Korábban olvashattatok már nálunk Hannes Bagarról, illetve motorjáról, a rekordgyanús futásteljesítményű Varaderóról. A csaknem 750 ezret futott V2-es zokszó nélkül tűrte az átlagosnál tízszer nagyobb igénybevételt, csupán bosszantó apróságok miatt szorult javításra, mint például az évek alatt tönkrement csatlakozók, tömítések, illetve az üzemanyag-szivattyú is adott némi munkát a szerelőknek, ami egy Varánál annyira nem is meglepő. Most újra jelentkezett a történet főhőse, ugyanis éppen kilenc éve, hogy átvette új Africa Twinjét, amivel kereken 550 000 kilométert tett meg azóta.
Honda Africa Twin félmillió kilométer után
Mivel a tulajdonos pontos leírást készít minden karbantartásról, sok hasznos infó sorakozik honlapján a CRF-fel kapcsolatban is.

Mint kiemelte, most másodszor volt szükség a motorolaj utántöltésére a 12 000 kilométeres szervizintervallumokon belül. Először 2016. március 16-án, 8317 km-nél pótoltak 2,5 deci kenőanyagot, illetve 2024 októberében, a legutóbbi, szardíniai túra negyedik napján, 543 604 kilométernél. A motor tartósságára, megbízhatóságára jellemző, hogy félmillió kilométer után elvégezték a kötelező olaj- és szűrőcserét, ellenőrizték a szelephézagokat és teljes járműdiagnosztikai vizsgálatot végeztek, ám utóbbi semmilyen hibát vagy rendellenes eltérést nem talált, így tovább folytatódhatott a kilométerek gyűjtése.
Mennyire megbízható a DCT-erőátvitel 500 000 kilométerrel?
Hannes kiemelte, hogy rengeteg kérdést, megkeresést kap a dupla kuplungos, úgynevezett DCT váltóról, hogy az összetett szerkezet mennyire javításigényes ilyen magas futásteljesítmény mellett. Nos, erre röviden csak annyit felelt a tulajdonos (idézzük), hogy az eredeti tengelykapcsoló dolgozik a motorban, tökéletesen működik, még soha nem volt problémája vele. Az is beszédes, hogy egy ilyen viszonylag erős és nagy tömegű vason csupán 150 000 kilométerenként volt szükség a kormánycsapágy cseréjére, viszont a láncszett 30-35 000 kilométeres élettartama meglepően kevésnek tűnik, mivel CLS láncolajozó is volt a gépen.

Érdemes elolvasni Hannes feljegyzéseit, hiszen legalább másfél-kétmillió kilométert motorozott már, és a tapasztalatait összegezve választotta ki, illetve szerelte fel extrákkal a Hondákat. Olyan elmés kiegészítőket szerzett be, mint például a termosztátos markolatfűtés, mely a beállított hőmérséklet alatt automatikusan bekapcsol, és így szinte észrevétlenül teszi kényelmesebbé, biztonságosabbá a motorozást.