Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az XV125és a 250-nél a "RES" a zárt állapot! Az "ON" a nyitott a vákuum szivattyún át, a"PRI" pedig a teljes lefolyás, és a tartalék!
Amit Katana irt, hogy prémium benzin az tökéletes, de én teszek hozzá "Spurit" is! Télen inkább amikor egy kicsit jobb az idő, indítsd be egy kicsit amíg üzemmeleg nem lesz! Nekem ez a módszer bevált!
Szia! A mellékelt oldalon a "chapter4" alatt találod a karbi beállításokat, remélem hasznos lesz http://www.angelfire.com/indie/xv500k/
Hozzászólok én is, pedig nem vagyok szakember csak régóta motorozok és még sosem kellett szétszáradt membránt cserélni egyik motoromon sem. Éspedig azért nem mert nem eresztem le télire a benzint. Amire érdemes odafigyelni! Utolsó tankolás prémium benzin legyen! Ez nagyon fontos mert a normál 95-ös alkoholt tartalmaz és az nem jó a gumi alkatrészeknek meg kicsapódásra hajlamos néhány hónap után. Tehát Max Motion vagy Evó 100 vagy a kagylóséké, tökmindegy csak az legyen! Nem tudom tudod e a benzincsapod feliratainak a jelentését, de a biztonság kedvéért leírom. ON: nyitva de csak akkor enged át benzint amikor a motor jár vagy indítózol. RES: tartalék, szintén járó motornál engedi a benzint. PRI: ez egy elárasztó funkció. Hosszú állás után ebben az állásban indítok. Feltölti a karbit ha esetleg elpárolgott a benzin. Ha beindult, vissza on vagy res re attól függően, hogy mennyi nyál van benne! Remélem tudod használni a leírtakat! Télen havonta egyszer akku töltés és indítás szigorúan üzemi hőfokig! Így teleltetek kb. 27 éve. Régen kivettem az akksikat télen de már lusta vagyok meg szakiktól hallottam, hogy jobb neki a hideg mint a szobahőmérséklet. A fene se gondolta.
Ilyenkor az jut eszembe, hogy teljesen úgy sem tudod kijáratni a csészékből a bengát és az a jó kis zacc belerohad. Majdnem ugyan ott vagy nem?Jó ha havonta egyszer beindítod akkor annyira persze nem, a legjobb és legkörülményesebb az az ha kiveszed a karbit kitisztítod lekezeled a gumigyűrűket és télen felteszed a polcra. Mikor jön a tavasz berakod pöcc röfff. No de ezt senki nem csinálja meg csak egy ember akit én ismerek.
MINDEN karburátoron van leeresztő csavar. Csak azt kell fellazítani és hagyni kicsorogni.
Ha ezt nem találod akkor a vaacum csövet kell elszorítanod addig amíg meg nem áll a motor ON vagy RES állásban.
A probléma ezzel hogy kiszáradnak a gumi alkatrészek.
A legjobb ha havonta vagy 2 - 3 hetente megjáratod uzemmeleg állapotig.
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a motorozás terén is.
Első motorként sikerült egy 1992-es XV 250-et vennem.
A motor téliesítésével kapcsolatban lenne kérdésem. Sok infot találtam a neten, hogyan kell elrakni télre a motort, ezek közül az egyik lépés, hogy zárjuk el a benzincsapot és járassuk ki a karburátorból az üzemanyagot. Azonban a benzincsapon nincsen OFF állás, csak RES, PRI és ON. Hogyan járassam így ki az üzemanyagot? Vagy mit kellene tennem, hogy tavasszal ne legyen gond az indítással?

Köszönöm!
Hogy neked is megpróbáljak segíteni, kérlek, hogy a jobb oldalon felül a keresőbe írd be, hogy karburátor! Nyomj rá a nagyítószerű kockára és megjelenik pár oldalnyi hozzászólás ahol karburátorról volt szó valaha a topikon. Hátha segít!
Ugyan kisssferónak írtam a kérdésére a választ, de örülök ha te is hasznát veszed!
Katana750 Köszönöm az infót!
Szia! Csak a magam nevében. Olajwebshop pl. Az olaj meg hit illetve szimpátia kérdés. Szerintem Castrol Act Evo 20W50, vagy Gulf, Repsol, Valvoline, stb. Lényeg, hogy ásványi alapú olaj legyen! Ha télen is használod 15W50 legyen a viszkozitás!
Üdv a Yamaha Virago fórum tagjainak!
Itt ezen a fórumon új vagyok,de egyébként már egy vén trotty.
A közelmúltban vettem egy Yamaha XV 500 SE Special 26R.öreg vasat
mióta nálam van szinte minden nap valamit szerelgetek rajta.
Az előző gazdái nagyon nem értettek hozzá és a karbit is eltekergették
amit nem egyszerű vissza állítani.Aki ismeri ezt a típust tudja a karbi YICS rendszerű
ami miatt a szinkron állítás nem egyszerű.
A neten próbáltam kutakodni,de semmit nem találtam róla.
Esetleg,ha valaki tud olyan oldalt ahol valami leírás,szerelési segédlet található
legyen szíves írja ide a fórumra.
Széles utat,olcsóbb benzint!
Sziasztok! Most lettem tulajdonos egy 535-ösnek. Elvégezném rajt az ilyenkor illó olaj és levegő szűrő cserét. Érdeklődnék, hogy szerintetek milyen olajat tegyek bele, és ti hol szoktátok hozzá beszerezni a szükséges alkatrészeket, szűrőket?
Sziasztok! Most tettem szert egy XV535 ösre s elvégezném rajta az aktuális dolgokat. Kinek van jó ötlete, hogy milyen olajat tegyek a motorba, és a kardán hajtásba? illetve ti honnan szoktatok esetleg alkatrészt rendelni hozzá?
údv gábor ezen a telo számon elérhető vagyok 0670 352 53 76
Hali, öcsémnek keresek egy ilyet, de légyszives adj róla valami kis infót: Magyarországon van? Működik? Hibái? Ára?
Kuplung csattan vagy a valto? Mert ha a váltó akkor lehet torny ötlete is. Az a helyzet hogy mivel nem tudod jól leírni a problémát így nehéz kitalálni mi is lehet az.
Picit feszíts a bowdenen. Ha nem csúszik meg, akkor javulni fog.
Valamiért nem hozza a válaszomat, pedig már többször leírtam! Nem csattan a kuplung csak menet közben!
Megnéztem! Álló-járó motornál nem csattan! Csak menet közben!
Köszönöm a hozzászólásokat.
údv srácok ez a motor volna elado
nekem a Repsollal kezdte csinálni a letapadást. Most Gulf van benne de nem lett jobb. Korrózióhoz szerintem levegő is kell.
Én is köszönöm az önindítós videót, hátha egyszer nekem is jól jön.

A kuplung tapadás simán lehet az olajtól is, én mikor megvettem a motort castrolt raktam bele, amivel sokszor leragadt a kuplung.
Lecseréltem repsolra és elmúlt a probléma.
Egyszer már cseréltem kuplungot, és azóta is jól működik, de ebben a hidegben már simán érezni, hogy nehezebben old induláskor.
Simán lehet a letapadás oka a kuplungkosárba belerágódott lamella szárak, vagy a gyenge rugó is.

Az okosok szerint lerakás előtt kell olajat cserélni, mert a régiben lévő szmötyi korrodálhat a több hónapos állás alatt.
Amúgy én is szezon kezdetén cserélem.
Nálam a tologatásra nem enged a kuplung csak úgy ahogy írtam. Az olaj meg levegőt kapva öregszik, akkor is ha áll. Tehát szerintem öreg olajjal teleljen!
Köszönöm reagálásodat? Kimegyek, beindítom, meghallgatom.