{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5600206] 2020. 03. 13. 14:54
F.Levi
Ézt azért én nem így látom. Nem egy olyan bonyolult a szerkezet a motor váltója. Elhiszem hogy vannak olyan emberek akik szét tudják rúgni mert nincs érzékük hozzá de ez azért nem jellemző.
Inkább az elektronikát állítják a váltóhoz és nem a váltót tervezik az elektronikához.
Én ismerek olyan 990-es ktm-et amit szinte kizárólag terepen használnak, kuplungolás nélkül váltogatnak oda vissza és semmi baja a váltónak, 100ezer felett van a motorban 1gazdás
[#5600185] 2020. 03. 13. 14:35
imrufo
Azért van némi különbség, hogy a mérnökök kifejezetten gyorsváltó elektronikához tervezik meg a váltót, vagy ráakasztunk egy 20 éves technikára elektronikát, oszt hajrá.
Nekem pl olyan a váltóm, hogy bármelyik két fokozat közé tudok üreset váltani. Hiába van nulláról összerakva többször is, akkor is ilyen. Na most ha mondjuk 10000-nél háromból beverem félnégybe gyorsváltóval, akkor ott kb viszlát van mindennek.
Ennek ellenére tervben van a gyorsváltó
[#5600137] 2020. 03. 13. 12:07
F.Levi
Ez tényleg egy kicsit vicces akkor a sok mt09, gs, xr-r-rr ezek miért nem mennek tönkre a gyorsváltó miatt ? Sőt a bmw oda-vissza “gyorsváltó”
[#5600130] 2020. 03. 13. 11:40
Chaparral_2j
a gyorsvalto miatt egesz pontosan mi ment tonkre a busan?
[#5600127] 2020. 03. 13. 11:30
Jano_3
Akkor meg az lesz a baj, hogy leszakad a keze
[#5600124] 2020. 03. 13. 11:29
bigoneoszi
Aztán utána meg amikor váltót kell felújítani akkor megy a sírás. Láttam már 16e km-s busát gyorsváltóval, ami váltócserés volt. 300e Ft...csak a váltóalkatrész. Bár a TL váltó biztos olcsóbb...
[#5600122] 2020. 03. 13. 11:25
bigoneoszi
Ha annyira nem tetszik a hidraulikus kuplung, cseréld le bowdenesre. Sztem a TLS-é vagy valamelyik GSXR-é tuti jó hozzá.
[#5600121] 2020. 03. 13. 11:22
bigoneoszi
Vegyél automata Hondát...
[#5600076] 2020. 03. 13. 8:17
Luká
Szia, nem tudod kiáltani teljesen. pl 1eshez kell kuplung, 1 bol 2 be szinten nem árt, utana már nem fontos de mint mondtam a gyorsváltót fordulaton kell használni nem tingli tangliba :)
[#5600063] 2020. 03. 13. 7:11
Chaparral_2j
Megszokhattuk, hogy velemenye az mindig van :D

A kipufogokra nem terek ki, hatalmas faszsag hangzik el, megint miert ne ervenyesulne a dugattyukat es szelepet huto benzin levego keverek egy masik kipufogonal.
Szegeny keverek ellenere is ervenyesulni fog, van jopar dolog, ami ennek keresztbetesz, pl detonalas, de megint kutyulja a dolgokat.

Atlagos gyorsvalto megszakitasa legyen mondjuk 20milisec. A nyomatekhullamot igenis megszakitod, nem csak elhiteti veled. Ez is milyen faszsag, hogy elhiteti veled. :D
Az a nyomatekhullam megszakad, hiaba van mindennek lendulete 10 000 es fordulaton. Annyira megszakad, hogy egy mondjuk 180 loeros motornal kanyarkozben nyelgazon gyorsvaltasz, akkor eleg instabil lesz tole a motorod. Plusz a megszakitasnal eltelt ido 10x esebe kerul, mig a gazlengesek ujra visszaallnak, es ugyanolyan eros lesz a motorod, mint a gyujtasmegszakitas elott volt. Tehat kb 200 milisec utan lesz nyelgaz ujra a nyelgaz. Ezert talaltak ki a GP ben seamless valtokat, hogy ne omoljon ossze ez a gazlenges.
Beallitani valoban be kell, de akkor artalmas, ha nem klattyan be a fokozat, de akkor aztan daral is mindent. Nem szepen lassan kinyirja. Amugy kuplung nelkuli valtas elobb vagja haza az egeszet.

Mivel akkor szakitja meg a gyujtast, amikor mar a valtovillat elkezded huzni, ezert pont hogy kimeletesebb egy gazelveteles, kuplungnelkuli valtashoz kepest. Termeszetesen a kuplungolasos valtasnal nincs kimeletesesebb a kapcsolokormok szamara, de kuplung nelkuli valtas az igazi pofon a kapcsolokormoknek, mert nem tudsz olyan preciz lenni, mint a gyujtasmegszakitas jo idopontban.
[#5600052] 2020. 03. 12. 23:38
F1DO
Taschner mester véleménye a dologról, többek között..
https://m.facebook.com/permali...
[#5600051] 2020. 03. 12. 23:34
F1DO
Nem cseszi szét a kuplungot a gyorsváltó? Normál használatban is használható nyugodtan?
Ha ilyen macerás a kuplungkar használat, azt ki lehetne váltani vele teljesen?
[#5600045] 2020. 03. 12. 22:24
Luká
jo dolog a gyorsváltó nekem van, de azért azt hozzá kell tenni hogy akkor igazán jó amikor húzod neki, nem véletlen találták ki pályára
[#5600002] 2020. 03. 12. 20:55
terminator-x
Üdv a csoportnak!
Tudnátok e mondani olaj mennyiséget villa száranként?
[#5599827] 2020. 03. 12. 11:53
imrufo
Nem, egyszerűen csak széthajtottam.
Volt főtengelycsapágyas, dobálta a sebességet, aztán szeéttört a váltótengely csapágy mindkét tengelynél...
Mondjuk 180ezernél járok kb nem túratempóban, szóval ez benne van.
[#5599826] 2020. 03. 12. 11:49
F1DO
Jókat mondtak róla, elvileg a motorversenyzők is szereltetik a gépeikbe, de nem olcsó mulatság és feltétele egy stabil, kiforrott gyújtástérkép (azaz PCV elektronika)..
Kérdés hogy TL-en ami gyárilag nem egy kifinomult vajpuha dinamikájú azon mit mutat ez az autotune ketyere..

Arra az 5 blokk történetre én is kíváncsi lennék.. :-)
[#5599822] 2020. 03. 12. 11:31
pityke71
Annyira törted,hogy másik blokkok kellettek?
[#5599781] 2020. 03. 12. 9:35
imrufo
20éves a szekér, 8x volt hempergés, ötödik blokk, ahhoz képest nem olyan rossz most éppen...
[#5599780] 2020. 03. 12. 9:31
imrufo
Még nincs bekapcsolva az autotuner, az csak padozással működik rendesen. Csak unalmamban beszereltem.
A váltóm akárhányszor volt szétszedve, megnézve, újra összerakva, akkor is nehezen kapcsolható. Gyorsváltóval szerintem leszakadna a lábam mire beerőltetném a fokozatokat. Állítólag ezzel a FactoryPro csillaggal sokkal könnyeben veszi, úgyhogy kipróbálom. Persze attól még egy gyorsváltó esélyes.
[#5599758] 2020. 03. 12. 8:07
pityke71
Hi!
Ha ez olyan jó,mint amilyen szép,akkor @va jó!!!!!!
[#5599743] 2020. 03. 12. 6:57
F1DO
Hmm, az autotune hozott annyit pluszban a pcv mellett hogy megérje az árát?
Meg az jutott eszembe ha már olyan nyűgös a kuplung / váltás akkor gyorsváltó esetleg nem lenne jobb?
[#5599739] 2020. 03. 12. 0:45
imrufo
Teljesen fel lett újítva a blokk, szinte minden új benne. Talán csak a főtengely maradt a régi. Kicsit nagyobb sűrítésű Wiseco dugattyúk, Barnett kuplung aminek erősebbek a rugói is, eléggé alkargyilkos , meg a 6. fokozat a DL1000-ből van beletéve. Kicsit hosszabb az áttétel a gyárinál. nagyjából ennyi a belsőség.
PCV meg Autotune benne van, lambdaszondák behegesztve meg minden, de hogy fasza legyen ahhoz még padozni kell majd.
Ja és úton van egy FactoryPro váltócsillag, arról még nem tudok nyilatkozni.
[#5599631] 2020. 03. 11. 19:50
Jano_3
Az időjárásváltozást, légnyomást a TL gyári vezérlése is kezeli. Ezt irod felül a PC-vel. Aztán innen lehet tökéletesiteni több térképpel, hengerenkénti állitással, autotune stb...
Bár szerintem utcán kevésbé van jeletősége, főleg a motor árához viszonyitva. Egy padon beállitott alap PC teljesen elég kell, hogy legyen.
[#5599628] 2020. 03. 11. 19:22
F1DO
Ejj de szép az a blokk.. mi került még módosításra rajta? Pl. a kuplung hogyan lett módosítva?

Voltam Agónál, ismeri a típust, PCV lesz belőle..

Amúgy hallottatok a Dynojet Autotune moduljáról? Minden körülményhez beállítja a helyes adagolást (hideg idő, magaslati légnyomás, kánikula, stb. automatikusan lekezeli)

Illetve még arra lennék kíváncsi, hogy miből állt a gyári superbike kit - állítólag volt hozzá..
[#5599499] 2020. 03. 11. 13:17
imrufo
Akksidobozom még lenne, de fedél sjana nincs...