Triumph Speed / Street Triple

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szervusztok.

Keverhető de gyengébben adakékolt specifikáció onnantól az érvényes. Ha esetleg valakit érdekel van 1 SH847AA feszültség szabályzó eredeti japán a suzuki kódja 32800-31J00 0 kilóméteres 50A tud és 10000 felett is ttökéletesen szabályoz ajánlott a magas hőfokon üzemelő állórészes típusokhoz.

Köszönöm hogy elolvastátok. Üdv NeRa
A honda egy fos. 😆
Igazad lehet... évek óta először felült egy motorra, amin megvan mind a 4 henger rendesen, erre nem besokallt vele?..
Szegény Zoli, legközelebb, ha HONDA-zol, húzz le egy gyertyapipát, meglesz a traktorhang is, meg hátha úgy nem méred el e féktávot... 😂
BOCCS... 😇
Nemigen,arra a szürkét használom.Úgy hogy lejárt a kocsin a vizsga.
A strandkorlátkék a madarasba járós,arra felfér egy zsugor kóla is. 😆
Az a hondával volt ez meg egy kis robesz. :)
Kerék van rajta, tolni lehet:) Megvan az az előnye is a dolognak, hogy így TALÁN nem áll bele újra valami KabriLYóba hátulról 😂
És így mész vele melóba?
Reggel pici féktisztító és adott életjelet röfögés formájában,de gyujtáson kívül semmi nincs.
Feléledt a strandkorlátkék?
Motorral járok munkába,az ér?
Agy halál van vagy mindenki dolgozik és senki nem motorozik? 🤔
Nem.
Viszont a motorban 10w van.
Igy nekem mindegy.Motoron kivul meg barmit barmivel. 😂
Neked. De nekem ez a kérdésem hogy ugyanabbol za olajból az 5-ös hozzárakható a 10-eshez vagy nem 😆
Mint irtam elcsesztem,nem 5w,10w,a gond hogy a markakereskedesben a a kerdesemre milyen olaj az elf volt a valasz.
A kezikonyv 10w40,10w50 fiuullszintet ir.
Kovetkeztetek,elfbol 10w50 road,10w60racse szintetikus.ebbul hordos szerintem 10w50 lehet de passz.
Épp a napokban olvasgattam én is az olajok után a váltó kattanás miatt és az olajdoki írta valakinek hogy keverhetőek. Nyilván nem ajánlott de bajt nem csinál főleg ha csak 600km-t használod.
https://totalcar.hu/tanacsok/o...
Ha már kérdezted, hasonlo:ugyamaz az olaj csak az egyík 10w40 a másik 5w40.
Keverheted nyugodtan nem gyengébb a minősége a motulnak mint ami benne van. Fullszint meg részszintetikust ne keverj egybe.
Mennyire keverheto ket szintetikus olaj?
Raneztem 3/4 ig van,kb 600 km a csereig,bejelentettem,csak 3 het mulva lesz.
Valami elf nem 5w hanem 10w-50 lehet benne,rosszul emlekeztem.
Ezt felonthetem 2-3 deci motul 7100 al?
Ugyis azt kene bele tenni.
Vagy ez szigoru motorhalal? 😆
Engem meggyöztél:)
Kösz a mélyrehato tanulmányt, egész jóra sikeredett.
Itt egy példa kitalált geometriával.
-90/250 mm a lánckerekek ösztóköre
-650 mm a lengövilla "hossza" (forgáspont és a keréktengely távolsága)
-100 mm a kihajtótengely és lengövilla forgáspontja/tengelye közötti távolság

Alap esetben 2042,61 mm "hosszú" lesz a lánc amit felvesz a geometria. (750 mm a kihajtás és keréktengely távolsága, jelen esetben az egyszerü szemléltetés miatt egy egyenebe esnek ami viszintes, ez nem biztos, hogy a "valósában" is viszintes.)

Ha max kirúgózáskor (jelen példában 80 mm a keréktengelynél mérve) változik a tengelytávolság 750 mm-röl 749,34 mm-re, akkor kb 19 mm-t fog lógni a lánc. Ezt ugye lehet lefele és felele nyomva ki is adja a 38 mm-t ami pl 35-40 mm közé esik.
A motor tervezésekor ezek a geometria méretek adottak, ezért adják meg a karbantartási leírásba az ide tartrozó mértéket.
Ha pilóta ráül mondjuk, egyharmadot megy ilyenkor össze egy statikusan terhelt, hangolt rugóstag, akkor 13 mm lesz a lógás kb. Azaz 26 mm lefele lógó és felele nyomott lánc állapot között a mért távolság ebben az esetben.

Persze lehet mindenhogyan láncot állítani, néhe lehet okosabbnak lenni, mint a gyári specifikációk, de minek bonyolítani egy egyszerü dolgot? Letámasztom a motort és beállítom egyedül a láncfeszességet. Nem kell hozzá még egy segítség, aki az esetleges munkabaleset veszélyét is növeli, mert a motor nem stabilan áll, miközben a másik kulcsól alatta, nyitja meg, meg húzza le nyomatékra a csavarokat.

Èn ritka nagy baromságnak tartom részemröl.

A múlt évben valamelyik "honda szervizben" kérte a barátom, hogy feszítsenek a láncon, mert lóg. A hondánál van ez a matrica feszességre, hogy meddig lehet hátrahúzni a keréktengelyet. A lánc már túl volt a határon. A szerelö elhúzta a matrica jelölte maximumig, majd ott rögzítette a tengelyt. Nem érdekelte, hogy a lánc nyúlott, foghegyre kaphat, földet veri. Ott a jel, addig és ne tovább...Nem minden tulajdonos jártas ilyen dolgokban ezért léteznek a szervizek. Ö jóhiszemüen elhozta. Igazíból, ha én nem pöckölgetem a cipöm orrával már csak megszokásból is a láncot, ö észre nem veszi... ùgy a barati találkozás része lett, hogy megtanult láncot feszíteni. Mondtam neki, hogy legközelebb a nagyobbik nyomatékkulcsót helyezze fel a szerelönek a háta végébe...aki ilyen munkát végez.
Egyrészt a logikát követve ezekszerint igen, másrészt passzolom a kérdést, nekem nem szokott gondom lenni a feszességgel, ha magamnak állitom se.
Na most néztem manualt, 35-40mm között lógjon, ha nem áll! :-)
Ami lógást én írtam korábban, az csak simán oldalszkanderen egyéb terhelés nélkül.
Baromság.
Elöltte leméretk téged, megnézték a rugóelöfeszítést, és abból számolták ki hogy 2 cm?
Ès ha a 20-30 kg-al könnyebb / nehezebb havarod viszi be? Akkor is annyi? Vagy neki személyszabottan újraszámolják?
Manualban én se találkoztam még ilyennel. De mint a kolléga is irta lehet jelentösége. Nekem az eddigi motorjaimnál nem volt nagy változás takintettel a viszonylagos rövid rugó utakra. A vfr meg kardányos, azon nem kell.