Ma délelőtt leplezték le a Bosch és a BMW közös fejlesztését, a követési távolságot tartó és a kanyarokban vezetéssegítő rendszerként működő ACC-t, azaz Aktív Sebességtartó Automatikát. Természetesen a kaland- és túramotorokon jelenhet meg elsőként a szerkezet, erre utal az is, hogy egy K 1600 GT szerepel a bemutató videóban:

Aktív sebességtartó a BMW Motorradtól

Az Aktív Sebességtartó Automatika (ACC) lényege, hogy a hagyományos sebességtartó automatikákkal, azaz tempomatokkal ellentétben nem csak a sebesség, hanem a követési távolság is szabályozható, és ezt mindvégig tartja a motor az előtte haladó gyorsítása, fékezése esetén is.

bmw-motorrad-kovetesi-tavolsag-tempomat-25844
A követési távolság három lépésben állítható, ráadásul gyerekjáték a módosítás, mert a sebesség és a távolság is ugyanazzal a gombbal szabályozható. Mi több, az is személyre szabható, hogy milyen gyorsan reagáljon a motor az előtte haladó jármű mozgására

Dinamikus módban határozott, gyors gázadással vagy fékezéssel tart állandó a távolságot, míg átkapcsolva elegánsan, mégis viszonylag hamar igazodik a másik tempójához. Természetesen az ACC kikapcsolható, ekkor hagyományos tempomatként használható a segédlet.

bmw-motorrad-kovetesi-tavolsag-tempomat-25841
Egy gombbal állítható a sebesség és a követési távolság

Legfontosabb erénye, hogy csak segíti a vezetőt, de nem veszi ki az irányítást a kezéből. Bármikor közbeavatkozhat a pilóta, felülírhatja a parancsot, ami részben abból fakad, hogy az ACC kizárólag mozgó járművekre reagál. A parkoló vagy más ok miatt álló autókat figyelmen kívül hagyja, így például a lámpánál feltorlódott sorok mögött sem fékezi állóra a gépet, hiszen így a motoros nem gurulhatna el a sorok között.