Nagyon szépen köszönöm, lehet nem fogalmaztam egyértelműen... Szóval neki futok még1x ... Valaki használ nagy XV- ben Banner Y50- N18 L típusú akkumulátort ??? Köszönöm, a neten magam is megtaláltam a leírásat , ennél fogva tudom a méreteit is . Magyarázat : Most sajnálatos módon nincs velem a motor, innen 200 kilóméterre áll a garázsban ... Viszont lehetőségem lenne Banner aksit vásárolni, ami nekem sohasem volt, így nem tudom, belemegy- e az akkutartóba... Probléma : Ami eddig volt akkumulátorom ( Yuasa, Varta, Motobatt ) ebben a kategóriában, egyik méretével sem azonos a Banner ... Pár miliméter, de a Vartát is művészet volt betennem, passzentos volt nagyon . Szóval ezért bátorkodtam megkérdezni, befér a Banner , vagy nem ??? Köszönöm a hozzászólásokat !
Gyulanal cseppet rovidebben: a kodja es a leirasa alapjan igen. Sot, a 750-esbe is befer, ha kiveszi az ember az akkutartobol a szivacs hezagolot.
Ugyanakkor csak felvetes szinten: ez egy regi tipusu, sima savas olomakku. Ebben evente 2-3-4 alkalommal ellenorizni kell az elektrolit szintjet, desztillalt vizzel potolni, stb. tehat nem az a gondozasmentes fajta.
Ebben a meretben az YTX24HL-BS lehet gondozasmentes alternativa.
Feszültség / kapacitás: 12V / 20Ah
Méretek (kivezetésekkel és talpakkal együtt): 205*90*160mm (Ho*Szé*Ma)
Pólus elrendezése(az akkumulátort szemből nézve): jobb+
Indítóáram: 220A
Karbantartás: Karbantartást igényel nyitható
Pozitív saru átmérője (normál: 19,5mm vékony: 12,7mm): Kocka
Háztípus (Európai szabvány, vagy Japán ASIA szabvány): Típusszámnak megfelelő szabvány méret
Rögzítés (talplefogatás esetében tetőleszorítás is lehetséges): Gyári előírás szerint
Profil (az akkumulátor magassága): 160 mm
Varázsszem: Nincs
Kondíció: Savas
Súly: 9kg
Rövid cikkszám: Nincs
Cikkszám: K-Y50-N18L-A
Stimm, a 750SE, a 920, a 86 előtti 700-as mind önindító bajra hajlamos. Aminek a blokk elején a váltókar oldalán nincs egy plusz bütyök, azt kerülni kell.
Ezeknek az önindítója teljesen mechanikus. Az önindító és a lendkerék közötti fogaskerekek kapcsolatát az hozza létre, ha az indítómotor gyorsabban forog, mint a lendkerék. Gyakorlatilag egy berúgó mechanika. Elmúltak 40 évesek, mind kopott, recseg, ropog, hol kidobálja, hol nem. Alkatrész nincs, a két fogaskerékből csak a kisebbik kapható 130 euróért, a másik (a lendkerék hátán levő) nincs, de ha lenne se venné meg senki (~€1000) csak azért, hogy pár év alatt megint elkopjon a fenébe. A bontottak is kopottak. Felejtős.
A 86 utániak, amiken VAN "bütyök" a blokk elején, azok eletkromechanikusak. Pont úgy működik, mint az autókon. Egy elektromágnes behúzza az indító fogaskereket a lendkerék fogai közé. Emiatt sokkal kevésbé eszik egymást a fogaskerekek.
A hirdetéseknél mindig a blokk képét kell alapul venni, sok öreg XV-t láttam későbbi évjárattal hirdetve, nem mérvadó, amit az eladó vagy a forgalmi állít.
Az 1100 es a 750 kozt nincs egetrengeto kulonbseg am. A 750 kb. 50 lo es 60Nm, az 1100 60 lo es 80Nm. Fogyasztasban sem dramai az elteres, sulyban meg plane jelentektelen.
Igaz, hogy a 750 egyszerubb szerkezet, benzincsap, ejtotartaly, nincs pumpa, nincs MAP szenzor. Nyilvan nem akarlak lebeszelni a 750-esrol, csak gondoltam megemlitem.
Sőt, ezeregyesek akár jobb árban is vannak, vagy nagyobb a választék, de feleslegesen soknak érzem.
Köszönöm az utánjárást.
Egyébként elsősorban Iglai motorját nézem (csak az még honosítás alatt van), mert megbízhatónak jellemeztétek, nem kezdő szinten hozza a motorokat, csak nem az a szín 😅, öregebb is vagy 4 évvel, viszont hihetelen 9500km egy 34 éves motorban.
Ja, ez már egy hangos kipufogó, szemre egy Highway Hawk-féle Jardine másolat.
Nézd csak, ez egy osztrák, 31kW-snak hirdetett motor, az extra fojtott csővel. Itt van a kutya elásva szerintem. Csak az 535-nél volt olyan, hogy vezérműtengellyel fojtottak, a 750-hez az utólagos fojtások is a szívócsonkot szűkítették a karbi előtt és 25kW-ra voltak kitalálva.
Ha a kiszemelt motoron már nem gyári a dob (nem "köpőcsöves"), akkor nem aggódnék, valaki már megoldotta előtted az elmúlt ~30 év során.
Az elozo passzushoz: azt tudom meg elkepzelni, hogy osztrak piacosnal lehetett ilyen, mintha anno lattam volna ausztriai motorhirdetest furcsa kW szammal. Az osztrak kipufogo (a svejcihez hasonlo, ket kis kopocso all ki a hatuljabol) extra csendes, lehet, hogy azok kicsit lebutulnak teljesitmenyileg.
Semennyire, nem merik a teljesitmenyt.
A 31kW siman lehet adminisztracios hiba is. Az XV750 hivatalosan 42 kW-os, de ha a nyelvtudassal fel nem vertezett hivatali dolgozo 42-rol azt hiszi, hogy loero, akkor az visszaszamolva 31kW-ot fog adni. Tokre nem lepne meg, a hazai burokraciaban igen szep szammal dolgoznak a feladatukra joforman alkalmatlan elemek.
(Tobbszor emlitettem, hogy volt mar Honda VT500C Shadow-m, aminek a forgalmijaban VF500F II volt a tipusmegjeloles, biztos azt latta meg eloszor a dolgozo)
A 31 kW mar csak azert is furcsa, mert vagy 25 vagy 35 kW-ra fojtanak, ha fojtanak.
Remélhetőleg jövőbeli XV750 gazdaként átolvastam az utolső 200 oldal, rengeteg hasznos tudást lehetett felszívni belőle.
Sajnos most nem túl nagy a kínálat, viszont ami szimpatikusnak tűnt, azok között kettőt is láttam 31kW példányt. Erről szeretném kérdezni, hogy ezeken miként törént a fojtás, valamint ha nem nagy vesződés a visszaalakítás, akkor az mennyire bukik ki vizsgáztatáskor?
Ugyanakkor csak felvetes szinten: ez egy regi tipusu, sima savas olomakku. Ebben evente 2-3-4 alkalommal ellenorizni kell az elektrolit szintjet, desztillalt vizzel potolni, stb. tehat nem az a gondozasmentes fajta.
Ebben a meretben az YTX24HL-BS lehet gondozasmentes alternativa.
Méretek (kivezetésekkel és talpakkal együtt): 205*90*160mm (Ho*Szé*Ma)
Pólus elrendezése(az akkumulátort szemből nézve): jobb+
Indítóáram: 220A
Karbantartás: Karbantartást igényel nyitható
Pozitív saru átmérője (normál: 19,5mm vékony: 12,7mm): Kocka
Háztípus (Európai szabvány, vagy Japán ASIA szabvány): Típusszámnak megfelelő szabvány méret
Rögzítés (talplefogatás esetében tetőleszorítás is lehetséges): Gyári előírás szerint
Profil (az akkumulátor magassága): 160 mm
Varázsszem: Nincs
Kondíció: Savas
Súly: 9kg
Rövid cikkszám: Nincs
Cikkszám: K-Y50-N18L-A
Stimm, a 750SE, a 920, a 86 előtti 700-as mind önindító bajra hajlamos. Aminek a blokk elején a váltókar oldalán nincs egy plusz bütyök, azt kerülni kell.
Ezeknek az önindítója teljesen mechanikus. Az önindító és a lendkerék közötti fogaskerekek kapcsolatát az hozza létre, ha az indítómotor gyorsabban forog, mint a lendkerék. Gyakorlatilag egy berúgó mechanika. Elmúltak 40 évesek, mind kopott, recseg, ropog, hol kidobálja, hol nem. Alkatrész nincs, a két fogaskerékből csak a kisebbik kapható 130 euróért, a másik (a lendkerék hátán levő) nincs, de ha lenne se venné meg senki (~€1000) csak azért, hogy pár év alatt megint elkopjon a fenébe. A bontottak is kopottak. Felejtős.
A 86 utániak, amiken VAN "bütyök" a blokk elején, azok eletkromechanikusak. Pont úgy működik, mint az autókon. Egy elektromágnes behúzza az indító fogaskereket a lendkerék fogai közé. Emiatt sokkal kevésbé eszik egymást a fogaskerekek.
A hirdetéseknél mindig a blokk képét kell alapul venni, sok öreg XV-t láttam későbbi évjárattal hirdetve, nem mérvadó, amit az eladó vagy a forgalmi állít.
Igaz, hogy a 750 egyszerubb szerkezet, benzincsap, ejtotartaly, nincs pumpa, nincs MAP szenzor. Nyilvan nem akarlak lebeszelni a 750-esrol, csak gondoltam megemlitem.
Köszönöm az utánjárást.
Egyébként elsősorban Iglai motorját nézem (csak az még honosítás alatt van), mert megbízhatónak jellemeztétek, nem kezdő szinten hozza a motorokat, csak nem az a szín 😅, öregebb is vagy 4 évvel, viszont hihetelen 9500km egy 34 éves motorban.
Nézd csak, ez egy osztrák, 31kW-snak hirdetett motor, az extra fojtott csővel. Itt van a kutya elásva szerintem. Csak az 535-nél volt olyan, hogy vezérműtengellyel fojtottak, a 750-hez az utólagos fojtások is a szívócsonkot szűkítették a karbi előtt és 25kW-ra voltak kitalálva.
Ha a kiszemelt motoron már nem gyári a dob (nem "köpőcsöves"), akkor nem aggódnék, valaki már megoldotta előtted az elmúlt ~30 év során.
A 31kW siman lehet adminisztracios hiba is. Az XV750 hivatalosan 42 kW-os, de ha a nyelvtudassal fel nem vertezett hivatali dolgozo 42-rol azt hiszi, hogy loero, akkor az visszaszamolva 31kW-ot fog adni. Tokre nem lepne meg, a hazai burokraciaban igen szep szammal dolgoznak a feladatukra joforman alkalmatlan elemek.
(Tobbszor emlitettem, hogy volt mar Honda VT500C Shadow-m, aminek a forgalmijaban VF500F II volt a tipusmegjeloles, biztos azt latta meg eloszor a dolgozo)
A 31 kW mar csak azert is furcsa, mert vagy 25 vagy 35 kW-ra fojtanak, ha fojtanak.
Remélhetőleg jövőbeli XV750 gazdaként átolvastam az utolső 200 oldal, rengeteg hasznos tudást lehetett felszívni belőle.
Sajnos most nem túl nagy a kínálat, viszont ami szimpatikusnak tűnt, azok között kettőt is láttam 31kW példányt. Erről szeretném kérdezni, hogy ezeken miként törént a fojtás, valamint ha nem nagy vesződés a visszaalakítás, akkor az mennyire bukik ki vizsgáztatáskor?
Telefon: +36 negyvenhét 380 760, +36 húsz 411 1280
Van még a Szatmári Zsolt
https://auto.jofogas.hu/komarom_esztergom/Yamaha_XV_750__1100_Virago_alkatresz_152087989.htm
Ha nincs helyben, holland bontókban szokott lenni.