Az első 2 évben a gyárban bele töltött olajat használod - amiről sajnos fogalmam sincs, hogy milyen gyártmány, viszkozitás, teljesítményszint. Nincs benne a kezelésiben.
Jó sok éve olvastam hogy mittudomen ki autó gyártó hidegen és folyadékok nélkül járat be minden motort sűrített levegővel
Aztán hihetetlen rövid idő akart meg is van a bejáratásí ciklus
Ezt ne, várnám meg bármilyen olaj is van benne, lekokszosodik (főleg a szervizek által beleborított fene tudja mi) és az megöli a turbót ami meg a motort.
Papírforma szerint az első olajcsere 30 ezer km / 2 év (!!!) után következik a Clio-nál. Az első éves szerviz csak ellenőrzéseket és a pollenszűrő cseréjét takarja.
Ez igaz, de mégis az első párszáz km-en igazodik a cucc ezt jelzi, hogy később kicsit "szívesebben" forog a motor, meg az első olajcserében mindig több a spén, mint később...
Én nem is járattam egyiket sem, csak eleinte a túlterhelést kerültem.
Azért ez a bejárata a szoci autók Vége óta Nincs már
Ott azért a gyárból úgy jött ki a henger hogy a furatban volt pár ezred különbség
Az a váll amit mondasz a mostani kocsi jön vagy nincs vagy ilyen 400-600 ezer Taxis km után lesz
Nem szabad kíméletesen bejáratni, két okból:
1) tudja meg időben a kis gecó, mire számíthat!
2) kis fordulaton járatva lesz a hengerben egy váll, ameddig jár a dugó. Na itt a gond: nagyobb fordulaton a dugó hosszabb utat jár be, és akkor ebbe a vállba mindig beleütődik! Ezért nem szabad kis fordulaton járatni be, forgatni kell, és szabad is, csak erőltetni nem! de aki vezet, az érzi, mikor erőlködik a motor...
Motorozás helyett mostanság ilyesmi lesz a program. Ebben a hónapban csak minimális (be szeretném járatni előírásszerűen, ez 1000 km-t jelent), aztán a kövi fizu után már bátrabban.
Bogyónak jó lesz, amennyit ő autózik.
Céges TSI-s Fabia már szét akar esni, elmenne simán dieselnek a hangja alapján, pedig nincs benne 50ezer.
Persze szép szabályosan 30 ezrenként cserélt kitudja milyen olajjal
Aztán 5 évesen vagy 100ezernél amikor lejár a lízing, szépen eladják mint megkímélt, és tekerni sem kell hogy szar legyen.
Aztán hihetetlen rövid idő akart meg is van a bejáratásí ciklus
Minden harmadik után meg komplett motorblokk csere
Én nem is járattam egyiket sem, csak eleinte a túlterhelést kerültem.
Ott azért a gyárból úgy jött ki a henger hogy a furatban volt pár ezred különbség
Az a váll amit mondasz a mostani kocsi jön vagy nincs vagy ilyen 400-600 ezer Taxis km után lesz
1) tudja meg időben a kis gecó, mire számíthat!
2) kis fordulaton járatva lesz a hengerben egy váll, ameddig jár a dugó. Na itt a gond: nagyobb fordulaton a dugó hosszabb utat jár be, és akkor ebbe a vállba mindig beleütődik! Ezért nem szabad kis fordulaton járatni be, forgatni kell, és szabad is, csak erőltetni nem! de aki vezet, az érzi, mikor erőlködik a motor...
Szóval irány Sopron Mátészalka Hódmezővásárhely Kis kör aztán a nagyja megvan
El kell vinni egy mosógépet? Nem gond. De motorral? Az se: https://rd.hirkereso.hu/rd/353...
Céges TSI-s Fabia már szét akar esni, elmenne simán dieselnek a hangja alapján, pedig nincs benne 50ezer.
Persze szép szabályosan 30 ezrenként cserélt kitudja milyen olajjal
Aztán 5 évesen vagy 100ezernél amikor lejár a lízing, szépen eladják mint megkímélt, és tekerni sem kell hogy szar legyen.