{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5700260] 2021. 05. 17. 21:34
Swidi
T Fórumozók!
Tudnátok tippet adni az ügyben, hogy milyen új trafókkal lehetne helyettesíteni az öreg trafókat egy (1982-es) XV 750 SE Virago-n?
A segítséget köszönöm, Üdv mindenkinek!
[#5700098] 2021. 05. 16. 21:12
Vrod
OK, de figyelj arra is, hogy már vámot+Áfát is kell perkálni!
[#5700070] 2021. 05. 16. 14:23
szaddi
Köszönöm,de lehet,h veszek ilyen karbi felújìtò csomagokat...ha valahol találok,jò áron,jòfèlèt.ja meg olyant amire nem kell 1 hònapot várni.
[#5699927] 2021. 05. 15. 19:40
Vrod
Phu ez nem kis gond. Tudok valakit akinél vehető elfogadható áron (ha van ilyen típus nála), de csak diafragma (membrán) nem komplett a suber, ja és Nem Gyári!!
[#5699922] 2021. 05. 15. 18:27
motoni
TT és TL jelölés van.
Gondolom TubeTyp és TubeLess.......
.....hogy a kialakításban különböznek-e, nem tudom. Sajnos a jövő héten annyi dolgom van a munkahelyemen, hogy nem tudom felrakatni, pedig a hét végére jó lett volna.
[#5699914] 2021. 05. 15. 15:47
szaddi
Hm...nekem úgy rèmlik, h ez a Dunlop K425 jò tömlős ès tömlő nèlküli felnikhez is. Mintha valahol azt olvastam volna,de most nem találok ilyen infòt.. Remèlem nem mondok(ìrok) hülyesèget! :)
[#5699909] 2021. 05. 15. 15:30
motoni
Szia, Szaddi!
Én is ott rendeltem, bár volt egy kis malőr, tömlőset kértem, utólag telon kellett módosítanom, de elvileg jövő héten meglesz.
[#5699907] 2021. 05. 15. 15:25
szaddi
Újabb szerelős percek,újabb hibát találtam
[#5699906] 2021. 05. 15. 15:14
szaddi
R17 nél postával együtt vettem ennyiért Dunlop gumit! (és meglepődtem amikor megjött: Made in Japan)
[#5699883] 2021. 05. 15. 10:03
Vrod
OK! (igen, ezeket a járatokat füst befújásával szoktam ellenőrizni, most ez elmaradt, mert szenvedtem a gumicsatlakozó le/visszarakásával, és elfelejtődött) Nos, akkor újra szétszedés :( István, Segített ez a pár mondatod, összeszedem magam! Köszönöm
[#5699682] 2021. 05. 14. 12:19
K.István.
Szép! :) Az indexek talán amik nem rávalók-kicsit olyan jawa-s.

Beteszem ide ezt a képet, meg mellékelek hozzá egy pár modatot, hátha tudok újat mondani, és segít a probléma feltárásaban.

Ugyan nem a te motorod porlasztója van fentm de illusztrálni jól. Ez épen az alapjáratai és részterheléshez tartozó rész aktivitását mutatja. A légtorok fúvókáján bejutó levegö ragadja magával az alapjárati fúvókán keresztül a benzint és keveredve azzal az "5" -ös PILOT csavar kúpjánál fog a szívócsatornába jutni. Sokan ezt "levegö" csavarnak titulálják, pedig a keverék áramlik itt be. Ennek csavarnak a zárhoz képesti helyzetét szokták megadni, pl 1 3/4 fordulat. Az itt beáramló üzemanyag mennyisége határozza meg vagy befolyásolja, hogy a pillangó szelep alapjáraton mennyire lesz majd nyitva. Aztán itt jön még az érdekesség, hogy a pillangó éle alatt a "6"-osnál láthatók még apró furatok. Ez szintén ehhez a rendszerhez tartozik. Ezeket a furatokat a pillangó éle zárja vagy nyitja. A szinkronizálásnál igazából ezért kell összehangolni a pillangókat a többi porlasztóval, hogy ezeket egyformán nyissa-zárja. Azért alapjárat és picivel felette csináljuk a szinkronozálást. Mikor már megindul a föcsatornában az áramlás-keverékképzés már tök mindegy az a minimális szögeltérés a pillangóknál, de itt alsó fordulatszám harmadban nagyon is fontos. ìgy eltakaritásnál ezekre a pici furatokra kell igazán figyelni, hogy jól átjárhatók legyenek. Beszereléskor a kiindulási pont is az, hogy minegyik pillangó az elsö furat kb felét takarja ki és a pilot csavar gyári értékre van kitekerve. Aztán meleg motornál ezen korigálunk majd egy picit. A másik lényeges dolog, hogy a pillangó nyitottsága-zártsága, és a pilot csavar kupjának átengedö képessége határozza meg az eröforrás temperamentumát.
-Tulságosan zárt pillangó - túlságosan nyitott pilot csavar nehezen felpörgö -lusta motort okoz
-Túlságosan nyitott pillangó - túlságosan zárt pilot nehezen visszaesö fordulatot okoz. Hiszen hiányba csukjuk el a gázt, a pillangó éle allat még vígan jön az üzemanyag.
Ezért kell finom hangolással megtalálni a megfelelö arányt a pillangó nyitottság, és a pilot csavara helyzete között.

Szóval én ezt a részét, ezeket a járatokat nézném meg a porlaszton alaposan mégegyszer.

Üdv
István
[#5699623] 2021. 05. 14. 5:36
motoni
Nem " küldök " ..........küllők.......
A teló mindent átír :-)
[#5699622] 2021. 05. 14. 5:35
motoni
Szia, Tormy !
A régi kommentekből indultam ki, meg sem néztem este, hogy hova vannak a küldök beakasztva.
Írtam most egy mailt a webáruházak, hogy módosítsák a rendelést.
Köszi
[#5699619] 2021. 05. 13. 23:01
tormy
Nehogy tömlőset rendelj!!!
Az XV 1100-nál a peremben vannak a küllők.
tubelesssssssssssssssssss
Bridgestone EMax 100/90-19 57H TL
Bridgestone EMAx 140/90-15 70H TL
[#5699609] 2021. 05. 13. 22:04
motoni
Közben egy régi kommentben megvan a válasz:
Küllős kerékre tömlős kell .
Logikus :-)
[#5699607] 2021. 05. 13. 21:55
motoni
Sziasztok !
1100-as Viragohoz tömlős, vagy tömlő nélküli gumi kell ?
Most rendelnék éppen.
[#5699606] 2021. 05. 13. 21:53
Vrod
Ilyen volt, igen.
[#5699586] 2021. 05. 13. 20:45
K.István.
Ilyen xs-ed van, vagy meg OHC?
[#5699585] 2021. 05. 13. 20:43
K.István.
A porlaszto belepö oldalan a fuvokak es a levegö jaratok is biztos hogy tisztàk? Ha itt nem tud bejutni a levegö, akkor az alapjarati es atmeneti rendszere nem müködik porlasztonak. Es csak akkor akkor fog üzemanyagot porlasztani, mikor a föcsatornaban a nyomaskülönbseg megemeli a tolattyut es vegre a föfüvokan keresztül megindul benzin es letrejön a keverek.
Persze mindez csak akkor igaz, ha a szelepek rendesen zarnak, es van rendes kompresszio a hengerben.
[#5699577] 2021. 05. 13. 19:43
Vrod
Hát ha dörzsárakat nem is használok, de jómagam is igyekszem a karbit gondosan tisztítani, "ultrahangos" tisztítót is összehoztam-rezgő- kép egy XS példa:
[#5699576] 2021. 05. 13. 19:33
Vrod
Ezt gondoltam én is "sokat kap" de akkor benzin bespriccelésre - amit fecskendővel benyomok a gyertyalyukba, utána vissza a gyertya, indítózás és a hátsó hengerről le a pipa, és jól pörög az 1henger, míg tart a benzinspricc, aztán leáll. Virago 400 1990. A tűszelep zár, fújással ellenőrizve, az úszó a köralakú jelhez tökéletesen passzolva zár! A fúvókákon nem látszik gyilkolás. A CDI tranyó, az az tranzisztora az amire utaltam, ha zárlatos/hibás a trafó- itt a forumban olvastam - agyonvágta a tranzisztort a CDI-ben, és ő megcserélte így a másikat is agyonvágta a cserével,, vehetett új elektronikát. Nálam A magasabb fordulatra úgy megindul (amikor belép az 1 henger), hogy leránt szinte a motorról! Ezért arra gondoltam, hogy a karbi alap és közép fordulati fúvókák, csatornák vannak eldugulva, de a tisztítás után csak kicsit javult, de alapon nem jár az 1 henger, és erőtlenül indul, csak a kuplungcsúsztatással megemelt fordulatra jön az erő, és akkor rendesen elindul. A test kontaktot még ellenőrzöm, szelep a hétvégén - Köszönet az eddigieket :)
[#5699540] 2021. 05. 13. 16:47
K.István.
A gyertyakep szerint sokat kap-> rossz benzinszint, nem zar a tüszelep, vagy fel van barmolva a alapjarati fuvoka, vagy mindegyik.
Hogy tudsz befecskendezni a gyertyanyilason, hogy legyen kompresszio-szikra, es dolgozzon rendesen?
[#5699538] 2021. 05. 13. 16:41
K.István.
https://www.sportmotor.hu/albu...
Ez a peldam porlaszto takaritasra...