A próbára a bolíviai Uyuni sósivatagban kerül sor 2018-ban, ám addig még sok teendő vár a pilótára és csapatára. Ha valakinek ismerősen cseng a hely neve, az nem véletlen, hiszen az idei Dakaron ítéletidő tombolt arrafelé, ezért több szakaszt törölni, illetve módosítani kellett a szervezőknek.

al-lamb-honda-cbr1000rr-15660
Az első kísérletek igencsak biztatóak: az átdolgozott CBR1000RR 320-330 km/órás sebességre gyorsult fel turbófeltöltő nélkül, harmadik fokozatban... Ha rászabadítják mind az ötszáz lovat, jó eséllyel meglesz a 300 mérföld/óra feletti csúcssebesség

Mint Al elmondta, a 3650 méteres tengerszint feletti magasságban elterülő síkság ideális helyszín a rekorddöntésre, ám a szállítás rengeteg problémát okoz, mivel egy bolíviai kiruccanás messze macerásabb, mint leugrani Bonneville-be egy-egy próbára.

Korábbi rekordkísérlete Bonneville-ben - akkor 265 mérföld/órás tempót ért el

Ezen túlmenően a CBR-t is alaposan átfésülték, így például - főként aerodinamikai szempontok miatt - közel húsz centivel lett hosszabb a motor, de szokatlan módon nem nyúltak a lengővillához, csak a váz módosításával érték el a kívánt eredményt.

al-lamb-honda-cbr1000rr-15661
- Mintha egy folyamatosan lemorzsolódó szikla peremén egyensúlyoznál, olyan érzés 4-500 km/órás sebességgel motorozni. Üvölt a kipufogó, és egyszerűen elszabadul a végtelen erő, melyet egy alig tenyérnyi felületen próbálsz a talajra juttatni. Imádom, ahogy a sebességet is - mesélt Al a rekorddöntés mámorító élményéről

Az ezres négyhengereshez kapcsolt hatalmas feltöltőt víz és jég keverékével feltöltött hűtőradiátor óvja, amire szükség is van, mert maximális teljesítmény már most meghaladja az ötszáz lóerőt. Hogy ez elég lesz-e a jelenlegi rekord megdöntéséhez és az 500 km/órás álomhatár eléréséhez, az kiderül jövő tavasszal, Al Lamb következő, bolíviai csúcsdöntésén.