Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A gyári előírás szerint 5 fok felett 20w40 alatta 10w30.Amennyiben nem használod hidegben a 20w50 teljesen jó hozzá.Az api teljesítményszint meg bőven meglesz.A 10w50 motult azért tettem bele mert így szélesebb külső hőmérséklettartományban terveztem használni.Télen is be szoktam indítani a motort minimum havonta.Viszont meglepő módon zajosabb volt a motullal mint a castrol olajjal.Nyilván a blokkból jövő hangok egyébként is erősödtek mert a láncvezetők kopottak voltak,a láncok pedig elhasználódtak.Egyszer ha elkészül a felújítás akkor szinte biztosan 20w50 nel kezdek aztán meglátom.
Igen, barthat-nak abban teljesen igaza van ne feledjük ezek a motorok még ásványi olajra voltak tervezve és hát elvileg az a legjobb neki, deee nem mondom ne próbáld a 20-50 mert meglehet tényleg jól müködik vele, mint az alábbi tapasztalat mutatja.
Szia.Nekem a motul 15-50 nel jobban csörgött mint a castrol 20-50 nel.Volt itt régebben egy írás valami szintetikus Aral hosszútávú tapasztalatáról.Ott az vált be.Nagyot nem tudsz hibázni mert a mostani olajok már jobbak mint a gyártáskor előírt minőség.Azért fontos hogy hol és milyen évszakban motorozol.Párszor már említettem,hogy kizárólag castrol 20w-50 nel tudok többszázezret futott motorról.Viszont hamisítják.
Szia Péter, részemről megtaláltam a kicsit kopotabb itt-ott enyhe mellék zörelyeket hallató FJ blokknak a jó olajat. Eredetileg mindenki 10-40 jár de miután összeraktam a blokkot ( teljes felújítás után) konzultáltam öreg szerelő kolegákkal és arra jutottam kipróbálok mást, motul 15-50. Én azt gondoltam túl sürű lesz és hidegen problémás de nem, tuti jól műkszik a vas, viszont hideg indítás után szigoruan 3-5 perc melegítés, sokkal szebben jár a motor csöndes nem zörög és hát bevallom magas sebesség tartományban is tőkéletes volt 230-240 km/h -ig mertem húzni . Tehát bátram ajánlom próbáljátok ki a sürübb olajat.
Sziasztok!
Olajcserét kell csinálnom a 85-ös FJ 1100-on.
Annyit szeretnék kérdezni csak, hogy kinek milyen olaj vált be, ki milyet használ?
Előreis köszönöm!
Tükröket akarok cserélni, van valakinek javaslata hogy milyet érdemes venni ?
Még akkor a szelep leszorító szerszám hiányzik,
Hogy lapkázni tudjam a gépet.
Ez nagy valószínűséggel egy Suzuki GSX 1100 Katana vagy sima gsx 1100 porlasztósora. Azon le van dugózva gumidugóval a alapjárati fúvóka. Az benzin a főfúvókan keresztül feljön a needle jet-kehely vagy keverőcsőhöz, és onnan kerül át a alapjárati fúvókához.
Ahogy nézem a gyorsban letöltött fj szervizmanuált, a Yamahában nem látok ilyen gumidugót. Itt igazából csak a mikuni BS 34-es porlasztótípus egyezik, de természetesen más konfiguráció.

Itt jegyzem meg, hogyha ki van repedezve, vagy keményedve a porlsztón a szivató dugattyújánál a gumitömités, azt a suzukinál 4-5€ ért meg lehet(et) rendelni külön alkatrészként. Amíg a Yamaha csak komplett egységkén árulja a "szívatót" úgy 8-10-szer ennyiért.

pozíció: 60
art nr: 13682-31210
https://www.bike-parts-suz.de/...
Milyen dugókat nyomkod az alapjárati fúvókákra?
Nekem olyanok nincsenek rajta,az baj?
Akkor magyarul. Semmilyen "spec. szerszám nem kell hozzá. DIN szabványos M4 vagy M5-ös menet van elvileg az alkatrészben. Mikor meglazítom a fúvókát, akkor vagy műanyag kalapáccsal vagy a csavarhúzó műanyag nyelével rákoppintok, majd kitekerem a fúvókát, és helyére behajtok egy hosszabb csavart amivel sok esetben mér kézzel ki lehet nyomni az alkatrész.

Ultrahangos tisztítás elött a fúvókák d´örszárazására való szerszámmal szoktam megtakarítani a furatokat:
https://www.sportmotor.hu/foto...

A csavarhúzós kiütés nekem picit durva, de azon kaptam fel a fejem, hogy neked szerszámot esztergálnak ehhez a művelthez...
Én megtartottam az FJ gyári karburátorsorját, nem dobtam ki pedig többen is mondták hogy ba***am ki a pi***ba...
Hát nem. Ha egyszer lesz rá elég időm, szépen előveszem a húsosládából aztán szépen kitakarítom. Nem kell venni még egyszer.

Vett már valaki Ebayről vagy Wishről, egyéb helyekről univerzális tükröket ?
Ilyesmikre gondolok : http://www.ebay.com/itm/1-Paar...
Igazad van István. Ezért jó ez a fórum, sok mindent meg lehet osztani. A videó nagyon jó.A 10. percnél csavarhúzóval üti ki, majd a 15. percnél vékony csőrű fogóval rakja azt vissza. Akik a karbit nekem csinálják azok a MZ,ETZ, Simson, Suzuki, Honda Yamaha motorokat szerelték hosszú-hosszú időn át. Nekik voltak spec. ferszereléseik, csak eladták egy motorszerelőnek Romániába.Ők annak idején olyannal szedték ki a "needle jet" - et. Ezért is írtam hogy ők csak olyannal akarják kiütni, nem csavarhúzóval. - A csavarhúzós dolog is jó megoldás -
"de a karbikban az un. keverő fuvókát csak speciális eszközzel lehet kiszedni (kiütni) . "

Az fj-ket (is) nem a bs 34-es mikuni porlasztokkal szerelték?

Amit te említesz keverö fúvóka= needle jet? Az amit egy csavarhúzóval kilököt a srác a videóban 10 percnél?
http://youtu.be/95nlrP-yn2I?t=624
Köszi!
Várom az infót mire jutottál,meg egy képet hogy mi is az,és hol.
A membránokat fény felé tartva kell megvizsgálni, mert ha lukas átszűródik a fény. A karbiba ha belenézel akkor minden jónak tűnik, de a karbikban az un. keverő fuvókát csak speciális eszközzel lehet kiszedni (kiütni) . Abban ha megáll a kosz akkor olyat produkál mintha az alapjárati fúvókád lenne eldugulva, pedig az lehet hogy tiszta. Mindent kiszedve kell egy alapos átmosás, aztán minden vissza a helyére. A most vásárolt használt karbim ( biztos több éve állt benne a benzin, mert poshadt szaga volt) így fog készülni csak a spec. szerszámot kell még az esztergályosnak megcsinálni. - Majd írok hogy mire jutottam -
ha még megvan érdekelne.
Egy szerelő is megnézte a karbikat,azt mondta jók.
Azt mondja azért nincs alapjárat mert szelephézagot kéne állítani.
Azért nem jár alapon,mert nincs rendes szelepzárás.
De nincs neki az a speckó szerszáma ami lenyomva tartja a szelepet amíg lapkát cserél,ezért ő szétszedné a vezérléstis.
Na azt nem akarnám,ezért most valakinél ezt a kis lemez szerszámot keresnék.
Milyen állapotban vannak a karburátor membránok ? Örök téma !

Az én FJ-m is kb. 10 évig állt egy gari végében, ez alatt egyszer sem volt elindítva. Mind a négy membrán szétszáradt és kirepedezett. Pont azt csinálta mint a tiéd, csak inkább 3000 fölött. Nézd meg őket, ha egy minimális repedés van akkor már cserés is mivel falsot szív és attól kezdve nem lehet behangolni azt a karbit. Én akkor komplett karbisort cseréltem mert aranyáron volt a membrán. Most már lehet venni az Ebayen megfizethető membránokat, de akkoriban (2010) esélytelen volt.
Az alapjárati rendszerben vannak a legkissebb furatok.Kb harmad fordulatig befolyásolja a működést.Lesz ott még valami ami be van dugulva.A gumialkatrészeknél is falsot szívhat.Küzdj még vele.
8éve volt beindítva utoljára.
karbik tisztítva,tűszelepek,és házuk cserélve.
A leírtak alapján kevés a benzin vagy sok a levegő(szerintem).A légszűrőket most cserélted vagy eddig is így volt és jól működött?Jelenlegi ötletem,hogy karbisor szétszed és állapotfelmér.Ott már sokminden kiderülhet.Mióta állt a motor?Csomó kérdés van ami befolyásolhatja a problémát.
Vagy olyan személyt aki tudna alapjáratot varázsolni az enyémre.
Keresnék karbi sort.
köszi!!!
Oldalra vannak kivezetve, azok mind túlfolyók.