Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

mikor nem loptak és nem állt romokban minden? úgy gondolom 45 után a szar hömpölygött folyamatosan
hol jobban hol kevésbé de minfig voltak problémák utak, egészségügy, közösségi közlekedés, mind több évtizedes fejlesztési lemaradással küzd
ezen nem tud változtatni senki sem üres zsebből sem most sem 50 év múlva
Az lesz ám a jó világ.
A minap beszéltem egy bogyóféle O1G-sel.
Mondja,jólenne már takarodna,lop,romokban az ország,oktatásegeszségügy,a szokásos panel.
Mondom OK,de mi lesz utána...............azt nem tudja,de majd összefognak és egyezkednek.
De ugye tudod hogy gyurcsányt hozod vissza..................nem,nem,nem..............gyurcsányt is utálom...................a Jakab viszont fasza................milyen jól odamond a szemét királynak...............
És szerinted ő jó miniszterelnöknek.
Igen,meg amúgyis ha orbán meghal (én keresztény vagyok nem kívánok ilyet) de ha meghal szétesik a fidesz magától,mer ott mindenki hülye.
Nem néz tévét,az indexet se mer az átállt.
Na itt már nem birtam röhögés nélkül.
Az egész média azorbáné.
Mondom ATVm24.hu,444,mérce,nyugatifény,afahír...........................
Áh az ATV is a fideszé.....................
Majd 2022-ben Gyurcsánynéval!
Mert akit kiküldenek javítani valamit?
Vagy a Linamar mikor a csabai telephelyről az orosháziba küldte az embereket?Ez más szakmában nincs ennyire embertelenként feltüntetve!
Előtte vmeg tejjelmézzel kánaán.
Aha,a baranyi mögött is töküres.
Emese,babóca vár.
Alapvetően nem ír hülyeséget, noha látszik hogy merre elfogult.

- A bejelentéseket, hogy 2030-ra betiltják a belsőégésűeket, nem kell annyira komolyan venni. Ezeket a célokat meg lehet változtatni ha még sem jön össze a technológiai háttér. Szerintem összefog jönni, de ez már csak az én véleményem, mert a jövőbe természetesen senki nem lát, de ha megindul az üzlet akkor lavina szerűen következik be a változás, ahogy az lenni szokott egy új technológia esetén, ha az jobb, van benne pénz és van rá igény, a piac megoldja az akadályokat. Tesla, Renault, Nissan, VW-nak van rajta haszna, a többiek, meg majd csinálnak ha nem akarnak csődbe jutni.

- A cikkben 360ezer új EV-t ír világszinten, de a Tesla egyedül 500ezret adott el, és más cégek is pörgetik már a gyártást. EU-ban pl. nem a Tesla már a piacvezető (persze úgy könnyű volt amíg ők gyártottak szinte kizárólag villanyautót)

- Az általa említett "elképesztő szubvenciók" két nagyságrenddel kevesebbek, mint amivel a hagyományos autó és olajipart támogatják már nagyon régóta. És a belsőégésű motorok verseny előnyben vannak, lévén jóval régebben vannak a piacon, kiépült ipar van rá, ki van fejlesztve régóta, csak reszelgetni kell, nem a nulláról felépíteni. Ahhoz hogy helyzetbe jöhessen a jobb megoldás, be tudjon indulni, valóban kell a támogatás az elején. De lehet azt is, hogy megszüntetik a hagyományos támogatását, csak akkor sok gazdaság bedőlne, és sok munkahely megszűnne, szóval a gazdaságok a fokozatos átállásban érdekeltek, mert ha nem teszik meg akár támogatásokkal is, akkor is be fog dőlni az iparuk, tehát ez inkább lépéskényszer, a kor változására, mint zöldség.

-Ár kérdés. MÉG valóban drága, mert új, még nem futott fel (felfutáshoz kell a támogatás) de technológiában benne van a lehetőség hogy olcsóbb legyen. Az árkülönbséget is elég erősen csúsztatta. Támogatással már kb. ugyan ott van mint egy hasonló kategóriás diesel, támogatás nélkül sincs nagy különbség. Ahol még van mit javulni az az olcsó kisautók szegmense, ott lehet dupla ár egy azonos kategória esetén, illetve a gyártók egyenlőre a magasabb kategóriákat és hasznot célozták be, de ez is le fog szivárogni mint minden más. De ugye ezzel nincs is gond, hiszen fokozatos átállás a kívánatos, nem az hogy egy csapásra mindenki váltson, és amikor betiltják a BÉM gyártást a használtak még 20-30évig futkoshatnak akkor is, tehát a 100ezres Suzuki kategória sem fog eltűnni egy csapásra, aztán mire 20éves lesz, a villanyautó sem fog sokkal többet érni...azért ér majd többet, mert ennek a motorja nem kopik el, az aktuális akkuk is 1milliót km-et bírnak, a Tesla jövőre autóba kerülő akkuja meg 3.6millióKM-et is bírt a tesztelésen, és ezt tuti a konkurencia is tudni fogja, szóval a kérdés nem az lesz hogy mennyit bír a hajtáslánc, hanem mennyit bír a kaszni.

-WLTP-s szenvedést nem értem. Az simán teljesíthető átlagos nem Priusosan kímélő használattal, és a töltési veszteség WLTP számolása is pont a hatótávnak kedvez, mert hatótáv szempontjából nekem a már akkuba lévő energia számít, a töltési veszteség (ami amúgy elég kevés) a pénztárcámnak fáj csak.

-Akkuk és motorok tartósan leadható teljesítményén sincs értelme hisztizni. Nincs szükség 2 órán keresztül 200kW akku&motorteljesítményre, amikor 4másodperc alatt eléri a 100-at, utána meg 20kW kell az egyenletes haladáshoz. Nincs olyan villanyautó a piacon amit közúton bárhogyan korlátozna az a tény hogy tartósan csak fele akkora teljesítményre képes.

-Töltős vergődése is nagy fokú tudatlanságra vall, ha valakit érdekel (nem hinném) akkor kifejtem.

-Hibrides vergődésével egyetértek, de azért tegyük hozzá, hogy jellemzően városban ahol leginkább számít a szennyezés, tisztán villannyal szoktak ezek közlekedni, vagy minimális motorhasználattal, tehát lokális szennyezés szempontjából igen is hasznosak ezek is, bár szerintem simán nem éri meg mert ugyan annyiba kerül egy jó PHEV mint egy szép nagy akkus EV. Szóval ezek inkább csak ilyen kapudrog jelleggel jók, illetve használtan éri meg nagyon. A kamuhibridek szerintem is értelmetlen, illetve csak azért van hogy teljesítse a környezetvédelmi előírást valahogy, de ez igazából senkinek nem jó.

-súlykorrekciós felvetés is tök jogos, a cégautós vernyogás viszont már nem, mert a túlnyomó többség töltögeti, már csak azért is mert a villanyhajtás baromi kényelmes, és korábban kifejtettem, hogy hiába nagy dög, de napi használat során, pont a kritikus városi és rövid utakon, nem szükséges füstölnie azzal a 30-40km valós hatótávval.

-Töltőhálózatos problémáival maximálisan egyetértek, szerintem is baromság ez így, de a piac tisztulni és egyszerűsödni fog, szerencsére van választék, ha nem tetszik valakinek a tarifája, de összességében egy nagy hatótávú villanyautóval minden hálózaton viszonylag jó áron lehet tölteni ha messzire kell menni, azon kívül 99.9%-ban otthon töltök, a maradék 0.1%-ban, évente 1-2 alkalommal, meg kibírom a magasabb töltés árat. KP.s fizetés csak ott lesz (MOL kúton pl. van) ahol személyzet, amúgy is előfordul, de ezek az oszlopok akár a semmi közepén személyzet nélkül is működnek, ott kártyás fizetés lehetséges, de csak akkor fog terjedni, ha értelmezhető mennyiségű töltés lesz, mert a semmire drága fizetni a terminál díját, és akkor annyival többe kerülne a töltés, szóval ez is olyan probléma ami a terjedéssel biztos megoldódik. A végső megoldás a szerzővel egyetértésben, szerintem is a Tesla Plug&Charge megoldása, amikor az autó azonosítja magát és intézi a fizetést is.

-"gazdagok támogatása" szimpla demagógia, bár elég megszokott. Gazdagok most fizetik ki azokat a fejlesztési költségeket vastagon, amitől majd a csóróknak lesz olcsó villanyautó, és a csóróknak is lesz tiszta levegő. Állambácsi csak ezt támogatja, nem a gazdagokat, hiszen pont azt hangoztatják hogy a dieseltől mennyivel többet lehet kapni, kevesebb pénzért. A gazdag dönthetne úgy is hogy inkább dieselt vesz, és akkor állambácsi is jól jár, a gazdag mókus is kevesebbet fizett, sokkal jobb hatótávért, és 5 perces tankolásért, csak a szegény réteg fog szenvedni a 20 éves kormoló dieselekkel, meg az azzal járó minden szarsággal, mert a kettőstömegűt sem a gazdag fogja kifizetni, és a burzsuj negyedben sem ő szívja a kiütött részecske szűrős tragacsokat.

-EV pályázat tényleg szarul volt kitalálva, de legalább volt. Összességében egy fix mennyiségű új villanyautó akkor is bekerül a magyar utakra, ha a cikk szerzője épp lecsúszott róla. Bár szerintem pont a szar pályázati feltételek meg értékhatár miatt nem lehetett értelmes autót venni, így én nem is pályáztam. Veszek inkább teljes áron egy nagy akkus autót, és az EV autós fórumon sokan voltak ezzel még így.

-konklúzió, szerintem nem olyan szar a helyzet, mint a szerző felvázolta. Más a villanyautózás ez igaz, mint a hagyományos , van pozitív, negatív oldala, de összességében szerintem jobb. A többség, aki a negatívokra koncentrál, tapasztalatlanságból teszi. Ahogy arra a szerző rámutatott, aki egyszer villanyautóba ült, nagyon nehezen ül vissza hagyományosba.
Én is hasonló fenntartásokkal voltam, de ettől még érdekelt, meg lelkesedtem, így bekockáztattam, próbának vettem egy olcsó gépet, amivel szépen rájöttem hogy a villanyautózás tragikusnak hirdetett oldala nem olyan tragikus, sokkal egyszerűbb ha belerázódik az ember, a jó oldala viszont sokkal jobb mint azt sokan gondolják.
Az utóbbi tíz évben CSAK gondok vannak. Na meg töküres stadionok....
Na most gondolj bele: nem IDE jönnek.....
Már megint úgy csinálsz mintha az utóbbi 10 évben lennének csak gondok.
Biden úr teszi a dolgát szépen

https://www.portfolio.hu/globa...
Baszki,10 éve romokbanazegészségügyösszeomlik meg,és még a joe is idevezényli a zöldsapkásokat hogy a Jákob a bőrkabátjában fideszes fejekkel focizhasson a felrobbantott puskásban?
Neviccelj már,lesz neki baja nélkülünk is.

http://youtu.be/Iafso567E2M
Az utóbbi 10 év alatt nem sok - de éppen itt az ideje szerintem. Majd a Biden úr is ide fog hatni....
10 év alatt hány "új időszámítás" jött már el?
Jaja: mindezt szarér-hugyért. Ráadásul azt sem fizetik ki nekik.

Qrva fasiszta kormány arra játszik, hogy hátha hamarabb vége lesz a járványnak, mintsem ki kelljen ezt perkálnia a szerencsétleneknek. Szerintem január 1-től "új időszámítás" fog következni, amikor majd a mostani csekély létszám fele is ott fogja hagyni az egészségügyet - nem fogják aláírni a munkaszerződéseket az új feltételekkel.
Mé ez valami szar munkatábor dolog és nemszeretem,vagy vész esetén az életmentés és egyéb nagy szavak csak blabla?Amúgy meg ez munka,letelik az idő és veszem a kalapom,szevasztok?
Vagy jóaz az állami,lehet keresgélni a hahun,ücsörögni,van TB-m,a nagypénzt meg leakasztom a magápraxisban?
De azé kikéremmá magamnak hogy esetleg elvezényelhetnek holmiféle hazug propagandisztikus semmilyen vírus miatt,ami statisztikailag kevesebb halálhoz vezet mint a benőtt köröm?
Na te is jó hülye vagy Ne hasonlítsd már össze azt, akit elvezényelnek, meg azt, aki önként választja ezt...
Szépen írd Vazzeg!! Nem "buzi" , inkább homokcekcuális!
Amíg nem lehet odavinni a munkahelyet, ahol a dolgozó lakik addig sajnos ez van! Nem lehet nyakra főre munkahelyet változtatni ! Neked meg INI, nem a kezed hosszú, hanem elszabták a ruhaujjat a "kici kínaiak" ! De azért remélem nem sűrűn szokásod hazasétálni négykézláb??! Nekik elég az olyan is! Pálinkás szép reggelt kívánok Motorosok! Itt most "tökigfelhős" égbolt van
ez pont a bogyó
Bogyó diafilmen?
pipi vazzeg jó buzi vagy most nézem 1700 egy diafilm
én meg adtam volba vagy negyvenet 50 ezerért vetítővel
hasonló
Tipikus gorilla alkat:
Nem,te ezüsthátú alkat vagy.
ma kiderült nem is vagyok igazán dagadt
kellene venni melóba pulóvert meg kabátot de a turkában mindnek tövid az ujja
volt ami még bő is volt de a ujja 20 centivel rövidebb
pedig nem is vagyok gibbon alkat