Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, úgy néz ki mint egy benzin csap, csak épp mivel az alsó ponton van elhelyezve, úgy mond sok értelme nincsen, hiszen nem ejtő tartályos az üzemanyag ellátás, hanem elektromos benzin szivattyú van. A szokványos rendszerekben a benzincsap célszerű hiszen megakadályozza, hogy ha rosszul zár a karburátor tűszelepe, akkor a benzin bele follyon a motorba. Igaz, ha a benzin át tud folyni a benzinszivattyún is, akkor itt is előfordulhat, hogy ha tele van a felső tank, akkor ez megtörténik. A 750 esnél azt hiszem az önindítónál pont azért van beépítve egy túl terhelés gátló elem, hogy az megtudjon csúszni önindítózásnál, ha véletlenül a hengerben benzin van, s az ugye összenyomhatatlan. tehát sérülne a motor.
Nagyon úgy néz ki, hogy ez egy nyit-zár csap! Talán látja valamelyik régi 535 tulaj és megmondja a tutit! Esetleg pont a karbik szárazra járatásához szükséges elzáró csap?
Itt egy fotó róla ..
Meglátjuk ha jó lesz az időjárás benne vagyok.
21-22 fok jövő hétvégére.
Igaz, hogy esőt is mond, de az még messze nem biztos.
Én azért még mennék.
Szerdán végeznek a melósok, utána már csak az idő legyen jó.
Talán jövő hétvégén.
Semmi gond lenyomtam egyedűl. Lehet idén az utolsó volt
Szia,

bocsi, de közben mégiscsak jöttek a melósok szigetelni a házat anyámnál, úgyhogy motorozás helyett hálóztam, meg gletteltem...
Muszáj őket felügyelni, ritka nagy kókler a két öreg, picit nem figyelek máris leegyszerűsítik a műveleteket, ha meg szólok meg vannak sértődve.
Szia tormy. Ma dél körűl megyek egy kisebb kört ha jó lesz az idő.
Persze, két tank van, és össze van kötve, s ülés alatti tartálynak az alján van egy benzin csap szerű szerkentyű, on -off felirattal. Csak akkor látni ha szinte lehasalsz, s alá nézel a motornak. Van egy ismerősöm akinek már évek óta van egy 535-öse, tőle kérdeztem, hogy mi az, és ő azt eddig nem is vette észre. A tartalék mennyiségre kapcsoláshoz van esetleg köze? De az egy elektromos kapcsolóval történik
Valamennyire ismerem az 535öst, de tartalék benzintankról nem tudok. Van 1 8,5 literes az ülés alatt (a régieknek csak ez van) ez a fő tároló. Ebből nyomja fel a tápszivattyú a benzint a karbikba. A felső 5 literes tartály csak egy tároló rekesz. Ezek tudatában pontosíthatod a kérdést!
Egy újabb kérdés, mint kezdő virago tulajdonostól. A motor tartalék benzintankjának alján van egy kis benzincsap szerű szelep, egész eldugva. Az mi célt szolgál?
Heni is és én is írtam választ a benzin ügyében.
Nem inkább, hanem csakis ásványi! Régi konstrukció a Virago.
Köszönöm a válaszokat!

Valószínűleg a 2-3 hetente beindítást fogom csinálni én is.
Olvastam, hogy van adalék, amit az üzemanyaghoz kell önteni és akkor nem fog bekocsonyásodni. Ezzel valami tapasztalat?
Ugyan egy ilyen beindítás alkalmával nem hiszem hogy túl sok benzin fogyna, de azért csökkeni fog néhány alkalom után. Ezt pótolni kell, hogy mindig tele legyen a tank?

(szerintem nincsen "zárt" állás a 250-es csapon, legalábbis a kézikönyv szerint nincs)
Köszi! Akkor ezekbe az "idősebb" gépekbe inkább az ásványi olaj jó? Télen alszik a garázsban, a paripa. :)
Találtam egy magyar nyelvű karbi beállítást.
https://docplayer.hu/15765698-...
Szevasz Toti78!
Ez nagyon komoly,köszi!!!
El is mentettem a linket.
Próbáltam a levegő és benzin keverék állító csavart tekerni,de valami erőskezű önjelölt szerelő koppra becsavarta és most meg sem mozdul.
Próbálom WD-40 el kínálgatni és enyhén kocogtatni a csavarhúzó végét,bízom benne elébb utóbb megmozdul.
Más, az első fék fog,ha a motort hátrafelé tolom,vajon mi az oka?
Szedtem szét már a csapot, mert megszívatott anno amikor vettem a motort! Ki volt esve a hosszú cső a csapból, és az "ON" állásban teljesen leürítette a tankot! Három oldaldöntéssel éppen elgurultam a kútig! Amíg nem csináltam meg, és azóta is, mindig van nálam egy fél literes flakon benzin!
Az angol tudással nem vitatkozok, mert ahhoz hülye vagyok! (sok máshoz is!) Azért írtam,hogy a 125 és a 250-nél! A benzin csövet is levettem a kép miatt!
Természetesen volna kedvem gurulni a 4 nap valamelyikén, de mindig ott az a rohadt de! A múlt hétvégén kicsit gurultunk a Brigivel, azóta remélem nem a motorozás miatt, de aranyeres kínlódás van. Azért írj ide ha akad valaki(valakik)!
Akkor a te gépednél átírták az angol nyelvet. A zárt állás OFF lenne, ha lenne. Mondjuk egyszerűen ki lehet próbálni. Járó motornál RES állás és várni a motor leállását. Esetleg elfogadjuk autentikus angoltanárnak a Józsit
A picsába! Azt hittem etanolmentes a prémiumbenzin! Az olajjal kapcsolatban arra gondoltam, hogy a zárt flakonban nem öregszik, ha meg be van töltve levegőt kap miközben a motor nincs használva. Tehát szezonkezdetkor már 3-4 hónapos az olaj. Persze lehet, hogy csak fingott fűrészelek, de én a régi olajjal telelek.
Én is le szoktam engedni a benzint az úszóházból télire, de motorozok is vele időnként (amikor már nem bírom behúzni a kuplungot, mert lefagyott a kezem akkor hazamegyek).
Prémium benzinnel egyértelműen jobban indul "tavasszal" bár sajnos ez sem etanol mentes (mindenbe muszáj belerakni, kb 5%-ot)

Tamás!
Az olajcsere időzítésre visszatérve: a korrózióhoz levegő is kell, ez igaz, de az olajdeklin kívül az összes olajjal kent alkatrész érintkezik levegővel és az olajban lévő vízzel...

A 4 napos hétvégén kinek lenne kedve egy közös guruláshoz?
Nem nem Heni, a RES reserve-t jelent azaz tartalek.