Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Felesleges egy ilyen miatt belemallni, ird azt, hogy szerinted nem igy van. Ahogy, en sem kezdtem minositeni senki irasat, vagy nem kezdtem lenezoen tanacsot adni valakinek, akit eletemben nem lattam, hogy "elarulom neked" "megsugom"
A kovetkezo mi lesz, hidd el amit mondok kiskancso?
Nekem masok a tapasztalataim. Barmikor nyitott vagyok egy logikus magyarazatra.
Ha nem valtasz be rendesen egy fokozatot, a kapcsolokorom szelet csapja el a kapcsolokerek ablaka es kidobja a fokozatot. Nem tud mivel osszeakadni. Csak a kapcsolokereket es kapcsolokormot kurod szet vele. Osszeakadni a valto akkor fog, ha valahol a zeger adja meg magat, vagy valami miatt a hezagolas elmegy. Es TL nel elofordult ilyesmi.

Be lehet allitani, milyen eronel szakitson meg gyujtast, es mennyi idore, szerintem ezek a tulajdonsagok orvosolhatoak, de nem teriteni akarok, csak nekem nem all ossze a kep. Siman lehet, hogy szetkurja a valtot, de leginkabb a kapcsolokormoket, amit kuplung nelkul is megcsinalsz.

Nah, abbahagytam, csak gondolatebresztonek szantam, nem kekeckedesbol.
"a valtovillat egyfolytaban feszitetted a labaddal, hogy a valtas gyors legyen" ...Én például soha nem váltottam még így! Sőt még egy ismerősöm sem mondta, hogy így vált kuplung nélkül. Csak elveszed a gázt egy kicsit és váltasz. Sőt a GSX-R-el leszabályzás közelében még a gázt sem kell elvenni a kuplung nélküli váltáshoz!!! Még annyi, hogy soha nem volt váltó hibám, pedig csak indulásnál és visszaváltásnál kuplungolok.
Hát én nem tudom, de a belsőégésű motorban elég összetett erők, és lengések ébrednek. Lehet róla oldalas okosságokat irkálni egy fórumon, de szerintem néha még azok sem értik teljesen aki tervezik Lást konstrukciós hibák sorozata...
Az elmélet és a gyakorlat megint egy más téma. Például gyakorlat, hogy 20 éve kuplung nélkül váltok, és eddig egy váltót se tettem tönkre.
Ezen besírtam...
De egy jó váltóösszeakadást pont a gyorsváltóval lehet összehozni szerintem.
A képletből vegyük ki a gyárilag gyorsváltós motorokat, meg mondjuk a Hondákat , de inkább maradjunk csak a TL-nél. A váltó aránylag szar. Van kevésbé szar, meg olyan mint az enyém, ahol minden fokozat között van üres. Én már megszoktam, tudom kezelni, de még így is előfordul, hogy két fokozat közé pakolok. Persze azonnal gáz vissza-kuplung be. De gyorsváltóval nyélen simán ledarálja így a fogakat egy felesbe váltás. Rosszabb esetben gyorsváltó nélkül is.
Ha megjött az EvoShiftStar, újra nyilatkozok, hogy mennyire maradt szar a váltó
Nem a fogtörés akkor következik be, ha valaki túl okos!
Veletlenul sem akarok kotoszkodni, de a fogtores az megint nem egy klasszikus gyorsvaltohoz kotott hiba. A kapcsolokorom elveres a jellemzo a gyorsvaltora es a kuplung nelkuli valtasra egyarant. A fogtores az inkabb valtoosszeakadasra jellemzo. Ekkora terhelest semmi nem tud tobb fognak adni egymas utan, hogy sorban torjenek a fogak.
Ott a pont.
Ez a Pável Úr váltója volt?
Addig a motorerő elég lesz!
Ha 1:58 at akarsz menni a tl el a Hringen akkor megértem a próbálkozást, de ha nem akkor ez a vége!beszélhetnénk inkább a fékről meg a futóműről!!!!
Kapkodnak érte...
Fuck autocorrect!
Érdekes, de a mai napig lehet kapni spéci váltót a TL-hez.
Nem gondolnám hogy gyorsváltóhoz lett fejlesztve, de azért van némi különbség a gyári kapcsolókörömhöz képest.
Nem is nagyon kapódnak érte szerintem.

https://www.ebay.com/itm/TL100...
Az is lehet, hogy a kapcsolokerek ablakait kisebbre veszik, hogy az atcsattanas ne legyen akkora.
Igen, ez egy jo kerdes, hogy ennyire leutott koromnek azert kene hangjanak lenni rendesen valtasnal. Nekem nincsenek rossz tapasztalataim gyorsvaltoval, 2006-os motorba szereltem be, annak nem volt nyugje sosem, de nem zarom ki a lehetoseget, hogy barmi megtortenhet, de eddig nem nagyon gyozott meg a magyarazat.
Koszonom a segitseget, azt eddig is tudtam, hogy a gyujtast elveszi de benzint nem, de ez szamunkra miert erdekes?
Oke, gondoljunk bele. a gazt el kell venned kuplung nelkuli valtasnal. ekkor, mielott a gazt elvenned, egy picit elobb feszited mar a valtokart. A valtovillat dorzsolod szepen a kapcsolokereknek,bl ez eleve egy negativum a gyorsvaltoval szemben. Amikor a gazt elvetted a kapcsolokorom beleakad a kapcsolokerekbe, enyhe motorfekuzemben, mert annyira nyomatekcsucson egy erosebb motoron amugy sem fogsz finom mozdulatokat vegezni, es a valtovillat egyfolytaban feszitetted a labaddal, hogy a valtas gyors legyen. ekkor a kapcsolokerek resenek masik oldalara feszul a korom , mivel - szerencses esetben enyhe - motoerfek uzemben vagy epp. Amint raadod a gazt, a kapcsolokerek resenek masik felebe fog atcsattanni a kapcsolokorom. Ha nem vagy eleg ugyes, es a sebesseget nem kapcsoltad teljesen be, a kapcsolokorom sarka kapja el a kerek reset, ekkor lesz ilyen szep gombolyu, amit linkeltel.

Es mi van ha elveszed a gyujtast a gyorsvaltoval? Mindez joval hamarabb tortenik, kisebb hibalehetoseggel, mar amikor kezdened fesziteni a valtovillat, azonnal terhelesmentes lesz a valto, ugyanezt megcsinalod egy pillanat alatt, amit fentebb irtam le, szerintem joval kisebb karokkal, mivel precizebb tudsz lenni, es a villat sem feszited annyi ideig, es akkira erovel.
Nálam a Pc-vel van összekötve és a kakaót veszi el nem a gyújtást. A durrogásnak nálam semmi jele. Amikor Ago beallitotta mondta hogy a kapcsolokormoknel vagy a lepteto villaknal mar nem mindem fasza de majd most kiderül mennyire gázos.
Gondolom keményebbre edzik, és/vagy nagyobb a kapcsolóköröm felfekvő felülete, vagy más a szöge. Nem tudom, S1000RR blokkot még nem szedtem szét.
De ahogy Imrufo is írta, ezeket a motorokat a 2000-es években nem erre tervezték.
Jól lett beállítva a Busa, egy darabig jó is volt, de aztán hamar elfáradt a váltó.
Ez meg attól függ hogy használják. Én is ismerek sok olyan pályamotort amiben váltót kellett cserélni a gyorsváltó miatt. Van bontós ismerősöm, Ő is azt javasolta, h ha még sokáig akarom használni az enyémet pihentessem a gyorsváltó kérdést.
És mit terveznek a váltón a gyorsváltóhoz ? A szerkezet ugyanaz, kapcsolóköröm-zseb. Semmi más.
Ahhoz hogy így ledarálja a kapcsolókörmöket nagyon bénán kell beállítani vagy váltani. Ez váltáskor kellett volna recsegjen meg dobálja... ez nem a gyorsváltó hibája.
De ha ennyire szar a gyorsváltó akkor hogy lehetséges az, hogy több 600-750-1000 k4-8 szériás gixert, cb1000-eket ismerek amikben már ennél a busánál sokkal több km van gyorsváltóval és hibátlanul teszik a dolgukat ?!
Hidd el, nincs annak baja. Mentem én is már több TL-el, de nem volt baja(vagy Busával vagy VTR-el vagy K8 1000-el mert ugye ez mind hidraulikus rendszerű).
Rendbe kell rakni a tiédet, aztán ha akkor is gázos akkor lehet gondolkodni ilyenekben.
Nem. Pont, hogy sokkal később.
A kuplung nélküli váltásnál nincs plusz energia ami odabasz a kapcsolókörömnek, a gyorsváltónál meg ami gyújtást vesz el van. Gondolj bele, miért durran a gyorsváltós váltás?
Segítek, mert csak a gyújtást veszi el, az üzemanyagot nem...
Na itt a rendes leírás.
Ertem, de ezt kuplung nelkuli valtassal is megcsinalod, csak sokkal hamarabb.
Rosszul látod. Krossz motoroknál főleg kuplung nélkül váltunk, de annak semmi köze a gyorsváltóhoz.