Yamaha R1

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok 2000-2002 r1-hez keresek kormányt, villa hidat, és fejidomot!
Àllítani nem lehet rajta. A csavar nem pizicionál. A körkörösséget-egytengelyüséget a keréken a váll (kék-5db váll) adja a társának. A felfekvö sík felület (narancssárga-5db) meg az axiálisan ad poziciót a tárcsának. Mind a "két" felület, és azok tisztasága, sértetensége, fontos a tárcsa megfelelö poziciója miatt. Ha szennyezödés van alatta, megsérült, mert megütötték, akkor a tárcsa el fog vetemedni és ütni fog.
"A felszerelés után pedig nagyon ajánlott a tárcsák kiórázása, hogy ne üssenek tengelyirányban (oldalra)"
Csak 1 kérdés ezzel kapcsolatban A csavar kialakítása olyan hogy meg vezeti a tárcsán lévő furatot hogy jól illeszkedjen. Gondolom ez minden motoron így van ki alakítva. Tehát nem tudod máshogy fel rakni csak a megfelelő helyre akkor hogyan tudnak állítani rajta. Hogy ne üssön a tárcsa.
Helo 113nm nél le kattant, más lesz ott a probléma. Én fel adtam majd szerelő meg oldja
Üdv! A felsővillahídon lévő anya nyomatékra lett húzva? Nekem akkor produkálta a leírt hibajelenséget, amikor nem volt megfelelően mehúzva. Gondoltam ezt az alu anyát nem kell megtépni.
K. István. Köszönöm neked! A tél folyamán remélem sikerül megoldani a problémát
Ha nem késö, nagyon alaposan meg kell nézni a fékmunkahengerben a karmanytúk hornyait, hogy ne legyen benne oxidácó, kikristályosodott, belegyogyúlt kicsapodás, ami lecsökkenti a horony átméröjét és összeszereléskör túlságosan ráfeszíti a karmanytút a fékdugókra. Mert ha meint szorulni fog, akkor jó eséllyel az új tárcsát is tönkre fogja tenni. A féktárcsa ferszerelésével is körültekintöen kell eljárni. Legyen a kerékagy csatlakozó felülete tiszta, sorja és egyéb mechanikai elváltozásoktól mentes sík felület. A felszerelés után pedig nagyon ajánlott a tárcsák kiórázása, hogy ne üssenek tengelyirányban (oldalra) ... Csak azért írom, mert nem te lennél az elsö aki 4-5000 km múlva megint tárcsát kell hogy cseréljen.
Csak egy gondolatkisérlet.
Ha lóg a villaszár és fékezéskor hátrafeszül, akkor mi tudja kiváltani a azt az ellenkezö irányú mozgást amitöl aztán elörekottyan a villaszár, aztán megint hátra, elöre, hátra,...vagyis milyen eröváltozástól jön létre az az alternáló mozgás amiböl "rázás" lesz? A villaszár holtjátéka itt a fékezés hatására "eltünik", és csak a fékezés megszünese után tud pontatlanabb kerékveztést produkálni.

A kagylósra kopott féktárcsa viszont folyamatos fékerö változást okoz, aminek a frekvenciája változik a sebességel arányosan. Vagyis nagy temponál magas lesz a pulzáló fékerö miatt a frekvencia és ahogy lassul jármü úgy csökken a frekvencia - pulzálás. Ez azért van, mert féktárcsa vastagságának a változása a kerület mentén egy változó fékeröt hoz létre.
Mint írtam otthon egy pontos mikrométerrel detektálható, vagy be kell menni egy fékpados mühelybe és az fékpad órája nagyon szépen kimutatja a 10-20-30%-os fékerö változást a görgülö keréknél "ugyanazon" fékkar erönél.

Tehát az én diagnózisom az, hogy volt egy elhanyagot fékrendszer, ahol feszültek a fékdugattyúk (mondjuk egy fékbetét cserénél úgy nyomták vissza dugattyúkat, hogy elötte nem tisztították meg azokat, vagy túl régi fékfolyadék okozott kicsapódást, oxidációt a karmantyúk hornyaiban (is) ), a fékbetét hozzáért a tárcsához aminek mindig van egy axiális ütése, és ezen a ponton kikoptatta a tárcsát. Ez a gyökérok. Ami aztán, ha nem hárítják el, akkor tönkreteheti a teloszárakat, kerékcsapágyat, gumiabroncs futófelületét is...
"Viszont a villa szár alsó része kottyan kB 1 mm." Ebben az esetben a féket hiába cseréled ki...
Féknyereg kapott új karmantyúkat. Ki tisztítva. Érkezik az új féktárcsa. Kerék csapágy ki cserélve. Ha még így is rázza akkor szerelő! A villához nem nyúlok. Ha az a baja.
"Féktárcsákat be mértük nem ütnek. "
A kagylos kopàs is kimertetek? 8-10 ponton, ugyan azon radiuszan a tarcsanak egy mikrometerrel kell megmerni a fektercsak vastagsagat. Ha 0.01 mm- nel nagyobb a vastagsagkulonbseg egy tarcsan belul a kulonbozo meresi pontokon, akkor a valtozo fekerö miatt razza az elejet. A miert le van irva a nevemre kattintva az egyik fékes albumnal.
Kikoptak a csúszóperselyek a villában, jó esetben cserélhető...
Sziasztok motorom 2005 R1 csak intenzív fékezéskor rázza az elejét. Féktárcsákat be mértük nem ütnek. Kormány csapágy jó. Viszont a villa szár alsó része kottyan kB 1 mm. Képet csatolok mire is gondolok. Minimális mozgás lehet vagy abszolút semmi. Tudom vigyem el szerelőhöz el is fogom csak kíváncsi vagyok mi lehet a probléma. Ha valakinek van ötlete meg köszönöm
Sziasztok. 2004-2006 közötti R1 féknyergeket keresnék. Ha valaki bontja a motorját, és megválna tőlem, kérem írjon rám a beciby@gmail.com email címre. Köszönöm előre is.
Sziasztok! Vettem egy 2007-es r1-et. Kicseréltem a lálmpáit, mert szar kínai volt benne füstös plexis, ami nem világított semmit. Azóta ha gyújtást ráteszem, 22-es hibakódot ír ki: 22 - Hőmérséklet-érzékelő hiba a beszívott levegő. Ez tényleges hiba, vagy valami elromlott? Lehet a hibát törölni? És ha igen, hogyan? Megnéztem 1-2 útmutatást, de nem sikerült. A választ előre is köszönöm!
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_yzf_r1_rn19-17357110
Már nagyon ritkán nézek csak be ide.
Nekem motobees korrektül megcsinálta annó a generátoromat.
Tudom ajánlani :) egyébként....
Ja kiderült hogy a tatabányai a feszszabályzos,aki jó
Koszi
Akkor Jónak írtam e-mailt
Koszi Pohi
De ahogy elnézem már csak te maradtál a régiek közül
Moobees csinálja Bp.-en. A Tatabányait a hondás csoportokban megtalálod szerintem, ők többet járnak hozzá :D
Beszéltem is vele de nem tud sajna segiteni
Koszi
Százalékot is tudsz intézni ? 😆