Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én úgy látom, hogy ez, ugyan az a motor csak más vázban.
De nem biztos, hogy jól látom.
Vélemény az, hogy dögös. Javaslatom, hogy olvasd el a Totalcaron a motoros népítélet 6 db. tulajdonosi véleményét a típusról!
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/bt_1100/yamaha_bt_1100-15561813

Mi a véleményetek erről a motorról?
Nu, végre meg jött a szűrő és a dekni tömítés is
Kezdhetem az olajcserét és az átvizsgálást!
Egyenlőre, nincs az a pénz, amiért a nagy faluba költöznék. 90-ben, ott maradhattam volna ha nagyon akartam volna.
Itt ebben a kis faluban is meg tudnám venni a szűrőt, több helyen is. Ha végeznék a napi munkámmal 15-óráig.
Én nálam már fejlődik ez a K-a másodikon dolog. Én már csak úgy emlegetem, hogy Kibaszatos Kurva, Kijárási, Korlátozás. Ha jól számolom, akkor ez már K- a negyedeken.
Remélem hamarosan lazítanak rajta. Mivel ha nem, akkor előbb utóbb, én is eljutok oda, hogy leteszem a lantot. A akkor viszont megnézhetik a nagyokosok, hogy milyen vírussal is kell megküzdeniük.

Az olajok, és a bovden, nálam is hamar megjött. Talán két nap alatt. Azóta is itt figyel a polcon. Már mint az olaj. A bovdent már kicseréltem. A másikat meg eltettem tartalékba. Hosszabb úton fokozni fogja a biztonságot.
Ezért jó a főfaluban vagy a környékén! Egy héten 2-3 alkalommal elmegyek a Nagykőrösi úti Motorrad előtt. 1200ft a HF 145. Veszek 4-et meg a Katanához is azt megvagyok néhány évig. A Gulfos megrendelés nálam egy nap és megjött.
Nem tudom. Az előző tulaj csináltatta. "50 ezernél Kuplungcsere" én így tudom. Ha őt átverte a szerelő és nem tudom mit csinált helyette, akkor ez a helyzet. Olyan gumikkal adta, hogy 6 év után kellett cserélnem. Olyan akksival adta, hogy 7 évet bírt ki.(2-3 hete cseréltem) Szóval nincs okom kételkedni. Írtam, hogy volt egy bukta és azóta van a helyzet. Addig kifogástalanul működött.
Aznap pont szabin voltam. Tehát csatlakozhattam volna hozzád. S ha kellő távolságot tartunk. Akkor még szabályosak is lehetünk.
Már nekem is nagyon kezd teleleni a hócipőm ezzel a K a 2.-onnal.
Mondjuk még a tavaszi olaj cserét sem végeztem el. Ugyan már mindent átnéztem, bezsíroztam, megolajoztam, kifényeztem, felpolíroztam, és vagy 15 ször áttörölgettem. S a kuplung bovdenemet is kicseréltem ekte gyárira. Sőt az olaj is megjött mér 2 hete. De az a nyamvat hilfo 145-ös olajszűrő, s dekni tömítés az istennek sem akar megérkezni.
Ez a fotó és a gyártás leállítása, akkor történt amikor a Yamaha képviselői döngették a gyár kapuját. Csak a vezetők zsebéhez, vagy az agyához nem jutottak el.
De lehet, hogy tévedek és nem közvetlenül a gyártás leállítása előtt szerettek volna kóperálni a Panoniával, hanem egy kicsivel előbb. Ugyan is a Yamaháéknak nagyon tetszett az a műszaki javítás, megoldás, amit a magyar mérnökök kitaláltak a Panónia váltójához.
Csak hát nálunk akkor sem az vezette a gyárakat aki tényleg érdekelve lett volna a jobbításban.
Nem vártam meg a hétvégét, így is sokan voltak az utakon.
Az év első nagyobb túrája.

https://www.rbiker.com/hu/view...
A femlamellak is cserelve lettek? Nem csak " betétes"?
5-6 ezez km lefutása után? Nem kételkedem abban amit írsz, de asszem inkább meglökdösöm indítás előtt. Persze ha nem emel ki rendesen, vagy csúszik az más. Akkor megy a szerelőhöz.
Jellemzöen ezt a jelenseget a feltukrosodott lamellak okozzak. Elvileg a fem lammellakon van a "dornizas" minta. Ebben be tud szorulni levego igy nem jon letre az a jelenseg mint mikor ket sikuveg koze folyadekot ontesz es osszenyomod...alig birod szetszedni...
Nem hiszem hogy tul sokat fog javitani mas vizkozitasu olaj. Jellemzöen a lamella sor csere segit.
Láttam már ezt a fotót egy régi autó-motor újságban.
P20 volt nekem is, egy kazettás magnóért kaptam cserébe. Sajnos pár nap után kiolvadt a gyujtótrafója, gőzöm sincs mi lett a motor sors a utána. 3 napos jogsival buktam egy nagyot p21-el, egy jobbos kanyarban beszitált a kormány, a bal oldali murvás padkán az oldalamon csúsztam 20 métert. A farmer leszakadt rólam, doki, tetanusz. Azon a héten kaptam volna egy p21-est, 6500 ft-ért, de a szülők " valamiért " meggondolták magukat.
Pár havernak voltak Pannóniái, a 20, 21-esekkel volták bajok, gyújtás leginkább.
Teljesen jól csinálod, mert én is így! De! A baleset előtt ilyen nem volt. Gyula 50 ezernél cserélte a kuplungot, kb. 57 nél volt a baleset és a kalmi által rendbe rakott motor elkezdte ezt a jelenséget. Nekem nem, hogy csattan, hanem le is áll a motor ha óvatlanul lerakom egyesbe. Ha úgy megtolom álló motorral mint te akkor, akkor hang nélkül kapcsol. Ezért vagyok kíváncsi mi lesz a helyzet a hígabb olajjal! Na, éppen hív az "intruderes haver" megyünk is!
A kuplungom nekem is össze tapad. És csattan egy nagyot az első sebességbe tételkor.
Én a következőt alkalmazom: Beindítás előtt beteszem egyesbe és behúzott kuplunggal addig lökdösöm, míg el nem kezd csúszni. S csak aztán indítom be. Majd amikor indulok, meglököm egy picit lábbal, hogy guruljon, s csak a mozgásban lévő gépet teszem be egyesbe. De még így is szokott egy kicsit csattanni.
Lehet, hogy túl finomkodok, de azt szeretném, hogy mindnél kevésbé kopjon ez a 26-éves vas.
A segédmotoros árakra én is így emlékszem. Csak a Simóért jósokat kellet pedálozni (protekciózni) Így a végére a duplájába is beleszaladhatott.
8 éves koromban egy leselejtezett 200 Ft-be kerülő Komár mopeddel tanultam motorozgatni, a közelünkbe lévő földúton, és sóderbányában.
De csak addig míg egyszer bele nem sült a kipufogó a lábamba. No az után hamar el is romlott, és eladásra került.
Majd 14-évesen hajtási engedély megszerzése után, a saját összegyűjtött zsebpénzemből lett egy Riga 22-es Skálából akciósan .
Ez a segédmotor csoda 2 hónapot bírta nálam. A kuplung kosár csatlakozását a főtengelyhez túl fejlesztették. S így nem bírta a terepes használatot.
Aztán 16-évesen, ahogy lehetett A-s jogsi szerzés.
S egyből vettem egy 6000 Ft-os 18 éves Trophi MZ 250/2-est. No ez ugyan öreg volt, és picit kifújt, a kipufogó könyéknél lévő hollander alatt. De legalább bírta a kiképzést. Sátorral, két személlyel körbe jártam vele a kis hazánkat. Olyan 20 ft körül mozgott egy lityi benzin.
Igaz az ösztöndíjam is csak pár száz Ft volt.
Én Verhivinán tanultam motorozni, az első motorom 14 évesen Riga volt. 4050 Ft. a helyi vas és edényboltban.
Fél évig futkostam vizsga nélkül, a szomszéd rendőr párszor elkapott, aztán adott egy kresz könyvet :-)
Úgy pontos, hogy a Gulf hagyta abba a 20W50-es gyártását. Gondolom a Repsol V Twín meg a Castrol ActEvo ugyanúgy megvan! A Robi útján vettem fel a kapcsolatot a Gulf olajat terítő sráccal és ő világosított fel. Szerintem sem lesz gond vele! Az utóbbi időben nekem mindig ragadt a kuplung a hidegindítás után. Holnap próbálom ki, hogy mi a helyzet egy heti állás után az új olajjal.
Voltunk mi is Jb. Szekció... ❗
A hétfői kört vissafelé....
Képet később
Csavargás nem volt fiúk ?
Nekem hiába mondták , hogy " Legjobb otthon ".
Bevállaltam egy laza 140 km-t, bár szinte sehol nem lehetett megàllni.
Esztergom, Visegrád , Szentendre, a Dunát csak messziről láttam, kaja KFC elviteles......
Én már tavaly is ezt, a 15-50-eset használtam. Semmi gond nem volt. Csak most néztem meg tüzetesebben is a flakont. S lepődtem meg, hogy ez bizony félszintetikus.
Jómagam nem is tudtam, hogy már nincs a 20-50-es olaj. A 15-50-est azért használom, mert időnként hűvösebb időben is előveszem a gépem.
Én is szembesültem, hogy a 20W50-es gyártását abbahagyták. Elég folyós a 15-ös, én is azt vettem, majd meglátjuk milyen lesz!