Amíg Európa nyugati felében és különösen Angliában drasztikusan nő a motorlopások száma, addig Magyarországon éppen ellenkezőleg - egy-két évtized alatt töredékére csökkent a meglovasított gépek, és különösen az eltűnt nagymotorok mennyisége. A kétezres évek első felében még naponta öt-hat alkalommal riasztották a hazai zsarukat motorlopás miatt, nem ritkán 1600-1700 masina tűnt el szezononként. Komoly eredmény, hogy napjainkban már százas nagyságrendről beszélhetünk, és - csakúgy, mint húsz éve - most is az olcsó robogók, kismotorok a „legnépszerűbbek”. Meglepő, hogy húsz év alatt sem változott a listavezető, akkor és most is Simsonból lopják a legtöbbet, nyomában a Yamaha, a Honda és a Kymco modelljeivel.

altor-u-lakat-motorosoknak-24328
Két évtizede még 371 darabot lovasítottak meg a listavezető Simsonokból. Jól mutatja a fejlődést, hogy napjainkban is Szimóból lopnak el legtöbbet, viszont csak tizedannyit - évente harminc-negyven darabot

Nem kérdés, hogy az egyre fejlettebb, elektronikus és mechanikus lopásvédelmi eszközök elterjedése is nagy szerepet játszott abban, hogy tizedére esett vissza a motorlopások száma. Az Altor új fejlesztése is ezt szolgálja, mégpedig úgy, hogy a minden eddiginél vastagabb, masszívabb szárakkal tör borsot a trógerek orra alá:

A 80 mm-es átmérőjű (!) csapokat aligha fogják be erővágóba, a felvétel alapján a flex sem talál fogást rajta, s ha mégis, belül újabb másfél centis, edzett pánt állja a korong útját. Többféle reteszelés gátolja meg, hogy egyben kihúzzák a lakat szárait, míg külsejét puha bevonat borítja, hogy ne tegyen kárt a motorban, bringában. Jelenleg az Indiegogón házalnak a termékkel, mely 199 dolláros kezdőáron kerül piacra, majd a kampány végén - terveik szerint - 299 dollárért lehet megvásárolni az üzletekben.