· Képek: Motorcyclenews.com · 2019. december 9. 40

BMW E-Power Roadster Concept

Ügyesen titkolták

Alig három másodperc alatt gyorsul százra, forgatónyomatéka pedig egy furgonnak is becsületére válna. Gyártásba kerülhet az első igazán nagy hatótávú és kiemelkedő teljesítményű villanymotor.
Különös hibridet mutatott be a BMW - a már több mint két éve titokban fejlesztett, kissé duci naked első traktusa az S 1000 RR-ből, míg a hátulja az R 1200 RS-ből származik, a kettő között pedig egy vadonatúj, hangtalan erőforrás foglal helyet. Persze jobban megnézve a motor és az akkumulátor is igencsak ismerős, hiszen előbbit a BMW 2-es szériájából kölcsönözték, míg utóbbi a Kínában forgalmazott 7-es BMW-ből került a motorba.
{{articleGallery[24112].caption}}
A fejlesztés jelenlegi szakaszában az MCN képein látható motor tömegét próbálják lefaragni, hogy versenyképes legyen a többcélú elektromos gépek 230-250 kilós értékével. Jelenleg 13 kWh-s kapacitású akksicsomag látja el energiával az E-Powert, mely kereken 200 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet és a pletykák szerint vegyes használatban 180-250 kilométert tehet meg konnektor nélkül. A szériaérett modell 360 km/órás töltési sebességre lesz képes, bár ehhez még tökéletesíteni kell az akksicsomag hűtőrendszerét, mert DC, azaz egyenáramú gyorstöltés közben könnyen negyven fok fölé hevülhet az akkumulátor, ami lassítja a folyamatot.