A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság flottája két új motorkerékpárral bővült a közelmúltban, a BMW 1200 RT típusú járműveket a megyei közlekedésrendészeti osztály járőrei használják. Ideje volt már a bővítésnek, ugyanis utoljára 2013-ban volt motorkerékpár-csere, s a két új gép érkezésével lehetővé vált, hogy a Rendőrkapitányság 16 év után újra saját járművel láthasson el szolgálatot.

A most érkezett RT-kkel együtt a megye területén összesen 12 motor, BMW-k, Yamahák és Harley-Davidsonok teljesítenek szolgálatot

Az újdonságokat először egy közlekedési balesethez riasztották: az ügy pikantériája, hogy az ütközést okozó Mercedes vezetőjével szemben kábítószer-fogyasztás gyanúja merült fel, ezért őt a rendőrök további mintavétel céljából előállították a veszprémi kapitányságra, s eljárás indult ellene.

Civilben minden más

Érdekesség, hogy a polgári modellek megjelenése után csak néhány hét áll a bajor mérnökök rendelkezésére, hogy a tesztelőként és fejlesztőként is közreműködő rendőrök tanácsai alapján átalakítsák a gépeket. Nem holmi matricázásról van szó, elvégre a fény- és hangjelző berendezések önálló áramkört kapnak, hogy működésük ne meríthesse le az indítózásra szolgáló akksit, ezen túlmenően pedig a korábbi típusok olajhűtőire kiegészítő ventilátort szereltek, hogy lassú araszolás és egy helyben várakozás során se melegedjen túl a motor.

bmw-r-1200-rt-rendormotor-15614
Szinte csak a váz és az erőforrás marad érintetlen - alapvető változtatások után állhatnak csak szolgálatba a hatósági motorok

Új kapcsolótömbök tervezése és elhelyezése, vezetékelés, a kürtök és lámpák plusz tömegét elbíró idomtartó konzolok rendelése, bukócsövek felcsavarozása - hogy csak a legfontosabb teendőket említsük, mely a bajor szerelőkre vár. Ha mindezt, és persze a kommunikációhoz elengedhetetlen készülékeket hozzászámoljuk, máris kiderül, miért kerülnek többe a hatósági motorok, mint civil társaik.