Miközben az R 18 klasszikus és elegáns formavilágával maga volt a megtestesült retrógép, a Concept R 18 /2-vel inkább azt szeretné megmutatni a közönségnek a BMW, hogy milyen egy sokkolóan erőt sugárzó, boxermotoros, modern customgép az ő felfogásukban.

BMW R18 /2 tanulmány Milánóban

Bárhogy is, a bajorok úgy gondolták, ez a kétkerekű ideális lehet arra, hogy ötvözze a márka múltjának és jövőjének jellegzetességeit. - Kimondottan az érzelmekre ható, aktív motorozásra született járműről van szó, ugyanakkor a Concept R 18 /2 tükrözi a lehetőségek sokszínűségét és az ügyfelek álmait, melyeket mi valósítunk meg - emelte ki a gép kapcsán Edgar Heinrich, a BMW Motorrad tervezőrészlegének vezetője.

bmw-r-18-2-tanulmany-milanoban-23855
Feltűnő a motoron végigfutó csíkozás, ami a tank oldalán és tetején, a sárvédőkön és az ülésen is megjelenik

Elnézve a külsőt, feltűnik, hogy a fejidom, az üzemanyagtartály és az ülés együttese dinamikus egységgé áll össze, mindehhez jól illik a levágott végű sárvédő és a fényezett elemek harcias, Candy Apple Red metallic piros színe.

bmw-r-18-2-tanulmany-milanoban-23854
Impozáns látvány hátulról nézve a messze kilógó két henger és a széles abroncs

Miként a Concept R 18-nál, ennél is a kéthengeres, lég-/olajhűtéses, 1800 köbcentis, sötétszürkére fújt, vadonatúj boxermotoré a főszerep, melynek külsejét úgy alakítottak ki, hogy emlékeztessen a hatvanas évek erőforrásaira. Elöl 19, hátul 16 colos átmérőjű kerekeken ül a behemót német, ami tovább fokozza a klasszikus, merevvázas konstrukciókat idéző, hátrafelé lejtő sziluettet.

bmw-r-18-2-tanulmany-milanoban-23853
Építés közben a még nyereg és hátsó sárvédő nélküli gép. Kár, hogy még várni kell az élő bemutatkozásra...

Ami a technikai megoldásokat illeti, egyelőre csak csepegtetik az infókat a BMW marketingesei. Annyi biztos, hogy figyelemre méltó a Brembo féknyereg és a Hattech rozsdamentes acél kipufogódob, valamint a dísznek sem utolsó leömlőrendszer, de a legfontosabb részleteket a megvásárolható modell leleplezésére tartogatják.