Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ha ledhez van gyártva a búra akkor szinte mindegy
de az olyan búra ami izzóhoz készüld oda a led nem való mert nem lesz az igszi
Maradok a hagyományos wolfram-szálas izzóknál, mert ezek az új szarok ha tönkremennek, stabil rövidzárat képeznek az áramkörben. Az izzólámpa ha kiég, megszakad! Visszacseréltem izzókra!
Sziasztok!

A hátsó lámpámat kicserélném LED-esre.
A kérdésem az lenne, hogy a víztiszta-, a füst- ill. a piros búra között van-e láthatósági különbség vagy egyformák, vehetem a füstöt, ami tetszik?

Köszönöm!

Üdv:
hidie
Én a nyáron szeretném a motoromon kicserélni az izzólámpákat LED-égőkre, kevesebb fogyasztás és szerintem mivel nem a hőt fejleszti, ezért talán élettartamra is örök lesz legalább pár hónapig?!!
H E l P HOZZ EGY LITER PÁLINKÁT
Azt véltem felfedezni, hogy a Honda (de pl. a Kawasaki is) több új modell esetében is ugyanazt a LEDes indexet alkalmazza. Ha bemész a márkakereskedésbe, és gyári alkatrészként rendelnéd, akkor horror ára van. Ebay-en, külföldi (online) bontókban érdemesebb még nézelődni, ott már láttam párszor, valamelyest barátságosabb árakon.
én konkrétan a gyári indexeket akarom lecserélni kisebb ledesekre.
De nagyon jó gondolat, amit mondasz, h fiatalabb motorokról nézzek már gyárilag leddel kiadott indexeket, amibe aztán bele sem köthetnek.
Vajon 650f-re való gyári indexet honnan tudnék szerezni?
nappali menefény, ami nem a tompított világítás
Amit nem értek, mi az a DRL???! Valaki homályosítson fel legyen szíves! Köszönettel !
Valakinek kell egy ultraslim xenon szett?
H7 meg H4 izzóval van.
4000-be vihető.
Szia,
Az 1100XX-em gyári indexeiben Osram LED "izzókat" (fényforrásokat) használok. Ha fejleszteni szeretnék, akkor az újabb Hondák OEM LEDes indexeire esne a választásom:
Helo,
Gondoltam mielőtt berendelnèk valami használhatatlan gagyi ledes indexet, előtte itt érdeklődők, hogy van-e már valami bevált megbízható, amit hosszútávon èrdemesebb felszerelni.
Javaslatokat szívesen fogadok, szerelés ügyben is!
Az donor egyébként egy 2002-es 600f CBR.
Sziasztok. Most, hogy itt a tel, lenne idom atalakitani a vilagitast. Van egy robogom, projektoros lampavan, amiben H8 35 wattos halogen van. Mint valami gyertyafeny. Mar probaltam kekes izzot - volt vakitas is (paraszt)- ledeset, de egyik rosszabb mint a masik. 55 wattosat nem merek belerakni, nehogy elolvadjon a foncsor. Gondolkodom a xenonon. Jo lenne a gyujtolencsehez?! Vagy nezzek bele emelt fenyereju izzot (night breaker, ge megalight...stb)??
Sőt, ledes még nem is volt, mikor már menetfényt alkalmazták egyes országokban. Hozzánk a nappali fényszóró használat is csak késve gyűrűzött be, ahol hamarabb kitalálták már kezdtek áttérni a menetfényre. Valószínűleg igazad lesz az 5-10 évben, mire átmegy a vízfejeken. Kb mert mást nem fognak árulni meg uniós előirás lesz, azt meg átvesszük ugyis
Én mindenesetre így közlekedem vele két éve, és még egyetlen rendőr sem állított meg érte. A gyári lámpám sem volt valami híres, 2*35w ,még este sem volt túl erős, nem még nappal .Ezzel mindenki szerint sokkal távolabbról látszik a motor,jóval figyelemfelkeltőbb mint tompítottal volt. Nekem így biztonságosabb a motorozás, és ebben a korban már ez is szempont.
Igen, mert autóknál sokkal hamarabb jelentek meg a DRL-ek és nem is feltétlenül LED-esek.
Motoroknál kb. 1-2 éve találni gyárit, így mire a magyar szabályokba bekerülnek a kiegészítések....hát kb. 5-10 év
Autoban kiemeli a menetfényt. Tompítottal vagy nappali menwtfénnyel.
Nincs nekem erre időm....meg nem is érdekel!
annó amikor közbe jártam (cikk előtt) több megyei és központi nkh-t kérdeztem. Egyértelmű vélekédés volt, hogy nem lehet. És ahogy irták nem is igazán szeretik jóváhagyni mert akkor arra hivatkoznak a rendőr előtt. Persze átcsúszni minden átcsúszhat.

Nekem volt motorom amiről eredetvizsgakor nem készült fénykép. Nagy patália lett belőle, mert az okmányirodában hiányolták a motorszámot.... Gondoltam úgy is fényképeznek mindent... de nem.

Kezdj el szórakozni a volt járműveiddel az ingynenes járműszolgáltatási platformon és nézd meg a műszakikon készült fényképeket. Némelyiken sirva fakadsz...
Az első bekezdés a gyárilag szerelt dolgokra vonatkozik, míg a második az utólagosra....
Szerintem valahol kell lennie ehhez tartozó kiegészítés, mivel a DRL is megfelel a tompított fényszóró helyett nappal, országúton és autópályán is.
Vagyis az említett helyeken az autóknak is tompított fényszórót írnak elő, de mégis elég a DRL. Ahogy a motoroknál is az alapszabályban a tompított fényszóró van megadva csak.

Nekem teljesen szabályosan beszerelt DRL van az autómban. Vizsgán mégsem megfelelő és le van ragasztva!
Mert annyi nem elég, hogy megfelel a rá vonatkozó előírásoknak és úgy is működik, ahogy kell.......de a forgalmiba nincs bejegyeztetve!
Vagyis vizsgán nem oké. Használni szabad, mert szabályszerűen működik, de a vizsga ellenőrzési feltételei szerint nem szabályos, mivel hatóságilag nincs engedélyeztetve az utólagos beépítése.
Egyébként a motoros balesetek egy része is ebből adódik (meg persze gyorshajtás).

Kinézel jobbra és balra egy fénypontot látsz. Tehát az autó q..va messze van. Az meg erre jóval gyorsabban jon és egy lámpája van...
itt a bibi nem a bekötés...

A kegyelemdöfést a fentieknek a KRESZ 44.§ (7) adja meg:

A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
vagyis szigorúan nézve a gyári megoldások sem felelnek meg a jelenlegi jogszabályoknak. És itt jön vissza a kieg. féklámpa esete. Ahol gyárllag volt ott lehetett, utólag nem...
Már bocs, az hogy átment az nem jelenti azt hogy hiba nélkül. (Egy ismerősöm motorja E jel nélküli sport dobbal ment át a műszakin. Vagyis a te logikádat követve már az is mehet.)

Két egymásnak ellentmondó jogszabály van, amiből te az egyiket olvasod.

DRL nem éghet együtt a tompítottal (ezt olvasod te). A másik rendeletben meg világosan le van irva, hogy motorkerékpárt tompítottal mindig ki kell világítani.

Tehát a szabályszerű bekötés az lenne, hogy ráadod a gyújtást és már ég a drl (tompított nem). DE milyent elindulsz vele el kellene aludni a drl-nek és a tompítottank kellene égnie.