Alsó-Szászország közlekedési minisztere, Olaf Lies nemrégiben állt elő ötletével, mely értelmében már 16 évesen teljesítménykorlátozás nélkül vezethetnének bármilyen személygépkocsit a tinik, igaz, csak úgy, hogy az anyósülésen egy tapasztaltabb sofőr ül.

b-kategoriaju-jogositvany-korhatara-14633
Az ellenzők felhozták érvként, hogy a módosítás után 16 évesen bármilyen autót vezethetnének a fiatalok, legyen szó sportkocsiról vagy terepjáróról, ugyanakkor egy csökkentett teljesítményű, 35 kW-os motorkerékpárra csak 18 éves korukban ülhetnének fel. Tegyük hozzá, ha már korkedvezmény, akkor a korlátlan A kategória 24 éves megkötéséről is érdemes lenne beszélni...

Döntését azzal indokolta, hogy az utóbbi években jelentősen csökkent a kezdő sofőrök által okozott balesetek száma, s ezt támasztja alá, hogy német közlekedési szakemberek már idén januárban azt javasolták, mielőbb tegyék lehetővé a 16. életévüket betöltött nebulóknak, hogy közúton volán mögé ülhessenek. Ez egyben teszt is lenne, s ha a változtatás nyomán nem szaporodnának a balesetek, a korkedvezményt kiterjesztenék az egész országra. Berlin nyitott az ötletre, sőt az uniós döntéshozóknak is továbbítják kezdeményezést, hogy sikere esetén minél több országban elterjedhessen. Ugyanakkor a közvélemény enyhén szólva is megosztott - a több ezer megkérdezett kétharmada nem tartotta jó ötletnek a 16 éves korhatár bevezetését, még úgy sem, hogy csak tapasztalt vezető társaságában kelhetnének útra a fiatalok.