Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szép napot!
Keresek nittelőszemet XAM 530AX 82 0014 lánchoz. Vatta új láncot vettem le a donor-motorról az új fogasokkal. Sajnos itthon senki sem forgalmazza ezt a márkát. Nagyon örülnék, ha lenne valakinek hozzá nittelőszeme.Nem bánnám, ha nem kellene új láncot vennem egy szem miatt.
Szép napot!
Most regisztráltam. Jelenleg 3 db. kissé romos Yamaha FJ 1200-as kapott menedékjogot a garázsomban. Kettőből rakok össze egy jót. Amit építek, az egy 1987-es, amit donornak vettem hozzá, az 1989-es. Ezért vannak alkatrészek, amiket nem tudok felhasználni. 1988-tól például szőrös új METZELER LASERTEC 120/70-17" os gumi, egy hátsókerék, 2 db felső éktárcsa, rommá törött idom, ha valaki legózna vele, az idomba a jobb szép oldali kopoltyú a gumival, segédváz (ülés alatti leszedhető vázelem).
Sziasztok 86.fj 1200 hoz keresek gyújtás elektronikát, sos... Köszönöm.
Sziasztok. Ha valakit érdekelne eladóvá vált 84-es fj 1100 as. Romokban volt, elkezdtem felújítani, de nincs már időm és a pénz is másra kell. Ami jelenleg kellene még? gumik, műszerfal, fejidom, szelepdekni tömités. Az eredeti idom leszedve és a váz ezen része átalakítva. Jó projektnek indult, de már nem megy tovább. Motor beindul, de foglalkozós. Első telószimmeringek cserélve, vezérműlánc cserélve, olaj és szűrő cserélve, szelephézag beállítva, új aksi. Cserébe volt nálam, de túlnőtt rajtam. Bontani nem akarom, egyben eladó 170 ezerért.
Csináltam egy Facebook csoportot, minden FJ-st szeretettel várunk :
Yamaha FJ Hungary
Ha a bontós árakat nézzük akkor mindenképpen megérte. Csak nagyon kiakadtam az előéletén...
Óriási ez a motor!Láttam én is a hirdetést.Majdnem megvettem.Remélem megérte neked.Majd mesélj mi alakul vele.
Az egy film. Teljesen más tészta. Ez viszont borzalom. És így használták. Ne tudjátok meg mik jöttek ki abból a szőrből...
"Ennyire borzalmas, aljadék, kontár merényletet én még életemben nem láttam !"
Ebben egészen biztos vagy? A "Mad max" filmben sem? :-)

Ezek a motorok Németben mint korábban irtam, olcsóbbak mint egy kerékpár...1-2 heti bér...amíg müszaki van rajta, és nem kell többet költeni rá szervizköltségben mint amennyit ér, addig használják ezeket, aztán vagy bontó, zuzda vagy elkerül keletebbre ahol valakire rámelegitik...
Na, vettem egy 3CW-t.
Donornak. '88-as kiadás. Elég olcsón jutottam hozzá, de volt is vele gond bőven, ezért is döntöttem úgy hogy donor lesz szegény. Valamelyik előző tulaját jól felpofoznám, olyan dolgokat művelt ezzel az eredetileg gyönyörű fényezésű, fekete-arany színű géppel. Akitől vettem, mesélte hogy estek-keltek vele, játszós motornak akarták használni. Meg is látszik rajta, csúszott a gyújtásdeknijén, és földet szedtem ki a fejidomból is. De a legnagyobb baromság az volt hogy valaki bevonta az egész motort valami borzalmas vaddisznószőrt idéző szövettel RÁRAGASZTOTTA mindenre, én meg 3 óra alatt sem tudtam teljesen letakarítani. A sírás(ás) kerülgetett ! Ennyire borzalmas, aljadék, kontár merényletet én még életemben nem láttam ! Ja és gépzsírt találtam az elülső féknyergeken. Barom. Ha esetleg olvassa ezt az illető és megismeri, szégyellje magát. Nem tudok mást írni erre. A világ tényleg megérett a pusztulásra.
Amúgy megvan mindene, bikázva indul, szépen forog de a tankba döglött benzin miatt kissé bedadog. Nem baj, majd kitakarítom. Egy picit csörög. 86000 Km van benne, német forgalmit kaptam.

De mindegy is, a lényeg hogy most van alkatrészem bőven, cserealapnak is tökéletes, majd gondolkodom hogy mi az amit megtartok és mi az amit eladok/elcserélek róla.
Üdv.A generátor olyan mint máshol.Tekercselhető,felújítható.Van benne csapágy meg szimmering,és szénkefe.Egyszerűbb bontottat venni.Lehet újat is kapni még.Én átalakíttatnám külső fesszabályozósra.A gyári meg szokott kotlani és nagyon drága.Az egyenirányító rész 45 ezer,a fesszabályozó pedig olyan hetven.Bontottak 20 tól 30 ig szoktak lenni kompletten.
Üdv! Fj 1100-hez keresek generátort. Esetleg valakinek működőképes elfekvőben? Másik kérdésem az lenne, hogy ez felújítható vagy az nem járható út? Előre is köszi.
Hogy érted hogy tatásan ? Lassan kapcsolgatva, vagy gyengén taposva a váltókart ? Az FJ váltója nagyon igényes a jó olajra, meg az sem mindegy hogy milyen állapotban van a kuplung...

Az én 1.2-esemen például ha régi volt az olaj akkor néha szó szerint úgy kellett lerugdosni 3.-ból 2-esbe. De most hogy már Ipone M4 20W50 van benne olyan mint a vaj...
Köszi megoldódott egy bagatel hibát vétettem a karburátor visszaszerzése után az y üzemanyag csövet nem megfelelöen raktam vissza és az egyik oldala kB 2 cm rel magasabban lett elvezetve és itt kialakulhattot egy légbuborék ami miatt a bal két henger nem kapott üzemanyagot. Miután megigazítottam minden tökéletes lett. És egy kérdés olajcsere után létezhet e hogy visszafelé nehezebben veszi a fokozatokat de csak akkor ha tatásan közlekednek ha sportosan akkor jól veszi
Köszi a sok jó tanácsot :)
Teljesen hobbi miatt vettem, nem akartam olyan motort amivel nem kell foglalkozni.
Amúgy ez egy 1100 fj, ami közel 10 évig állt mert teljesen összeakadt a váltó mint utóbb kiderült villatörés miatt. Viszont amikor vettem az előző tulaj még szerzett hozzá egy bontott váltót amivel összeraktam és kiderült hogy kidobálja a kettest ezért most újra szétszedtem. És ha már úgyis nekiálltam akkor a vezérlést is cserélem.
Innentől már csak a kinézettel kell foglalkoznom illetve kitalálnom hogy a hátsó rugóstaggal mi legyen mert siralmas állapotban van.
Ez szerintem sem egy gazdaságos projekt.
Ha viszont hobbi,akkor viszont hajrá.
Az FJ-hez minden rendelhető,egy-egy fogaskerék nagyságrendileg 100-150 dollár+fuvar(+vám+áfa)
Sosem fog ez a pénz,idő,energia befektetés megtérülni,de van akit ez tesz boldoggá,van akit más,és arra költ.
Használt cuccokkal összerakni orosz rulett,FJ nem nagyon van 100-150.000 km futásteljesítmény alatt,bármilyen alkatrészt kapsz,az minimum annyit teljestett már.Ettől még mehet további ugyan annyit is,de az is benne van,hogy nem,és akkor lehet megint szétdönteni a blokkot.
Bocs, az öreg suzuki blokkoknal ez teljesen jarhato strategia. Amiken eddig feujitasokat javitasokat vegeztem ha volt a talalatok kozott bontott valto akkor nyitottuk meg a hazat addig egy csavart nem hajtottunk ki... mert lehet ott lett volna honapokon keresztul. De ami annal is jobb ha talalok gombokert komplett blokkot aztan abbol altalaban eleg jol jön ki a projekt. Legutobb az egyik öreg yamahahoz 50 euroert talaltam komplett eröforrast.
Mondjuk ha valami eltervezett konstrukcio millio hibaforrassal es meg piaci erteke sincs a lomnak akkor az ingyen se, mert azok a legdragabb hulyesegek!
Itt a nemet piacon van hogy 1000 euro alatt van fj, nem hiszem hogy erdemes egy Motor hibassal foglalkozni foleg ha meg esztetikailag is hagy kivannivalot... meg esetleg fek futomu is verestorku..., Hja es meg szerszam sincs hozza.
Kedves Madár5! Jó nagy fába vágod a fejszédet ha nekilátsz ezeknek a munkáknak.Garantáltan jó szórakozás annak aki örömét leli abban,hogy egy halom vasból és csavarból működő,lélegző gépet rakjon össze. Idő és pénz legyen, mert anélkül nem fog menni. Vannak dolgok amiket muszáj lesz megvenned akár tervezted akár nem.Nem elég csak a hibás léptetővillát kicserélni összerakni a blokkot pasztával és használni.Szétszedéskor fog kiderülni sok alkatrészről hogy összerakni már nem érdemes vele majd a blokkot.Egy teljes állapotfelmérés mérésekkel mindenképpen ajánlott hogy tudd mennyi tartalék van még a belső alkatrészekben.Az én esetemben kb 150 ezer forintot költöttem csak a nyomatékkulcsokra és a mérőeszközökre. Viszont tudom,hogy a dugattyúktól,a hengereken át a csapágyhézagokig minden a gyári határokon belül lesz. K.István ne haragudj de az én véleményem inkább az hogy ne vegyen semmit előre.Amikor szét van a blokk akkor lehet egy költségvetést csinálni.Mit muszáj és mit érdemes cserélni és mi az ami maradhat.Lehet hogy találkozik valamivel ami borítja az egészet és ott marad egy marék alkatrésszel a nyakán.Ez legalábbis az én tapasztalatom. Kedvcsinálónak pedig a mellékelt képen egy szegényebb afrikai ország éves gdp-je látható.Jó szórakozást kívánok.Ha segítségre van szükséged itt megtalálsz minket.Vannak bontott alkatrészek,jótanácsok.Bármi.
Üdv !
Melyik FJ változat ez konkrétan ? Az 1100-esek meg az első szériás ( 1XJ és 1TX ) 1200-asok dobálják a kettest.
A fogaskerekek oldalan levö kapcsolo körmök es kapcsolozsebek èlei vannak legbölyödve. Ilyenkor nem csak a hibasnak vèlt fokozatot hanem a mellette levö fogaskerekpart is cserelni kell. Mèg nincs egy komplett valtòd tolovillakkal leptetödobbal(kukactengely) adding nem erdemes meg se bontani a blokkot. Arra figyelj hogy ez valoszinuleg tipushiba mar xs 1100 elôd òta, így alaposan meg kell vizsgalni ha bontott valtot epitesz be.
Sziasztok! Még egy olyan kérdésem lenne, hogy tudja-e valaki miért dobálhatja ki a kettest?
Előre is köszönöm
Köszi a segítséget!
Váltóvilla törés történt ezért azt cserélem, illetve a futóművet is felújitom
Szia.Amennyiben szétszeded a blokkot akkor érdemesebb a végtelenített láncot használni az emberi hiba kizárására Amennyiben nem akarod a blokkot szétszedni csak egy vezérműlánc csere miatt ez esetben a nittelőszemes változatot javaslom.A felújítandó mit takar?Blokkot,vagy csak a külsejét?Futóművet?Mit?
Helló!
Szereztem magamnak egy felújítandó fj-t és az lenne a kérdésem hogy 2 féle vezérműláncot találtam hozzá nyitottat és zártat. Van valami lényegi külömbség a kettő között vagy csak a szerelés megkönnyítése miatt van nyitott és használjam nyogodtan?
Köszi a segítséget
Ha meg van törve, van nagyon kemény akkor érdemes kicserélni. Minden sarki autósboltban kapni, vidd el magaddal a régit mintának. A gyári egy kicsit rövid, ha plusz 10 centit adsz neki akkor sokkal megkönnyíted a dolgodat amikor visszarakod a tankot...