Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most hogy igy mondod talán igen,az utóbbi időben csinálja!
Ha hideg még a motor, akkor is nehéz visszaváltani?
Most a melegebb nyári napokban jött elö?
Sziasztok! Már ezer km-t mentem a kismotorral.Méretre elég kicsi nekem.Gyártottam gömbfejből bukóvasat rá,az lábtartónak is szolgál hosszabb úton ha kell. A teljesítménye nagyon kismotor, 120km/h volt a max amit mentem vele,akkor forgott 8000/1perc,annál többet nem volt szivem kipréselni belőle.100at kényelmesen viszi.
Olyan problémam van vele,hogy behúzott kuplungkarnál a visszaváltásnál nem veszi be az alsó sebességeket.Tehát mondjuk jön a sarok,be akarok fordulni,fékezek,közben kuplung behúz és visszavaltok.5ösből 4 esbe majd 3asba,már majdnem állóra fékeztem és onnan nem veszi be a kettest vagy ha már állok,az egyest.
Ha kijjebb engedem a kuplungkart, a végén már bekattan a sebességbe.
Ez egy folyamatos közlekedésnél nagyon zavaró,hiszen állandóan bűvészkedni kell a kuplunggal,nem elég csak letaposni a váltót.
A karnál lévő állítócsavaron állítottam de nem változott semmi sem.
20ezer km van a motorban,makulátlan állapotú.
Szerintetek mi lehet a gond?
Köszönöm
Sziasztok.
Érdeklődnék hogy nincs valakinek ybr125-hoz plexi tartó konzolja?
Szia ! Még lett a hiba? Kérlek írj ha lehet Üdv Attila
+1
Sokminden nem kell ehhez. Olajcsere, szelepállítás, az egy szem porlasztó karbantartása, fékbetétek és bowdenek cseréje időnként. Jó, gumizni mondjuk elvinném. :)
Nem, sosem volt. De a manual és a robbantott ábrák alapján elég "alapmű", az SR250 blokk ráncfellvart változatának látszik.
A Yamaha (is) viszonylag keveset variál a dizájnjaival, ezen is látszik, hogy honnan származik. Jól szerelhetőre csinálták, a főtengely is szétszedhető, satöbbi. Alapjaiban véve az ötvenes évek terméke annak ellenére is, hogy a tied 2007 után készült. De nincs ezzel egyedül, ezek az egyhengeres 125/250 köbcentis, közlekedésre szánt motorok jellemzően nincsenek agyonfejlesztve, pl. a Suzuki GN250 vagy TU250 is hasonló masina szerkezetileg.

Az ország másik végén lakom, én így nem tudom vállalni, emelett nem tudok pesti szerelőt ajánlani.
Gödöllőn van a Surányi Zoli (alias Suri, facebook oldala is van 'Hand by Suri' néven), neki ezek a konstrukciók szerintem a kisujjában vannak. Mást nem ismerek, akit ajánlani mernék.
Akitől vetted hová hordta szervizelésre? De ahogy a bejegyzéseidből olvastuk megvan az elszántság benned, hogy nekiállj a szerelésnek, és ha van elég szerszámod is hozzá, nem lesz gond azzal a szervizeléssel.
Akkor ezt a márkatárs dolgot rövidre zártuk :))
De volt nektek korabban YBR 250?
Hol van olyan motorszervíz,ahol ertenek ehhez a típushoz vagy ahol megbízható szakember dolgozik? Budapest és környeke körül ismertek esetleg?
Nem kell most szerviz.Csak ha kell.
Aha ... Hát apus, nekem nem az a tudás és tapasztalat kéne, ami a te fejedben van. (Bár jó lenne). Nekem már az is elég lenne, amit már elfelejtettél! 😉
Attol messze van.
Ja. Ráadásul Lajos csak műkedvelő, blackiex viszont szakértő.
"Ami főleg érdekelne,hogy vajon a blokkban vannak-e egyedi méretek,vagy ha kell simán lehet hozzá főtengelyt,csapágyakat stb venni?"

Gyári alkatrészekkel foglalkozó cégek forgalmazzák a darabjait, legalábbis a zömét. Itthon az OEMparts, Európában a CMSNL és hasonlók, de Japán is játszik (en.impex-jp.com). Ugyanakkor a főtengely és a csapágyak miatt aggódnék a legkevésbé, azoknak az élettartama meglehetősen magas, mivel görgős csapágyak, ugyanakkor a gyakori, jó minőségű olajcserével és ésszerű üzemeltetéssel a kopások jelentősen csökkenthetők.

A Hondával felesleges hasonlóságot keresni, csak felszínes hasonlóságok vannak. A Honda DOHC, a YBR meg SOHC, már itt bukta van. Furat/löket is más.

Ki kell ábrándítsalak, egyedül vagy. Lajosnak Virago-ja van, nekem meg Kawasaki Vulcanom, mástól meg nem láttam kommentet.
Olajtömítés.Az olajleeresztő csavarnál olajcsepp volt.Ugyan tudtam h nem jó tomitest adtak az uzletben,pedig vittem a csavart és lemérték,de gondoltam a csavart körbeveszi,mi baj lehet.Hát tévedtem, nem volt jó hogy vékonyabb karikat tettem oda.A unixban vettem olajleeresztő csavar tömîtést, aminek 24 mm a külső átmérője.Ez volt nekik polcon az egyszem darab.Ilyen tömítést nem láttam még, szerintem nem rézből volt az anyaga és a belsejében egy műanyag karika volt! De ez pontosan kitöltötte az a kerek bemarást a blokkban,ami az olajleeresztő lyukat körbeveszi.
Mentem vele utana egy erősebbet és nem szivárog az olaj.Agyfaszt kapok már ettől a bénázástól,sosem volt még ilyen tömítés gondom semmivel.
Az alkatrészek akkor ha nem könnyen de beszerezhetőek akkor ha azt mondjátok.Oke.
Gondolkodtam mi is az ami egyedi es márkaspecifikus az ybr 250ben,amit nehéz lenne pótolni.A hátsólámpa pl csak a sajátjával pótolható,az ules ujrahuzatható,a tank javithato,kipufogo cserelheto,első lámpa cserelhetö.Az öntött kerekeket pl nem tudom hogyan lehetne pótolni.Bár en szívesen leváltanám amúgy fűzött,küllős kerekre,láttam olyat fotón,klasszul néz ki ;)
Ami főleg érdekelne,hogy vajon a blokkban vannak e egyedi méretek,vagy ha kell simán lehet hozzá főtengelyt,csapágyakat stb venni?
Amúgy lehet ördögtől való gondolat, de a cbf 250 et ugyanabban a brazil manausi gyárban gyártották és ha megnéznitek kb teljesen egyforma a két motor!!! Szerintetek az évjárat azonos CBF250 honda alkatreszei és kiegészítői nem kompatibilisek az YBR250-nel?! Itt egy link:

https://m.galeria.totalbike.hu/archivum/2009/07/12/teszt_honda_cbf250_2007/index.php?currpic=991821#3

Olvasgattam spanyol meg portugál forumokban(köszi google fordito) es imadják ezt a motort,,mindenki azt irja h mindent is kibír,ha az ember törődik vele.
Én is hallottam olyan futárról aki állítólag 450 ezer kmnél tart az ybr 250esével.
Kellene csinálni egy fb csoportot az európai ybr 250 tulajoknak hogy az alkatresz es info áramlás könnyebben menjen.
Itt csak hárman vagyunk most?
Írna még az,aki itt van és YBR 250 tulaj vagy volt tulaj?
Jo, ha van alternativa, akkor nincs baj.
Sajnos tudtommal az a bowdenes cég már nem létezik. Ha jól tudom Pesten a Duna Plázához nem messze a Brendon udvarban voltak, de bezártak. Nekem a TSH bowdentechnika (Tolna) csinált bowdent (bár a gáz toló bowdenhez nem volt az a hajlított nyak nekik, mert az ugye speciális dolog), illetve a Bp.XIV.ker Zuglóban a bowdendoctorkft.
https://www.roadstyler.com/en/...

Aki keres az talal.

Bowden ugyben megkerdeztem egy havert, aki eloretolt labtarto miatt kellett egyedi hatsofek bowdent gyartasson, a bowden-javitas.hu csinalta neki postafordultaval. Nullarol keszitettek neki 15 ezer plusz postaert rudazattal, mindennel a gyari mintaja utan. A gyari uj 30 ezer lett volna, ahhoz kepest korrekt ar.

Szerelesi kezikonyvem van meg ehhez a tipushoz, az aliexpress-szes kozepsztendert mar megvitattuk. Ennyit tudok hozzatenni a projekthez.
Ez igen! 👍️ A lista is tökéletes, bár lehet, hogy még bővülni is fog. 🙂 De bízunk benned Ybr szaki! Hittel és kitartással minden menni fog! Ha Allen Millyardnak és Elmonak sikerült úgy átalakítani a motorjukat, hogy új típus(ok) született ... Hajrá, sőt, kérlek töts majd fel képeket.
10.100 darab készült összesen.
Nem lesz minden kipipalva a listarol, legalabbis ha a rendelkezesre allo penzmag korlatozott, de elhangzott:
- magasabb vagy dizájnosabb ülés, erre van szaki, aki atalakitja
- egy erősebb ledes hátsólámpa, Komolyabb izzo vagy LED helyettesito megoldja
- esetleg egy magasabb kormány, meret utan kapsz
- bowdenileg vagy eloszor mer az ember es utana valaszt kormanyt vagy alternativak utan nez (egyedi gyartas, kompatibilis bowden keresese)
- a középállvány kaphato, csak draga, ugyhogy vagy barkacs vagy paddock allvany a megoldas
- bukókeretet kerdeseben megintcsak egyedi gyartas vagy valami messzi foldrol sokpenzert importalni

pl. az XV250-hez a a kozepsztendert leszamitva egy szempillantas alatt megvan minden a listarol.
Hát, ... gáz. Akkor arra a motorra még jobban kell vigyázni, hogy ne kelljen cserélni rajta semmit. (Vagy mindent le kell rajta cserélni könnyen pótolhatóra?) 😨
Az majdnem ugyanaz, csak a Dél-Amerika piacára szánt verzió (kisebb külső variációkkal). Mondjuk ott volt egy második eresztés, 2013-tól egy faceliftes alkohol/benzinüzemű verziót is piacra dobtak a brazilioknak, mert ott vették. De az YS250-hez itt nem nagyon lesz cucc.
OEM parts-nál akad gyári motyó, néhány dolog ebay-ről, de mivel ritkaságszámba megy, a Radian vagy a Vision sorsára jutott sajnos.
Yamaha YS 250 Fazer-re sem? (én nem próbáltam, de az elvileg ugyan az a modell, csak más néven)
"Most bele kell tekerni a méréshez nem?"

Nem irja a manual. Egyebkent teljesen mindegy, mert par millimeter difi lenne csak a nivon. Ha a max fole mesz azzal a par mm olajszint kulonbseggel, az nem fog neki fajni. Nyilvan sokkal tobbel ne toltsd tul, mert a MAX vonala felett 12-15 mm-rel mar a fotengely van, belever, felhabzik, azzal meg nem lehet olajnyomast csinalni.

A minimum az, amit kerulni kell.
Lezárult a tömítés mizéria,akinek szüksége van "O-gyűrűre" ami az olajcserénél kell,az keressen egy csapágyboltot es vegyen 50x3,5 olajálló tömítést, a kicsinek a vastagsága is 2.5mm(átmérőre nem emlékszem pontosan).Ezekkel szépen összement a dekli és nem is ereszt.Az olajnívóra még mindig azt jelzi hogy tele van,nem értem.Most bele kell tekerni a méréshez nem?
Más.
Nézegettem kiváncsiságból,hogy miket lehet (bármit)az Ybr250hez kapni.Hát kb semmit.Ez olyan ez a motor mintha nem létezne.Beírod bárhová hogy ybr 125 és MINDENBŐL MINDEN is van.De akár rákeresel a simsonra,abból is.YBR 250 ből semmi.Nem tudom hogy egy esetleges javításnál honnan lehet alkatrészt rendelni.
Kiegészítőkből esetleg vennék egy magasabb vagy dizájnosabb ülést, esetleg vennék egy erősebb ledes hátsólámpát, esetleg egy magasabb kormányt( amiből valszeg az univerzális jó,de ha bowdeneket ki kell cserélni hosszabbra azokat honnan vegyek), a már említett középállványt,bukókeretet ...de sehol se láttam.
Ti ezeket hogyan vagy hol oldottátok meg?
Amúgy mentem vele hêtvégén,nagyon kényelmes kis jószág,igazán szeretnivaló!