Motoros kárügyintézés

Üdv!
Adott egy 2008-as gyártmányú, segédmotor, amit külsőre elmebomlottan gyári állapotban tartok (karcmentes idomok, rendre nullkilométeresnek nézik). Letolatták egy parkolóban; felborult amitől leginkább “csak” karcos lett. Készült bejelentő lap.

A kérdés az, hogy hogy lenne érdemes intézni a kárügyet, ha a cél a motor gondtalan és maradéktalan helyreállítása, nem pedig némi zsebpénz felmarkolása a biztosítótól amit majd úgyis másra költök? Kárügyintézőhöz kéne inkább vinnem, vagy jobb online bejelenteni, és nekem megvívni a kiküldött “szakértővel” / biztosítóval?

Köszi, ha valaki jobban képben van mint én.
Just 2022. június 20.
Jelentsd be a káreseményt. 30 napod van rá.
Ki kell töltened egy kárbejelentőt és a kék-sárgával együtt valamint a jármű és saját okmányinak másolatát beküldve megkezdődik a kárügyintézés. Meg kell jelölnöd a helyet ahol megtekinthető a jármű. Ezután felveszik veled a kapcsolatot, hogy a kárfelvevő mikor meg ki szemlézni. Megtörténik a kárfelvétel a kárról! Nem a helyreállítási költségről!
Megállapítják a jármű kárkori értékét és a javíthatósági összeghatárt. Kapsz egy egyességi összeget, ami vagy elfogadsz vagy nem. Ez rendszerint a javíthatósági összeg alatt van. Nem gondolom, hogy GTK körüli lenne pár karctól. Ha nem fogadod el, akkor szakszervizben elvégeztetheted a javítást. A benyújtott számlák alapján a szervizt kifizetik a javíthatósági határig. Ha állapítanak meg avulást (fognak, mert nem fiatal a jármű), akkor azt levonják még. Neked nem kell vívni a kárfelvevővel, biztosítóval. Ez egy átlátható, egyszerű történet.
Nem sok kedvezőt írtál, de sajna reálisnak tűnik. Legutóbb is hasonlóan történtek a dolgok és a javítás valós költségéhez képest nagyon szarul jöttem ki belőle. Reméltem hogy lehet okosabban is csinálni.

Köszi!
Kedvező nem kedvező?
Ezt nem így kell mérlegelni.
Ez az eljárási rend. Nem reálisnak tűnik, hanem így zajlik.
Ami készült az nem bejelentő lap, hanem kék-sárga adatrögzítő lap.
http://avulas.hu/

ezt olvasd el figyelmesen!!! Presszionálni fognak mindenféle levonással (Btk-ba ütközően is)...ne hagyd magad!! Nézz utána a biztosítóra vonatkozó kötelezettségeknek.A jogaidnak (ptk) Nem kell ,hogy erre alapított cégek megcsapoljanak....tegyél bele energiát..és ha maximálisan vétlen vagy akkor még a telefonszámládat is fizetik. Mindenről de mindenről tedd el vagy kérj számlát.
Egy öreg smkp-n lévő karcokról beszélünk.....ne ess túlzásokba!
Ahogy olvastam, sok energiát -feleslegesen- nem kell belefektetni, mert nem térül meg.
nincs miért ezen vitázni. A tények kb megvannak, a többit nekem kell intéznem, ezek szerint lehetőleg felkészülten. Abban reménykedtem hogy egy szakosodott üzletág megoldja helyettem a bajomat, de dereng hogy nem fogja, és jobb ha magamnak intezem ahogy sikerül
Magánemberrel másképp bánik a biztosító, mint javító műhellyel.
Ha nem akarsz időt elpazarolni rá, vidd be egy olyan fényező műhelybe ahol kárrendezést is átvállalják helyetted és nincs más teendőd.
...az is lehet gyűjtői darab. a biztosító azt vállalja ,hogy a kár előtti .. vagyoni , eszmei (igen jól olvasod) állapotának helyreállítását és az ezzel bármilyen kapcsolatos költségedet állja..
Túl vagyok egy ilyen brusztoláson....és nem hagytam magam.
Nem gyűjtői darab, nem írta. A gyűjtői darab nincs használatban és nem parkol egy parkolóban.
Az elmondottak alapján ez egy megkímélt 14 éves smkp. Még csak nem old vagy youngtimer. Nincs itt eszmei érték, helyreállítási és bármilyen költség. Ne pörögj ennyire fel! A kárhoz közvetlenül nem kapcsolódó (anyagi) dolgokat pedig egyébként is perben, mindent bizonyítva lehet eszközölni. Ahhoz meg ügyvéd...pénz és sok idő is kell! Itt felesleges bármilyen ilyenre felülni. Értelmetlen.
Pár 10 ezres fényezési költség és ennyi. Hiszen nem keletkezett nagyobb kár!
Biztosítója válogatja, de ez egy smkp még csak ne is hasonlítsuk egy nagyobb összegű gépjármű kárhoz.
Ahogy leírtam a menetet, úgy megy ez. Ennyi.
Egy ilyen üggyel kapcsolatban nem kell nem idevaló dolgokról beszélni.
Nekem gyűjtői darab, de ebbe tényleg felesleges belefolyni. Tény hogy napi használatban van 🙂
Az én véleményem az, hogy nem lehet pár tizesből helyreállítani. 4 elem sérült. A fényező csak komplett darabot fúj, nagyságrendileg 35.000/darab áron. Ha még törött valami ami nem látszik és műanyagozni kell, az plusz költség. Egy gyári idom darabja kb 45-50 ezer forint. A kettő különbségét lehet maximum megspórolni. A gyári dekort mindkét esetben újra meg kell venni. Én nagyjából olyan 250.000 forintos kárral számoltam, erre fogok hajtani.
A lényeg úgyis annyi, hogy a kérdésemre tényszerűen megkaptam a választ az első hozzászólásban; aztán meg Gandzsa adott egy kis reménysugarat, hogy van módszer kis lépéselőnyhöz jutni. A többin meg marhára felesleges összeveszni :D A biztosítón kívül jelenleg senkinek nem kell felfognia hogy mennyit ér nekem ez a motor.
Nincs összeveszés. 25+ éve a járműjavításban végig kárrendezésekkel láttam már sok érdekes esetet. Pár év Bécsben volt, na ott valóban a javítási költséget fizeti a biztosító és nem a kárt, mint itthon.
A te számításaid a tieid. Az, hogy neked mennyit ér az megint szubjektív.
Nem tudom milyen motorról van szó, ezt nem részletezted. De ha a kárkori értéke nem magas, akkor nem lesz ott 250e javhatár, mert akkor inkább GTK-s lehet. Ami karcok miatt furán hangzik.
Autó elemeknél van kb. 35-40e / elem. Azért a motor elem sokkal kisebb.
A gyári dekor meg 16 éves, ha nem beszerezhető, akkor egy matricás legyártási költséggel számolhatnak.
(ui: Nekem eltörte a gerincem egy autós károkozó..... azt gondolom, hogy nem túlzás, ha azt mondom megfizethetetlen.... hát Mo-n a baleseti halál is kb. 1.5-1.7M és a 8.5 év pereskedés után sikerült valami, amit addig el is költöttem kölcsönből, hogy megéljek.)
Ehhez képest az anyagi kár említésre sem méltó....
A hozzászólásod utolsó felére reagálnék először. Igen, az autós is sűrűn kérte a bocsánatot, és én is ennyit tudtam rá mondani, hogy legalább csak a motor. A többiben tette a dolgát, nem akadékoskodott. Nekem meg nem véletlenül van 30 évesen 15 év rutinnal még mindig egy olyan 50-es motorom, aminek minden eleme túl van méretezve a blokkhoz képest. Kellő hülyeséggel még racionálisnak is lehet nevezni. Azt hogy milyen állapotban akarom tartani már nyilván kevésbé.

A fényben igazad van, megnéztem egy számlát, valamivel 200 felett volt a kpl motor mázolás ugyanilyen motoron, tehát kb 25/elem ennek a motornak az esetében (volt, 2 éve). Ezeket majd észben tartom amikor adnak egy ajánlatot.
erdekesek ezek a biztositasi dolgok. 3 eve belemtolatott egy örgasszony, 17,000.- ert megcsinaltattam villamgyorsan aznap delutan, mert hajnalban mentem nyaralni. a biztosito 5,000.- fizetett, az öregasszony semmit, kertem a differenzet 12,000 fizesse , de nem hajlando . . . .

ha szakszervizben csinaltattam volna 100,000 is lehetne a javitas, söt nem tudtam volna nyaralni menni, 600 euro ugrott volna , . . . . .gonoszak az emberek , en meg nem ismerem ki magam, sose volt karambolom, a dupla nullas biztositasban vagyok regota ostrakban