Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Honda Miért? Mert egy jó motor. Mondjuk a Fazer is az.
Képed nincs róla? Vagy a hirdetés?
Szerintem a Honda kicsit jobb de a Yamaha 3 évvel fiatalabb. 3 év alatt meg elég sokat fejlődik a teknika főleg a Japánoknál így én a Fazert választanám.
De most komolyan! :) pro-kontra? Legyszi:))
Én segítek, mindenképpen a Hornet. Mivel az is Honda, így ha elhangzik valahol akkor a bmw-sek szája azonnal habzani kezd.
Sziasztok! Nem tudok dönteni! Segítsetek!
Honda hornet (1998as 600as 35000km) vagy Yamaha fazer (2001es 600as 37000km)
Extra: A Yamahan r1es első villa van. A horneten gianelli kipufogó. Köszönöm a válaszokat!!
Városi tököléssel meg sok indítgatással mindig több. Nekem még pályás 140-150-el is kevesebbet eszik, mint városban.
tegnap 510km mentem kocsival +2 fő mátra szalajka egerszalók bicske mogyi kanyarok emelkedő had szóljon padlógáz forma1 rövidféktáv meg minden. 9800ért tankoltam tele 25,xxL 5L fogyi akkor hogy a piba van 1 személy 7 l vegyesbe normálisan vezetve
Jó estét,most értem haza,kerültem egy fékkoptató kört,kicseréltem az összes fékbetétet.
Berceli Z/soltika,ifi versenyző,dobogós helyezett maradéktalanul felhasználta a fékben rejlő lehetőséget.
Olaj érzékenységben szenvedett a motorja és inkább kinyomta felül magából
Egyébként én sem szoktam senkit rábeszélni, már csak azért sem mert még a végén rákapna a nép és felmenne az ára, aztán meg elkezdenék ezt is hamisítani.
De hova lett egy HONDÁBÓL az olaj?
Ha már olaj, a motorhoz én 20w50-et vettem, de rátaláltam egy blogra, ahol elég jól elmagyarázza a szerző, hogy az olajnyomás nem egyenlő teljes mértékben a kenéssel, ezért szerintem leteszek a fenti olajról és vékonyabbra váltok, főként hogy megnéztem az ezresben 3.8-4.6 között nyit a megkerülő szelep, ami nem egy egetverő nyomás érték.A szerző azt taglalja, hogy normál olajhőmérsékleten mindegyik ugyanazt a viszkozitást tudja, de hidegindításnál nagyságrendekkel rosszabb a sűrűbb olaj a motornak és igazából ott károsodnak a motorok inkább, mint meleg üzemben. Itt a blog, ha esetleg nem ismernétek: http://www.geree.hu/a-motor-ke...
Jó, akkor én is horror sztorizok egyet. Volt menyasszonyom Honda 1.6 Vtech prolonggal kezelve, 100.000 km felett volt a motorban, mondta nézzek már rá, mert szerinte hangos..ja az volt, a nívópálca meg száraz konkrétan. olajcsere, mármint a maradék kb 1 liter leenged és feltölt, utána még Németben óra szerint vitte a 210-et. Ez engem akkor meggyőzött.
"biztosan megállok, és benézek a motorházba "
Én is megálltam, megállapítottam hogy mi a baj, aztán elvágtam az elfagyott kartergázcsövet és kíméletesen hazaközlekedtem. (persze figyeltem a hangját, ami kicsit más lett, mert a hidrotőkékben nem volt olaj) Nyilván ha lejtő volt akkor leállítottam és legurultam de az sem tartott hazáig.
Nem volt ám ez mindig így, hogy 2-3e km-t ment a gép évente.
Másrészt 89-ben kaptam a szüleimtől a Romettet, majdnem az elejétől volt adalékolva a benzinhez némi csodaszer az Arol 2T mellé és 45e km után még mindig a gyári főtengely, csapágyak, henger, dugattyú és gyűrűk dolgoztak benne. A henger-dugattyú-gyűrűk szinte még alapméreten voltak, míg a környezetemben ugyanezek 15-20e km után már hullottak szét.

Még 96 körül a Mitsubishi Galant váltója szétesett, mert az egyik csoporttengely végéről leesett az anya. (valami barom úgy heftelte rá) Új menet és új anya után összerakva kissé nehéz a váltás, akadósan mennek a helyükre a fokozatok, sz&r vele váltani. Megyek vele kb. 80-100km-t, ugyanaz.
Körbekérdezve pár szerelőt: "egy jó Aral olaj kell bele és akkor megjavul (és véletlenül pont csak azt forgalmazta)...már sokat ment és szét van kopva...ezek ilyenek voltak újonnan is, használni kell és kész" okosságokat meghallgatva, majd a sokat köpködött "eltömítik az olajjáratokat a leváló darabok" adalékot betöltve a váltóba, 2 azaz kettő km után érezhetően jobb a váltó, majd kb. 10 km után tökéletesen működik. Onnantól 120e km-en át nem volt vele semmi baj, akkor adtam el.

De volt még sok másik példa is arra hogy működik a dolog, és az "ügynök adja el" dolgon túltekintve ezeket szintén egy olajadalékokat gyártó cég állítja elő (ahogy a motor/stb. olajok adalékcsomagjait is amit a Shell/Castrol/stb. is készen vesz és teszi az alapolajba) tehát valószínű hogy annyira rossz nem lehet.
Ugyan, még Pizsóban is van, ami dízelként szépen muzsikál
https://www.carmrades-blog.com...
Olaj kell bele mert az hűt is. Mondjuk két gyerekkel felpakolva várni a segítséget nem túl vidám dolog. Anyám autóját mostanában többször kellett menteni általában az volt a válasz, hogy majd holnap....
Hát ha nekem beugrik a piros az arcomba, biztosan megállok, és benézek a motorházba - pedig tudom, hogy út mellett nem sokat lehet csinálni neki... és ha azt látom, hogy úszik az olajban az egész, akkor valszeg nem megyek vele, főleg 5 km-re otthontól - prolong vagy nem prolong inkább hazahúzattam volna, és megnézem, mi Baja
Pont ezért írtam, hogy senkit sem szeretnék lebeszélni róla. Ha neked működik akkor használd. Valószínűleg az ilyen "balesetekre" gondolva használod, mert azt nem gondolom, hogy az általad említett évi 2-3000 km futásteljesítmény indokolja a használatát. Én nem vagyok ennyire előrelátó és a rendszeres autó használat mellett inkább tartok tőle, mint hogy bízzak benne és használjam. A rendszeres olajcsere amit én csinálok, ezért tudom, hogy becsületesen van elvégezve még nem okozott csalódást, vagy váratlan meghibásodást.
Egyébként ehhez kellet a hit hogy nem lesz gond hazáig, bár ez nem volt kihívás mert már huszonévvel ezelőtt is láttam hogy működik a dolog.
Egy traktormotor sosem járhat szépen.
Nem, inkább félreállok és hívok segítséget.
Ezek után kár volt olajra költened, ha annyira szépen jár nélküle is.
"És a Te hited elég erős ahhoz, hogy megcsináld ugyanezt pezsóval?" Most márciusban olajnyomás nélkül, tök üres karterrel hazajöttem vele Dunaújvárosból (kb.15 km) miközben folyamatosan világított a piros STOP felirat a műszerfal közepén. (elfagyott a kartergázcső és kinyomta az összes olajat a nívópálca mellet, hazaérve a névleges 4,5L olajat öntöttem bele ami az olajcsere mennyisége)
Ugyanúgy járt mintha olaj is lett volna benne és azóta is úgy működik mintha semmi sem történt volna. (a turbó sem pusztult el)
És a Te hited elég erős ahhoz, hogy megcsináld ugyanezt bármelyik járműveddel?
Hát, ha Te mondod nincs is létjogosultsága azoknak a hegyeknek talpon maradni. Mivel én csak feltételes módban írtam a véleményem, semmit sem fog megmozgatni az biztos. Az én tapasztalatom is kb az elmúlt 25 év járművek szervizeléséből adódik, meg az elmúlt 1 évtized évi 40-45 000km vezetéséből. Az autóim olajcsere intervalluma 20e km volt, de én mindig lecseréltem 10e környékén. Ez idő alatt nem tapasztaltam, hogy gyengült volna a teljesítményük, többet fogyasztott volna, vagy hangosabb lett volna bármelyik is, pedig egyiken sem tuningoltattam fel.
Én is láttam a Prolong reklámot ahol motorolaj nélkül repültek a sivatagban a dűnék tetejéről és egy vödör homokos sódert öntöttek egy járó motorra úgy, hogy a szelepfedél le volt szedve. Csak azt nem értem ha ez ilyen fasza a MOL motorolaj gyártó részlege miért nem ment még csődbe?
És a Te hited elég erős ahhoz, hogy megcsináld ugyanezt pezsóval?
De én tényleg nem akarok senkit lebeszélni semmiről se ügynök se konkurencia nem vagyok egyik ilyen vegyi üzemnek sem. Ez csak a véleményem volt!