nem tudom megmondani. A neten találtam,aztán meló után bementem az Orczy úton lévő Bárdi Autóba (ez a központjuk ha jól tudom), és az eladó az alvázszám alapján már nyomta is a kezembe a tárcsát.
Ez nem 600-as? 240-ig van a km óra... Meg a fényezés is elég jellemző.
Szia!
Cikkszámot tudnál adni a tárcsához?
https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsx_750_f-11226545

Mi a véleményetek róla?