+1
Sokminden nem kell ehhez. Olajcsere, szelepállítás, az egy szem porlasztó karbantartása, fékbetétek és bowdenek cseréje időnként. Jó, gumizni mondjuk elvinném. :)
Nem, sosem volt. De a manual és a robbantott ábrák alapján elég "alapmű", az SR250 blokk ráncfellvart változatának látszik.
A Yamaha (is) viszonylag keveset variál a dizájnjaival, ezen is látszik, hogy honnan származik. Jól szerelhetőre csinálták, a főtengely is szétszedhető, satöbbi. Alapjaiban véve az ötvenes évek terméke annak ellenére is, hogy a tied 2007 után készült. De nincs ezzel egyedül, ezek az egyhengeres 125/250 köbcentis, közlekedésre szánt motorok jellemzően nincsenek agyonfejlesztve, pl. a Suzuki GN250 vagy TU250 is hasonló masina szerkezetileg.
Az ország másik végén lakom, én így nem tudom vállalni, emelett nem tudok pesti szerelőt ajánlani.
Gödöllőn van a Surányi Zoli (alias Suri, facebook oldala is van 'Hand by Suri' néven), neki ezek a konstrukciók szerintem a kisujjában vannak. Mást nem ismerek, akit ajánlani mernék.
Akitől vetted hová hordta szervizelésre? De ahogy a bejegyzéseidből olvastuk megvan az elszántság benned, hogy nekiállj a szerelésnek, és ha van elég szerszámod is hozzá, nem lesz gond azzal a szervizeléssel.
Akkor ezt a márkatárs dolgot rövidre zártuk :))
De volt nektek korabban YBR 250?
Hol van olyan motorszervíz,ahol ertenek ehhez a típushoz vagy ahol megbízható szakember dolgozik? Budapest és környeke körül ismertek esetleg?
Nem kell most szerviz.Csak ha kell.
Aha ... Hát apus, nekem nem az a tudás és tapasztalat kéne, ami a te fejedben van. (Bár jó lenne). Nekem már az is elég lenne, amit már elfelejtettél! 😉
"Ami főleg érdekelne,hogy vajon a blokkban vannak-e egyedi méretek,vagy ha kell simán lehet hozzá főtengelyt,csapágyakat stb venni?"
Gyári alkatrészekkel foglalkozó cégek forgalmazzák a darabjait, legalábbis a zömét. Itthon az OEMparts, Európában a CMSNL és hasonlók, de Japán is játszik (en.impex-jp.com). Ugyanakkor a főtengely és a csapágyak miatt aggódnék a legkevésbé, azoknak az élettartama meglehetősen magas, mivel görgős csapágyak, ugyanakkor a gyakori, jó minőségű olajcserével és ésszerű üzemeltetéssel a kopások jelentősen csökkenthetők.
A Hondával felesleges hasonlóságot keresni, csak felszínes hasonlóságok vannak. A Honda DOHC, a YBR meg SOHC, már itt bukta van. Furat/löket is más.
Ki kell ábrándítsalak, egyedül vagy. Lajosnak Virago-ja van, nekem meg Kawasaki Vulcanom, mástól meg nem láttam kommentet.
Olajtömítés.Az olajleeresztő csavarnál olajcsepp volt.Ugyan tudtam h nem jó tomitest adtak az uzletben,pedig vittem a csavart és lemérték,de gondoltam a csavart körbeveszi,mi baj lehet.Hát tévedtem, nem volt jó hogy vékonyabb karikat tettem oda.A unixban vettem olajleeresztő csavar tömîtést, aminek 24 mm a külső átmérője.Ez volt nekik polcon az egyszem darab.Ilyen tömítést nem láttam még, szerintem nem rézből volt az anyaga és a belsejében egy műanyag karika volt! De ez pontosan kitöltötte az a kerek bemarást a blokkban,ami az olajleeresztő lyukat körbeveszi.
Mentem vele utana egy erősebbet és nem szivárog az olaj.Agyfaszt kapok már ettől a bénázástól,sosem volt még ilyen tömítés gondom semmivel.
Az alkatrészek akkor ha nem könnyen de beszerezhetőek akkor ha azt mondjátok.Oke.
Gondolkodtam mi is az ami egyedi es márkaspecifikus az ybr 250ben,amit nehéz lenne pótolni.A hátsólámpa pl csak a sajátjával pótolható,az ules ujrahuzatható,a tank javithato,kipufogo cserelheto,első lámpa cserelhetö.Az öntött kerekeket pl nem tudom hogyan lehetne pótolni.Bár en szívesen leváltanám amúgy fűzött,küllős kerekre,láttam olyat fotón,klasszul néz ki ;)
Ami főleg érdekelne,hogy vajon a blokkban vannak e egyedi méretek,vagy ha kell simán lehet hozzá főtengelyt,csapágyakat stb venni?
Amúgy lehet ördögtől való gondolat, de a cbf 250 et ugyanabban a brazil manausi gyárban gyártották és ha megnéznitek kb teljesen egyforma a két motor!!! Szerintetek az évjárat azonos CBF250 honda alkatreszei és kiegészítői nem kompatibilisek az YBR250-nel?! Itt egy link:
Olvasgattam spanyol meg portugál forumokban(köszi google fordito) es imadják ezt a motort,,mindenki azt irja h mindent is kibír,ha az ember törődik vele.
Én is hallottam olyan futárról aki állítólag 450 ezer kmnél tart az ybr 250esével.
Kellene csinálni egy fb csoportot az európai ybr 250 tulajoknak hogy az alkatresz es info áramlás könnyebben menjen.
Itt csak hárman vagyunk most?
Írna még az,aki itt van és YBR 250 tulaj vagy volt tulaj?
Sajnos tudtommal az a bowdenes cég már nem létezik. Ha jól tudom Pesten a Duna Plázához nem messze a Brendon udvarban voltak, de bezártak. Nekem a TSH bowdentechnika (Tolna) csinált bowdent (bár a gáz toló bowdenhez nem volt az a hajlított nyak nekik, mert az ugye speciális dolog), illetve a Bp.XIV.ker Zuglóban a bowdendoctorkft.
Bowden ugyben megkerdeztem egy havert, aki eloretolt labtarto miatt kellett egyedi hatsofek bowdent gyartasson, a bowden-javitas.hu csinalta neki postafordultaval. Nullarol keszitettek neki 15 ezer plusz postaert rudazattal, mindennel a gyari mintaja utan. A gyari uj 30 ezer lett volna, ahhoz kepest korrekt ar.
Szerelesi kezikonyvem van meg ehhez a tipushoz, az aliexpress-szes kozepsztendert mar megvitattuk. Ennyit tudok hozzatenni a projekthez.
Ez igen! 👍️ A lista is tökéletes, bár lehet, hogy még bővülni is fog. 🙂 De bízunk benned Ybr szaki! Hittel és kitartással minden menni fog! Ha Allen Millyardnak és Elmonak sikerült úgy átalakítani a motorjukat, hogy új típus(ok) született ... Hajrá, sőt, kérlek töts majd fel képeket.
Nem lesz minden kipipalva a listarol, legalabbis ha a rendelkezesre allo penzmag korlatozott, de elhangzott:
- magasabb vagy dizájnosabb ülés, erre van szaki, aki atalakitja
- egy erősebb ledes hátsólámpa, Komolyabb izzo vagy LED helyettesito megoldja
- esetleg egy magasabb kormány, meret utan kapsz
- bowdenileg vagy eloszor mer az ember es utana valaszt kormanyt vagy alternativak utan nez (egyedi gyartas, kompatibilis bowden keresese)
- a középállvány kaphato, csak draga, ugyhogy vagy barkacs vagy paddock allvany a megoldas
- bukókeretet kerdeseben megintcsak egyedi gyartas vagy valami messzi foldrol sokpenzert importalni
pl. az XV250-hez a a kozepsztendert leszamitva egy szempillantas alatt megvan minden a listarol.
Hát, ... gáz. Akkor arra a motorra még jobban kell vigyázni, hogy ne kelljen cserélni rajta semmit. (Vagy mindent le kell rajta cserélni könnyen pótolhatóra?) 😨
Az majdnem ugyanaz, csak a Dél-Amerika piacára szánt verzió (kisebb külső variációkkal). Mondjuk ott volt egy második eresztés, 2013-tól egy faceliftes alkohol/benzinüzemű verziót is piacra dobtak a brazilioknak, mert ott vették. De az YS250-hez itt nem nagyon lesz cucc.
OEM parts-nál akad gyári motyó, néhány dolog ebay-ről, de mivel ritkaságszámba megy, a Radian vagy a Vision sorsára jutott sajnos.
Nem irja a manual. Egyebkent teljesen mindegy, mert par millimeter difi lenne csak a nivon. Ha a max fole mesz azzal a par mm olajszint kulonbseggel, az nem fog neki fajni. Nyilvan sokkal tobbel ne toltsd tul, mert a MAX vonala felett 12-15 mm-rel mar a fotengely van, belever, felhabzik, azzal meg nem lehet olajnyomast csinalni.
Lezárult a tömítés mizéria,akinek szüksége van "O-gyűrűre" ami az olajcserénél kell,az keressen egy csapágyboltot es vegyen 50x3,5 olajálló tömítést, a kicsinek a vastagsága is 2.5mm(átmérőre nem emlékszem pontosan).Ezekkel szépen összement a dekli és nem is ereszt.Az olajnívóra még mindig azt jelzi hogy tele van,nem értem.Most bele kell tekerni a méréshez nem?
Más.
Nézegettem kiváncsiságból,hogy miket lehet (bármit)az Ybr250hez kapni.Hát kb semmit.Ez olyan ez a motor mintha nem létezne.Beírod bárhová hogy ybr 125 és MINDENBŐL MINDEN is van.De akár rákeresel a simsonra,abból is.YBR 250 ből semmi.Nem tudom hogy egy esetleges javításnál honnan lehet alkatrészt rendelni.
Kiegészítőkből esetleg vennék egy magasabb vagy dizájnosabb ülést, esetleg vennék egy erősebb ledes hátsólámpát, esetleg egy magasabb kormányt( amiből valszeg az univerzális jó,de ha bowdeneket ki kell cserélni hosszabbra azokat honnan vegyek), a már említett középállványt,bukókeretet ...de sehol se láttam.
Ti ezeket hogyan vagy hol oldottátok meg?
Amúgy mentem vele hêtvégén,nagyon kényelmes kis jószág,igazán szeretnivaló!
Ami az o-gyűrűt illeti, csuklóból nem tudom, melyikbe milyen vastag megy (értelemszerűen), de ha abból indulok ki, hogy az általam legsűrűbben javított modellek esetén igen gyakori a 3.5mm vastagság, meglehet ebbe is akkora kell.
Azt tedd bele, amelyik nem ereszt. Ha a negyessel jo, akkor azt. ahogy irtad, az ott nem befolyasolja az olaj aramlasat.
A szint ellenorzese a konyv szerint: bemelegites, leallitas, varsz kicsit, hogy lecsorogjon (mondjuk 10 percet). Aztan a motort fuggolegesbe allitva kitekered a nivopalcat, torolsz, beteszed es akar betekered, akar nem, a max es a min. jel koze essen a szint.
Jarasd meg, ellenorizd ujra, ha kell, potolj ra. Ne aggodj ezen ennyire.
Sziasztok,BÚÉK!
Kicsit tovabb rágnám még ezt az olajdekli tömítés témát...
Tehát olajcsere utan visszaraktam a gyári nagy (50x3) "O ring"-et és eresztett.Vettem új tömítést,de csak 50x4 es volt,beleraktam azt Eresztett.Ugye akkor jöttem rá(és mondtad is) hogy a kicsi gyűrűt elfelejtettem.Újra összeraktam, az újonnan vett 50x4es tomítéssel és a régi kicsivel.Jó lett.
De b@szta a csőröm h a régi kicsivel az új(és nem gyári méretű) nagy tömítéssel raktam össze, ezért megint szétszedtem és visszaraktam a régi nagy tömítést(mondván korábban azért eresztett mert a kicsit nem raktam vissza) hát eresztett újra.Nem nagyon, de az ujjamat végighúztam az illesztésnél és olajos lett.Megint szétszedtem,ma egy csapágyboltba és megrendeltem olajálló O ringet.50x3 gyári méretűt és 50x 4 eset megint(köztes méretet nem tudtak ők sem rendelni.És a kicsi gyűrűből is rendeltem,de abból csak a gyári méretet,2mm eset, a nagyobb már szűkíteni a járat keresztmetszetét.
Azt szeretném kérdezni,hogy a nagyból a gyári 3mm es O gyűrűt tegyem bele vagy a 4mmeset?
(A kicsiből csak a gyári méretet
tudom).
A másik banális kérdésem,hogy hogyan kell az olajnívót ellenőrizni?
Egyenesbe állítottam a motort,kitekertem az olajbetoltőkupakot,ronggyal szárazra töröltem a skálát rajta és visszatekertem.Tele van.
De hogyan lehet tele,amikor az olajcserénél az olajat leengedtem,egy teljes éjszakán át hagytam kicsöpögni(másnapra jött meg az olaj) es utana mililiterre pontosan 1350 köbcm olajat töltöttem bele.Az olajszűrő dekli többszöri kitekerése miatt egy csomó olaj kifolyt,tehát NEM lehet tele.Vagy mit csinálok rosszul?nem is kell betekerni csak belemártani a kis pálcáját?
Köszi előre is!
Érdeklődnék hogy nincs valakinek ybr125-hoz plexi tartó konzolja?