Különös hibridet mutatott be a BMW - a már több mint két éve titokban fejlesztett, kissé duci naked első traktusa az S 1000 RR-ből, míg a hátulja az R 1200 RS-ből származik, a kettő között pedig egy vadonatúj, hangtalan erőforrás foglal helyet. Persze jobban megnézve a motor és az akkumulátor is igencsak ismerős, hiszen előbbit a BMW 2-es szériájából kölcsönözték, míg utóbbi a Kínában forgalmazott 7-es BMW-ből került a motorba.

bmw-e-power-roadster-24112
Gyakorlatilag úgy gyorsul, mint az S 1000 R, de a fajlagos fogyasztása töredéke a benzinesének. Ennek oka, hogy a négyüteműek hatásfoka a negyven százalékot sem éri el, míg az elektromos járgányok 90% feletti értékkel büszkélkedhetnek

A fejlesztés jelenlegi szakaszában az MCN képein látható motor tömegét próbálják lefaragni, hogy versenyképes legyen a többcélú elektromos gépek 230-250 kilós értékével. Jelenleg 13 kWh-s kapacitású akksicsomag látja el energiával az E-Powert, mely kereken 200 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet és a pletykák szerint vegyes használatban 180-250 kilométert tehet meg konnektor nélkül. A szériaérett modell 360 km/órás töltési sebességre lesz képes, bár ehhez még tökéletesíteni kell az akksicsomag hűtőrendszerét, mert DC, azaz egyenáramú gyorstöltés közben könnyen negyven fok fölé hevülhet az akkumulátor, ami lassítja a folyamatot.