Az EU-s környezetvédelmi szabályok miatt már csak használtan juthatunk rendszámos, forgalmis Yamaha YZF-R6-hoz, ám a pályázóknak továbbra is elérhető a modell. Mi több, született belőle egy igazán csábító, gyári felszerelésektől roskadozó változat is, az YZF-R6 GYTR, mely jövő tavasztól kapható.

2022-yamaha-yzf-r6-gytr
Egyszerűségében szép: hófehér idomba csomagolták a Yamaha gyári versenymotorját.

Kész regényt lehetne írni belőle, olyan hosszú a felsorolás, hogy milyen hasznos kiegészítőket kapott az újdonság.

YZF-R6 GYTR: gyári versenymotor a Yamahától

Természetesen Akrapovič kipufogórendszer csatlakozik a hengerfejhez, gyorsváltó segít a jobb köridők elérésében, a váltókart taposva pedig felfelé kapcsolhatunk a fokozatok között, ahogy azt megszokhattuk a pályamotorokon.

2022-yamaha-yzf-r6-gytr
Akrapovič Racing Line kipufogórendszer felel a motor hangjáért és persze a plusz lóerőkért

Nem hiányzik az új R6-ról a spéci indítógomb, a GYTR Racing tanksapka és a fék-, illetve kuplungkarvédő sem, az pedig magától értetődik, hogy a minél kisebb teljesítményveszteség okán GYTR R-Series 520 Racing lánc és 15/46T 520 lánckerék továbbítja az erőt a hátsó kerékre.

2022-yamaha-yzf-r6-gytr

Az USA-ban 2022 áprilisától kapható YZF-R6 GYTR 18 399 dolláros áron kerül a szalonokba, azaz nagyjából annyit kell leszurkolni érte, mint a literes szériamotorokért, tekintve, hogy közeli rokona, a Yamaha YZF-R1 is közel 18 ezer dollárt kóstál a tengerentúlon.