Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

http://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/1997

Ezen az oldalon rá tudsz keresni az idomra, ha az alkatrészszám stimmel akkor egyformák.
Egy kis segítségre lenne szükségem a 600-as Divivel kapcsolatban. Az otthoni gépem fejidoma sérült, dőltek vele, horzsolásnyom, plusz egy repedés van rajta. Eddig műanyag hegesztéses javításban gondolkoztam, de mivel itt hozzájutok egészséges, bontott fejidomhoz, 50 euróért, inkább ezt választanám. A gondom az, hogy nem tudom melyiket vegyem. Az enyém 97-es évjáratú. De amit kapni lehet, az 1991-996 közti, a másik meg 1998-2002 közti. Nem hiszem, hogy a 97-es évjárat teljesen önálló lenne. De melyikbe eshet? Nem hinném, hogy mindegy lenne, máshol lehetnek a felfogató csavarhelyek.
Szia. Nagyon is érdekel a próbakör, sőt x szerintem csinálhatjuk úgy is, hogy együtt megyünk, te az enyémen, én a tiéden, legalább te is megtudod, milyen érzés Pánnal menni. Így még rendőrökkel sem lehet baj, hogy a forgalmi más névre szól, és te miért vezetsz holland rendszámú járgányt. Három hete van meg nagyjából a paci, és már háromezret beleraktam. Most szombaton kerek 600 kilométerem volt, úgy, hogy reggel nyolckor indultam, elmentem Bruges-ig, ott városnézés, ebéd, sör ( meg van engedve egy kevés, de a megengedett mennyiség is kiment belőlem, mire újra nyeregbe szálltam), múzeumlátogatás, délután 6 kor indultunk a reptérre, utas lerak, aztán haza, mert 100 eurót nem voltam hajlandó fizetni egy szállásért, az olcsóbbakban már megm volt hely. Szóval még kétszáz km hazáig, öszszesen 600 egy napra, és nem voltam fáradt, simán tudtam volna még kétszázat vezetni. Eddig aggódtam, hogy hazáig kell majd egy éjszakára megállnom valahol, de szerintem félórás pihenőkkel, kora reggeli indulással, esti, éjszakai érkezéssel le bírom nyomni az utat. 1200 km Pestig innen.
Hm. Rendesen kezdem szokni a nagy gépet, alapból nincs vele gondom, ha meg kell tartani. Különösen, ha számítok valami meglepire. Ilyen eddig kétszer volt, ugyanazzal a teljesen érzéketlen, rutintalan utassal. Lámpánál, álló helyzetben közel volt a dőlés. Minden erőmre szükségem volt, hogy megtartsam. Bukásvédő ezen is van de nem akartam addig leengedni, városi forgalomban, lámpánál.
Meglátom, milyen a 900-as. Mármint vezetni és a súlya. Meg a kényelme. Aztán eldöntöm, mivel vágjak neki a nagy útnak. Lánc ide, kardán oda, lehet, hogy okosabb a 600-as. Rendesen felkészítve, scottoiler, hogy ne kelljen folyamatosan fújkálni. A kényelem fontos, de végül is v kibírom valahogy, ha zsibbad a derék és a hátsó. Amúgy sem tervezek többet, mint 4-500 kilométert egy napra.
Ha itthon leszel és eljutsz Esztergomba, szívesen odaadom Dévet egy Dobogókő körre.
De 270 kilója nem sokkal kevesebb mint a Pan-é, nem véletlen, hogy ilyen úttalan utakra inkább a könnyebb és magasabb endúrókat szokták szeretni. Tavaly álló helyzetben eldőltünk, mert sikerült olyan zúzottkövön megállnunk, hogy simán megindult a bakancsom és ugye a gravitáció már Newtont sem kímélte. De volt, hogy egyedül sikerült felállítanon, szintén egy vacak úton történő megálláskor, amikor hátrafelé rolizva ráhúztam a féket. De mivel jóféle bukókeret van rajta, így egyik esetben sem aggódtam vagy pánikoltam, csak simán leeresztettem félárbócra, aztán leszálltam és visszaállítottam. De azért nem ezzel szeretnék bicepszezni.
A lámpája nem tudom, hogy mennyire erős, mert sötét este még nem mentem vele. Sötétedésben már értem haza, de az nem nagyon volt mérvadó, hogy lássam, hogy milyen fények jönnek ki belőle, viszont két embernél pont jó felé világít. De nem nagy ügy beállítani, mert van a lámpa alatt egy állító csavar, csak azt kell megtekerni és máris lejjebb vagy feljebb világít, nyilván nem mindegy, hogy hány ember és csomag ül rajta. A necces utakra egyébként nem jó lámpát, hanem kiegészítő lámpát szoktak feltenni. Vagy nappali menetfényt, mert az sem hülyeség, csak még szabálytalan a nagymocikra. Éljenek az átgondolt és előrelátó magyar jogalkotók!
Szóval, ha majd még érdekel a próbakör pár hét múlva, akkor csörögj és megbeszéljük.
Köszi a választ. Én sem vagyok túl magas. 175. A két lábam egyszerre telitalppal nem ér le. Lábujjhegyen mindkettő leér, de biztonságos telitalp csak egyoldalas. Ezt én úgy oldom meg, hogy lámpánál, vagy ahol éppen meg kell állni, picit megbillentem a motort abba az irányba, , amelyik lábamat le akarom tenni. Vagyis a jobb oldalra, a balra szükségem van a váltáshoz. Teljesen jól, biztonságosan működik a dolog. Kivéve abban az esetben, ha olyan utasod van, mint nekem tegnap. Annyi érzéke van a vezetéshez, motorozáshoz, mint a trójai falónak. Nulla. Erős oldalszél volt, erre azt mondja, mehetnénk gyorsabban is, ő nem fél. Észre sem vette, hogy 100 felett táncoltatott a szél. Azonkívül, elaludt mögöttem. Jó messze elhúzódott tőlem, hátra. Nem alkottunk egy testtömeget. Mert csak a buzik simulnak össze. A lehető legváratlanabb helyzetekben kezd el fészkelődni. Lámpánál meg le akarja tenni a lábát ő is csak ő magasabban ül, mint én, alacsonyabb pár centivel, és természetesen ellenkező irányba szeretné tenni. Emiatt kétszer majdnem dőltünk tegnap, álló helyzetben. Minden erőmre szükségem volt, hogy ez ne történjen meg. Antitalentum.
Úgy tudom, hogy meg lehet oldani a Pan-nál, hogy ilyen olyan trükkökkel 5 centivel lejjebb kerüljön az ülés magasság. Ülés csere, kevesebb szivaccsal, kicsit keskenyítve, de ha jól olvastam Wilbers, és más rugóstag gyártok alapból 5 centit tudnak emelni, süllyeszteni.
Az útra nagyon komolyan készülök. Mindent elolvastam, amit találtam, magyarul, angolul. Végig lesz országút, nem terepre készülök. Biztos, hogy lesz borzalmas minőségű, itt-ott hiányzó burkolat, vízátfolyás. De nem vágok át hegyeken, völgyeken szűz területeken, mocsarakon. Hoszabb-rövidebb távot meg rossz útviszonyok között is ki kell bírjak. Ősszel, a keleti Kárpátokban elkapott egy hatalmas vihar. A földön fekvő fenyőket, villanyoszlopokat kerülgettem. Falvakban tető omlott az útra, cserepek repkedtek, nem álltam meg. Lassan, de haladtam. Akkor álltam meg, amikor, kiégett a tompított. Addig sem láttam fényesen, de onnantól kezdve olyan volt, mint amikor a vak ember kódorog az éjszakai ködben, fehér bot nélkül. Csak refivel menni meg nem mertem, megöltek volna, volt szembe forgalom, ha gyér is.
Szia! Ott kezdeném, hogy a kis divivel én is szívtam sötétben, de úgy gondolom, hogy az elsősorban nem az ő hibálya lehetett. A lényeg, hogy felfelé hordott a fényszorója ezért reflektoron a fák tetején kívül szinte alig láttam valamit. A tompítottnál meg inkább az volt a zavaró, hogy a szemből jövők nagy része villogott, az utolért és előttem haladók meg menekültek előlem. Ha tehettem akkor éjjel rátapadtam egy kamionra és szorgalmasan követtem. Mint utólag már kiderült, hogy ez részben az én tudatlanságomnak volt tudható be. Hiszen a kisdivi foncsorát is lehet állítani, de mivel én igen ritkán közlekedtem vele sötétben, így a beállítása rendszerint elmaradt. Mivel decemberben a számos közül az első érdeklődő megvette, ezért már nincs lehetőségem arra, hogy egy esetleges beállítást követően mondjak róla véleményt. Eleinte a 900-as divi foncsora is kissé magasra hordott de immáron orvosoltam a hibát, a megkapott tanácsokat megfogadva állítottam be. Továbbá 90%-al növelt teljesítményü osram izzóval láttam el. Ezuttal biztosan állíthatom, hogy éjszakai körülmények között is jól lehet vele látni. Több esetben is próbáltam.
A PAN fogyasztásáról már hallottam, egy ismerősömnek az 1300-asa állítása szerint 4.5 és 5.5 liter között mozog. Na! ezt a 900-as divi nem tudja. (csak a 600-as) Én szinte minden tankoláskor számolok. Minden esetben totál tele töltöm, úgy, hogy még egy csepp sem fér már bele és így számolva legkevesebb 5.5 liter de mértem már 6.2 litert is. Igaz!, hogy azt még a nagy szervizelés előtt. De azóta is átlag 5.5 liter és 6 liter között fogyaszt. Hozzáteszem sok esetben két személlyel és feldobozolva. Egyébkén a 900-as divinek ez is van megadva a gyári adatai között.
Írtad, hogy nagy terved augusztusban Vlagyivosztokot megjárni. Hát mit ne mndjak ha azt mondod hogy a Pan az adottságai miatt azokra az utakra nem való, akkor úgy gondolom, hogy a nagy Divi sem lenne jó választás, hiszen ő is 277 kg és nem tologatásra illetve terepre gyártották. Ő is abba a kategoriába tartozik, hogy meg kell tervezni, hogy hol és milyen körülmények között állok le, hiszen meglehetősen nehézkes a rossz terepen való mozgatása illetve alacsony sebességgel a kis ívben történő fordulás is hozhat némi kellemetlen pillanatot. ( pláne nekem, mivel csupán lábújheggyel érintkezem a talajjal. Az ismeretségi körömben többen is megszállotjai az extrém rossz utaknak ők V strommal és Varadeoval túrázgatnak azokon az utakon. Még annyit, hogy az olvasataim alapján nem gondolnám, hogy a Pan V4-es motorjától tartani kéne egy estleges útközbeni meghibásodástól. Annak a motornak pont az az egyik erénye, hogy megölhetetlen. Ezért is vagyok némileg mérges magamra, mert a magasságom miatt a Pan iránti álmom szertefoszlani kényszerül.
Más. Közeledik augusztus, és a tervem nem változott, el fogok menni Vlagyivosztokig motorral. Végigcsinálom. A Pan szóba sem jöhet, túl nagy, túl nehezen mozgatható, rossz terepen döglött bálna lenne. Ha meg valami meghibásodás lenne, egy összetettebb motorral nagyot szívnék. Szóval semmiképpen sem. Három dolog jöhet szóba nálam. A meglévő divimet készítem fel a nagy útra. 2., Eladom a meglévő Divit, és veszek itt egy másikat. Szebbet, jobb állapotban lévőt, kevesebb kilométerrel, dupla első féktárcsával. 1000-1500 euróért olyat lehet venni, hogy megszólal. 20000 körüli kilométerrel. Van is belőle választék. Ebben az esetben naked verzióban gondolkodnék. Az idomos eső, szélvédelme jobb. Szívem szerint ilyet választanék, de az a fránya lámpa... Nem tudhatom előre, hogy sötétben nem kell vezetnem. És ne legyek megkötve. Egy naked-nél egyszerűen felteszek rá egy jó lámpatestet, és nem kell alakítgatni, gyári, e jeles fényszóró, gondolom hogy abba a rendőrők sem köthetnek bele, még akkor sem, ha nem típus azonos. 3., Nagy Divi. Hogy megmaradjak az álmoknál, az eredeti tervnél. Kisebb a választék, de 2000 euróért lehet kifogni nagyon jót. Ha megvan rá a pénz, és van egy friss hirdetés, gyorsan le kell rá csapni, mert hamar elviszik. De türelem, és egy kis idő, és megvan. Mi a véleményetek? Melyik megoldás lenne a jobb? A nagy Divi világítása jobb, mint a kicsié? Vagy ugyanaz a lámpa van rajta? Naked-dé alakítani túl sokban van pénzben, időben, mert a lámpatartó konzol kuka, helyette kell más, és ez a könnyebb rész, a műszerfal felfogatása, alsó burkolása a komolyabb gond. Szóval nem tudom, és lassan dönteni kéne, mert a felkészítés is idő, az indulás ideje meg közeledik.
Nagyon köszönöm a gratulációt hozzá, és tényleg elégedett vagyok vele, nagyon jó vétel volt, még itteni viszonylatban is. Komolyan gondoltam nagyon a 900-as Divit, ha nem így lenne, nem vettem volna meg hozzá a szívócsonkokat. De pechem volt vele, amit kinéztem, elvitték, mire elég pénzem lett, új hirdetés nem jött, vagy olyan árban, ami már túlzás lett volna, vagy a kilométer volt túl sok, vagy a felszereltsége volt olyan alap, hogy még dobozokra kellett volna sokat költsek. Kínomban kezdtem el nézegetni minden márkát. Csak legyen már két kerék. Szemeztem én persze a Pánnal, de 3000 eurótól indultak, amik korban, kilométerben elfogadhatóak lettek volna, annyit meg nem akartam várni, amíg az az összeg összegyűl, na meg sajnos másra is kell a pénz, és nem is akartam többet kiadni most egy motorért. Aztán szerencsém lett. Garázsban tartott, szép, és jó állapotú, 75 ezer kilométer kilométeres, '99-es Pan-t tálaltam a tulajnak volt még egy choppere, egy öreg, 30 éves Bőékké, plusz 2 szintén régi terepjárója. Meg fájós dereka, ezt nem tudta már mozgatni. Megnéztem, mentem vele egy kört, és nem alkudoztam semmit. Azóta közel 3000 kilométert tettem bele, és még elégedettebb vagyok. Fogyasztás: egy személlyel, 160-arab tempó 6 liter. De tegnap, nyugis, 90 és száztíz közti autópálya, 2 személlyel, 4,4l. Na jó, néha felszaladt 120-ra, de csak kis távolságokon. Nem mertem jobban menni, erős oldalszél volt. Ez még a Divimmel se mindig jött össze.
Nagyon szép állapotban van. Egy két apróbb karc van az oldal dobozokon, de alapjában jó a gyári fényezés. Nem estek vele. A bukásvédő műanyag burkolata ép, a bal oldalon tapintható ki rajta alul egy kis horzsolás nyom, szerintem egy erősebb döntés eredménye. Extra rajta a markolat fűtés, a tükör szélterelők, és a kormány kiemelő. Topbox nem volt hozzá. Vettem rá egy 46 literes Givit, Pan alaplappal, 50 euróért. Akitől ezt vettem, szintén 1100-es Pan-ról adta el. Ő egy hónapja vette az övét, ennél nagyobb dobozt akart. Ja, és az övé '96-ös, 10 ezerrel több van benne, és háromezer euróért vette. Karcosabb. Extrában neki van egy magasított túra plexije, és kész. Ja, meg mivel kereskedőtől vette, kapott rá 3 hónap garit. Fölösleges hasonlítgatni a kis Divivel, más kategória. Talán egyetlen pontban tudnám, lehetne. A világítás. Ez biztonsági kérdés, és alapból, minden járgányon jónak kéne lennie. A kis Divivel este, sötétben közlekedni, csak kényszerből tettem néha. És csak nagyon óvatosan, iszonyat rosszul láttam rajta. Erre itt is panaszkodtam korábban. Hát ezzel nincs ilyen gondom. Igaz, dupla fényszóró van. De tompítottnál csak az egyik megy. Refinél kapcsol be mindkettő. És a tompított mellett is jól látok, anno ugye csak egy, mint a Divinél.
Később teszek fel kedvcsinálónak pár képet a tegnapi útról. Nem a -motorról, csak a helyről, ahova elvitt.
Igazatok van, ezeket én is érzem, csak az a baj, hogy ennél bonyolultabb a dolog. Tartanék én mellé 50-est vagy akár 125-öst, de lakótelepen lakom és már így is körülményes. Garázs nincs a közelben se megvételre, se bérlésre, pedig sokat kutakodtam. Céltalanul nem igazán szeretek motorozni, ha meg lenne rá időm, akkor inkább a családdal vagyok. Szóval inkább a kellemest a hasznossal szeretem összekötni. Most is azért motorozom ennyit, mert három helyen dolgozom. Élvezem is, gyors is, és még muszáj is menni. Ez hamarosan megszűnik és egy helyre kell járnom. Persze még gondolkozom. Ha injektoros lenne a divi már sokkal kevésbé lenne kedvem eladni.
Nég annyit, hogy én jó időben kizárólag a Divivel járok munkába, nekem semmi bajom nincs ezzel. Igaz! nekem közel 25 km-re van a munkahelyem.
Csatlakoznék Norvik véleményéhez. A 600-as után 125-re váltani nem biztos, hogy jó döntés. Már ha maga a motorozást-túrázást is figyelembe vesszük. A robogo illetve egy 125-ös egyéb motor ugyan még alkalmas arra, hogy rövidebb távokat renszeresen bejárjunk vele, azonban egy hosszabb úton egy 600-as után finoman fogalmazva unalmas lehet. A munkába járáshoz én inkább egy olcsó 50-est vennék esetetdben, annak a fenntartási költségei elenyészőek, és mindenképpen tartanék egy min.600-ast az egyéb motorozási igényeim kielégítésére.
Hát csak gratulálni tudok a Pan-hoz. Ez egy komoly férfias csataló. Norvik! nálam is bizonyára de nálad szinte biztos érvényes az, hogy ha szembe jön egy típusazonos mocival valaki, azt nem nő vezeti. Elárulom, hogy nem olyan régen én is éjszakákat álmodtam a Pan-nal. A v-4, a kardán és ahogy kinéz teljesen felcsigázott. De! Sajnos bekellett látnom, hogy testi fogyatékosságom révén a Pan nem nekem való. A súlyommal és a fizikumommal még nem is lenne probléma, de a magasságom (170) elmarad attól akinek a Pant gyártották. Több esetben is méregettem magam vele, felültem-helyezkedtem rajta, de a lábaim épp hogy csak elérték a talajt (alig lábújheggyel), ezért még ha vérző szívvel is de be kellett látnom, hogy ez nem az én motorom. A 900-as Divi sem terjedt el a nők körében, de vele még csak-csak elboldogulok,. Noha ennél sem ér le a lábam teli talpal, de ez csak! 277 kg, azt hiszem kb 40 kg-al könnyebb mint a Pan, ezért valamelyest biztosabban tudom tartani. No meg hát a 900-as Divi is megjelent az álmaimban. Mint a képeken látható is, különös figyelmet szentelek neki, 22 éves létére kimondottan szemrevaló állapotnak örvend.
A szélzajra áttérve, nekem nincs vele semmi bajom. A nox sisak lehetővé teszi, hogy haljad a külső szél és egyéb zajokat. Abból nem tul sokat csillapít. Azonban nálam a sisakbeszélő szett beszerelése elfogadható mértékre csökkentette a külső nem kívánatos hangok beáramlását. Nekem a motorozások során mindég van egy (lemaradhatatlan) utasom, az a nejem, aki hála a beszélgetés lehetőségének szinte levegő vétel nélkül árassza el a sisakom belsejét beszédjével, ezáltal az egyéb külső zajoknak már eséjük sincs eljutni a fülemig. Azon kevés esetekben amikor egyedül motorozom viszont az elég jó minőségben szóló rádió vagy zene tartja elfogadható szinten a külső zajokat.
Az én munkahelyem 900 méternyire van. Ekkora távolságért még egy kis robit is kár beindítani. Szóval gyalog járok. De munka után, és hétvégeken vár a két kerék. Nagy kár lenne eladni, ha nem veszel helyette másik nagyot. Egy 125-ös nem visz el messzire. Nem arra van kitalálva. A 600-as meg elvisz bárhova. Rengeteg szép helyre, városba, tájakra. És akkor még a motorozás élményéről nem is beszéltem... Meg fogod bánni, ne tedd. Persze, ez csak az én véleményem, nem szólhatok bele, a te döntésed, a te pénzed, életed. Majdnem két hónapig kellett itt nélkülözzem a két kerteket. És szó szerint a betege voltam. Már odáig jutottam, hogy bármit megveszek, csak legyen. Szerencsémre egész jó vételt csináltam.
Elsőre valamiért nem ment el.
Na erről van szó.
Szóval. A füles nagyon jó zenehallgatásra, be lehet rajta állítani, hogy mennyi külső zajt engedjen be egy alkalmazással. Eddig a pozitívum. Az viszont lehet hogy nem jön össze, hogy beszélgetni is tudjak vele, legalábbis ebben a sisakban. Szűk a hely nagyon. A mikrofon egy viszonylag vastag, és merev rúdféle végen van. Be tudom ugyan passzírozni a sisakba, a szám elé, de már pillanatok alatt kényelmetlenné válik, nagyon nyom. Vagy kitalálok valami más berakást a sisakba, Esetleg a bélés alá. Vagy nem jött be az ötletem, és a jóminőségű zenehallgatás megoldott, de a kommunikációra kell keressek másik megoldást. Nagyon jól szól, mégsem ajánlom minden sisakba. A fülbe dugható rész elég nagy bumszli. Nem férne be a sisak és a fülem közé, ha nem volna a Schuberthnek kialakítva férőhely hangszóróknak. De hogy érthető legyen, mindjárt teszek fel képet a cuccról.
Enyém pinlock előkészítéses, de már nem költök rá. Jövőre csere és nekem is mindenképp pinlockos lesz. Néztem még a spanyol NZI márkát, jókat olvasok róla és tetszik a választék. Meg az is lehet, hogy jövőre el fogom adni a kis Divit munkahely váltás miatt. Így egy 5km sugarú területre korlátozódik az életem, erre meg nem való a divi. Gondolkozom, hogy szalonból veszek egy Yamaha YS125-öt vagy robogót. De még erre ráérek...megvárom míg a Bridgestoneok elkopnak
És egy ráadás. Várok a kajámra, pár percig leszek csak itt, aztán húzok haza, reggel indulás 2 Belgiumba, reptér előtt v egy gyönyörű város, Bruges meglátogatása. Hu, a füles nagyon király, annyira kizárja a külvilágot, mintha villany motor lenne a paciban. 120-as tempónál szinte semmit sem lehet hallani a külvilágból. Ennyi azért talán túlzás is, a forgalomból többet kéne halljak. Ha jönne egy szirénázó valami, észre sem venném. Na kész a kaja, indulok, félóra múlva otthon vagyok.
Meg még kettő.
Belgiumban vagyok, kipróbálni a fülest, tankolni, meg egyet pizzázni.
Szia! Most már én is ráérek. Szívesen megnézném az új paripád ha raknál fel róla képeket. Illetve a füles is piszkálja a fantáziámat.
Nem mondanám, hogy a nox nagyon gagyi sisak lenne, szerintem ár érték arányában teljesen megfelelő. Nekem bejött a beépített napszemüvege is. Amit nagyon hiányolok, hogy az enyémhez (964-es) nem lehet pilockos plexit beszerezni, pedig az reggelente nagyon jol jönne. A közelmúltban vett az egyik ismerősöm egy pinlockos AGV sisakot nekem az nagyon bejött. Úgy hogy azt hiszem, ha eljön az ideje én is meglehet, hogy AGV-t veszek.
Szia! Én anno a 600-as Divihez ezt kaptam. A hondánkhoz is passzol. A 900-as Divié is kb. ilyen
Na megjött a füles, iszonyat jól szól, és az aktív zajcsökkentés is jól szuperál. Egy szavát sem értem a kollégának, ha be van kapcsolva, és mindezt úgy, hogy közben nem szól a zene, semmi. Külvilág kikapcsolva. Tud olyat is a cucc, hogy lehet állítani rajta, hogy milyen jellegű hangokat engedjen át, és azokból mennyit, egy telefonos alkalmazással. Ez sem hülyeség, valamit azért nem árt, ha hallok a közlekedési hangokból.
Nagyon ráérek ma, úgyhogy a fórum társakat zaklatom. Rengeteg a munkám, e miatt nem mehetek haza még két hétig, erre ma szervizelik a gépem, itthon kellett maradjak. Nem a motorra gondolok, hanem a munkahelyi CNC-re. El sem tudok menni sehova, mert bármely percben hozhatja a futár a Sony kütyüt. Ha megjön, kicsit töltöm, aztán megyek tesztelni. Az igazi teszt inkább holnap lesz, akkor viszem ki a kollégámat a brüsszeli reptérre, 180km, vajon hogy lehet beszélgetni menetközben, az holnap kiderül.