Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Péntek, szombat, ami jó lehet, vasárnap eső, kis lehülés...
Gyuszi, szedjél multivitamint, talán segít.
Benne vagyok, egyeztessünk napot, és persze jó lenne, ha páran még csatlakoznának.
Gyulus, mit szólnál a Mátrához ?
Most elvoltam a lányommal egy jó két órát motorozni elég is volt.
Hát a mátrai elmaradt projekt ?
Én benne vagyok bármibe bár állandóan fáradt vagyok mostanába.
Többieknek is ébresztő, passzívak vagytok mostanában fiúk
Na, akkor ötleteket, mikor és merre......
Bizony, lehetne ebben a négy napban egyet gurulni valamerre....
Fiúk, össze kellene kapni magunkat, mert lassan kifutunk a szezonból, anélkül, hogy mentünk volna egyet együtt.
Még egyszer köszönöm a segítségedet, tanácsaidat.
Ahogyan gondolod, de szerintem ez a kormányra szerelhető motorosoknak kitalált az egyszerűbb megoldás.
A kocsimban van szivargyújtó aljzatba dugható hasonló szerkezet. A motorra is szerelek majd aljzatot, és akkor ott is tudom használni.
Tegyél fel a kormányra egy feszültség mérőt, akkor folyamatosan figyelemmel kísérheted a töltés állapotát. Én egy ilyent tettem fel. 2db. USB töltő is van rajta. 3-4 ezer között volt az ára.
Annyi talán nincs, csak a kezemnek meleg, úgyhogy reméljük a legjobbakat. Üdv.
Sajnos konkrétan nem tudom, milyen típust sajtoltak bele a japánok. Gondolom, BT 152, vagy valami hasonlót. A BT 152-nek kb. 120C fok lehet a kritikus hőmérséklete.
Gyulus65
Bocs, még egy kérdésem lenne. Mi a normális hőmérséklete a szabályzónak? Most is mentem egy kört (15-20 km.) és a kezem nem nagyon állta a bordák érintését. Igaz hogy itt sokkal melegebb van mint tegnap volt. Kösz...
Nagyon szívesen, nincs mit!
Még esetleg annyit: nálam a hűtőborda, és a szabályozó fém háza között egy rozsdás trutyi volt, a tiszta szilikon zsír helyett. (sana így vettem)
Tehát hűtőborda - fesz.szab. fémtisztára csiszolás, vékony szilikon zsír, összerak.
Szinte egészen biztos, hogy az előző gazdija ezen okból égette el a generátor takecseket. :(
Üdv.
A generátort kimértem a leírtak szerint, azzal nincs baj. Azután az összes csatlakozót kontaktsprével befújtam, összeraktam, és a töltés már jobb volt, csak a fesz. szabályzó nagyon forró volt Leszedtem a fesz. szabályzót, és a test csatlakozást is megpucoltam. Most már a töltés tökéletes, és a szabályzó sem annyira meleg. Remélem csak ennyi volt a baja, köszönöm a segítő válaszodat.
Szia.
Mindkettő lehet. Az a kérdés, mennyire vagy jártas elektromos dolgokban. Pl. feszültség, és ellenállás mérés.
Lekötöd a generátor három vezetékét a fesz. szabályozóról.
A generátor három vezetéke között egymáshoz képest minimális ellenállást kell mérned, a három vezeték, és a test között SEMMIT!
Alapjáraton a három vezetéken egymáshoz képest cirka 40V körüli VÁLTÓ feszültséget kell mérned.
Ha eddig rendben van, következik a fesz. szabályozó. Ha bármi itt nem stimmel, jöhet a dekli leszerelés...... generátor csere, vagy tekercselés. (én az utóbbit választottam)
A fesz. szabályozó három vezetékén a diódák nyitó irányában (az akku pozitív sarka felé) X Kohm ellenállást kell mérned, a test felé semmit. Természetesen az ellenállás mérő műszer pozitív kivezetését használva. Amennyiben a test felé is mérsz vezetést (ellenállást) valamelyik tirisztor zárlatba ment.
Itt megjegyezném, hogy nem mindegy, hogy forró fesz. szabályozón mérsz, vagy hidegen. Ez vonatkozik a töltő feszültség mérésére is.
Előfordulhat, hogy a fesz. szabályozó túlmelegszik, a tirisztorok elérik a kritikus vészhőmérsékletet, és nyitnak. Így a gerjesztő tekercsek állandó zárlatban vannak. > leégnek. :(
A visszahűlés után, ismét jó értékeket mérsz, de addigra már leégetted a tekercseket. :(
Segítséget szeretnék kérni! A töltésem 12.2-12.4 volt. Mi lehet a probléma, fesz. szabályzó vagy generátor? Köszönöm a válaszokat.
Bepótoljuk hamarosan. Igen ez a hétvége nem a motorozásnak kedvezett.
Jobb, hogy elnapoltuk.
Kocsival voltam Eger-lillafüred közt, esett végig, de az út egyébként klassz, kanyarog vagy 40km-en, nagyrészt jó minőségű aszfalt, itt-ott vacakabb, újabb részeken a padkáról sok murva felhordva. De megérné egy napot rászánni.
Valószínűleg a szombat reggeli időjárástól függ minden. Tény, hogy Bp--től még kb 80km a helyszin és onnan még haza is kell jönni, bármilyen lesz az idő.
Persze jobb lett volna, ha összejövünk legalább öten-hatan, de még tart a szezon, később is lehet rá esély.
Sziasztok ❗
Szerintem ezt én kihagynám....., az idő járás sem tünik egyenlőre jónak.
Meg hát a hétvégi "verseny pályán" sincs igazán kedvem menni.
Esetleg ha más időpontban jobb idő estén valamerre mentek csatlakozunk.
Üdv Tamás!
Na ja.....változott a prognózis....