Az új R-sorozatot az egykori MotoGP fenevad, az YZR-M1 ihlette - a külső és a technika is a versenymotor és a tömeggyártású sportmodellek közötti szoros kapcsolatra utal.

Bemutatták a 2020-as YZF-R1-et

Sikerült agresszív stílusú frontrésszel megörvendeztetni a rajongókat. Igazán látványos, ahogy a légterelő és az idomzat tökéletesen illeszkedik az üzemanyagtartály vonalaihoz. A tervezők arra is figyeltek, hogy a felhasználók ne köthessenek bele az anyagok és az összeszerelés minőségébe. Elődjéhez viszonyítva több mint öt százalékkal javult a légellenállás, s emellett klasszul is néznek ki LED-es fényszórók és helyzetjelzők.

bemutattak-a-2020-as-yzf-r1-modellt-22588
Alumínium légbeömlővel egészítették ki az első légterelő idomot, a kipufogórendszert takaró légterelő alsó része pedig titánból készül

Továbbfejlesztették a sornégyes erőforrást, a 998 köbcentis hajtómű immáron megfelel az Euro5-ös kibocsátási normáknak is, a keresztsíkú főtengelyről elhíresült blokk kereken 200 lóerős csúcsteljesítménye pedig 13 500 fordulat/percnél jelentkezik. Nagy fordulatszámnál újjátervezett szelephimbák és új bütyöknyúlvány-profilok gondoskodnak az optimális szelepemelésről, valamint a stabilabb szelepnyitásról és -zárásról. Hozzányúltak a légbeömlőhöz is, mely magában foglalja a módosított hengerfejet és az áthelyezett befecskendező-egységet is. Közelebb kerültek a fojtószelepek az égésterekhez, az új Bosch befecskendezők pedig mostantól a 45 mm átmérőjű fojtószelepház felett helyezkednek el.

bemutattak-a-2020-as-yzf-r1-modellt-22590
Modern TFT kijelzőről olvashatja le a motoros a legfontosabb információkat. Az alu üzemanyagtartály 17 literes, a felszerelések között pedig megtaláljuk a dőlésérzékelős kipörgés- és kicsúszásgátlót is

Teljesen átalakították a kipufogórendszert, ami összesen 4 katalizátort foglal magában. Nem hiányzik a Yamaha chipvezérlésű fojtószelepe (YCC-T), a jobb gázreakció-érzetért pedig az YZF-R1 új APSC (Accelerator Position Sensor) rendszere felel.

Az YZR R1-nél elöl 43 mm-es Kayaba villa dolgozik, melynek rugóútja 120 mm, ezen kívül átalakították a kormány lengéscsillapítóját és módosították a hátsó lengéscsillapító beállításait is. Az R1M esetében Öhlins elektronikus versenyfelfüggesztési rendszert (ERS) vetnek be, előre pedig az Öhlins ERS NPX villáját szerelik.

bemutattak-a-2020-as-yzf-r1-modellt-22589
A szürke az M, a kék a hagyományos változat. Elöl mindkettőnél 320 mm-es dupla féktárcsát találunk, a felnikre pedig Bridgestone Battlax RS11 gumikat húztak

A korábbi YZF-R1 volt az első motorkerékpár, melynél megjelent a hattengelyes IMU, azaz inerciális mérőegység, ám a G-érzékelőkkel ellátott rendszert most továbbfejlesztették, új fékerőszabályozóval és kanyar-ABS-szel egészítették ki. Ezen túlmenően motorfékkezelő elektronika (EBM), valamint frissített rajtelektronika (LCS) is segíti az R1 irányítását. Az YZF-R1 2019 szeptemberétől érhető el, az M-szériát pedig online felületen keresztül rendelhetik meg a leendő vevők július 25-től.